abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79592191
Zaak:

2 katten, 1 grote tuin, 1 muis.
Kat 1 zit al sinds zonsondergang op het looppad aan de rand van de tuin. Niet voor niets, zo blijkt, want blijkbaar is daar eem muizenmigratie gaande. Kat komt dus na enkele uren met een klein muisje, ik denk een huismuis.

Binnen loop ik richting kat en kat laat muis vallen/lopen. Ik gooi er een handdoek overheen en confisqeer het.
Muis getroost, en helemaal aan de andere kant van de tuin ( ongeveer 40m ) uitgezet.

10 minuten verstrijken en kat nummer twee komt met hamsterwangen binnen..
Drie keer raden wie hij bij zich had.

De muis. Blijkbaar wil de muis zelf terug naar het pad, want hij komt steeds terug ondanks de vangst. Probleem is dat mijn katten nu beiden met hun dikke reedt op dat pad zitten. Klaar om de muis te vangen.
Ik heb de muis nu in een handdoek zitten, in de wasbak van het badkamermeubel zodat hij even bij kan komen.
Heb er gruyere bij gedaan ( eet een muis wel kaas?? )

Ik wil dus wacht tot de katten willen slapen en terug naar huis komen, zodat ik de muis naar het pad kan brengen, want ik ga er vanuit dat hij naar zijn familie wil.
Doe ik er goed aan? Is de muis gedoemd om te sterven?
Mijn katten maken dieren nooit dood, maar ik meen me te herinneren dat muisjes sterven aan een hartaanval van de schrik?

Wat is wijsheid?
pi_79592218
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_79592324
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:33 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]
Je moeder is vast heel trots op deze reply.
pi_79592420
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:38 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Je moeder is vast heel trots op deze reply.
Je vraagt toch wat wijsheid is?

Nou, da's dus niet de muizen lekker weer in de tuin laten, zodat ze deze zomer een mooi groot gezin kunnen stichten en vervolgens komende herfst bij jou de zolder onveilig kunnen gaan maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_79592436
tvp
pi_79592500
Muis ergens in het bos uitzetten, zolang je hem bij jou in de buurt blijft uitzetten zal de muis ook terug blijven komen naar jou huis. Omdat hij gewoon weet dat daar eten te halen valt en er een lief persoon is dat hem steeds uit de klauwen van de katten bevrijdt.

Of gewoon afmaken.
pi_79592703
Muizen leven toch in gezinnen? Iets zegt me dat ze aan het oversteken waren en dit gewoon de sukkel was.
Zou raar zijn hem dan helemaal alleen ver weg uit te zetten.

Ik vind het niet erg als hij bij ons wil wonen, maar ik denk niet dat hij dat wil met 2 speelgrage katten.
Ik heb de kaas weggehaald, en appel neergezet. Hij heeft zich nu ingegraven in de handdoek en ligt klaarblijkelijk te slapen. Hij zal wel in shock zijn ( of de gruyere werdt hem teveel ).
Shit zeg, hij is zo tof. Maar de katten ook en die paraderen nu ook rond op zoek naar complimentjes voor hun noeste arbeid.

Gekke wereld toch.
pi_79592749
quote:
Voeding in de vrije natuur

In de vrije natuur zijn muizen echte alleseters. Ze eten wat er op dat moment en op die plaats voorhanden is. Dat kan gedroogd vlees zijn, maar ook graan, groente en fruit of zelfs, in tijden van honger, textiel. Over het algemeen gesproken houden muizen dus van een redelijk afwisselend menu.

Voeding in gevangenschap

Wanneer we uitgaan van voeding in de vrije natuur,is het onlogisch om muizen altijd en uitsluitend te voeren met een mengel van haver, graan, gerst en graskorrels. In deze 'ouderwetse' voeders zitten vrijwel geen dierlijke producten en dus nauwelijks of geen eiwitten. De laatste jaren is er veel veranderd op het gebied van knaagdiervoedsel.
pi_79592787
En nee, afmaken doe ik niet. Dat kan ik alleen als ze dusdanig gewond zijn dat lijden erger is. Mijn katten verwonden ze niet, ze maken ze alleen nat
pi_79592858
Ja, zo blijft er weinig wijsheid over, hè...
pi_79592865
katten binnenhouden voor 1-3 dagen en muis buiten uitzetten?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:16:16 #12
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79593529
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:54 schreef mschol het volgende:
katten binnenhouden voor 1-3 dagen en muis buiten uitzetten?
Dat overweeg ik nu ja. Muis is nu twee keer uitgezet en twee keer teruggekomen
Nu ben ik omgelopen en heb de muis aan de buitenkant van ons terrein neergezet, in de bosjes.
Als hij nu onder de tuindeuren weet te kruipen en alsnog richting ons huis rent, dan geef ik het op. Ik heb al aangekondigd dat we dan een nieuwe huisgenoot hebben.
Had het wel even zwaar net, want toen ik hem buiten de poorten zette ( in de handdoek ) en het doek openvouwde bleef hij een minuut zitten, keek wat rond en groef zich toen weer in de handdoek.
Maar ja, de handdoek is fluffy, ruikte lentefris en ik heb frisse appels...muis is duidelijk niet helemaal achterlijk.

Ik vind het wel romantisch en het zou natuurlijk helemaal feel good zijn als hij zich weer presenteert. Dan ga ik morgen meteen een optrekje voor hem zagen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:07:46 #13
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_79597810
Ben benieuwd hoe dit afloopt!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:34:19 #14
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79598463
Hij is niet meer terug gekomen. Het ergste is nog dat ik daar een beetje van baal
Dat was echt het leukste muisje die ik ooit had gezien. Kon 'm ook gewoon aaien en hij was zo blij met de handdoek.

Mocht ie toch nog opduiken, dan meld ik me weer. Met foto's.
pi_79599441
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:34 schreef dalaiblama het volgende:
Hij is niet meer terug gekomen. Het ergste is nog dat ik daar een beetje van baal
Dat was echt het leukste muisje die ik ooit had gezien. Kon 'm ook gewoon aaien en hij was zo blij met de handdoek.

Mocht ie toch nog opduiken, dan meld ik me weer. Met foto's.
Ik zeg: Amber Alert
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:47:13 #16
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_79609856
Ach ik hoop dat hij herenigd is met zijn familie. Als je een muis zo leuk vind, ze zijn ook te koop bij de dierenwinkel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')