abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79654319
Ik heb altijd harde lenzen gedragen en die kon ik er 's avonds makkelijk uithalen door even mijn oog strak te trekken en te knipperen.

Binnenkort ga ik op reis en daarvoor heb ik zachte daglenzen besteld, leek me wel zo handig en hygienisch. Maar ik heb begrepen dat je die dingen uit je oog haalt met je vingers door ze vast te pakken.

Ik ga er vanuit dat oefening kunst baart, maar kan je zachte lenzen ook uit je oog halen met zo'n klein zuignapje wat je bij de opticien kan krijgen? Die gebruik ik wel eens als mijn harde lenzen in mijn ooghoek zijn geschoten en ze er met normaal knipperen niet uitgaan. Het lijkt me prettiger om mijn zachte lenzen er straks ook op die manier uit te halen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:18:19 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79654487
Lijkt me niet handig. Kans op beschadigingen is wat groter en ik vraag me ook af of zo'n zuigertje wel goed werkt bij het materiaal van zachte lenzen.

Paar keer oefenen met je vingers en je hebt het onder de knie hoor. Helemaal als je al lenzen gewend bent. Wel even opletten dat je goed je handen wast bij het in- en uitdoen, helemaal als je op reis bent.
pi_79654573
Beschadigen maakt niet uit want het zijn toch daglenzen die ik wegpleur nadat ze uit mijn oog zijn.

Juist vanwege de hygiene leek dat zuigertje me ook wel handig. Denk niet dat waar ik heen ga het allerschoontste water uit de kraan komt om mijn handen mee te wassen. Maar goed, als het niet anders kan moet ik maar gaan oefenen!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:30:27 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_79654785
Ik denk dat het wel kan. Ik heb ook altijd zo'n zuigertje gebruikt voor mijn harde lenzen. Soms vergat ik dat ik een oog al had gedaan en plakte dan dat zuigertje recht op mijn oogbol. Ook dat bleef plakken dus een zachte lens ook wel.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_79654856
Niet doen. Met zachte lenzen en een zuigertje vergroot je de kans op beschadiging van je hoornvlies. Voor zover ik weet zijn die dingen alleen voor harde lenzen bedoeld.

Zachte lenzen kan je veel beter er uithalen door met duim en wijsvinger een "knijp"beweging te maken waardoor er lucht onder de lens komt en deze loslaat, waardoor je 'm zo van je oogbol af kan pakken
pi_79654964
Oh, dat lijkt me wel link dan. Weet je hoe je hoornvlies op die manier kan beschadigen? Mij leek het juist tricky om zo met je vingers in je oog te gaan om hem eruit te halen.
pi_79655460
Geen idee hoe precies, maar het werd gezegd door m'n opticien. Lijkt me dat die wel weet waar hij over praat

Maar met je vingers valt echt heel erg mee hoor! Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat ie zich niet meer vastzuigt aan je oog (harde lenzen drijven op je oogbol, zachte lenzen zuigen zichzelf 'vast') en dan gaat hij vanzelf mee.

Probeer maar eens met je duim en wijsvinger over een vingertop heen te gaan met een opgaande beweging, alsof je een lens van je oogbol afhaalt. Dan zie je dat je nagels altijd buiten je oog blijven (als je het goed doet) en je oog niet kunnen beschadigen.

Op het tweede plaatje hieronder staat hoe ik bedoel:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als je het niet aandurft kan je misschien beter eerst even langs de opticien gaan, die kan je vast meer vertellen
pi_79655544
quote:
foto Op zaterdag 27 maart 2010 21:30 schreef HunterSThompson het volgende:
Ik denk dat het wel kan. Ik heb ook altijd zo'n zuigertje gebruikt voor mijn harde lenzen. Soms vergat ik dat ik een oog al had gedaan en plakte dan dat zuigertje recht op mijn oogbol.

En toen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_79655571
Als je je oog mee wil trekken.
pi_79655637
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:57 schreef anoniemelurker het volgende:
Geen idee hoe precies, maar het werd gezegd door m'n opticien. Lijkt me dat die wel weet waar hij over praat

Maar met je vingers valt echt heel erg mee hoor! Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat ie zich niet meer vastzuigt aan je oog (harde lenzen drijven op je oogbol, zachte lenzen zuigen zichzelf 'vast') en dan gaat hij vanzelf mee.

Probeer maar eens met je duim en wijsvinger over een vingertop heen te gaan met een opgaande beweging, alsof je een lens van je oogbol afhaalt. Dan zie je dat je nagels altijd buiten je oog blijven (als je het goed doet) en je oog niet kunnen beschadigen.

Op het tweede plaatje hieronder staat hoe ik bedoel:
[ afbeelding ]

Als je het niet aandurft kan je misschien beter eerst even langs de opticien gaan, die kan je vast meer vertellen
Bedankt. Ik ga het er maar gewoon op wagen, als iedereen het kan moet ik het ook kunnen. Zachte lenzen zijn natuurlijk ook veel groter dan harde lenzen bedenk ik me net, dus waarschijnlijk veel makkelijker om op die manier te pakken zonder dat je met je vingers in je oog prikt.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:59 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En toen?
Het ligt eraan of je een vacuum-zuigend zuigertje hebt of zo eentje die weer loslaat als je er in knijpt. Bij het laatste geval is er niks aan de hand, maar een vriendin van mij moest eens naar de opticien met zo'n zuigertje op haar oogbol omdat ze hem er niet meer afkreeg
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:14:24 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_79655980
Idd gewoon met je vingers doen, is wel even wennen in het begin, maar veel beter dan zo'n zuignapje, want daar kreeg ik ontstekingen van
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_79656001
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:03 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt. Ik ga het er maar gewoon op wagen, als iedereen het kan moet ik het ook kunnen. Zachte lenzen zijn natuurlijk ook veel groter dan harde lenzen bedenk ik me net, dus waarschijnlijk veel makkelijker om op die manier te pakken zonder dat je met je vingers in je oog prikt.
Heb er zelf toen ik nog zachte lenzen had in ieder geval erg veel moeite mee om het te leren... Ik kon het pas na een paar avonden proberen. De eerste avond moest de buurvrouw het doen (die toevallig ook zachte lenzen had - geen aanrader trouwens, want als iemand anders het doet voelt het alsof je oogbol meegaat).

Een vriendin had ze ook eens geprobeerd en die scheurde ze in stukken terwijl ze nog op haar oog zaten, dus dat was ook niet echt een succes. Haar ogen waren echt verschrikkelijk rood en pijnlijk geworden door al het proberen..

Ik wil je niet bang maken hoor maar wat ik ermee wil zeggen is dat je echt het beste eerst even heel goed kan oefenen. Lijkt me niet echt fijn als je straks in een ver land zit en dan helemaal op jezelf bent gewezen wbt het uithalen van die dingen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:24:53 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79656232
quote:
foto Op zaterdag 27 maart 2010 21:38 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dat lijkt me wel link dan. Weet je hoe je hoornvlies op die manier kan beschadigen? Mij leek het juist tricky om zo met je vingers in je oog te gaan om hem eruit te halen.
Zowel vingers als je oogbol zijn zeer gevoelig. Juist daarom is de kans niet groot dat je met je vingers je oogbol beschadigt als je je handen wast en je nagels verzorgt. Als je met spullen en dingen gaat hannesen loop je meer risico omdat je minder goed kan voelen wat je doet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_79656439
Toen ik een keer mijn zachte lenzen met een zuignapje eruit probeerde te halen trok ik bijna mn oogbol eruit Doe maar gewoon met je vingers dus, zo lastig is dat niet hoor.
pi_79656847
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:15 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Heb er zelf toen ik nog zachte lenzen had in ieder geval erg veel moeite mee om het te leren... Ik kon het pas na een paar avonden proberen. De eerste avond moest de buurvrouw het doen (die toevallig ook zachte lenzen had - geen aanrader trouwens, want als iemand anders het doet voelt het alsof je oogbol meegaat).

Een vriendin had ze ook eens geprobeerd en die scheurde ze in stukken terwijl ze nog op haar oog zaten, dus dat was ook niet echt een succes. Haar ogen waren echt verschrikkelijk rood en pijnlijk geworden door al het proberen..

Ik wil je niet bang maken hoor maar wat ik ermee wil zeggen is dat je echt het beste eerst even heel goed kan oefenen. Lijkt me niet echt fijn als je straks in een ver land zit en dan helemaal op jezelf bent gewezen wbt het uithalen van die dingen.
Ieuw. Dat is juist waarom ik hoopte dat het zuigertje me ging helpen, want ik heb er net genoeg voor de reis en kan daarom niet tig keer thuis uitproberen of het wel lukt. Nou ja, stel dat het echt niet lukt dan zuig ik hem er alsnog gewoon uit
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zowel vingers als je oogbol zijn zeer gevoelig. Juist daarom is de kans niet groot dat je met je vingers je oogbol beschadigt als je je handen wast en je nagels verzorgt. Als je met spullen en dingen gaat hannesen loop je meer risico omdat je minder goed kan voelen wat je doet.
Makes a lot of sense
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:33 schreef jiwiedoewas het volgende:
Toen ik een keer mijn zachte lenzen met een zuignapje eruit probeerde te halen trok ik bijna mn oogbol eruit Doe maar gewoon met je vingers dus, zo lastig is dat niet hoor.
Hm ik ben wel aardig handig met het zuignapje, maar misschien werkt het bij zachte lenzen toch heel anders dan bij harde. Harde lenzen drijven ook meer op je oogbol in tegenstelling tot zachte die zich er aan vastzuigen, toch? Dan kan ik me wel voorstellen dat je hem er veel moeilijker afkrijgt.
pi_79663056
Kweet niet strak ze op je oog zitten maar mischien werkt mijn truuk wel.
Vinger in de hoek van je oog plaatsen, beweeg de vinger van je oog af oftewel doe alsof je chinees na doet. en dan het oog dichtknijpen, dan gaat bij mij de lens dubbel en kan ik 'm zo pakken zonder met m'n vingers in m'n oog te zitten..
Dit is een Signature....
pi_79667674
Bedankt! Op die manier haal ik mijn harde lenzen er ook altijd uit (alleen vallen ze er dan uit en hoef ik ze niet te pakken) dus dat zou wel het makkelijkste zijn voor me. Ik laat jullie over een paar weken wel weten hoe het is gegaan
  zondag 28 maart 2010 @ 13:39:20 #18
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_79668058
quote:
Op zondag 28 maart 2010 08:57 schreef virl3 het volgende:
Kweet niet strak ze op je oog zitten maar mischien werkt mijn truuk wel.
Vinger in de hoek van je oog plaatsen, beweeg de vinger van je oog af oftewel doe alsof je chinees na doet. en dan het oog dichtknijpen, dan gaat bij mij de lens dubbel en kan ik 'm zo pakken zonder met m'n vingers in m'n oog te zitten..
Dat werkt bij mij helemaal niet haha, dan gaat hij er telkens uit als je een beetje in je oog wrijft??
Ik heb een andere tip (ook zo geleerd bij de opticien) wat ook makkelijk is.

Ik moet met mijn vinger de lens eerst omlaag schuiven, tot in het wit onderin je oog, vaak klapt hij dan vanzelf dubbel en anders kun je hem er veiliger uitpakken zonder dat je oog gevoelig is of je het hoornvlies bij de iris/pupil beschadigd. (ook een goede tip als je lange nagels hebt)
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_79675862
Ik klap ze dus ook dubbel maar dan door een knipoog te maken terwijl ik mezelf een soort van spleetoog aanmeet .. Werkt al jaren prima.
Dit is een Signature....
pi_79692386
Ik pak gewoon altijd mijn zachte lenzen met mijn duim en wijsvinger vast en pak hem er dan af. Niet veel moeilijks aan.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_79692457
1 keer met zo'n zuiger geprobeerd. Lijkt wel of je je oog meetrekt. Werkt echt niet.
pi_79698954
Da's duidelijk Bedankt.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:04:27 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79719684
quote:
Op zondag 28 maart 2010 23:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik pak gewoon altijd mijn zachte lenzen met mijn duim en wijsvinger vast en pak hem er dan af. Niet veel moeilijks aan.
Idd gaat super makelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79730553
mag never nooit! keigrote kans op beschadiging!
pi_79731043
Thanks, ik ga nu zeker weten zitten peuren met mijn vingers Hoop echt dat het lukt anders ben ik de sjaak daar in de jungle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop