Ik slikte imuran, en dronk in het weekend gewoon bier/wodka. Volgens mn arts kon dat gewoon. Alleen stopte ik bij 2, want dan werd ik misselijk.quote:Op zondag 25 april 2010 12:01 schreef Opdekop het volgende:
Hoe zit het met crohn en drank? Vooral met de medicijnen dan, het moet wel kunnen toch maar hebben jullie bijv last van alcohol? De zomer komt er weer aan en ik heb zo'n zin in zo'n koud biertje met zo'n lekkere dikke schuimkraag maar ik durf het ook weer niet helemaal aan! Ervaringen?
Ik heb bijvoorbeeld zoals gisteren toen ik patat ging eten, buikpijn aan het eind van de avond. Vaak naar de toilet (geen diarree) en veel winden laten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:58 schreef Rewimo het volgende:
Rauwe tomaat eet ik toch nietTot nu toe merk ik weinig van rare reacties, of laat ik zeggen dat ik die vooral aan mijn maagverkleining toeschrijf (ik reageer op te veel koolhydraten met diarree). Pijn heb ik tot nu toe niet als reactie op bepaalde voedingsmiddelen.
Ik heb wel pijn als wat ik gegeten heb de plek van de ontsteking passeertDat is vooral 's nachts.
Ooh ja ik heb beide, remicade én azathioprine! Ik werd voordat ik medicijnen kreeg ook kei misselijk van drank en die ellende, liep elke keer over te geven. Wil ik nu niet weer, en van bier krijg je toch ook diarree? Maar ik neem gewoon lekker een biertje met koninginnedagquote:Op maandag 26 april 2010 13:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik slikte imuran, en dronk in het weekend gewoon bier/wodka. Volgens mn arts kon dat gewoon. Alleen stopte ik bij 2, want dan werd ik misselijk.
Nu met de remicade nergens last van. Gisteren op het terras lopen tanken, nergens last van.
Je lever krijgt idd een "opdonder" van de imuran... maar zolang als je je niet helemaal naar de tering zuipt kunnen 2 a 3 bier best wel.
Bij imuran moest ik elke 2 weken mijn bloed laten checken, als er dan wat mis was wisten we het snel genoeg
ik krijg van bier geen diarree hoorquote:Op maandag 26 april 2010 18:59 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Ooh ja ik heb beide, remicade én azathioprine! Ik werd voordat ik medicijnen kreeg ook kei misselijk van drank en die ellende, liep elke keer over te geven. Wil ik nu niet weer, en van bier krijg je toch ook diarree? Maar ik neem gewoon lekker een biertje met koninginnedag.
Thanks voor de antwoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Jup, helaas hoort dat erbijquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Ah, dat hoort er ook bij? Ach, dat heb ik dankzij de maagverkleining toch al
Heb ik wel gehad ja, meestal na m'n ergste aanvallen. Gewoon rustig aan doen en veel rust nemen. Sterkte!quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:09 schreef Rewimo het volgende:
Nog een vraagje: ik kan nog steeds niet lang rechtop zitten, ik denk maximaal een kwartier, 20 minuten. Is dat gebruikelijk? Daarna moet ik liggen of onderuit gaan zitten omdat ik zo'n pijn krijg
Kan normaal zijn ja. Had ik ook. Ik kon niet eens 15 min zitten. Ik deed alles liggendquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:09 schreef Rewimo het volgende:
Nog een vraagje: ik kan nog steeds niet lang rechtop zitten, ik denk maximaal een kwartier, 20 minuten. Is dat gebruikelijk? Daarna moet ik liggen of onderuit gaan zitten omdat ik zo'n pijn krijg
Aangeven dat dat geen optie is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:44 schreef Rewimo het volgende:
En dan wil m'n baas dat ik een uur in de auto ga zitten om naar mijn werk te komen. Waar ik ook weer moet zitten
Geen flauw idee. Ik zal ongetwijfeld nog steeds ergens een ontsteking hebben die niet helemaal weg is.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Is dat een teken dat je een ontsteking hebt?
Uiteindelijk, als het weer wat beter gaat gaat het er bij mij vaak vanzelf weer af. Je gaat dan automatisch meer bewegen enzo..quote:Op woensdag 28 april 2010 13:37 schreef Opdekop het volgende:
Ja hoe krijgen jullie die prednison kilo's eraf? Ik ben in 1 maand 20 kilo aangekomen en het blijft maar aan me hangen, ik kan nog niet zoveel dus elke dag naar school toe fietsen lukt me gewoon niet. Ik eet al niet zoveel.. maar het blijft maar overal. Mijn gezicht is al ietsje geslonken maar pff. Ik pas nog steeds niet in mijn broeken.
Flink sporten. Anders gaat het er écht niet af helaas.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:37 schreef Opdekop het volgende:
Ja hoe krijgen jullie die prednison kilo's eraf? Ik ben in 1 maand 20 kilo aangekomen en het blijft maar aan me hangen, ik kan nog niet zoveel dus elke dag naar school toe fietsen lukt me gewoon niet. Ik eet al niet zoveel.. maar het blijft maar overal. Mijn gezicht is al ietsje geslonken maar pff. Ik pas nog steeds niet in mijn broeken.
Ja goed! gisteren flink aan de zuip geweest en normaal de volgende dag kotsmisselijk en buikpijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het nu, Qwea?
Hier te veel gedaan vandaag (kon niet anders helaas), dus nu maar een poosje plat.
Die herrie heb ik ook nog steeds. Met name na het eten. Dan gaat het als een malloot tekeerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Vanmiddag herrie in mijn buik alsof er drie aliens in zitten, diarree en al een paar dagen pijn links in mijn buik. Dat is een andere plek dan waar de ontsteking zit
Hihihi...Met die drie aliens krijg ik gelijk Sigourney Weaver-visioenen... Maar hopelijk is dat niet het probleemquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Vanmiddag herrie in mijn buik alsof er drie aliens in zitten, diarree en al een paar dagen pijn links in mijn buik. Dat is een andere plek dan waar de ontsteking zit
Alcohol is funest voor darmontstekingen.. (net zoals caffeine en tig andere dingen).quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja goed! gisteren flink aan de zuip geweest en normaal de volgende dag kotsmisselijk en buikpijn.
Ik heb nergens last van
Ja ach, ik heb al lang geleden besloten dat ik niet van plan was om mn leven door mn darmen te laten verstieren.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Alcohol is funest voor darmontstekingen.. (net zoals caffeine en tig andere dingen).
Zolang ik me aan m;n dieet hou, gaat het hier prima. Ik heb drie zwakke plekke in m'n darmen die onmiddellijk opspelen zodra ik vet eet oid.
Tnxquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:59 schreef Pandora73 het volgende:
Nee leuk is anders inderdaad, dat snap ik. Heb het ook meegemaakt. Maar tja, het is nou eenmaal zo (voor deze dooddoener, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik) En om nog een cliché te ge- dan wel misbruiken: als je het nu forceert, is dat ook niet goed, en blijf je hoogstwaarschijnlijk nog veel langer sukkelen, en da's ook voor niemand leuk.
(Jaja, ik hou nu op met cliché-smijterij)
Hou je taai!
Anders neem je toch een brief mee van je internist die bevestigd dat het niet goed gaat?quote:Op zondag 2 mei 2010 10:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
TnxJa ik weet het, ik moet erdoorheen. Zie ook een beetje op tegen het gesprek met de bedrijfsarts dinsdag. Manager denkt dat ik volgende week maandag wel weer aan het werk kan geloof ik. Aangezien ik ongeveer een uur moet rijden naar mijn werk en met moeite een kwartier kan zitten, denk ik van niet. Maar ik weet niet wat de bedrijfsarts gaat zeggen, en ik hoop maar dat die iets van colitis afweet.
quote:Op zondag 2 mei 2010 20:02 schreef Catch_me het volgende:
Ziekte van Chron is toch dat je knetterharde scheten enzo kan laten?
quote:Op zondag 2 mei 2010 20:02 schreef Catch_me het volgende:
Ziekte van Chron is toch dat je knetterharde scheten enzo kan laten?
hoe oud ben je? 12?quote:Op zondag 2 mei 2010 20:17 schreef Catch_me het volgende:
JA zo' n gast heb ik dus op mijn werk die heeft ook iets aan ze darmen/maag waardoor hij kenker harde scheten kan latenVroeger dacht ik dat zulke filmpjes van mensen die zulke harde lieten nep waren, maar het kan dus echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |