Tja, ik zal waarschijnlijk veel berichten over moraal e.d. krijgen een groot gelijk. Ik vind het zelf ook ontzettend erg.
Ik ben nu 14 jaar getrouwd met een lieve man met wie ik twee kinderen heb. Vorig jaar ben ik vreemdgegaan (zoen) met een voor mij bekende man. De reden voor mij was dat ik nieuwsgierig was geworden naar hoe het zou zijn om te zoenen met een andere man. Ik heb toen ook duidelijk aangegeven dat het eenmalig was en niets te betekenen had. Doorslag voor mij is mijn gouden regel "ik wil als ik later 80 ben geen spijt hebben van dingen die ik niet gedaan heb, liever spijt omdat ik het gedaan heb".
Helaas ben ik voorbij gegaan aan mijn schuldgevoelens naar mijn man toe en ben toen met de billen bloot gegaan. Ik heb een scheiding voorgesteld omdat ik bang ben dat ik meer wil en hem zal kwetsen. Na een time out hebben we besloten om verder te gaan om de simpele reden dat we van elkaar houden.
Die andere man is al die tijd uit beeld geweest. Echter na een paar maanden kreeg ik via email weer contact met hem, waarvan de inhoud steeds intiemer/sexueler werd. Ik moest het voor mij gevoel nog afmaken, dus geheime afspraken volgden hierop.
Mijn man heeft op een gegeven moment, deze man aangesproken en gewezen op het feit dat ik getrouwd was. Groot gelijk natuurlijk, klaar! Mijn minnaar zat hier niet op te wachten en heeft toen onze relatie verbroken. Ik was opgelucht, vrij en trots op mijn man maar ook verdrietig en eenzaam.
Nu weer een paar maanden verder krijg ik toch weer berichtjes waarin hij me verteld dat hij me mist en nog steeds wilt. We praten niet over wat er is gebeurt, want hij weet dat ik voor mijn man kies. Ik kan hem niet loslaten. Kan ik verliefd/lustig zijn op die ene man maar houden van mijn man en daar ook voor kiezen? Valt dit onder persoonlijke groei/ontwikkeling binnen een relatie. Ik wil loslaten maar het beestje in mij verlangt zo zeer naar deze andere man. Aan de andere kant is het vreemde dat ik juist meer liefde voor mijn eigen man voel. Heeft iemand ook deze ervaring en hoe heb je het los kunnen laten?
-edit- OP weer teruggezet omdat topic anders onoverzichtelijk wordt
[ Bericht 93% gewijzigd door Re op 26-03-2010 18:02:21 ]