Geen ervaring maar wel een mening:quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik had laatst een discussie met mijn moeder over het nemen (krijgen) van kinderen. Mijn standpunt ik neem (krijg) pas kinderen als ik en mij partner financieel wat ruimer bij zitten.
Dat is de vraag die ik ook aan jullie wil stellen.
Kan je een kind opvoeden van een klein loontje?
Of doe je een kind daar echt mee tekort, en is het beter als je wat ruimer zit (niet dat iedereen kan kiezen natuurlijk, als je je baan kwijtraakt stop je het niet ff terug.).
Moeders standpunt:van minimumloon kun je best een kind opvoeden.Zij heeft mij en mijn broer opgevoed van mijn vaders toen nog karige salaris en idd, we zijn niet tekort gekomen.. Geen vakanties naar het buitenland, maar wel naar de camping, dagjes uit, museumbezoek, sportclubs..enzovoort.
Toch denk ik dat het verstandig is om meer ' wat vet op de botten' hebben
Wat als een kind astma heeft en het niet echt gezonder wordt van een tochtig huur huis? Wat als het een talent heeft, en overal heen gereden moet worden? Of een duur muziekinstrument moet hebben.
Wat als het in het massa onderwijs niet tot zijn recht komt? En je wil niet dat het afzakt, maar ook niet dat het tussen de probleem kinderen terecht komt?
Wat vinden jullie?
Dat zeker.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:44 schreef McLaura het volgende:
Ik vind dat jij gelijk hebt. Als je het voor het kiezen hebt, kun je beter 'meer vet op de botten hebben'.
Natuurlijk niet, zolang je je kind voorziet in zn basisbehoeften en je best doet er iets van te maken doe je niemand te kort.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat zeker.
Maar doe je je kind echt te kort van een klein loontje?
Ik denk dat hem daar de kneep zit. Het ene kind heeft nu eenmaal meer ' basisbehoeften ' dan het andere (zie ook mijn OP)quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, zolang je je kind voorziet in zn basisbehoeften en je best doet er iets van te maken doe je niemand te kort.
Nee, je doet je kind dan niet tekort. Maar voor jezelf is het makkelijker om niet van een klein loontje te hoeven leven. Steeds de eindjes aan elkaar moeten knopen brengt stress met zich mee, en dat werkt door op je kind.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat zeker.
Maar doe je je kind echt te kort van een klein loontje?
QFT.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn ouders hebben een tijd in de bijstand gezeten in de jaren 80. ik heb aan die tijd een betere herinnering dan aan de tijd dat ze allebei fulltime werkten. Geld is niet belangrijk, aandacht wel.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:30 schreef lily het volgende:
Ik heb dat ook niet KingOfMars; de neiging om veel geld uit te geven aan een babykamer ofzo.
De baby ziet het toch niet.
Ik haal ook bijna alles van marktplaats voor een prikje. Ook kleding.
Precies.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:34 schreef Groofsken het volgende:
Dat spul lijdt nauwelijks en de winkelprijzen zijn echt belachelijk.
dat zijn er veel hoor. ik heb stage gelopen op verschillende kinderopvangen (peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, buitenschoolseopvang) en echt veel kinderen die gewoon 5 dagen in de week kwamen hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:13 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
QFT.
Ik heb serieus medelijden met de 5 x per week KDV kinderen en de bijbehorende ouders die hun kinderen alleen in het weekend zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |