Samen slapen leidt tot slaapgebrekquote:Samen slapen kan aangenaam zijn, maar het is funest voor je nachtrust. Gezamenlijk slapen kan leiden tot twee uur slaaptekort per nacht, zo meldt de Sunday Telegraph vandaag. De Britse krant baseert zich op een onderzoek onder duizend mensen. Het onderzoek richt zich overigens vooral op ergernissen, niet op andere zaken waarmee stelletjes zich wakker houden.
Meest gehoorde klacht is het wegtrekken van de dekens door één der partners, wat door vier op de tien ondervraagden wordt genoemd. Wat ook tot frustratie kan leiden is wanneer één van de twee wegrolt van de ander, door de ander wordt gevolgd en dit proces zich herhaalt totdat de eerste bijna het bed uitrolt. Ook tandengeknars, praten in de slaap en snurken worden genoemd als ergernissen.
Opvallend is dat liefst 80 procent van de ondervraagden ooit serieus heeft nagedacht over het vervangen van het tweepersoonsbed door twee éénpersoons exemplaren, of zelfs over afzonderlijke slaapkamers voor beide partners. Tien procent van de koppels slaapt daadwerkelijk in afzonderlijke bedden.
Dat zou voor mij écht te smal zijn.. Ik wil minimaal 1.80M hebben voor 2 personen. Anders lig je bovenop elkaar als je je omdraait..quote:Op maandag 29 maart 2010 08:07 schreef motorbloempje het volgende:
hier gewoon een bed van 1,40 breed, geen slaapproblemen. Slapen allebei gewoon braaf door, en als ik 's niet slaap, dan ligt dat niet aan mijn partner.
Gemiddeld gewoon zo'n 7 tot 8 uur slaap per nacht, afhankelijk van hoe laat we gaan slapen
Fok?quote:Op maandag 29 maart 2010 08:21 schreef Kekaa het volgende:
Ik lig er meestal eerder in, en wordt juist om de zoveel tijd wakker omdat hij nog niet in bed ligt.
quote:Op maandag 29 maart 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Apart slapen zou heel gewoon moeten worden. Na 8 jaar samenwonen (9 bijna), ben ik er nog steeds niet aan gewend. Toen ik nog internationaal werkte was het veel fijner, vaak de hele week in een hotel. Lekker slapen. Heerlijk in je uppie. Mijn vriendin snurkt als een ouwe Mercedes 190D, inslapen lukt nog wel met mijn slaaptekort. Maar elke ochtend rond 4.30 ben ik wakker. Als het echt niet gaat, zoekt zij de bank op.
Sorry, maar ik moest hardop lachen.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Apart slapen zou heel gewoon moeten worden. Na 8 jaar samenwonen (9 bijna), ben ik er nog steeds niet aan gewend. Toen ik nog internationaal werkte was het veel fijner, vaak de hele week in een hotel. Lekker slapen. Heerlijk in je uppie. Mijn vriendin snurkt als een ouwe Mercedes 190D, inslapen lukt nog wel met mijn slaaptekort. Maar elke ochtend rond 4.30 ben ik wakker. Als het echt niet gaat, zoekt zij de bank op.
Bitch, to the couch!quote:Op maandag 29 maart 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Wacht maar tot je kinderen hebt danquote:Op maandag 29 maart 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Ja, maar dat heb ik dus andersom. Ik heb er totaal geen problemen mee om tegen een kouder iemand aan te liggen. Tegen een warmer iemand is dan fucking vervelend..quote:Op maandag 29 maart 2010 09:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik slaap juist een stuk slechter als ik alleen in bed lig. En dat mijn vriend het warmer heeft, is alleen maar aangenaam. Niets heerlijker dan dicht tegen hem aankruipen en in slaap vallen...
quote:Op maandag 29 maart 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Omdat je het zelf al warm hebt danquote:Op maandag 29 maart 2010 09:26 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heb ik dus andersom. Ik heb er totaal geen problemen mee om tegen een kouder iemand aan te liggen. Tegen een warmer iemand is dan fucking vervelend..
Dat lijkt me nou helemaal niks.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:06 schreef patatmetfriet het volgende:
En daarom wil ik straks ook twee bedden van 1m40, naast elkaar. Zeg maar net als een tweepersoons boxspring, maar dan groterHoe riant! En je kunt bij elkaar liggen, maar als je echt gaat slapen gewoon languit kruislings over het bed liggen
Wellicht heeft je game-verslaving er ook iets mee te maken...quote:Op maandag 29 maart 2010 08:04 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Samen slapen leidt tot slaapgebrek
TS maakt zich schuldig aan slaapwandelen, snurken en praten in de slaap. Nu is TS single dus is hij niemand tot last, maar als er iemand naast TS slaapt, is het soms schrikken voor d'r![]()
Waar maken jullie (of je partner) zich schuldig aan in bed?
Ik ook, en mijn vriend een kachel. Je zou denken dat dat prima matched, maar nee. Veuls te warm. Kennelijk ben ik toch een soort van gewend aan mijn koudheid.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat je het zelf al warm hebt danIk ben een gruwelijke koukleum, dus we zijn best goed op elkaar afgestemd, vriend en ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |