Ook als ik geen saus erbij eet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:42 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Dat komt door de sausjes die je er meestal bij eet.
[..]
We zijn niet in Frankrijk. Anders zou wijn ook wel vin heten.quote:
Dat komt dus ook uit de frituur, maar frit wordt friet hehquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:45 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Dan stond er wel gefrietuurd. En hoe noem je dan het klaarmaken van kroketten en bitteballen?
Ligt aan de afkomst van de poster:quote:
quote:Patat is bekend onder verschillende benamingen: in Vlaanderen wordt meestal van frieten, frietjes of fritten gesproken, in de drie zuidelijke provincies van Nederland spreekt men van friet en in de rest van Nederland heeft men het meestal over patat. In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang. Andere benamingen zijn patates frites en frites.
En hoe maak je dan een bounty en bapao klaar?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:47 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat komt dus ook uit de frituur, maar frit wordt friet heh
Si, vous êtes toujours en France.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:46 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
We zijn niet in Frankrijk. Anders zou wijn ook wel vin heten.
chocola maak je toch door te koken?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:48 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
En hoe maak je dan een bounty en bapao klaar?
Ja patat zeggen ze alleen boven in Nederland.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:47 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Ligt aan de afkomst van de poster:
[..]
ik woon in boven nederland en luna ook, wij zeggen beiden frietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja patat zeggen ze alleen boven in Nederland.
Maar dat is wel de minderheid.
Noemen jullie franse frietjes dan ook frans patat ?
Non, nous ne sommes pas en France. Nous sommes en Pays-bas.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:48 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Si, vous êtes toujours en France.
Jij woont niet in boven nederland, ik wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik woon in boven nederland en luna ook, wij zeggen beiden friet
Oke dat wist ik nietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik woon in boven nederland en luna ook, wij zeggen beiden friet
Dat is gewoon patat. Net als die dikkerds.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja patat zeggen ze alleen boven in Nederland.
Maar dat is wel de minderheid.
Noemen jullie franse frietjes dan ook frans patat ?
Ik woon boven de rivierenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:51 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Jij woont niet in boven nederland, ik wel.
Ik woon in Friesland.quote:
Ik ook.quote:
tsskquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:56 schreef suikertaartje het volgende:
In Zwolle zeggen we ook patat. Maar dat is gewoon omdat het ook patat IS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |