abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2002 @ 21:17:14 #1
20472 Gaston
zzz.zzz.zzz
pi_4177659
Ik ben zelf helemaal Discovery-Channel Junk! Ik kijk bijna elke dag wel naar de meest uiteenlopende documentaires.

Nog meer mensen zo gek hier? Welke documentaires vinden jullie dan het leukst? Ik historische documentaires, medical detectives en Lonely Planet reisverslagen.

Zo ja, dan lijkt het me een leuk idee om in dit topic documentaires te bespreken en tips de geven over komende uitzendingen.

Ik zal beginnen:

Maandag 13 Mei:

• 22:00 Imperfect crime
  • www.discoveryeurope.com

maandag 13 mei 2002 @ 21:25:22 #2
    7176 templar
    Jaha, echt waar!
    pi_4177772
    Ik kijk ook wel vaak Discovery. Time Team vind ik leuk
    Niet klagen maar dragen
    pi_4177777
    Kunnen wij hier niet ontvangen
      FOK!fossiel maandag 13 mei 2002 @ 21:27:24 #4
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_4177798
    ik ben gek op zulk soort zenders: Discovery, National Geographical, Animal Planet, Adventure...

ik kijk er regelmatig naar.

pi_4177811
    Yep count me in. Ik ben een hele grote fan. Ik kijk naar praktisch alles wat ze uitzenden behalve die vent die altijd aan het vissen is daar vind ik niks aan. Enne s'avonds heb je wel s een paar van die gasten (twijfelachtige hetero's trouwens) die opgravingen doen van oude kasteel muren en dat soort dingen. Dar is ook niks aan. Voor de rest niks dan lof over Discovery
    [url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
    pi_4177854
    * MarkzMan_X meldt zich als een van de trouwste Discovery Channel fans

Ik denk dat ik meer Discovery Channel kijk, dan normale TV. Zo gauw ik ook maar een tank zie rijden, een pyramide door het beeld zie flitsen, of een sateliet in een baan rond de aarde zie vliegen, ben ik verkocht

Ik ben overigens wel een beetje boos op Discovery Channel. Ze zenden af en toe echt hele gare "non-disc. channel"-progs uit. Ik bedoel, dat hele "Body-zone" gedoe mag van mij weg (wie wil nou weer een FITNESS programma ZIEN ). Ook zijn er iets te veel FISHIN-programmas (ik tel er zo 3).
    Natuurlijk moet Rex' Fishing-hunts adventures blijven (puur uit nostalgie), maar de rest moet opzouten.

En dan nog iets, als er nota bene zoiets als de ANIMAL PLANET bestaat, waarom zend Disc. Channel nog steeds dieren-docu's uit. Ik hou niet van dieren, en zou houden ook niet van mij, dus opzouten met die dieren-docu's.

Ik wil meer Stalingrad, meer missies naar Mars, meer snelle auto's, en meer verloren beschavingen

pi_4177879
    En ho! Ik ben nog niet klaar. Zo heeft Discovery Channel ook "Sci-squad": tieners die onderzoek naar natuurkundige thingy's doen a-la School TV.

Waaaaaaaaar blijven die ridders, SWAT-teams, en Hitler's Henchmen.. ik zie ze niet hoor

maandag 13 mei 2002 @ 21:34:22 #8
    20472 Gaston
    zzz.zzz.zzz
    pi_4177886
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:31 schreef MarkzMan_X het volgende:
    Ik ben overigens wel een beetje boos op Discovery Channel. Ze zenden af en toe echt hele gare "non-disc. channel"-progs uit. Ik bedoel, dat hele "Body-zone" gedoe mag van mij weg (wie wil nou weer een FITNESS programma ZIEN ). Ook zijn er iets te veel FISHIN-programmas (ik tel er zo 3)
    .
    Inderdaad, en die klusprogramma's als Wood Wizards en Boat Dreams mogen ook weg. Eveneens als die wazige documentaire over een eco-village in Schotland. Al is A Car is (Re)Born wel erg leuk om te kijken.
    quote:
    Ik wil meer Stalingrad, meer missies naar Mars, meer snelle auto's, en meer verloren beschavingen
    Survivors from Stalingrad laatst gezien?
    pi_4177913
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:34 schreef Gaston het volgende:

[quote]

Inderdaad, en die klusprogramma's als Wood Wizards en Boat Dreams mogen ook weg. Eveneens als die wazige documentaire over een eco-village in Schotland. Al is A Car is (Re)Born wel erg leuk om te kijken.

Ja, exactly! En toevallig vind ik A Car is (Re)Born wel aardig. Alleen maar omdat die vent niet 100% suf is zoals "de Woodwizard". En van dat eco-dorp programma word ik gewoon ronduit agressief
    quote:
    Survivors from Stalingrad laatst gezien?
    Toch niet met de sneeuw he
      maandag 13 mei 2002 @ 21:38:59 #10
    20472 Gaston
    zzz.zzz.zzz
    pi_4177960
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:36 schreef MarkzMan_X het volgende:
    Toch niet met de sneeuw he
    Ging over Stalingrad, er kwamen veel Duitse soldaten aan het woord die die hel hadden overleefd. Was behoorlijk indrukwekkend. Ze lieten ook veel filmmateriaal zien dat ik in Tanks! of Battlefields nog nooit had gezien.

Waren 3 afleveringen, en die werden elke dinsdagavond om 0:00 pas uitgezonden. Na een of andere documentairereeks waarin vrouwen vertelde hoe blij ze ze zijn met hun eierstokken. Is best schrikken als je de dag erna de video aanzet en je ziet zoiets ipv tanks. Godzijdank is er fast forward knop.

pi_4178121
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:38 schreef Gaston het volgende:

[..]

Ging over Stalingrad, er kwamen veel Duitse soldaten aan het woord die die hel hadden overleefd. Was behoorlijk indrukwekkend. Ze lieten ook veel filmmateriaal zien dat ik in Tanks! of Battlefields nog nooit had gezien.

Waren 3 afleveringen, en die werden elke dinsdagavond om 0:00 pas uitgezonden. Na een of andere documentairereeks waarin vrouwen vertelde hoe blij ze ze zijn met hun eierstokken. Is best schrikken als je de dag erna de video aanzet en je ziet zoiets ipv tanks. Godzijdank is er fast forward knop.

Really? Hmm, dan maak je me wel ff nieuwschierig. Ik dacht dat ik alle docu's (zeker die over WOII) toch wel kende. Maar 't was me iig wel opgevallen dat ze afgelopen maanden toch wel wat nieuwe zooi hadden.

Tanks! en Battlefield roeleren echt zwaar En natuurlijk "Weapons of War", en volgens mij zijn ze nu ook die afleveringen met WOII overlevenden aan het rerunnen. Overlevenden met verschillende functies uit die tijd that is: de een was journalist, de ander zat bij het SOE, etc. Iedere aflevering 1 getuige Best aardig om te zien.

pi_4178197
    Ik ben blijkbaar oud aan het worden, want tegenwoordig kan vrijwel alleen Discovery Channel en BBC 1 en 2 mij nog bekoren, de rest is van die commerciele, 14-in-een-dozijn drap die me zo onderhand de strot uitkomt. (Ik had vroeger ook nog wel eens MTV opstaan terwijl ik achter de PC zat, maar zelfs dat is einde oefening voor mij sinds de overname van TMF -- ik nu op beide zenders.)

Time Team, Rex Hunt Fishing's Adventures, Greg & Max/Cookabout (als tegenhanger van Ainsley Harriott op de BBC), ik vind het eigenlijk allemaal wel <thumbs up>. En vaak zit ik een beetje te channel surfen in de hoop iets leuks tegen te komen, en kom ik uiteindelijk toch bij DC/BBC terecht. Die oorlogsprogramma's zijn af en toe wel interessant, mits het niet over wapens/voertuigen alleen gaat, want dat interesseert me weinig. Ook hebben ze wel eens zo'n programma gehad over een gozer die door Mongolie en zo trok (volgens mij een Schot of zo?), en eentje die aan de hand van dobbelstenen bepaalde waar-ie vervolgens naar toe zou gaan... vond ik wel leuk.

Maar goed... eens kijken of dat Imperfect Crime wat is. Anders wordt het vandaag een vroegertje.

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
    pi_4178292
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:51 schreef aa_koch het volgende:
    Ik ben blijkbaar oud aan het worden, want tegenwoordig kan vrijwel alleen Discovery Channel en BBC 1 en 2 mij nog bekoren, de rest is van die commerciele, 14-in-een-dozijn drap die me zo onderhand de strot uitkomt. (Ik had vroeger ook nog wel eens MTV opstaan terwijl ik achter de PC zat, maar zelfs dat is einde oefening voor mij sinds de overname van TMF -- ik nu op beide zenders.)

Time Team, Rex Hunt Fishing's Adventures, Greg & Max/Cookabout (als tegenhanger van Ainsley Harriott op de BBC), ik vind het eigenlijk allemaal wel <thumbs up>. En vaak zit ik een beetje te channel surfen in de hoop iets leuks tegen te komen, en kom ik uiteindelijk toch bij DC/BBC terecht. Die oorlogsprogramma's zijn af en toe wel interessant, mits het niet over wapens/voertuigen alleen gaat, want dat interesseert me weinig. Ook hebben ze wel eens zo'n programma gehad over een gozer die door Mongolie en zo trok (volgens mij een Schot of zo?), en eentje die aan de hand van dobbelstenen bepaalde waar-ie vervolgens naar toe zou gaan... vond ik wel leuk.

Maar goed... eens kijken of dat Imperfect Crime wat is. Anders wordt het vandaag een vroegertje.

Ja, met dat vreemde mannetje (iid schots/iers, weet ik veel ). Die travel-mags zijn wel grappig altijd (iig zeker 10x beter dan wat er op YorIn aan travel-mags komt ).
    En Cook-a-bout, ik filter altijd die twee kereltjes van m'n netvlies, maar het gaat om het eten, en daar moet ik toch altijd zo wel zo van *drewlen*
    En voor de rest de programma's die je opnoemt, die vind ik ook wel grappig, maar er is een hele nieuwe schare aan echt slechte programma's (waar ik me in m'n vorige replies al heb over uitgelaten). Ik denk niet dat je die programma's leuk vind.
    pi_4178382
    "Die twee kereltjes" zijn ook zo onaardig nog niet ("zo een kereltje" werkt ook bij mij op de zaak, dus misschien ben ik er al gewend aan geraakt want ik kan het goed met hem vinden ), maar de manier van presenteren bevalt me wel en maakt het interessant omdat het niet om het eten alleen gaat.

Op zich heb ik geen interesse in kookprogramma's (ik kijk bijvoorbeeld nooit naar kookprogramma's op de Nederlandse zenders, maar Braakhekke was de enige die het leuk kon brengen... hmm, misschien heeft het er toch mee te maken dat het allemaal van "die" kereltjes zijn ), maar de manier waarop het gepresenteerd wordt vergoedt een hoop. En ik moet toch ooit eens leren koken, dus waarom niet op die manier?!

Televisie hoeft zo slecht nog niet te zijn...

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
    pi_4178551
    En mag ik de topicstarter even bedanken voor dit topic.
    Nu is er eindelijk een "praatgroep" groep voor 'anonieme-Discovery Channel freaks'

Ik dank u

pi_4178960
    Ik ben zelf (vanwege mijn studie) erg blij met de sex-zone uitzendingen, waarin dingen over mannen, vrouwen, lichamelijheid en sexualiteit en wat erbij fout kan gaan wordt besproken.

En verder ben ik idd een junk, altijd nuttig als je in een situatie staat en je moet wat vertellen, nou dan kun je wel vooruit over de Nieuw-Zeelandse kiwi!

maandag 13 mei 2002 @ 22:43:03 #17
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_4179105
    Vanmiddag/vanmorgen "who was Mozes" zitten kijken, was wel gaaf/geinig...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_4179327
    Dat ene programma waarin 2 teams in "zoveel" uur iets technisch moeten bouwen en het tegen elkaar moeten opnemen, vind ik wel een geinig programma. Geen idee hoe dat ook alweer heette. Ook docu's over seriemoordennaars enzo vind ik wel boeiend. Ook al gaat dat verhaal over de unabomber wel vervelen na tig keer uitzenden...
      dinsdag 14 mei 2002 @ 12:08:57 #19
    20472 Gaston
    zzz.zzz.zzz
    pi_4184798
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 21:55 schreef MarkzMan_X het volgende:
    En Cook-a-bout, ik filter altijd die twee kereltjes van m'n netvlies, maar het gaat om het eten, en daar moet ik toch altijd zo wel zo van *drewlen*
    Die twee zijn mijn helden! Als je het voor elkaar kunt krijgen om een reis/kookprogramma te presenteren waarbij je zelf niet eens hoeft te koken, maar alleen kunt vreten, ben je goed bezig met je leven!

Nu is trouwens Lonely Planet door Mongolie bezig. Lachen als hij die gestoofde buidelrat voor zijn neus krijgt!

pi_4185058
    quote:
    Op maandag 13 mei 2002 22:56 schreef RAiDEN het volgende:
    Dat ene programma waarin 2 teams in "zoveel" uur iets technisch moeten bouwen en het tegen elkaar moeten opnemen, vind ik wel een geinig programma. Geen idee hoe dat ook alweer heette. Ook docu's over seriemoordennaars enzo vind ik wel boeiend. Ook al gaat dat verhaal over de unabomber wel vervelen na tig keer uitzenden...
    Scrapheap bedoel je. Ja is koel! En er zijn nieuwe afleveringen van! Woohoo!
    pi_4185173
    Sex Sence
    pi_4185182
    Maar nu zonder dollen, Sex Sence vind ik best een geinig prog. En vroeger Beyond 2000 dat was altijd lachuh
    pi_4185200
    quote:
    Op dinsdag 14 mei 2002 12:36 schreef XataX het volgende:
    Maar nu zonder dollen, Sex Sence vind ik best een geinig prog. En vroeger Beyond 2000 dat was altijd lachuh
    Sex Sence.. naja, dat is gewoon je biologieboek van de middelbare school op een TV-schermpje

Beyond 2000! Jaah.. dat programma bestond ook eeuwen, later nog 's vernieuwd. Jammer dat het nu weg is

pi_8280402
    Battlefield is een prachtig programma
    Veel gedetailleerde informatie over de oorlog. Kijk het programma al een jaar of 6..en het gaat nog steeds niet vervelen.

Battlefield:
    Za 18:00
    en elke werkdag om 01:00

pi_8281085
    Rex Hunt Fishing Adventures natuurlijk... "well folks, i don't know about you, but i'm having a ball here"

De echte mooie programma's zijn voor mij:
    -Crocodile Hunter
    -program over de extremen weertypes van de Aarde
    -program over 2de wereldoorlog
    -Extreme Machines

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')