Ik werd opgewonden van het eerste college, vieze plaatjesquote:Op maandag 12 april 2010 16:13 schreef Christiaan het volgende:
Was wel leuk, begin infectieziekten. Alleen is die immunologie wel echt heel erg geestdodend.
Vanmiddag gekochtquote:Op maandag 12 april 2010 17:22 schreef Merel1808 het volgende:
Dat boek van Parham is echt zinloos om te kopen (sorry als je hem al hebt), daar heb ik misschien 3 pagina's uit gelezen.. Maar de voorkant is wel heel mooi
quote:Op maandag 12 april 2010 12:01 schreef Pluizel het volgende:
Nou, dat was het duizend keer gerecyclede tentamen van levenscyclus
epische vraag die ik jullie niet wilde onthouden:
"Debiel' is de benaming die gebruikt wordt voor volwassenen bij wie de verstandelijke ontwikkeling niet voorbij het niveau van een 4-jarige is gestegen"
Juist/onjuist
http://oncyclopedia.net/wiki/Debielquote:Een debiel is iemand die na lange studies zijn Master in de Debilitas heeft gehaald. Dit diploma is een bewijs van het beheersen van de debiele logica en het kunnen toepassen van de verschillende constanten. (I, G en anderen)
Bij 2.3 staattie ook op de lijst, en heb je hem eigenlijk ook niet nodig, maar KNO staat nog op mijn lijstje met dingen die ik misschien wil worden, dus ik had hem wel gekochtquote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Vanmiddag gekocht. Stond ook opeens KNO en oogheelkunde op de lijst, die heb ik maar laten zitten. Dat boek van Parham lijkt me wel nuttig trouwens, de colleges over immunologie gaan em niet worden dit blok denk ik.
Editttt: Hoe haal je KLOP? Daar gonzen de geruchten nu ook over, heb eigenlijk nooit aantekeningen gemaakt en die colleges op BB zijn een chaos.
quote:Op maandag 12 april 2010 19:12 schreef MaxC het volgende:
3.3 (Voortplanting en Ontwikkeling) gehaald![]()
Nog 1 blok en dan Bachelor binnen
Ach, je moet toch ergens beginnen. Ik vind het wel een aardig boek, legt alles goed uit.quote:Op maandag 12 april 2010 17:22 schreef Merel1808 het volgende:
Dat boek van Parham is echt zinloos om te kopen (sorry als je hem al hebt), daar heb ik misschien 3 pagina's uit gelezen.. Maar de voorkant is wel heel mooi
Wiens boek gebruiken jullie?quote:Op maandag 12 april 2010 17:17 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik werd opgewonden van het eerste college, vieze plaatjes. Die immunologie is wel jammer inderdaad, maar volgens mij is het boek daar wel wat spannender van.
En terecht. Ook een beetje afhankelijk van je werkplek, maar er wordt nou eenmaal gestolen. Een simpele pen is niet erg, maar zou het wel erg vinden als me stethoscoop of mijn aantekeningenboekje gejat wordt.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:28 schreef Repeat het volgende:
Mensen die elke dag hun jas leeghalen, al hun spullen mee naar huis nemen en de volgende ochtend allemaal weer in de zakken gaan proppen
In een kluisje natuurlijk. Ben nog geen ziekenhuis tegengekomen waar je geen kluisje had.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef DDM het volgende:
[..]
En terecht. Ook een beetje afhankelijk van je werkplek, maar er wordt nou eenmaal gestolen. Een simpele pen is niet erg, maar zou het wel erg vinden als me stethoscoop of mijn aantekeningenboekje gejat wordt.
Tijdens mijn co-schappen neurologie is er zelfs van onze co-kamer gestolen. Daar hadden we een kast met sleutel waar we onze tassen e.d. bewaarden. Een van ons had dan altijd de sleutel. Later bleek dat onze tassen waren nagekeken en onze portemonnees ontdaan waren van papiergeld en muntgeld. Een portmonnee was zelfs helemaal weg. En het was niet een van ons, want daarvoor hadden we het co-praatje waar alle co's aanwezig waren en dat was meteen het eerste dagonderdeel. Misschien was het een schoonmaker die een sleutel had. Maar als er zelfs uit een gesloten kast gestolen wordt, moet je nagaan hoe verleidelijk zo een witte jas is.
En misschien doel je nu op alles uit je jas halen en deze vervolgens in een kluisje stoppen, ja dan is het misschien wel wat overdreven. Maar veel co's hangen hun jas net zoals de arts-assistenten aan het einde van de dag gewoon op in de artsen/co-kamer.
Ik neem aan dat die nee met ogen dicht was?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:49 schreef gohan16 het volgende:
Anektode van arts-assistent neurologie:
"Ik had eens een patiente op de afdeling die meende geen gevoel meer te hebben in de benen. Bij het testen van de sensibiliteit vraag ik de patiente om ja te zeggen indien ze het watje voelt. Op de armen totaal geen aanwijzingen voor sensibiliteitsstoornis, ze zei bij elke aanraking 'ja'. Op de benen zei ze bij elke aanraking 'nee' ".
Nog nooit gezien op een van de grootste SEH's van Nederland. Wel lekker veel neurotrauma's.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:02 schreef June. het volgende:
Eindelijk weekend, dienst zit erop. Echt verrassend hoeveel mensen uitvalsverschijnselen / tremoren simuleren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |