abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:42:39 #26
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658226
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij iets van 40.000 woningen met een waarde van meer dan 1 miljoen
En de totale woonvoorraad is 7,2 miljoen, dus een plafond instellen voor huizen die duurder zijn dan 1 miljoen is een druppel op de gloeiende plaat.

Er zal dus ook wel iets gebeuren voor de gemiddelde huzieneigenaar.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79658258
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:42 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

En de totale woonvoorraad is 7,2 miljoen, dus een plafond instellen voor huizen die duurder zijn dan 1 miljoen is een druppel op de gloeiende plaat.
Moet je eens kijken of dat zo is als die 40.000 mensen de grens over trekken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79658282
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als je alléén de nieuwe hypotheken aanpakt dan gooi je óf de markt helemaal op slot óf er zet zich een flinke daling in. Zweedse toestanden dus.
Denk je werkelijk dat iemand de hoofdprijs gaat betalen aan iemand die HRA genoten heeft terwijl je zelf in de nieuwe regeling valt? Dat wordt gewoon flink onder de vraagprijs bieden.
Je moet toch betalen wat de markt wil
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79658286
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weggaan doen de meesten wel, zeker als je een dergelijke belasting in andere landen niet hebt
HRA heb je in die landen tot 1 miljoen ook niet.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:44:35 #30
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658289
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Moet je eens kijken of dat zo is als die 40.000 mensen de grens over trekken
Dan moeten ze eerst hun optrekje zien te verkopen
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79658320
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:44 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

HRA heb je in die landen tot 1 miljoen ook niet.
Wel
pi_79658337
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je moet toch betalen wat de markt wil
De markt is waar vraag en aanbod samenkomen. Het is geen winkel met vaste prijskaartjes.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79658340
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:42 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Er zal dus ook wel iets gebeuren voor de gemiddelde huzieneigenaar.
Maar als er op die woningen een gemiddelde hypotheekschuld ligt van 1 miljoen per woning dan gaat het wel hard hoor. Met 5% rente is dat 2 miljard aan rente per jaar waarvan 50% afgetrokken mag worden van de belasting.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79658375
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De markt is waar vraag en aanbod samenkomen. Het is geen winkel met vaste prijskaartjes.
Dan ga jij lekker tegen een huizenbezitter die niet hoeft te verkopen lekker zeggen dat je zijn huis wil kopen voor de helft van de waarde waar hij het voor gekocht heeft
pi_79658436
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan ga jij lekker tegen een huizenbezitter die niet hoeft te verkopen lekker zeggen dat je zijn huis wil kopen voor de helft van de waarde waar hij het voor gekocht heeft
Voor hem 33 anderen
pi_79658475
Dat zal het zijn
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:51:39 #37
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658482
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als er op die woningen een gemiddelde hypotheekschuld ligt van 1 miljoen per woning dan gaat het wel hard hoor. Met 5% rente is dat 2 miljard aan rente per jaar waarvan 50% afgetrokken mag worden van de belasting.
Het klopt. Dat zijn grote bedragen. Maar het is maar een klein deel van het geheel.
pi_79658514
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:51 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Het klopt. Dat zijn grote bedragen. Maar het is maar een klein deel van het geheel.
Oh zeker, maar op een bezuinigingstaakstelling van 30 miljard is het een lekker bedrag.

En dat door een maatregel die door (bijna) alle partijen goed aan de achterban te verkopen is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79658574
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh zeker, maar op een bezuinigingstaakstelling van 30 miljard is het een lekker bedrag.

En dat door een maatregel die door (bijna) alle partijen goed aan de achterban te verkopen is.
Totdat de helft naar het buitenland gaat of er geen nieuwe huizen bijkomen met een waarde van meer dan 1 miljoen

Vrijwel heel Nederland ligt binnen een uur rijden van de grens en als de lasten veel lager zijn in Duitsland en Belgie dan is de keuze zo gemaakt
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:54:43 #40
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658575
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk 1 miljoen. Waarom niet 500 000 euro?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:57:26 #41
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658645
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Totdat de helft naar het buitenland gaat of er geen nieuwe huizen bijkomen met een waarde van meer dan 1 miljoen

Vrijwel heel Nederland ligt binnen een uur rijden van de grens en als de lasten veel lager zijn in Duitsland en Belgie dan is de keuze zo gemaakt
De prijzen zijn er ook veel lager omdat er geen HRA is. Behalve voor degenen die in Nederland belasting blijven betalen, maar een exodus is ook niet echt goed voor de woningmarkt: Die huizen die duurder van 1 miljoen zijn, die zullen die eigenaren wel eerst willen verkopen.
pi_79658671
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:57 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

De prijzen zijn er ook veel lager omdat er geen HRA is. Behalve voor degenen die in Nederland belasting blijven betalen, maar een exodus is ook niet echt goed voor de woningmarkt: Die huizen die duurder van 1 miljoen zijn, die zullen die eigenaren wel eerst willen verkopen.
Er is wel HRA visstick
  zondag 28 maart 2010 @ 00:03:34 #43
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79658812
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is wel HRA visstick
Niet in Duitsland. De Belgische situatie ken ik niet.
pi_79658832
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:03 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Niet in Duitsland. De Belgische situatie ken ik niet.
Je weet ook niet hoe het in Duitsland is
pi_79658938
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom woont half NL dan nu niet al in D? Zolang je belasting blijft betalen in NL kan je de rente aftrekken.
Blijkbaar zijn er meer redenen om hier te blijven dan geld.
pi_79658995
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:08 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Waarom woont half NL dan nu niet al in D? Zolang je belasting blijft betalen in NL kan je de rente aftrekken.
Blijkbaar zijn er meer redenen om hier te blijven dan geld.
Als je de lasten maar genoeg verzwaard wordt het vanzelf minder interessant om in Nederland te wonen
  zondag 28 maart 2010 @ 00:13:26 #47
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79659074
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je weet ook niet hoe het in Duitsland is
Duitsland is fantastisch. Als je maar wegblijft uit de grote steden in het Ruhrgebiet, want daar is het net de Randstad.
  zondag 28 maart 2010 @ 00:14:20 #48
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79659107
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je de lasten maar genoeg verzwaard wordt het vanzelf minder interessant om in Nederland te wonen
Nou ja, als je aan de verkeerde kant van Utrecht werkt, dan wordt wonen in Duitsland een moeilijk verhaal.
pi_79659151
Ook vanaf daar is Duitsland maar een uurtje weg
pi_79659206
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook vanaf daar is Duitsland maar een uurtje weg
's Nachts wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')