abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79567685
Hey iedereen,

Waarschijnlijk een domme vraag, maar omdat ik pas sinds kort (enkele maanden) een wasmachine heb, weet ik het antwoord niet.

Toen ik vandaag wat in de wasmachine deed, merkte ik ineens dat de deur moeilijker dicht ging. Het manchet raakte het glas. Waarschijnlijk wel normaal, maar meer dan voorheen. De onderkant raakte het glas meer dan de bovenkant. Als ik langs de ring voel, voel ik dat er aan de bovenkant bijna geen ruimte tussen zit (hoewel ik er wel tussen kan met mijn vinger), en aan de onderkant des te meer. Het lijkt wel alsof het manchet 'uitgezakt' is?!

Is die kapot, gebeurt dit altijd? Of kan ik het zelf terugzetten op een of andere manier?

Ik was bijna altijd op 30 graden, aan temperatuur kan het niet liggen. Na elke was ga ik met een vaatdoekje even de ring rond om die droog te maken, sinds ik een ring bij iemand had gezien die he-le-maal zwart was. N.b.: hij lekt op dit moment niet terwijl er een wasje draait
pi_79568284
Ik zou hem vervangen (maar hangt van leeftijd machine af), is niet zo heel moeilijk.

Zie hier voor een uitleg: http://www.klusidee.nl/Forum/about11815.html
pi_79568289
Hoe oud is de wasmachine?
Betreft dit een A merk of B merk? ( hopelijk geen C)
Heeft de wasmachine een metalen of kunststof kuip?

Met A merk bedoel ik Miele, aeg of dergelijke, met B bedoel ik zanussi, whirlpool of dergelijke, C merken zijn de onbekende merken zoals white knigt bijvoorbeeld.

In ieder geval zal het niet aan de machet liggen, maar eerder an bijvoorbeeld een kromtrekkende Kuip, bij de goedkopere kunststof kuipen wilt dit nogal eens de oorzaak zijn, maar een uitgesleten Lagerhuis behoort ook tot de mogelijkheden.
pi_79568494
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:40 schreef klipper het volgende:
Lagerhuis behoort ook tot de mogelijkheden.
Dan moet de hele trommel toch schreef hangen?
pi_79568892
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:45 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan moet de hele trommel toch schreef hangen?
Dat vermoed ik dan ook, bij zowel een uitgesleten Lagerhuis als uitgezakte Kuip hangt de trommel wat scheef.

En aangezien ts al aangeeft dat de bovenkant dichterbij zit dan de onderkant sterkt dat het vermoeden.

Als de wasmachine dan ook nog eens eens goedkoper merk betreft, een polyprop Kuip bevat en ouder dan 6 jaar is...........
pi_79571676
Het is een Indesit, gekocht afgelopen November dus nog geen halfjaartje oud. Geen heel bekend merk, ben ik bang. Aan de leeftijd kan het niet liggen denk ik zo :-)
pi_79571813
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef nVincible het volgende:
Het is een Indesit, gekocht afgelopen November dus nog geen halfjaartje oud. Geen heel bekend merk, ben ik bang. Aan de leeftijd kan het niet liggen denk ik zo :-)
Bel even met 09002025254 (klachtenservice Indesit) en dan wordt het opgelost. Valt onder de garantie en er komt iemand bij je langs.
pi_79572728
Ik heb even gebeld met de service, maar het computersysteem lag plat dus ze konden weinig, laat staan een afspraak maken voor de monteur. Morgen even terugbellen.

Tot zover bedankt voor jullie antwoorden! Fok blijkt voor sommige dingen toch een handiger bron dan Google zelf (ja, ik heb gezocht, maar ik ken niet alle termen als lagerhuis en scheve kuip van een wasmachine )
pi_79572809
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef nVincible het volgende:
Ik heb even gebeld met de service, maar het computersysteem lag plat dus ze konden weinig, laat staan een afspraak maken voor de monteur. Morgen even terugbellen.

Tot zover bedankt voor jullie antwoorden! Fok blijkt voor sommige dingen toch een handiger bron dan Google zelf (ja, ik heb gezocht, maar ik ken niet alle termen als lagerhuis en scheve kuip van een wasmachine )
Als de machine pas een half jaar oud is, hoef je je daar normaal gesproken nog niet druk over te maken.
pi_79575238
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef nVincible het volgende:
gaat lekker daar
pi_79589481
Schudt de trommel ook bovenmatig tijdens het draaien?
Zoja dan denk ik dat er een "schokbreker" van de trommelophanging kapot is.
Zijn plastic dingetjes die over een stalen staaf glijden dus waar de term schokbreker vandaan komt weet ik niet.
Heb het zelf een paar keer gehad en als onderdeel ben je voor zo'n ¤25,- klaar maar dan moet het er nog in.
Is goed zelf te doen maar als je nog garantie hebt.........duh!
pi_79596329
Hij schudt niet Gisteren heeft ie nog een klein wasje gedraaid (2 vezeldoekjes en een theedoek, die moesten apart) en ik heb 'm vrijwel niet gehoord. Ik was even bang dat het rubber gescheurd was maar dat bleek vocht/belletjes te zijn
pi_79618542
Dat kan geen kwaad, Die machet raakt scheef door ongebalanceed centrifugeren, Heeft mijn Zanker nu ook [Schokdempers kapot -_-]
pi_80004757
Zo, ik heb eindelijk naar de lijn kunnen bellen. Niet dat ze druk waren, maar ik had er telkens geen tijd voor of was het vergeten. Dit keer maar doorverbonden naar de technici, zodat die kon beoordelen of het gerepareerd moest worden. Het leek even of hij er geen zin in had, maar hij zei me dat het geen kwaad kon (het lekt immers ook niet) en dat ik eventueel terug kan bellen of het erger wordt. Denk dat ik het maar even aan moet zien? In principe zit er toch 2 jaar garantie op die dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')