Via een niet nader te noemen bron heb ik dit bericht in handen gekregen, enjoy!!
Tuut tuuuut….Ik wil graag toch even wat uitleg geven over mijn afwezigheid bij Tabula Rasa vanavond.
Vanmorgen om 11.24 uur heb ik Jaap ge-sms’t met de vraag of hij mij vandaag kwam ophalen om mee te rijden naar Eindhoven voor Tabula Rasa. Om 12.30 uur belde hij mij met de mededeling dat de 10e show erop zit en dat hij met een nieuw format begint. Een opnamedag, dus geen show. Volgens Jaap zou mijn rol dan, jammerlijk genoeg, komen te vervallen. Ik heb daarop gezegd dat het niet anders is en dat het zijn show is. Wel wilde ik nog graag naar Eindhoven en heb hem gevraagd of hij mij wilde komen halen. Dat was geen probleem.
Ik heb Jaap na het gesprek direct nog even laten weten per sms dat ik om 16.00 uur bij de kapper moest zijn en dat niet kon laten schieten aangezien ik morgen om 9.00 uur een sollicitatie heb. Dus ik vroeg per sms aan hem hoe laat hij langs Oss kwam. Hij belde mij, maar aangezien ik toch nog bij de kapper zat en het niet echt aansloot, kwamen we overeen dat hij dan doorreed naar Eindhoven en ik later zou komen met de trein. Wel zou ik gewoon met Jaap mee terug rijden naar Oss.
Nu komt het….
Jaap komt binnen bij SV en Alsido vraagt blijkbaar aan hem waar ik ben. Jaap zegt blijkbaar dat ik naar de kapper moest. Nog geen paar minuten later, mijn telefoon gaat. Wie o wie zal het zijn…? Jawel, het is BigBoss Alsido met de vraag waar ik bleef. Ik zei; “Nou het concept van Tabula Rasa is veranderd en daar komt mijn rol in te vervallen, dus ik heb geen haas,t want ik bracht enkel de gasten naar beneden brengen en haalde ze weer op. Maar ik kom vanavond nog wel even kijken”. Alsido vond dit stijlloos en zei dat ik hen liet stikken waarop ik verontwaardigd zei: “Pardon? Ik deed enkel de gasten brengen en halen, meer deed ik niet. Wat moet ik daar dan in godsnaam doen”.
Alsido: Jij werkt toch samen met ons aan SV? Dan hoor je hier te zijn. Je deed meer dan alleen gasten brengen en halen”
Peter: Nou nee hoor, dat zie je dan fout. Ik kom binnen, pak m’n draaiboek, breng en haal de gasten en ga weer naar huis. Niets meer en niets minder.
Alsido: Je wordt toch betrokken bij SV?
Peter: Ow ja? Redactie alias SV is toch Alsido, Liesbeth en Jolanda? Ik hoor daar nooit bij. Word nergens bij betrokken. Heb zo vaak aangegeven dingen te willen doen voor SV. Denk aan tips voor de website, sponsorpakketjes die ik al af had, in Powerpoint presentatie nog wel notabene, vrijwilligersverklaringen, moderatorreglement wat ik gemaakt heb, persberichten die ik wil opstellen voor SV enzovoooort, enzovooooort, enzovooort….Maar alles wordt me immers ontnomen en vervolgens toch aan een ander overgedragen. Dus volgens mij zie je het verkeerd. Ik heb een aantal weken geleden al aangegeven enkel nog maar gastheer te zijn bij Jaap op de woensdag, zo weet ook Johan, niets meer en niets minder en dat vervalt nu. Ik ga niet continu geld pompen in op en neer reizen om vrijwillig met SV bezig te zijn als er bij mij zelf momenteel niets binnenkomt. Ik heb aangegeven dat ik vanuit huis best dingen wil doen voor SV, met alle liefde zelfs. Dus dat….
Alsido: Ok dat is duidelijk, je voelt je dus niet betrokken bij SV. Dan weet ik dat even. Doei!
*Einde gesprek 1*
Intussen op de chat
Ik laat weten even een biertje te gaan halen in SV. Wel leuk om even erbij te zijn ook al hoef ik Jaap niet te assisteren. Ben toch een beetje inboedel tenslotte.
Blijkbaar wordt dit in SV ook meegelezen op de chat want mijn telefoon gaat ineens weer. Wie o wie zou het zijn….?
Peter: Jaaaa…?
Alsido: Gozerrrrr, uuhhhm, wat ik zeggen wil….aangezien jij je niet meer betrokken voelt bij SV, zullen wij even in beraad gaan hoe we dat gaan doen nu.
Peter: Hoe bedoel je?
Alsido: Nou uuuhm, we maken hier tv en zijn met opnames bezig, dus dat je niet meer zomaar kan binnenlopen wanneer je dat wilt want je werkt hier niet zoals je zegt. We gaan eerst even hier overleggen hoe we dat gaan doen en of je voortaan telefonisch moet aangeven of je kan komen.
Peter: What the Fuck? Ik moet opeens gaan bellen om langs te willen komen?
Alsido: Ja precies, uuuuhm, en als je een leuk idee hebt voor een programma dan kun je dat indienen bij ons en dan zullen wij als redactie daarnaar gaan kijken of het waardig genoeg is voor SV en als dat zo is dan laten we je dat vervolgens weten. Ook laten we je vanavond even weten per mail hoe we nu verder gaan.
Peter: Alsido, Johan heeft me van de week nog gebeld met de vraag of ik met een leuk programma wil komen, waar ook nog wat financieel aan te verdienen valt, wat logisch is, aangezien de kijkers mij graag op stream willen zien volgens zijn eigen zeggen. Maar weet je wat Alsido? Zoek het alsjeblieft lekker uit. Alsjeblieft doe je ding. Dag Alsidoooooo….!
*Einde gesprek 2*
Alsido leest vervolgens in SV blijkbaar nog even zijn oude berichten door in z’n telefoon en belt nogmaals.
Peter: Wat is er nou steeds te bellen man…?
Alsido: Ik lees net een sms’je van je dat ik een kaffer ben en dat je wel even een boekje zou open doen over mij.
Peter: Dat klopt, maar dat berichtje is van vorige week toen je me een ‘ban’ gaf na eerst een ‘kick’ te hebben gegeven op de chat omdat ik 3x dezelfde zin typte in 15 zinnen. Oud berichtje dus.
Alsido: Ah ok, maar dat gaan we dus nu even niet doen hé?
Peter: Wat niet?
Alsido: Een boekje open doen? Want dan kun je het helemaal wel vergeten binnen SV.
Peter: Alsido, je moet even 1 ding goed begrijpen. De mensen die daar werken hebben jou niet nodig maar jij hebt hen nodig. Zo ook SV. Maar doe wat je niet laten kunt Alsido. Mij om het even. Nu je gaat dreigen doe ik helemaal een boekje open. Dag Alsidooooo…..!
*Einde gesprek 3*
Tot zover mijn verhaal. Ik zou nog meer kunnen schrijven maar zo haatdragend ben ik dan ook weer niet. Ik vind dit eerst wel even voldoende. Alsido veel plezier met het verder helpen, uhhmmm, boycotten van alles. Je kan het..!
*Ow en nog even ter info Alsido, het kinderprogramma ‘Vandaag ben ik de baas’ wat ik binnen SV wilde maken en zelf uitgeschreven heb, daar is de eindredactie van Nickelodeon trouwens zeer lovend over. Ze zijn geïnteresseerd in mijn format en hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Nadelige ervan is dat ik dan de presentatie niet zou kunnen doen aangezien ze een vaste presentator binnen Nickelodeon hebben. Ook over mijn kinderliedje ‘Vandaag ben ik de baas’ waren ze zeer enthousiast. Dus wellicht kom ik er zonder SV ook nog wel. Een balletje kan raar rollen zoals je ziet. Ik hou je op de hoogte Alsido ;-)
Voor alle duidelijkheid, dat ik niet meer bij Tabula Rasa ben is in goed overleg met Jaap gegaan. Het is Jaaps programma en ik ben blij dat ik daar een bijdrage aan mocht leveren. Ik wens Jaap dan ook heel veel succes. Ik ben ervan overtuigd dat hij er gaat komen.
De reden dat ik niet in SV was vanavond hoop ik middels deze post duidelijk gemaakt te hebben.
@ Jaapiooo: Go for it kerel…! Je kan het …! Laat je niet gek maken…..
Cheeriooooooooooo…..!
Grtz Anoniempje ;-)