De fabrieksgarantie ja (die de leverancier biedt), niet de wettelijke garantiequote:Op donderdag 25 maart 2010 22:07 schreef Chinless het volgende:
De garantie voor onderdelen gaat via de leverancier.
Hier is de zaak btw failliet. Dit is in mijn voorbeeld niet het geval.quote:
Principe is ongeveer hetzelfde, de zaak waar je je product gekocht hebt bestaat niet meer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:24 schreef Chinless het volgende:
[..]
Hier is de zaak btw failliet. Dit is in mijn voorbeeld niet het geval.
Als je het bedrijf wil overnemen, best. Ik denk alleen niet dat het erin zit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:26 schreef DaneV het volgende:
Vaak is er ook een andere zaak die de garantie wel over wil nemen.... hun kunnen het toch claimen bij de fabrikant en dat levert ze naamsbekendheid op.
Computersquote:
Denk het niet, ze hebben bij dat bedrijf gekocht; lijkt me irrelevant of het een eenmanszaak is.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:29 schreef DaneV het volgende:
Maar ik denk wel dat als het een eenmanszaak betreft, dat jij persoonlijk verantwoordelijk blijft voor de garantie ook al hef je je zaak op. De mensen hebben het product immers bij jou als rechtspersoon gekocht.
Hele idee achter een eenmanszaak is dat je zelf hoofdelijk aansprakelijk bent.. ik zou niet weten waarom dat voor garantieclaims niet het geval zou zijn..quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Denk het niet, ze hebben bij dat bedrijf gekocht; lijkt me irrelevant of het een eenmanszaak is.
Het is wel een eenmanszaak en het gaat ook nog wel goed, ofja redelijk wat je kan noemen in deze markt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Denk het niet, ze hebben bij dat bedrijf gekocht; lijkt me irrelevant of het een eenmanszaak is.
Maar als je je eenmanszaak opheft is er geen bedrijf meer? Ben wel benieuwd hoe het juridisch zit eigenlijkquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:34 schreef DaneV het volgende:
[..]
Hele idee achter een eenmanszaak is dat je zelf hoofdelijk aansprakelijk bent.. ik zou niet weten waarom dat voor garantieclaims niet het geval zou zijn..
Een eenmanszaak is niets meer dan een handelsnaam. Juridisch gezien is het gewoon de persoon die erachter zit.
Je verplichtingen verdwijnen niet zo maar als je je zaak opheft. Of het nu een eenmanszaak is of een BV of NV. Garantie is net als een crediteur. Die is zijn geld ook niet kwijt als de ondernemer wil stoppen (los van een faillissement). Je moet je garantie wel gaan halen en dat is het probleem wat de-facto maakt dat garantie niet meer geclaimd wordt. Te veel werk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar als je je eenmanszaak opheft is er geen bedrijf meer? Ben wel benieuwd hoe het juridisch zit eigenlijk
@TS: Weet je wat jij moet doen?
Ik wens je heel veel succes met het claimen van garantie bij een rechtspersoon die niet meer bestaat..quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:10 schreef Fokski het volgende:
[..]
Je verplichtingen verdwijnen niet zo maar als je je zaak opheft. Of het nu een eenmanszaak is of een BV of NV. ...
Ik stel dat je een rechtspersoon niet zo maar kan opheffen terwijl het verplichtingen heeft. Als er grote garantieverplichtingen aanwezig zijn dan moet je die verplichtingen desnoods afkopen voordat je je BV of NV kan sluiten. Dan komen ze dus bij een ander terecht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel succes met het claimen van garantie bij een rechtspersoon die niet meer bestaat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |