Das nog langer dan ik mijn kippenei kook, terwijl deze maar de helft qua formaat is...quote:Op zondag 28 maart 2010 19:39 schreef Mirjam het volgende:
8 minuten ofzo
laat even weten hoe het was, volgens mij zijn die dingen niet te vreten
dan moet je de helft van de tijd van je kippenei nemen ongeveer?quote:Op zondag 28 maart 2010 19:42 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Das nog langer dan ik mijn kippenei kook, terwijl deze maar de helft qua formaat is...
Je bent gewoon jaloers dat ik gratis een ei heb!quote:Op zondag 28 maart 2010 19:50 schreef Appeleter het volgende:
Ga gewoon naar de winkel en koop een gewoon ei....
Totdat hij het eitje opentikt en een lekker embryo'tje aanschouwt.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:05 schreef Farenji het volgende:
Wat zielig voor die duif dat je haar ongeboren kind hebt vermoord.
Ja datquote:
Dat is toch niet meteen een embryo??!?!? Engerd!quote:Op zondag 28 maart 2010 23:44 schreef childintime het volgende:
Getver, je gaat toch geen embryo op zitten etenIk krijg hier een beetje abortus achtige beelden bij.
Alsof er in zo'n korte tijd al een baby duif in zitquote:Op zondag 28 maart 2010 23:44 schreef childintime het volgende:
Getver, je gaat toch geen embryo op zitten etenIk krijg hier een beetje abortus achtige beelden bij.
Nou, ik word gewoon misselijk bij het idee dat ik een bevrucht ei zit te eten. Ieder zijn meug, geniet er vooral van zou ik zeggen; ik heb nog wat bevruchte diamantduifeitjes in de aanbiedingquote:Op zondag 28 maart 2010 23:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Zolang dat ei niet bebroed is, is er niets aan de hand.
Reacties hier laten vooral zien dat het gros geen idee heeft wat eten is.
Moet eerlijk zeggen, ik heb ook liever van die gekweekte pakken melk in plaats van melk wat uit een koe komt. Bahquote:Op zondag 28 maart 2010 23:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, eten moet nu eenmaal uit de winkel komen.
LOLquote:Op zondag 28 maart 2010 23:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen, ik heb ook liever van die gekweekte pakken melk in plaats van melk wat uit een koe komt. Bah
Houtduif wel ja, wilde duif, maar die stadsbeesten zou ik niet eten.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:00 schreef opastokvis het volgende:
duif zelf schijnt ook goed te eten te zijn (duivenborst enzo jwz)
Nee, feit blijft dat het een embryo in ontwikkeling is. De kwarteleitjes die ik raap zijn niet bevrucht, net als de kippeneitjes die ik bij kennissen haal (want er is geen haan). Bij eitjes van vogels is er een zaadcel bij de eicel gekomen, dus niet alleen meer een volgroeide, onbevruchte eicel die je dan opeet maar een echte embryo (hoe klein ook). Dat maakt voor mij een verschil, maar dat is heel persoonlijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Alsof er in zo'n korte tijd al een baby duif in zit
Je bent gewoon een verschrikkelijk trut met eten.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:02 schreef childintime het volgende:
[..]
Nee, feit blijft dat het een embryo in ontwikkeling is. De kwarteleitjes die ik raap zijn niet bevrucht, net als de kippeneitjes die ik bij kennissen haal (want er is geen haan). Bij eitjes van vogels is er een zaadcel bij de eicel gekomen, dus niet alleen meer een volgroeide, onbevruchte eicel die je dan opeet maar een echte embryo (hoe klein ook). Dat maakt voor mij een verschil, maar dat is heel persoonlijk.
Die "abortus-achtige beelden" ken je ook alleen maar van de anti-abortusbeweging die het liefste volgroeide foetussen in emmers laat zien, of die nu feitelijk ge-aborteerd zijn of niet, dat maakt ze niet uit, als het er maar gruwelijk uit ziet. Want met werkelijke beelden, hoe zo'n afgedreven vrucht eruit ziet als het nog maar een paar weken oud is, wanneer de meeste vrouwen een abortus uitvoeren, daar krijg je niemand mee op de kast.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:44 schreef childintime het volgende:
Ik krijg hier een beetje abortus achtige beelden bij.
Zo! Wat is jouw probleem? Een vogel heeft trouwens geen kont of "voorkant", dat is 1 ongescheiden systeem, waaruit ze zowel poepen, plassen als een ei leggen (de vrouwtjes dan), maar dat is misschien niet interessant genoeg om te weten als je het alleen maar als eten ziet..........quote:Op zondag 28 maart 2010 23:57 schreef RobinOok het volgende:
Jezus, wat een wereldvreemde sukkel, die childintime.
Zal ik je nog iets schokkends verklappen: een ei komt uit de kont van de vogel.
Dus bevrucht of onbevrucht, ik snap niet dat jij uberhaupt eieren eet.!
Ja dat waarschijnlijk. Zo eet ik ook geen vlees wat aas heeft gegeten. Ik hoef geen stukje vlees of vis op mijn bord wat groot is geworden door het vreten van lijken. Dus eet ik heel selectief vlees en ook nog eens alleen maar biologischquote:Op maandag 29 maart 2010 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent gewoon een verschrikkelijk trut met eten.
Ik ben niet zo wereldvreemd hoor, ik ga alleen op een heel bewuste manier met eten en de oorsprong van je eten ( oa dieren dus) om.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:13 schreef RobinOok het volgende:
Dat leek mij dan weer evident, dat plassen en reproduceren via 1 kanaal gebeurt. Maar dat stront hetzelfde kanaal passeert leek me misschien wel een nieuwtje, voor iemand zo wereldvreemd als jij.
Dus je eet ook geen kip.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:14 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja dat waarschijnlijk. Zo eet ik ook geen vlees wat aas heeft gegeten. Ik hoef geen stukje vlees of vis op mijn bord wat groot is geworden door het vreten van lijken. Dus eet ik heel selectief vlees en ook nog eens alleen maar biologisch
Sorry, bij jouw posts krijg ik eerder het omgekeerde gevoel; je schijnt je nogal aangevallen te voelen. Eet lekker wat je wil; eens mens is wat' ie eet.......quote:
Ze heeft wel degelijk een punt.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Sorry, bij jouw posts krijg ik eerder het omgekeerde gevoel; je schijnt je nogal aangevallen te voelen. Eet lekker wat je wil; eens mens is wat' ie eet.......
Biologische kip. Die eten wel wormen ed maar hoeven elkaar niet op te vreten door gebrek aan ruimte. Maar idd niet graag nee. Ik eet weinig kip en vrijwel nooit varkensvlees( miss eens per 5 maanden). Sowieso eet ik vrij weinig vlees.quote:
Vis eet je ook niet zeker?quote:Op maandag 29 maart 2010 00:24 schreef childintime het volgende:
[..]
Biologische kip. Die eten wel wormen ed maar hoeven elkaar niet op te vreten door gebrek aan ruimte. Maar idd niet graag nee. Ik eet weinig kip en vrijwel nooit varkensvlees( miss eens per 5 maanden). Sowieso eet ik vrij weinig vlees.
Nee hoor, ik voel mij eigenlijk in geen enkel opzicht persoonlijk betrokken bij dit onderwerp. Ik verbaas me gewoon enorm, maar dan ook echt enorm hoe mensen (jij in dit geval) volkomen onlogische, maar zeer pertinente keuzes kunnen maken en dan net doen alsof het wel logisch is. Ik noem dat dus neurotisch.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Sorry, bij jouw posts krijg ik eerder het omgekeerde gevoel; je schijnt je nogal aangevallen te voelen. Eet lekker wat je wil; eens mens is wat' ie eet.......
hear hearquote:Op maandag 29 maart 2010 00:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee hoor, ik voel mij eigenlijk in geen enkel opzicht persoonlijk betrokken bij dit onderwerp. Ik verbaas me gewoon enorm, maar dan ook echt enorm hoe mensen (jij in dit geval) volkomen onlogische, maar zeer pertinente keuzes kunnen maken en dan net doen alsof het wel logisch is. Ik noem dat dus neurotisch.
Ik geloof bijvoorbeeld niet dat jij het verschil zou proeven tussen een bevrucht en een onbevrucht gekookt eitje van welke vogel dan ook. Dat verschil zit in je hoofd. Net zoals er dus mensen zijn die geen eieren willen eten omdat het uit de kont van een kop komt. Of geen biefstuk omdat het aan de onderkant van de koe zit. Of geen varken omdat de hoef euh niet gespleten is. Allemaal bedacht door neurotische idioten....
Eens per jaar ongeveer. Maar dan een stukje gebakken vis, kabeljauw, die over het algemeen levend prooi eet. Vroeger was ik gek op paling, maar toen ik ouder werd en wist wat die beesten aten kon ik het niet meer wegkrijgen.....quote:
mijn moeder zou zeggen, kan merken dat je de oorlog niet hebt meegemaakt.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:31 schreef childintime het volgende:
[..]
Eens per jaar ongeveer. Maar dan een stukje gebakken vis, kabeljauw, die over het algemeen levend prooi eet. Vroeger was ik gek op paling, maar toen ik ouder werd en wist wat die beesten aten kon ik het niet meer wegkrijgen.....
Daarom heb ik wel eens schijt aan mn eitje zittenquote:Op maandag 29 maart 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
[..]
Zo! Wat is jouw probleem? Een vogel heeft trouwens geen kont of "voorkant", dat is 1 ongescheiden systeem, waaruit ze zowel poepen, plassen als een ei leggen (de vrouwtjes dan), maar dat is misschien niet interessant genoeg om te weten als je het alleen maar als eten ziet..........
Nee, de strekking is heel anders; ik ga heel bewust met mijn eten om. Oa omdat ik vind dat je respect hoort te hebben voor hetgeen je eet en ik geen kliko ben waar je alles maar in kan donderen. Wat mij er echter niet van zal weerhouden om misschien ooit cavia of hond te eten als dat zo uitkomt en de situatie niet anders zal zijn. Ik hoef in Nederland niet naar een restaurant om struisvogel of kangoeroebiefstuk te eten. De winkels hier puilen uit van het vlees, de dieren worden massal geslacht. Ik hoef die "veelheid" niet. Ik waardeer wat ik krijg en besef me heel goed dat voor ieder stukje vlees een dier dood is gemaakt. Desalniettemin geniet ik ook van een lekker biefstukje of zachtegekookt eitje, maar wel op een heel bewuste manier.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee hoor, ik voel mij eigenlijk in geen enkel opzicht persoonlijk betrokken bij dit onderwerp. Ik verbaas me gewoon enorm, maar dan ook echt enorm hoe mensen (jij in dit geval) volkomen onlogische, maar zeer pertinente keuzes kunnen maken en dan net doen alsof het wel logisch is. Ik noem dat dus neurotisch.
Ik geloof bijvoorbeeld niet dat jij het verschil zou proeven tussen een bevrucht en een onbevrucht gekookt eitje van welke vogel dan ook. Dat verschil zit in je hoofd. Net zoals er dus mensen zijn die geen eieren willen eten omdat het uit de kont van een vogel komt. Of geen biefstuk omdat het aan de onderkant van de koe zit. Of geen varken omdat de hoef euh niet gespleten is. Allemaal bedacht door neurotische idioten die proberen hun leven te beheersen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |