quote:Eldad, Ben-Ari: Britons are dogs
Israeli officials and MKs sharply criticized the announced intention of the UK government to expel an unnamed Israeli diplomat in response to its passports being used in the Dubai assassination of senior Hamas arms trafficker Mahmoud al-Mabhouh.
"I think [the] British are behaving hypocritically and I don't want to offend dogs on this issue, since some dogs are utterly loyal," MK Aryeh Eldad (National Union) told Sky News. "Who are they to judge us on the war on terror?"
Eldad added that Israel's "natural reaction should be to expel one of the senior diplomats in the British Embassy, maybe the military attache or someone on his level."
Eldad's party colleague, MK Michael Ben-Ari, responded: "The British may be dogs, but they are not loyal to us, but rather to an anti-Semitic system, and Israeli diplomacy partially plays into their hands. This is anti-Semitism disguised as anti-Zionism".
In contrast, Foreign Affairs and Defense committee chairman MK Tzahi Hanegbi (Kadima) recommended not to respond to the crisis with Britain. "I believe keeping silent was a good policy at the height of the Dubai crisis, and certainly it is now, when it is nearly behind us."
Years ago, he said, Israel "adopted a policy of not responding to allegations in these areas." He added that such opportunities are exploited to "make baseless charges against Israel." Sky News also reported that the Israeli Foreign Ministry would not comment on the issue.
According to Public Security Minister Yitzhak Aharonovitch, "The British government made the wrong decision. I am surprised by this report and do not know who the diplomat to be expelled is." Aharonovitch was quoted by Channel 2 as saying that "The government has made legal provisions, involving the Ministry of Foreign Affairs and other ministries, for the eventuality that Israeli diplomats or military personnel would be expelled from friendly countries. Such matters should be discussed between governments."
The British commission investigating the alleged passport misuse is expected to announce that the Mossad's complicity cannot be proven beyond reasonable doubt. Nevertheless, Channel 2 reported that senior British officials believe the expulsion will not be sufficient to punish Israel over the Dubai incident.
Bron
nu ben je in de war met de koranquote:Op donderdag 25 maart 2010 07:20 schreef Bleekscheet het volgende:
Volgens de thora zijn we allemaal honden, niet-joden zijn vuil en smerig
Dat dusquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef VancouverFan het volgende:
De Israelische versie van idioten als Wilders. Veel roepen, weinig doen.
Bron? Users twijfelen daaraan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:20 schreef Bleekscheet het volgende:
Bron?quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
nu ben je in de war met de koran
Ja laten we het bij feiten houden: verander het maar weer terug naar Mossad:quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:52 schreef paddy het volgende:
Ik heb een stukje tekst veranderd. Nergens staat dat de diplomaat een Mossad lid is. Snap dat je het alleen over de woorden van deze man wil hebben, maar laten we de OP een beetje op feiten laten berusten.
Nu begin ik erg nieuwsgierig te worden. Waar staat dat?quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:20 schreef Bleekscheet het volgende:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114bquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Nu begin ik erg nieuwsgierig te worden. Waar staat dat?
Het is ook altijd weer diezelfde pavlov-reacties van die Israelis. Je kunt je haast niet voorstellen dat ze daar in de diplomatieke wereld nog gevoelig voor zijn, maar iedere keer weer krijgen ze het buitenland op de knieen en komen ze er vanaf met een een kritische noot. Het is gewoon lachwekkend haast. Vorige week zag je het zelfde weer gebeuren toen Biden in Israel was en ze wederom een aankondigden nederzettingen in Oost-Jeruzalem uit te gaan breiden. Het meest rigoreuze middel is nog steeds het sturen van een boze brief.quote:Eldad's party colleague, MK Michael Ben-Ari, responded: "The British may be dogs, but they are not loyal to us, but rather to an anti-Semitic system, and Israeli diplomacy partially plays into their hands. This is anti-Semitism disguised as anti-Zionism".
Lekkere bron. Nu de officiële vertalingquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:56 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b
Bron: faithfreedom forum
quote:[He asked him further:] Whence do we know that a naked man must not separate [terumah]? — From the verse, That He see no unclean thing in thee.1 Said he [Rabbah] to him: Art thou not a priest:2 why then dost thou stand in a cemetery?3 — He replied: Has the Master not studied the laws of purity?4 For it has been taught: R. Simeon b. Yohai said: The graves of Gentiles do not defile, for it is written, And ye my flock, the flock of my pastures, are men;5 only ye are designated 'men'.6 — He replied: I cannot even adequately study the four [orders]; can I then study six?7 And why? he inquired. — I am too hard-pressed,8 he answered. He then led him into Paradise and said to him: Remove thy robe and collect and take away some of these leaves. So he gathered them and carried them off. As he was coming out, he heard a remark, 'Who would so consume his [portion in] the world [to come] as Rabbah b. Abbuha has done?' Thereupon he scattered and threw them away. Yet even so, since he had carried them in his robe, it had absorbed their fragrance, and so he sold it for twelve thousand denarii, which he distributed among his sons-in-law.
Our Rabbis taught: And if the man be poor, thou shalt not sleep in his pledge:9 hence, if he is wealthy, thou mayest sleep thus. What does this mean?10 — Said R. Shesheth: This is the meaning: And if the man be poor, thou shalt not sleep whilst his pledge is in thy possession; but if he is wealthy, thou mayest do so.11
Our Rabbis taught: If a man lends [money] to his fellow, he may not take a pledge of him, nor is he bound to return it to him, and he transgresses all these injunctions.12 What does this mean? — R. Shesheth said: This: If a man lends [money] to his fellow, he may not [himself] take a pledge of him; and if he did take a pledge of him [by means of a court officer], he is bound to return it;13 whilst 'he transgresses all these injunctions' refers to the last clause.14 Raba said: It is thus meant: If a man lends money to his neighbour, he may not take a pledge of him [himself], and if he took a pledge of him [through the court], he must return it.15 Now, when is this? If the pledge was not taken at the time of the loan.16 But if it was taken at the time of the loan,17 he is not bound to return it to him.18 Whilst 'and he transgresses all these injunctions' refers to the first clause.19
R. Shizebi recited before Raba: Thou shalt return it unto him until the sun goeth down20 — this refers to night attire; in any case thou shalt deliver him the pledge again when the sun goeth down — to an object of day attire. Said he to him: Of what use is an article of day attire by night,21 and a night attire by day? Shall I then delete it? he asked. — No, was his reply. It reads thus: Thou shalt return it unto him until the sun goeth down — this refers to an article of day attire, which may be taken in pledge by night; in any case thou shalt deliver him the pledge again when the sun goeth down — to a night attire, which may be taken in pledge by day. R. Johanan said: If he took a pledge of him, [returned it,] and then he [the debtor] died, he may distrain it from his children. An objection is raised: R. Meir said: Now, since a pledge is taken, why is it returned?22 'Why is it returned?' [you ask.]23 — Surely Scripture ordered, Return it! But [say thus]: Since it is returned,
Mwoah, ik denk toch wel dat zij er gewoon achter zitten hoor. En natuurlijk laten ze zich filmen, ongeveer heel Engeland en alle vliegvelden hangen vol met camera's.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:52 schreef paddy het volgende:
Ik heb een stukje tekst veranderd. Nergens staat dat de diplomaat een Mossad lid is. Snap dat je het alleen over de woorden van deze man wil hebben, maar laten we de OP een beetje op feiten laten berusten.
Ontopic. Het woord hond is natuurlijk van de zotte. Kreeg van mij een schoen naar zijn hoofd
Verder lijkt het me erg vreemd dat het de Mossad zou hebben gedaan. Die laten zich geen tig keer zo opvallend filmen.
Er is wel een onderlinge strijd aan de gang tussen de Fatah en de Hamas. Ergens in een rapport staat ook dat de Hamas tijdens de oorlog met Israël Fatah-leden heeft geëxecuteerd. Kan het niet gewoon een soort van wraak tegen de opdrachtgever van die moorden van Fatah-leden zijn?. Ik geloof niet dat de Mossad zich zo vaak zou laten filmen.
Er waren toch ook twee Palestijnen opgepakt?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:56 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b
Bron: faithfreedom forum
Ja, en je mag van mij boos zijn, maar wanneer een stel gekken hier een politicus vermoorden. er geen bewijzen zijn die bijvoorbeeld naar Turkije wijzen, maar dat je wel het vermoeden hebt dat het om de veiligheidsdienst zou gaan uit dat land (mensen dit is een voorbeeld dus )quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:54 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ja laten we het bij feiten houden: verander het maar weer terug naar Mossad:
Mossad's representative at the Israel embassy in London is being expelled over the use of cloned British passports in the killing of a senior Hamas commander in Dubai, the Telegraph has learned.
http://www.telegraph.co.u(...)i-assassination.html
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen, IHVK.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk toch wel dat zij er gewoon achter zitten hoor. En natuurlijk laten ze zich filmen, ongeveer heel Engeland en alle vliegvelden hangen vol met camera's.
Ik denk dat het in het geval van geheime diensten niet altijd helemaal opgaat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Is het dan normaal dat je bij voorbaat al een diplomaat weg stuurt? Dacht dat we in het westen toch nog zoiets hadden als onschuldig tot tegendeel is bewezen.
Maar het lijkt me juist onmogelijk om je niet te laten filmen als je in een vliegveld bent, dan moet je ook controle hebben over de camera's op dat vliegveld. En ik geloof ook weer niet dat hun invloed zo ver reikt. Het lijkt me eerder zo dat landen dit soort acties van elkaar normaal niet snel naar buiten brengen, maar dat er nu een irritatie is ontstaan tussen het VK en Israël en dat ze het dus naar buiten hebben gebracht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen, IHVK.
Een inlichtingendienst op moordpad en je dan zo vaak laten filmen.
Met welk doel/welke motivatie dan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar het lijkt me juist onmogelijk om je niet te laten filmen als je in een vliegveld bent, dan moet je ook controle hebben over de camera's op dat vliegveld. En ik geloof ook weer niet dat hun invloed zo ver reikt. Het lijkt me eerder zo dat landen dit soort acties van elkaar normaal niet snel naar buiten brengen, maar dat er nu een irritatie is ontstaan tussen het VK en Israël en dat ze het dus naar buiten hebben gebracht.
Het lijkt er wel op dat het Westen minder lief met Israel omgaat dan voorheen. Ik geloof alleen niet dat er een gewetensvraag achter een hardere houding zit, dus ben benieuwd wat de politieke achtergronden daarvan zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar het lijkt me juist onmogelijk om je niet te laten filmen als je in een vliegveld bent, dan moet je ook controle hebben over de camera's op dat vliegveld. En ik geloof ook weer niet dat hun invloed zo ver reikt. Het lijkt me eerder zo dat landen dit soort acties van elkaar normaal niet snel naar buiten brengen, maar dat er nu een irritatie is ontstaan tussen het VK en Israël en dat ze het dus naar buiten hebben gebracht.
Dat bedoelde ik dus, maar was een beetje te subtiel (en daarmee juist weinig subtiel).quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Al die uit zijn verband gerukte Koran/Tora/Bijbelvertalingen moet je sowieso met een hele grote korrel zout nemen.
quote:
quote:De uitzetting houdt verband met het gebruik van vervalste Britse paspoorten door de daders van de moord op de Palestijnse Hamasleider Mahmoud al-Mabhouh in januari in Dubai.
Uit Brits onderzoek is vrijwel zeker vast komen te staan dat Israël verantwoordelijk was voor het vervalsen van de paspoorten. Miliband noemde de actie van Israël onacceptabel.
Hij heeft aan Israël de belofte gevraagd dat dit niet weer zal gebeuren. ,,Dergelijk misbruik is onacceptabel en vormt een risico voor de veiligheid van Britse staatsburgers'', zei hij.
...Met de stap maakt de Britse regering volgens waarnemers haar ongenoegen tegenover Israël zeer duidelijk....
Identiteitsfraude. Naar wat ik begrijp, heeft de Israëlische Mossad, volgens de Britse diensten, de identiteit van Britse staatsburgers misbruikt om een aanslag te plegen. Dat ze nu een vertegenwoordiger van de Mossad het land uit werken is volgens mij om aan te geven dat dit een stap te ver was.quote:
De Mossad heeft de laatste jaren wel vaker geblunderd en dit is niet de eerste paspoortaffaire. Bovendien lijkt het me onmogelijk om te voorkomen dat je gefilmd wordt. Maar goed, voor zover naar buiten is gebracht zijn er inderdaad alleen vermoedens en geen bewijzen. En daar is waar we het in een rechtsstaat mee moeten doen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en je mag van mij boos zijn, maar wanneer een stel gekken hier een politicus vermoorden. er geen bewijzen zijn die bijvoorbeeld naar Turkije wijzen, maar dat je wel het vermoeden hebt dat het om de veiligheidsdienst zou gaan uit dat land (mensen dit is een voorbeeld dus )
Is het dan normaal dat je bij voorbaat al een diplomaat weg stuurt? Dacht dat we in het westen toch nog zoiets hadden als onschuldig tot tegendeel is bewezen.
Ik geloof nog steeds niet dan een getraind inlichtingendienst zich zo vaak laat filmen. Dat er heel veel mensen zijn die de Mossad en Israël graag zien verdwijnen? Geloof ik meteen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de Mossad zo amateuristisch werkt.
Ik zou het ook graag uitgezocht hebben hoor. Zijn de bewijzen 100% mogen ze van mij vastzitten tot ze een ons wegen.
Snap die paspoortaffaire dus nog niet zo. Zijn die gestolen? Of is er gewoon een naam gebruikt?
Rare vertaling dan, wantquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)ische-diplomaat.html
geeft aan dat er nog twijfels zijn.quote:The British commission investigating the alleged passport misuse is expected to announce that the Mossad's complicity cannot be proven beyond reasonable doubt.
Je hebt een verkeerd beeld van de Mossad. Ze zijn geen lean mean killing machine. Het zijn een stelletje amateurs die vaker hebben gefaald zoals bijv. bij de Lillehammer-affaire waar ze per ongeluk een Noors-Marokkaanse kelner hebben vermoord in plaats van een Palestijnse 'terrorist'.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen, IHVK.
Een inlichtingendienst op moordpad en je dan zo vaak laten filmen.
Mabhouh = 19 januari 2010quote:
quote:Jordan
In what is thought to have been a reprisal action for a Hamas suicide-bombing in Jerusalem on July 30th 1997 that killed 16 Israelis, Benjamin Netanyahu authorised an operation against Khaled Mashal, the Hamas representative in Jordan[33]. On the 25th September, 1997, Mr Mashal was injected in the ear with a toxin (thought to have been the synthetic opiate Fentanyl[34]). Jordanian authorities apprehended two Mossad agents posing as Canadian tourists and detained a further six.
The fall out from the failed assassination eventually led to the release of Sheik Ahmed Yassin, the founder and spiritual leader of the Hamas movement, and scores of Hamas prisoners. Mr. Netanyahu flew into Amman on the 29th September to apologize personally to King Hussein, but was met instead by the Kings brother, Crown Prince Hassan[35].
Ik denk dat ze , wanneer ze de kans kregen....het al veel eerder zouden doen. Zo denk ik trouwens ook over de Palestijnse regering. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die mensen zich zo vaak laten filmen. En ja, ik geloof dat camera's te omzeilen zijn. Is niet voor het eerst dat camera's te omzeilen zijn en ook niet voor het laatst.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:13 schreef IHVK het volgende:
Maar waarom geloof je niet dat het werk is van de Israëlische inlichtingendienst? Denk je dat 'omdat ze zoiets niet zouden doen' of omdat ze zich hebben laten filmen, dus het moet wel iemand anders zijn?
Mja, eigenlijk verbaast Engeland mij de laatste tijd wel meer.quote:Alle bewijzen wijzen ongeveer een richting op en ik geloof eigenlijk ook niet dat het VK zomaar twee mensen uitzet.
Weet je? Het woord antisemiet kwam niet in mij op. Het rechtmatigheid van iemand zonder bewijzen te verwijderen wel. Ook al was de man Duitser of weet ik wat geweest. Ik vind de actie vreemd. Rechtszaak zonder rechtszaak dus.quote:Dit toegeven maakt je niet meteen een antisemiet, of anti-Israël. Het is eerder dat je durft toe te geven wat er waarschijnlijk gebeurd is. Hoewel je het niet zeker kunt weten, maar mat wel als het over geheime diensten gaat.. De gepikeerde reactie van het parlementslid zegt wat mij betreft genoeg. Evenals het noemen van antisemitisme wat mij betreft hier niks mee te maken heeft.
Wanneer je een lage dunk hebt van de lokale politie dan maak je fouten natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze , wanneer ze de kans kregen....het al veel eerder zouden doen. Zo denk ik trouwens ook over de Palestijnse regering. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die mensen zich zo vaak laten filmen. En ja, ik geloof dat camera's te omzeilen zijn. Is niet voor het eerst dat camera's te omzeilen zijn en ook niet voor het laatst.
Een rechtszaak kan geen sprake van zijn: diplomaten hebben immuniteit en uitzetting is dan de enige optie. In dat opzicht is de Britse reactie nog wel te begrijpen. Maar kom dan met bewijzen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze , wanneer ze de kans kregen....het al veel eerder zouden doen. Zo denk ik trouwens ook over de Palestijnse regering. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die mensen zich zo vaak laten filmen. En ja, ik geloof dat camera's te omzeilen zijn. Is niet voor het eerst dat camera's te omzeilen zijn en ook niet voor het laatst.
[..]
Mja, eigenlijk verbaast Engeland mij de laatste tijd wel meer.
[..]
Weet je? Het woord antisemiet kwam niet in mij op. Het rechtmatigheid van iemand zonder bewijzen te verwijderen wel. Ook al was de man Duitser of weet ik wat geweest. Ik vind de actie vreemd. Rechtszaak zonder rechtszaak dus.
Het bewijzen is misschien moeilijk omdat die van de geheime dienst komen, die niet zomaar in het openbar al hun methoden prijs willen geven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een rechtszaak kan geen sprake van zijn: diplomaten hebben immuniteit en uitzetting is dan de enige optie. In dat opzicht is de Britse reactie nog wel te begrijpen. Maar kom dan met bewijzen.
Als "hun" fanatieke volgelingen dat dan ook deden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Al die uit zijn verband gerukte Koran/Tora/Bijbelvertalingen moet je sowieso met een hele grote korrel zout nemen.
Het kan ook een blunder zijn denk ik. Ik denk niet dat omdat ze nu op camera zijn gefilmd het uitgesloten is dat het om een geheime dienst gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:37 schreef paddy het volgende:
[..]
In welke zin?quote:Mja, eigenlijk verbaast Engeland mij de laatste tijd wel meer.
Dat was ook meer gericht op de reactie van die politici. Maar goed, wat de Israëlische geheime dienst doet vind ik veel erger.quote:Weet je? Het woord antisemiet kwam niet in mij op. Het rechtmatigheid van iemand zonder bewijzen te verwijderen wel. Ook al was de man Duitser of weet ik wat geweest. Ik vind de actie vreemd. Rechtszaak zonder rechtszaak dus.
Mja, maar in het westen zijn we toch niet zo dat we zonder bewijzen op tafel te gooien een hetze gaan ontketenen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:41 schreef Zapato het volgende:
[..]
Het bewijzen is misschien moeilijk omdat die van de geheime dienst komen, die niet zomaar in het openbar al hun methoden prijs willen geven.
Ik hoop het. Het wordt tijd dat de wereld zich niet meer laat intimideren door Israël.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:39 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me af of andere landen nu het Britse voorbeeld gaan volgen, er waren meer nationaliteiten bij betrokken.
Dit zou juist de methode zijn om Israël de schuld in de schoenen te schuiven. Waarom zou de Mossad, als ze toch valse paspoorten gebruiken, allemaal paspoorten gebruiken van mensen met een relatie met Israël? Dat vind ik nogal vreemd.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, als er 11 mensen gezocht worden met als verbindende factor dat ze een duale nationaliteit hebben, europees land/Israël, waarbij de gebruikers van de paspoorten van niets weten en de vervalsers als één groep met hetzelfde vliegtuig hetzelfde hotel gebruiken dan is er wel meer aan de hand.
En helemaal als het land in kwestie zich onthoudt van elk commentaar.
Ze hebben het eerder gedaan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dit zou juist de methode zijn om Israël de schuld in de schoenen te schuiven. Waarom zou de Mossad, als ze toch valse paspoorten gebruiken, allemaal paspoorten gebruiken van mensen met een relatie met Israël? Dat vind ik nogal vreemd.
Dat zegt toch niets. Als Israël alles wat ze niet doen zouden ontkennen en geen uitspraken zouden doen over wat ze wel doen, wat is dan de waarde van het niet doen van uitspraken. Dat werkt alleen als je ook geen uitspraken doet als je onschuldig hebt. Het zegt dus niets.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Hellas2009 het volgende:
@paddy: je hoeft de Mossad niet in bescherming te nemen hoor. De hele wereld weet inmiddels dat de Mossad achter de moord zaten. En belangrijker nog: Israël heeft het niet ontkend. Binnen Israël zelf gaan ze er ook vanuit dat de Mossad de moord heeft gepleegd.
Met Israëlische paspoorten? Dat wist ik niet, maar ik zou het knap stom vinden. Maar dan is de Mossad toch al niet meer wat het geweest is, dus ik kijk er niet verbaasd van op.quote:
De Mossad is niet dan ook niet zo'n fantastische geheime dienst als wel eens gedacht wordt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Met Israëlische paspoorten? Dat wist ik niet, maar ik zou het knap stom vinden. Maar dan is de Mossad toch al niet meer wat het geweest is, dus ik kijk er niet verbaasd van op.
Canadezen toen als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Met Israëlische paspoorten? Dat wist ik niet, maar ik zou het knap stom vinden. Maar dan is de Mossad toch al niet meer wat het geweest is, dus ik kijk er niet verbaasd van op.
Heb je iets meer info, wanneer dat was en zo. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Canadezen toen als ik het me goed herinner.
Dit zou een aanknopingspunt moeten zijn om meer info van gerenommeerde nieuwssites te vinden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heb je iets meer info, wanneer dat was en zo. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
Dank jequote:Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dit zou een aanknopingspunt moeten zijn om meer info van gerenommeerde nieuwssites te vinden.
http://www.wrmea.com/backissues/0198/9801026.htm
Die kende ik wel, maar daar gaat het niet om het vervalsen van paspoorten van Israëli met een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/3896009.stm
2004 toen Israel het probeerde om Nieuw Zeelandse paspoorten te krijgen.
Vind je het erg dat ik om dat dikgedrukte alleen moet lachen? Dus...je bent voor ons of je bent tegen ons reactie?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Hellas2009 het volgende:
@paddy: je hoeft de Mossad niet in bescherming te nemen hoor. De hele wereld weet inmiddels dat de Mossad achter de moord zaten. En belangrijker nog: Israël heeft het niet ontkend. Binnen Israël zelf gaan ze er ook vanuit dat de Mossad de moord heeft gepleegd.
Israëlische ambassadeur is niet uitgezet: een Mossad-mannetje is uitgezet, en Israël heeft al een vervanger naar de UK gestuurd. Wees maar niet bang hoor: de UK is niet geïslamiseerd.
Bron: The Independentquote:Israel told: no passport promise means no new Mossad diplomat
Miliband demands assurances that identity cloning will never happen again
By Kim Sengupta, Defence Correspondent
The Israeli government will not be allowed to replace the senior Mossad station chief expelled from London over the cloning of British passports used in the assassination of a Hamas commander unless it offers a public assurance that UK citizens' documents will never be used again for clandestine operations. The Foreign Secretary David Miliband wants his Israeli counterpart, Avigdor Lieberman, to make the pledge. British diplomatic officials are insisting the situation is not negotiable.
Israeli media outlets have claimed that another operative would be sent soon to take the place of the Mossad official working at the Israeli embassy in London, who was asked to leave after a UK investigation concluded that there was evidence that British passports used by an assassination squad were cloned by Israel.
An Israeli hit team used the British and other countries' passports to travel to Dubai to murder the Hamas commander Mahmoud al-Mabhouh, it has been claimed. A British inquiry established that the documents were cloned at Tel Aviv's Ben Gurion airport and Israeli officials made surreptitious calls to check the travel plans of those whose identities had been stolen.
The Israeli government has shown no signs so far that it will acquiesce in Mr Miliband's demand that it pledge that "the state of Israel would never be party to the misuse of British passports in such a way". Such a declaration would be tantamount to an admission of Israel's guilt in the killing of Mr Mabhouh, something it denies. Mr Lieberman said: "There is no proof of Israeli involvement in this affair."
However, the Israeli government has also indicated that it will not retaliate by expelling a British diplomat. Officials privately acknowledge that the removal of the Mossad official, although damaging for relations between the two countries, will not impact too severely on the Israeli intelligence agency's work in the UK.
During a previous confrontation in 1988 when another Mossad agent, Arie Regev, was expelled from the UK, the then Prime Minister Margaret Thatcher ordered a temporary ban on the exchange of intelligence. Mr Miliband's statement to the House of Commons on Wednesday, announcing the expulsion of the Israeli diplomat, made no mention of a halt in information sharing.
Israel's mass-circulation newspaper Yediot Aharonot said that the Israeli government has got off lightly in the affair: "Whoever forged the British passports knew that he might have to pay the price. And the price set by the British was a clearance-sale price."
However, Israeli government officials say they are reconciled to other countries following Britain's lead. Australia, France, Germany and Ireland are all investigating the use of their citizens' passports in the assassination and, it is expected, will announce sanctions. In the Australian capital, Canberra, the Foreign Minister, Stephen Smith, said the Australian Federal Police would receive the report compiled by the UK's Serious Organised Crime Agency. "We take the misuse of Australian passports very seriously," he said.
Nee, wij gooien in dergelijke gevallen wat landen plat en regeringen omver, maar een hetze ontketenen? Nee. Dat gaat te ver.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, maar in het westen zijn we toch niet zo dat we zonder bewijzen op tafel te gooien een hetze gaan ontketenen?
Mja, mee eens. Net zo kromquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee, wij gooien in dergelijke gevallen wat landen plat en regeringen omver, maar een hetze ontketenen? Nee. Dat gaat te ver.
wanneer die bewijzen er zijn horen ze gewoon op tafel te komen. Niet voor ons misschien, maar ik vind dat de daders gewoon gestraft moeten worden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:56 schreef Sjaakz het volgende:
Het lijkt me overigens veel waarschijnlijker dat Groot-Brittannië hier Israël deels in bescherming neemt door zich slechts uit te spreken over de paspoortkwestie, (zonder in te gaan op echte bewijzen, of iets over de moord zelf te zeggen) dan dat het Israël schoffeert door zonder bewijzen deze diplomaat het land uit te flikkeren.
De publieke opinie is aan het veranderen. Of meer specifiek, de monopoliepostie van de media op de vorming van die opinie is aan het afbrokkelen. > Internet dé nieuwsbronquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Zapato het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat het Westen minder lief met Israel omgaat dan voorheen. Ik geloof alleen niet dat er een gewetensvraag achter een hardere houding zit, dus ben benieuwd wat de politieke achtergronden daarvan zijn.
Dat de Britse inlichtingendiensten gewoon namen en rugnummers in de openbaarheid gooien?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:18 schreef paddy het volgende:
[..]
wanneer die bewijzen er zijn horen ze gewoon op tafel te komen. Niet voor ons misschien, maar ik vind dat de daders gewoon gestraft moeten worden.
Tja, dat ligt wat lastig lijkt me. Bondgenoten gaan heus niet de acties van elkaars geheime diensten blootleggen. Dan kunnen ze de bal keihard terug verwachten. Wanneer een geheime dienst echter zo'n blunder maakt als hier moet Groot-Brittannië natuurlijk wel optreden. Ze kunnen moeilijk publiekelijk toestaan dat Britse paspoorten worden gekloond voor moord-missies.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:18 schreef paddy het volgende:
[..]
wanneer die bewijzen er zijn horen ze gewoon op tafel te komen. Niet voor ons misschien, maar ik vind dat de daders gewoon gestraft moeten worden.
Mja, jij kijkt dan meer naar Israël. Ik kijk algemeenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat de Britse inlichtingendiensten gewoon namen en rugnummers in de openbaarheid gooien?
Gaat niet gebeuren maar ik zou het graag zien. Dàn had je pas een rel.
Mja, dus met andere woorden het blijft altijd maar roepen zonder bewijzen en straffen op tafel. Hier betekent dat schuldig bevonden voordat je überhaupt een rechtszaak hebt gekregen. Ze moeten dus hun onschuld bewijzen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Tja, dat ligt wat lastig lijkt me. Bondgenoten gaan heus niet de acties van elkaars geheime diensten blootleggen. Dan kunnen ze de bal keihard terug verwachten. Wanneer een geheime dienst echter zo'n blunder maakt als hier moet Groot-Brittannië natuurlijk wel optreden. Ze kunnen moeilijk publiekelijk toestaan dat Britse paspoorten worden gekloond voor moord-missies.
Nee. Het blijft eerder altijd zoveel mogelijk je mond houden, en door de vingers zien, tenzij het echt niet anders kan. Zoals hier.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, dus met andere woorden het blijft altijd maar roepen zonder bewijzen en straffen op tafel.
Mmm...en dit doen ze dus ook met andere geheime diensten? Is dit überhaupt wel eens voorgekomen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:32 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee. Het blijft eerder altijd zoveel mogelijk je mond houden, en door de vingers zien, tenzij het echt niet anders kan. Zoals hier.
Die paspoorten zijn gekloond door de Israelische douane. Het lijkt mij meer dan duidelijk dat de Mossad er achter zat. Dat hoeft ook helemaal niet noodzakelijk amateuristisch te zijn, ze geven een open signaal dat hun vijanden nergens veilig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en je mag van mij boos zijn, maar wanneer een stel gekken hier een politicus vermoorden. er geen bewijzen zijn die bijvoorbeeld naar Turkije wijzen, maar dat je wel het vermoeden hebt dat het om de veiligheidsdienst zou gaan uit dat land (mensen dit is een voorbeeld dus )
Ik geloof nog steeds niet dan een getraind inlichtingendienst zich zo vaak laat filmen. Dat er heel veel mensen zijn die de Mossad en Israël graag zien verdwijnen? Geloof ik meteen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de Mossad zo amateuristisch werkt.
Ik zou het ook graag uitgezocht hebben hoor. Zijn de bewijzen 100% mogen ze van mij vastzitten tot ze een ons wegen.
Snap die paspoortaffaire dus nog niet zo. Zijn die gestolen? Of is er gewoon een naam gebruikt?
Ik weet niet precies wat de vraag is, maar ik doel eerder op het feit dat 'westerse' geheime diensten, waaronder ik ook Israël reken, gewoon veel samenwerken en informatie delen (en daardoor ook nog eens volop de mogelijkheid hebben elkaar te bespioneren). Iedereen zal redelijk op de hoogte zijn van elkaars vuile was. Het lijkt me vrij logisch dat die normaal gesproken niet buiten gehangen wordt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmm...en dit doen ze dus ook met andere geheime diensten? Is dit überhaupt wel eens voorgekomen?
Ja, want haat is altijd beter dan een vreedzame oplossing.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:49 schreef Nielsch het volgende:
Hoe langer die stomme pisraelischer zich misdragen, hoe meer mensen ze gaan haten. en dat is goed.
pisrael wil geen vreedzame oplossing (al zeggen ze van wel), daar hebben ze namelijk helemaal geen baat bij. ze willen dat dit conflict altijd voortduurt. dat hierdoor per jaar een paar landgenoten doodgaan vinden ze helemaal niet erg. fight fire with fire, want pisrael zal zich nooit aanpassen...quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, want haat is altijd beter dan een vreedzame oplossing.
Aan de andere kant weet je dan direct wel het niveau van de mensen waar je mee praat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:56 schreef Sjaakz het volgende:
Kunnen we het gewoon bij de normale naam houden? Koosnaampjes als 'pisrael' of 'vernederland' maken me echt heel verdrietig.
Moet Engeland dan Israel voor de rechter brengen oid?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, dus met andere woorden het blijft altijd maar roepen zonder bewijzen en straffen op tafel. Hier betekent dat schuldig bevonden voordat je überhaupt een rechtszaak hebt gekregen. Ze moeten dus hun onschuld bewijzen.
Ah Fatah heeft een false flag gepleegd die Israel in de schoenen wordt geschoven... right.quote:Ik heb trouwens nog steeds ook Fatah qua gevoel in mijn vizier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |