Erm... hij wordt ingegraven, he?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:19 schreef Piles het volgende:
Waarom trechtervormig? De poten zitten toch aan de rand, of springen ze zo hard dat ze lager dan de poten komen?
Juist ja, ik snap m alquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... hij wordt ingegraven, he?
x 1/3 als het een kegelvorm wordtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:28 schreef ParanormalActivities het volgende:
pi x R kwadraat x diepte = inhoud van je kuil
Doe eens uitrekenen voor me?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:28 schreef ParanormalActivities het volgende:
pi x R kwadraat x diepte = inhoud van je kuil
Dan geef je haar de rekenmachine en schop, want schijnbaar vind jij het geen geweldig ideequote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mijn vrouw is op het geweldige idee gekomen dat de trampoline maar ingegraven moet worden, dit had ze elders gezien en dat leek haar wel wat.
Je kunt veel beter toch een rond gat maken met rechte randen. Koop je wat van dat buigbare golfplaat bij de bouwmarkt en dat gebruik je om te zorgen dat de boel niet in stort.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hierbij antwoorden op diverse vragen:
De trampoline is in zijn huidige staat een enorm bouwwerk (we hadden bij aankoop de afmeting een beetje onderschat) in de tuin en wordt veelvuldig door mijn beide kids gebruikt, maar ook door buurtkinderen, vriendjes, neefjes/nichtjes indien op bezoek.
Ook al is het oppervlak niet bruikbaar voor andere dingen, het blijft toch een behoorlijk gevaarte in zijn huidige vorm. Indien ingegraven krijgt de tuin toch een minder vol aangezicht.
Nee.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:46 schreef Adfundum het volgende:
Kun je er niet gelijk een zwembad onder maken?
Dat dacht ik eerst ook en toen keek ik al helemaal op tegen de giga hoeveelheid aarde af te voeren. Maar toen zag ik bij iemand uit de buurt dat dat helegaar niet nodig is. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je kunt veel beter toch een rond gat maken met rechte randen. Koop je wat van dat buigbare golfplaat bij de bouwmarkt en dat gebruik je om te zorgen dat de boel niet in stort.
In die kuil zul je ook wat stenen (stoeptegels) en ofzo neer moeten leggen om de poten op te zetten anders zakken ze weg.
Welnee, paar aanhangwagentjes en dumpen op milieustraat oidquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:49 schreef jack4ya het volgende:
Denk je erom dat je mogelijk een container moet huren om de grond af te laten voeren?
En dat dat afhankelijk van locatie, grondsoort ed, een behoorlijk klap geld kan kosten?
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Welnee, paar aanhangwagentjes en dumpen op milieustraat oid
Dat dachten wij ook. Alleen ligt die een paar km ver, en het was echt asociaal veel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:53 schreef ruud.nl het volgende:
[Welnee, paar aanhangwagentjes en dumpen op milieustraat oid]
Dat inderdaad.
Ligt een beetje aan de hoeveelheid. Hopelijk voldoet een huuraanhangwagentje. Ik mag in mijn eigen gemeente 1m2 kostenloos afvoeren, ik kan het een en ander kwijt in gft-kliko's en keurige grond zou ik eventueel nog na zonsondergang kunnen doneren aan de diverse gemeenteperken. Met klei en zand gaat dat wat moeilijker worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:49 schreef jack4ya het volgende:
Denk je erom dat je mogelijk een container moet huren om de grond af te laten voeren?
En dat dat afhankelijk van locatie, grondsoort ed, een behoorlijk klap geld kan kosten?
Kliko's niet gekquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de hoeveelheid. Hopelijk voldoet een huuraanhangwagentje. Ik mag in mijn eigen gemeente 1m2 kostenloos afvoeren, ik kan het een en ander kwijt in gft-kliko's en keurige grond zou ik eventueel nog na zonsondergang kunnen doneren aan de diverse gemeenteperken. Met klei en zand gaat dat wat moeilijker worden.
Afvoeren? Heb je niet een andere plek in je tuin waar je een mooi decoratief heuveltje kan maken?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook en toen keek ik al helemaal op tegen de giga hoeveelheid aarde af te voeren. Maar toen zag ik bij iemand uit de buurt dat dat helegaar niet nodig is. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Dat was ook mijn argument naar mijn vrouw toe om het niet te doen. Maar zij gaat er van uit dat de kids er nog jaren van gebruik gaan maken. Mijn dochtertje is pas 4 trouwens.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Afvoeren? Heb je niet een andere plek in je tuin waar je een mooi decoratief heuveltje kan maken?
Stel kindjes worden groot trampo gaat weg. Kun je weer grond gaan kopen dat schiet ook niet op.
Tsja je kunt ook aantal kuub in de polder dumpen, je kunt het ook proberen te verkopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik bedenk me trouwens dat ik nog een rijbewijs heb met een adres in Utrecht (woon nu in omgeving). Ik zou dus nog kunnen proberen om een aantal kuub in Utrecht te dumpen.
Dacht ik ook al aan, maar volgens mij komt er voornamelijk klei uit de bodem en hoogt weer niet zo best op.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:59 schreef jcdenboer het volgende:
Ik zou de rest van mijn tuin (tegelpad) ophogen, ben je gelijk overal in 1 keer vanaf
Wie zou daar nu invallen? Heb buiten mijn eigen katten volgens mij alleen naaktslakken in de tuin.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef Adfundum het volgende:
Maak je de kuil wel een beetje diervriendelijk, zodat ze er weer uit kunnen klimmen als ze erin vallen.
Een egel lijkt me sterk, padden en kikkers zou nog wel kunnen. Ik dacht er aan kiezelstenen te strooien tegen de kuilwanden aan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:07 schreef Adfundum het volgende:
kikkers, egels, buurtkinderen en ander ongedierte
Sta niet raar te kijken als je een forse opgaaf krijgt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan, maar volgens mij komt er voornamelijk klei uit de bodem en hoogt weer niet zo best op.
Ga trouwens straks nog even een loonbedrijf bellen voor navraag kosten arbeid en afvoer grond.
check!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:26 schreef aloe_vera het volgende:
Wil je het leuk en makkelijk houden, huur dan zo'n minigraafmachien. Fun en nieteens zo duur!![]()
+1 Scherp.quote:Op zondag 28 maart 2010 10:26 schreef betyar het volgende:
Het uitgraven van je trampoline is echt veel werk.
Je moet eerst het gat zeker helemaal rond uitgraven en dan de trampoline zonder doek waterpas in het gat zetten. Dan kun je pas de grond terug gooien om een kommetje te maken van het gat. Want de poten moeten ingegraven worden.
Dus eerst schep je +- 10 m3 grond eruit.
Dan zet je de trampoline waterpas erin op stoeptegels
Grond terug scheppen om een kommetje te vormen. Goed aanwerken i.v.m. verzakken
Antiworteldoek aanbrengen.
Maaiveld vernieuwen.
Houd rekening met de lucht die weg moet door het veren.
zoek een sloot waar een gat tussen de wal en de walbeschroeing is ontstaan..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de hoeveelheid. Hopelijk voldoet een huuraanhangwagentje. Ik mag in mijn eigen gemeente 1m2 kostenloos afvoeren, ik kan het een en ander kwijt in gft-kliko's en keurige grond zou ik eventueel nog na zonsondergang kunnen doneren aan de diverse gemeenteperken. Met klei en zand gaat dat wat moeilijker worden.
quote:Op woensdag 7 april 2010 19:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Aanvankelijk had ik een grondverzetbedrijf/loonwerker gepolst en daar kon ik tegen een tientje per kuub mijn grond kwijt, door mij te betalen uiteraard.
Mooie kick... een topic van 3 jaar geleden...quote:Op maandag 4 maart 2013 12:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]![]()
![]()
Da`s een goeie, van die loonwerker.
Zwarte grond kopen kost normaal maar iets van ¤10 per kuub als je een dumper vol laat brengen (Ik ken nog wel zat goedkopere adresjes).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |