quote:foto Op zaterdag 27 maart 2010 21:30 schreef HunterSThompson het volgende:
Ik denk dat het wel kan. Ik heb ook altijd zo'n zuigertje gebruikt voor mijn harde lenzen. Soms vergat ik dat ik een oog al had gedaan en plakte dan dat zuigertje recht op mijn oogbol.
Bedankt. Ik ga het er maar gewoon op wagen, als iedereen het kan moet ik het ook kunnen. Zachte lenzen zijn natuurlijk ook veel groter dan harde lenzen bedenk ik me net, dus waarschijnlijk veel makkelijker om op die manier te pakken zonder dat je met je vingers in je oog prikt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:57 schreef anoniemelurker het volgende:
Geen idee hoe precies, maar het werd gezegd door m'n opticien. Lijkt me dat die wel weet waar hij over praat
Maar met je vingers valt echt heel erg mee hoor! Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat ie zich niet meer vastzuigt aan je oog (harde lenzen drijven op je oogbol, zachte lenzen zuigen zichzelf 'vast') en dan gaat hij vanzelf mee.
Probeer maar eens met je duim en wijsvinger over een vingertop heen te gaan met een opgaande beweging, alsof je een lens van je oogbol afhaalt. Dan zie je dat je nagels altijd buiten je oog blijven (als je het goed doet) en je oog niet kunnen beschadigen.
Op het tweede plaatje hieronder staat hoe ik bedoel:
[ afbeelding ]
Als je het niet aandurft kan je misschien beter eerst even langs de opticien gaan, die kan je vast meer vertellen
Het ligt eraan of je een vacuum-zuigend zuigertje hebt of zo eentje die weer loslaat als je er in knijpt. Bij het laatste geval is er niks aan de hand, maar een vriendin van mij moest eens naar de opticien met zo'n zuigertje op haar oogbol omdat ze hem er niet meer afkreegquote:
Heb er zelf toen ik nog zachte lenzen had in ieder geval erg veel moeite mee om het te leren... Ik kon het pas na een paar avonden proberen. De eerste avond moest de buurvrouw het doenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:03 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt. Ik ga het er maar gewoon op wagen, als iedereen het kan moet ik het ook kunnen. Zachte lenzen zijn natuurlijk ook veel groter dan harde lenzen bedenk ik me net, dus waarschijnlijk veel makkelijker om op die manier te pakken zonder dat je met je vingers in je oog prikt.
Zowel vingers als je oogbol zijn zeer gevoelig. Juist daarom is de kans niet groot dat je met je vingers je oogbol beschadigt als je je handen wast en je nagels verzorgt. Als je met spullen en dingen gaat hannesen loop je meer risico omdat je minder goed kan voelen wat je doet.quote:foto Op zaterdag 27 maart 2010 21:38 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dat lijkt me wel link dan. Weet je hoe je hoornvlies op die manier kan beschadigen? Mij leek het juist tricky om zo met je vingers in je oog te gaan om hem eruit te halen.
Ieuw. Dat is juist waarom ik hoopte dat het zuigertje me ging helpen, want ik heb er net genoeg voor de reis en kan daarom niet tig keer thuis uitproberen of het wel lukt. Nou ja, stel dat het echt niet lukt dan zuig ik hem er alsnog gewoon uitquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:15 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Heb er zelf toen ik nog zachte lenzen had in ieder geval erg veel moeite mee om het te leren... Ik kon het pas na een paar avonden proberen. De eerste avond moest de buurvrouw het doen(die toevallig ook zachte lenzen had - geen aanrader trouwens, want als iemand anders het doet voelt het alsof je oogbol meegaat).
Een vriendin had ze ook eens geprobeerd en die scheurde ze in stukken terwijl ze nog op haar oog zaten, dus dat was ook niet echt een succes. Haar ogen waren echt verschrikkelijk rood en pijnlijk geworden door al het proberen..
Ik wil je niet bang maken hoormaar wat ik ermee wil zeggen is dat je echt het beste eerst even heel goed kan oefenen. Lijkt me niet echt fijn als je straks in een ver land zit en dan helemaal op jezelf bent gewezen wbt het uithalen van die dingen.
Makes a lot of sensequote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zowel vingers als je oogbol zijn zeer gevoelig. Juist daarom is de kans niet groot dat je met je vingers je oogbol beschadigt als je je handen wast en je nagels verzorgt. Als je met spullen en dingen gaat hannesen loop je meer risico omdat je minder goed kan voelen wat je doet.
Hm ik ben wel aardig handig met het zuignapje, maar misschien werkt het bij zachte lenzen toch heel anders dan bij harde. Harde lenzen drijven ook meer op je oogbol in tegenstelling tot zachte die zich er aan vastzuigen, toch? Dan kan ik me wel voorstellen dat je hem er veel moeilijker afkrijgt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:33 schreef jiwiedoewas het volgende:
Toen ik een keer mijn zachte lenzen met een zuignapje eruit probeerde te halen trok ik bijna mn oogbol eruitDoe maar gewoon met je vingers dus, zo lastig is dat niet hoor.
Dat werkt bij mij helemaal niet haha, dan gaat hij er telkens uit als je een beetje in je oog wrijft??quote:Op zondag 28 maart 2010 08:57 schreef virl3 het volgende:
Kweet niet strak ze op je oog zitten maar mischien werkt mijn truuk wel.
Vinger in de hoek van je oog plaatsen, beweeg de vinger van je oog af oftewel doe alsof je chinees na doet. en dan het oog dichtknijpen, dan gaat bij mij de lens dubbel en kan ik 'm zo pakken zonder met m'n vingers in m'n oog te zitten..
Idd gaat super makelijkquote:Op zondag 28 maart 2010 23:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik pak gewoon altijd mijn zachte lenzen met mijn duim en wijsvinger vast en pak hem er dan af. Niet veel moeilijks aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop