abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:10:58 #1
296868 watnuvaltvaltstraksniet
slissen is het #1 sliswoord
pi_79560579
wie denkt dat..
•...De evolutietheorie maar een theorie is...
•...Er nooit overgangsvormen zijn gevonden die de evolutietheorie kunnen bewijzen...
•...Het oog te complex is om via evolutie te ontstaan...
•...Wij afstammen van de apen...
•...Door evolutie soorten steeds beter worden...
•...De evolutietheorie het ontstaan van leven verklaart...
•...Leven te complex is om via een kansproces te kunnen ontstaan...
...heeft het niet begrepen!
-Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
-Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
-Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-School is bijkomen van het weekend.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:15:49 #2
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_79560762
Wat precies wil je hiermee?

Er is overigens een centraal Evolutie-topic.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_79560821
Poeh,

Laat ik kort en simpel zijn en dat is niet filosofisch, maar ik denk dat wij simpelweg niet in staat zijn om op dit moment te bevatten hoe alles om ons heen ontstaan is.

De mens heeft de eigenaardige drang om onverklaarbare dingen te willen verklaren. Dat is opzich vreemd, want bij dingen die verklaarbaar zijn, verliest de mens weer snel zijn interesse. Zo weten bijvoorbeeld maar heel weinig mensen hoe een televisie van binnen werkt, maar het feit dat deze informatie ergens beschreven staat, is voor veel mensen al voldoende om zich hier niet verder in te verdiepen.

Waarom kan een mens het moeilijk accepteren dat bepaalde informatie niet beschikbaar is?
pi_79560873
Wat ik ook pas laat begreep van de evolutietheorie, is dat soorten zich niet aanpassen aan hun omgeving en dan beter overleven, maar dat een soort bij toeval verandert (door een fout) en dat deze dan overleeft omdat het deze verandering soms een gunstige invloed heeft op de overlevingskans.
pi_79560922
Heb je toevallig het nieuwste boek van Dawkins gelezen?
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:17 schreef MarkyMarkx het volgende:
Poeh,

Laat ik kort en simpel zijn en dat is niet filosofisch, maar ik denk dat wij simpelweg niet in staat zijn om op dit moment te bevatten hoe alles om ons heen ontstaan is.
De evolutie theorie verklaart het ontstaan ook niet, slechts de verandering.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_79561002
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:17 schreef MarkyMarkx het volgende:
Poeh,

De mens heeft de eigenaardige drang om onverklaarbare dingen te willen verklaren. Dat is opzich vreemd, want bij dingen die verklaarbaar zijn, verliest de mens weer snel zijn interesse. Zo weten bijvoorbeeld maar heel weinig mensen hoe een televisie van binnen werkt, maar het feit dat deze informatie ergens beschreven staat, is voor veel mensen al voldoende om zich hier niet verder in te verdiepen.

Waarom kan een mens het moeilijk accepteren dat bepaalde informatie niet beschikbaar is?
Zeg je nu dat nieuwsgierigheid iets slechts is? En leren wat anderen al voor je uitgezocht hebben beter is?
pi_79561032
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:10 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:
wie denkt dat..
•...De evolutietheorie maar een theorie is...
'Maar' een theorie..? een theorie is een van de grootste dingen die wetenschap op kan leveren. Ik denk zeker dat het een theorie is, maar wel een die zeer sterk in zijn schoenen staat
•...Er nooit overgangsvormen zijn gevonden die de evolutietheorie kunnen bewijzen...
Er zijn er wel een aantal gevonden, maar er zijn er ook heel veel niet gevonden. Richard Dawkins legt in The Blind Watchmaker vrij netjes uit hoe dat komt
Ik ben ervan overtuigd dat dat kan, zie ook weer Dawkins
Ik denk dat we van dezelfde voorganger afstammen maar je vraag brengt me aan het twijfelen.. ik weet niet precies hoe het zit om eerlik te zijn
•...Door evolutie soorten steeds beter worden...
Beter is relatief. Ze passen zich aan aan hun omgeving. fittest in survival of the fittest betekent namelijk 'best aangepaste', niet fitste in de Nederlandse zin van het woord
•...De evolutietheorie het ontstaan van leven verklaart...
Nee
•...Leven te complex is om via een kansproces te kunnen ontstaan...
Twijfelachtig, al heeft Dawkins in genoemde boek een goed verhaal hierover
...heeft het niet begrepen!
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:18 schreef CrazyB het volgende:
Wat ik ook pas laat begreep van de evolutietheorie, is dat soorten zich niet aanpassen aan hun omgeving en dan beter overleven, maar dat een soort bij toeval verandert (door een fout) en dat deze dan overleeft omdat het deze verandering soms een gunstige invloed heeft op de overlevingskans.
Belangrijk detail inderdaad waar veel tegenstanders van de evolutietheorie de fout in gaan.
pi_79561098
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:22 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Zeg je nu dat nieuwsgierigheid iets slechts is? En leren wat anderen al voor je uitgezocht hebben beter is?
Waar zegt hij dat in godsnaam dan?
pi_79561160
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:25 schreef picodealion het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat in godsnaam dan?
Hij vindt het maar "eigenaardig" dat mensen nieuwe dingen willen leren. Waarom doen ze zo moeilijk en leren ze gewoon niet wat de anderen hun al hebben voorgekauwd (hoe een TV werkt)? Het komt mij over alsof hij dat maar lastig vindt, al die mensen die nieuwe dingen willen weten.
pi_79561189
Als de evolutietheorie klopt, wie verklaart mij dan vervolgens dat Zanger Rinus een hit kan scoren?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79561290
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hij vindt het maar "eigenaardig" dat mensen nieuwe dingen willen leren. Waarom doen ze zo moeilijk en leren ze gewoon niet wat de anderen hun al hebben voorgekauwd (hoe een TV werkt)? Het komt mij over alsof hij dat maar lastig vindt, al die mensen die nieuwe dingen willen weten.
Eigenaardig is subjectief, maar ik heb niet het idee dat hij het afkeurt. En hij zegt volgens mij ook niet dat mensen moeten leren wat anderen hebben voorgekauwd, maar juist dat de mens van zichzelf algauw tevreden is met het feit dát het is voorgekauwd en daarmee hun interesse om het te onderzoeken verliezen.
pi_79561356
There is no love sincerer than the love of food.
pi_79561625
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:30 schreef picodealion het volgende:

[..]

Eigenaardig is subjectief, maar ik heb niet het idee dat hij het afkeurt. En hij zegt volgens mij ook niet dat mensen moeten leren wat anderen hebben voorgekauwd, maar juist dat de mens van zichzelf algauw tevreden is met het feit dát het is voorgekauwd en daarmee hun interesse om het te onderzoeken verliezen.
Klopt.

Ik val de evolutie theorie inderdaad niet aan, en ook niet het willen leren van nieuwe dingen. Ik vraag me alleen sterk af waar de drang bij mensen vandaan komt om het tot nog toe onverklaarbare verklaarbaar te willen maken, terwijl er zoveel dingen voor jezelf verklaarbaar te maken zijn die tot op heden voor jou ook gewoon onverklaarbaar zijn totdat je het opzoekt. Volg je me nog?
pi_79561730
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:39 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Klopt.

Ik val de evolutie theorie inderdaad niet aan, en ook niet het willen leren van nieuwe dingen. Ik vraag me alleen sterk af waar de drang bij mensen vandaan komt om het tot nog toe onverklaarbare verklaarbaar te willen maken, terwijl er zoveel dingen voor jezelf verklaarbaar te maken zijn die tot op heden voor jou ook gewoon onverklaarbaar zijn totdat je het opzoekt. Volg je me nog?
Ik denk omdat mensen het idee hebben dat hun leven er beter op zal worden als ze antwoorden hebben op die vragen. Dat dat meestal tegen blijkt te vallen lijkt ons er niet van te weerhouden vervolgens weer het volgende vraagstuk te willen beantwoorden. Het mysterie is interessanter dan het uiteindelijke antwoord. Wellicht een overblijfsel van de evolutie, mensen die meer van zulke interesses en neigingen hadden deden het wellicht beter dan mensen die dat niet hadden
pi_79561746
quote:

[..]

Klopt.

Dat onverklaarbare is spannender, omdat je een van de eersten zou kunnen zijn die iets ontdekt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:43:08 #16
pi_79561765
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:23 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik denk dat we van dezelfde voorganger afstammen maar je vraag brengt me aan het twijfelen.. ik weet niet precies hoe het zit om eerlik te zijn
wij stammen niet af van de apen maar apen en wij hebben (een) gemeenschappelijke voorouder(s)
-Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
pi_79561871
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:43 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:

[..]

wij stammen niet af van de apen maar apen en wij hebben (een) gemeenschappelijke voorouder(s)
Maargoed, jij hebt blijkbaar alle wijsheid in pacht. Waar heb je je informatie vandaan?
pi_79561895
quote:

[..]

Klopt.

Ik val de evolutie theorie inderdaad niet aan, en ook niet het willen leren van nieuwe dingen. Ik vraag me alleen sterk af waar de drang bij mensen vandaan komt om het tot nog toe onverklaarbare verklaarbaar te willen maken,
Da's evolutie

Je kon als holenmens wel lekker in je grot blijven bibberen, maar diegenen die wel het aandurfden om nieuwe etenswaren en bijv. het vuur te ontdekken hadden meer kans op nageslacht, welke weer op zoek gingen waardoor ze meer kans hadden op nageslacht etc etc etc...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:46:34 #19
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79561906
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:10 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:

Een oog is helemaal niet complex
pi_79561918
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:45 schreef picodealion het volgende:

[..]

Maargoed, jij hebt blijkbaar alle wijsheid in pacht. Waar heb je je informatie vandaan?
Je kunt de waarheid in pacht hebben, niet de wijsheid toch?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:47:23 #21
pi_79561928
quote:

[..]

bestuderen

een pastoor heeft kennis van de bijbel

zie mij maar als een pastoor van de evolutietheorie
pi_79561930
quote:

[..]

Dat is nu juist van de evolutietheorie stelt/voorspelt.
C. Sagan
pi_79561959
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je kunt de waarheid in pacht hebben, niet de wijsheid toch?
http://nl.thefreedictionary.com/de+wijsheid+in+pacht+hebben
http://www.dbnl.org/tekst(...)02nede01_01_1822.php
pi_79562028
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:47 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:

[..]

bestuderen

een pastoor heeft kennis van de bijbel

zie mij maar als een pastoor van de evolutietheorie

Wat bestuderen? Heb je zelf onderzoek gedaan naar evolutie? Of heb je andermans boeken gelezen? En wat maakt dat je het allemaal zo zeker weet dan?
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is nu juist van de evolutietheorie stelt/voorspelt.
Ik reageerde niet alleen op zijn antwoord, maar voornamelijk op zijn statement in de OP. Een theorie kan nog zoveel stellen, het is en blijft een theorie (en zoals ik al zei, dat is een behoorlijk groot goed in de wetenschap). De zekerheid van de TS doet me afvragen waarom hij zo stellig is.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:49:54 #25
pi_79562031
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Een oog is helemaal niet complex
sterker nog hij is niet af

we hebben nog steeds een blinde vlek waar we zenuwen missen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')