abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79610212
Ja, bij ons had je ook heel veel rijke alto's die 200 gulden neertelden voor een broek die je met een beetje fantasie ook voor 5 gulden op de kop kon tikken of kon maken, maar voor mij werkte het zoals ik beschreef.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 14:59:44 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79610392
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat zeker.

Maar doe je je kind echt te kort van een klein loontje?
nee.
ik denk dat je heel veel goed kunt maken met liefde, warmte en creativiteit.

mijn ouders waren absoluut niet arm. we zijn materieel niets tekort gekomen.
maar het had leuker geweest als ze wat menselijker (minder hard)waren geweest.
(wat dan ook wel weer voortkomt uit hun verleden, maar goed, een knuffel of een complimentje had wel leuk geweest zo af en toe)
pi_79610584
Free, inhakend op jouw post. Ik denk dat wij qua geld redelijk in hetzelfde schuitje zitten. Ik vind dat aan de ene kant lastig, want ik wil later met Lotte naar de Efteling kunnen (om maar een voorbeeld te noemen) zonder me dan druk te maken over het eten de rest van de week. Aan de andere kant, ik ga niet werken, omdat ik dan mn kleine muppie naar het kdv moet doen, en we hebben het zo leuk saampjes. Hoe gaan jullie daar mee om?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:08:50 #54
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79610752
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:04 schreef Linda2205 het volgende:
Free, inhakend op jouw post. Ik denk dat wij qua geld redelijk in hetzelfde schuitje zitten. Ik vind dat aan de ene kant lastig, want ik wil later met Lotte naar de Efteling kunnen (om maar een voorbeeld te noemen) zonder me dan druk te maken over het eten de rest van de week. Aan de andere kant, ik ga niet werken, omdat ik dan mn kleine muppie naar het kdv moet doen, en we hebben het zo leuk saampjes. Hoe gaan jullie daar mee om?
Maar jouw kleine muppie is niet haar hele leven een klein muppie, toch? En als ze een jaar of 2/3 is, dan is een kinderdagverblijf vaak juist wel fijn voor een kind, al is het maar voor een paar daagjes Ik zou bijvoorbeeld nu (kind is net een jaar) best mijn kind naar een kdv kunnen brengen. Ik weet hoeveel lol ze heeft in andere kleine kinders, en dat zou voor mij op werkgebied heel veel goed maken. (Als als)

Ik denk dat het trouwens heel erg prioriteiten stellen is. Een keertje Efteling, daar kun je voor sparen, en dan heb je vaak ook kortingsacties, etc. (Ga ervan uitdat 1 keer per jaar voldoende is...) Maar volgens mij kom je met creativiteit een heel eind, en daar hoeft je leven kwalitatief niet onder te lijden...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79611000
Dat dus

En daarbij gaat TARA ooit wel stoppen met studeren (over een jaar of twee) en meer werken (dit jaar al) en dan hebben we het een stuk ruimer.
En ik wil ook wel weer een dag(deel) gaan werken.
Alleen wij willen wel graag zelf bij de kinderen blijven Niet omdat ze stuk gaan als we dat niet doen ofzo, maar omdat we dat belangrijk vinden.
En ik heb Leander wel ingeschreven voor de PSZ (en het voordeel van ons inkomen, PSZ is gratis )

Met andere woorden: het is nu wel krap, maar zo krap blijft het niet altijd.
Sowieso werkt TARA nu bij een onderneming waar hij redelijk lekker opstroomt én hij heeft straks een goede studie
En weet je? Al bleef het wél zo, we kunnen er een heleboel tofs van maken! Beetje creativiteit en je komt een heel eind
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 15:15:43 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79611040
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat leert je kind dan vanzelf. Ik zat op het gymnasium behoorlijk tussen de kakkindjes, aardige lui, maar wel erg op merkkleding e.d. gericht. De logische reactie van een puber die dat niet kan betalen is om je ertegen te gaan afzetten en alto te worden.
grappig is dat merkgerichte.
ik zat een paar jaar geleden als oudere leerling tussen de post-puberaaltjes.
bij het zien van mijn nieuwe (rode ) laarzen was het van : hee, zijn dat echte dieseltjes?
en ik hoorde er meteen helemaal bij
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 15:17:45 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79611139
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:04 schreef Linda2205 het volgende:
eftelingkaartjes spaar ik bij elkaar bij de albert heijn met de zegelboekjes.
ik vind het met zijn vieren een hoop geld dus doe ik het op deze manier.
zo spaar ik ongemerkt.
pi_79611178
ik zei ook niet dat ik nooit ging werken he maar ik vind het soms wel lastig, die overweging. Daarbij, in Dld is het normaal om een jaar thuis te blijven, dus Lotte heeft er zo weinig aan nu, als iedereen ouder is.

TS, wij hebben hier de kinderwagen gekregen van m'n moeder. Ze heeft een nieuw kamertje, maar niet superduur en kleertjes zijn ook allemaal nieuw, maar dan wel Zeeman, Hema etc.
Lotte!
Noah!
pi_79611581
Ik heb weinig inkomen. Maar we hebben zeker genoeg.
Ze heeft bergen met kleding (lang leve de uitverkoop) genoeg speelgoed en een heerlijk leventje.

En een seizoenskaart op een pretpark dichtbij is ook heel leuk.
Heb je er snel uit en ze kunnen er nog vaak heen ook.
Niet alle parken moet je ieder jaar hoeven te bezoeken.

En is een verre vakantie te duur zijn er genoeg dingen om het leven voor een kind geweldig te maken.
Een kind op kamp sturen voor een weekje is ook (voor de ouders) al erg leuk Maar wel veel goedkoper dan een week zonnen in egypte met het hele gezin.

En voor sinterklaas het hele jaar door shoppen. Of juist sparen voor de verjaardag.
Dat is toch allemaal niet erg.

Als je goed omgaat met geld kan je ook van een minimum inkomen echt een heleboel
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:05:37 #60
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79613096
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:18 schreef Linda2205 het volgende:
ik zei ook niet dat ik nooit ging werken he maar ik vind het soms wel lastig, die overweging. Daarbij, in Dld is het normaal om een jaar thuis te blijven, dus Lotte heeft er zo weinig aan nu, als iedereen ouder is.

TS, wij hebben hier de kinderwagen gekregen van m'n moeder. Ze heeft een nieuw kamertje, maar niet superduur en kleertjes zijn ook allemaal nieuw, maar dan wel Zeeman, Hema etc.
Ik weet dat je dat niet zei, maar bedoelde eigenlijk, je zal nu wel niet met beeb naar Efteling gaan, en tegen die tijd zul je al wel 'kunnen' werken (als kind naar school gaat etc. als er geen andere is, natuurlijk )

De kosten met een beeb voor extraatjes zijn nog goed te overzien ed. Een bezoek aan de speeltuin ofzo, hoeft (bijna) niets te kosten
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:08:09 #61
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79613205
Mee eens, Pvoess... En dat het hele jaar shoppen voor Sinterklaas (en/ of verjaardagen voor ons, valt in dezelfde periode...) dat ga ik dit jaar ook zeker doen. Scheelt een hoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')