Of een hutje. Op de heiquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:29 schreef Autidude het volgende:
Ik zit erover te denken om in het bos te gaan wonen
En dan de hamvraag: maak je kans op iets bij die meid (kort- danwel langdurig)? En als daar je autisme bij komt? Want vrouwen (en ook mannen) zeggen van-alles-en-nog-wat, maar als je er op doorgaat blijkt dat ze eigenlijk maar wat zeggen zonder er bij na te denken wat ze nu eigenlijk zeggen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:33 schreef robuust89 het volgende:
[..]
jah idd, vrouwen kunnen het ECHT ruiken als je onzeker bent, creeeepy...:P
haha nee, als je heel erg ernaar zoekt, dat lukt het niet nee. heb wel vaak genoeg (elke keer dat ik uit zo ongeveer) dat het gewoon een meid op me afkomt, die gelijk met me loopt te sjansen! ik zo: WTF! daar sta je dan, met je mond vol tandendaar wil ik op voorbereid zijn, snapt u?
ik ben volgens mij een knappe gozer ja, en ik schijn ook charmant te zijn
![]()
Voorbeeld: ik praat met een meid die al een vriend heeft, en die toevallig ff niet in de buurt staat. Vriendje wordt gelijk "afgekraakt" (wat is ie aanwezig he.. (hij lacht nogal hard atm) of iets over schoonouders (jouw ouders zijn wel gewoon chill, maar die van hem...) en dr wordt nogal niet subtiel aan me gezeten (blijf van me kont af!)
[..]
Eigenlijk moeten we de mogelijkheid krijgen om een eerste indruk over te doen. Als ik voor de vijftiende keer een eerste gesprek met iemand moet voeren, lukt het vast veel beter. Wie vindt het uit?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:33 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Uiteraard ontken ik dit in alle toonaarden() maar ik snap je punt
idd, bij bekenden zijn er geen problemen, ben ik de kalmheid zelve. bij mensen die ik niet ken.. ai. ik? debiel? nooit!
Ik vind zelf dat ik niet teveel verwacht (atm) ik wil mezelf gewoon trainen, en vraag me hardop af wat daar allemaal voor nodig is
Ik ben al druk bezig geweest, het merendeel valt me reuze mee. Natuurlijk zit ik nog halverwege de meerkeuzevragen, maar we blijven optimistisch! De laatste vraag van de open vragen wordt voor mij ook een inkoppertje: roodverschuiving. Daar ga ik ook mijn PWS over schrijven. Fiep #1.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg leuk. Had ik vroeger ook wel willen doen (al gaven mijn resultaten er absoluut geen aanleiding voor).
Ja, dat wel. Daarom vond ik het ook wel weer schattig. En ja, het gaat nu wel weer goed met hem. Ik was zo opgelucht dat ik echt heel kwaad op hem werd. Gelukkig had hij ook écht iets fout gedaan en zich niet aan een afspraak gehouden, dus hij maakte razendsnel zijn gemeende excuses.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Het lijkt me in ieder geval dat je vriend je erg leuk vindt als hij zo vaak en op die tijdstippen ook nog contact zoekt.
(gaat alles goed nu met hem?)
nee, denk het niet. denk dat ze me beschouwen als "veilig" , neem soms geen initiatief als dat van me verwacht word (dat "zie" ik dan niet, denk ik)quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En dan de hamvraag: maak je kans op iets bij die meid (kort- danwel langdurig)? En als daar je autisme bij komt? Want vrouwen (en ook mannen) zeggen van-alles-en-nog-wat, maar als je er op doorgaat blijkt dat ze eigenlijk maar wat zeggen zonder er bij na te denken wat ze nu eigenlijk zeggen.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:29 schreef Autidude het volgende:
Ik zit erover te denken om in het bos te gaan wonen
Een dorpje in the middle of nowhere is misschien nog een redelijke optie? Al is het bos natuurlijk wel ontzettend veel mooier.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:51 schreef Stupendous76 het volgende:
Of een hutje. Op de hei![]()
Vaak genoeg aan gedacht, of om gewoon maar wat te gaan trekken over de wereld. Maar ik vermoed dat als er geen noodzaak toe is, ik dat beter niet kan doen.
Tja, het is gewoon wrang als je denkt dat je alles doet voor een goede toekomst en vervolgens blijkt dat je opleiding eigenlijk niet uitmaakt omdat er meer gekeken wordt naar dingen die er (wat mij betreft) niet toe doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:45 schreef francis998 het volgende:
Hmm..ik denk dat dit toch redelijk met flexibiliteit en incasseringsvermogen te maken heeft.
En autisten zijn niet de meest flexibele mensen, en het incasseringsvermogen heeft dan weer te maken met emotionele stabiliteit, waarvan ik het idee krijg dat niet de meesten hier zo super stabiel zijn emotioneel.(no offense intented.)
Mezelf verkopen kan ik niet en ik weet ook nooit waar ik aan toe ben. Ik snap de functieomschrijvingen idd vaak niet, weet dus totaal niet wat er verwacht wordt (en zelfs als ergens letterlijk iets staat, blijkt bij het gesprek vaak toch dat het anders is) en kan me geen beeld vormen van hoe het werk eruit ziet. Dus weet ik ook niet wat ik ervoor moet kunnen en of ik dat kan, of waarom het me leuk lijkt.quote:Succesvol solliceteren is gewoon een lastig iets. Het is in feite het verkopen van jezelf en goed weten waar je aan toe bent.
Die laatste vraag vind ik altijd zo'n onzin. Wie zegt dat ik niet bij de concurrent had willen werken? En waarom is dat nou zo fout? Die gasten verwachten dat je op je knieen het bedrijf eert en de grond voor de deur wil kussen, terwijl je gewoon werk wil en brood op de plank.quote:En wat ik een groot probleem bij succesvol solliceteren vindt is dat de functieomschrijvingen vaak zo vaag zijn.
maar vragen bij een solicitatie waar je altijd op moet rekenen en die van redelijk tot groot belang zijn zijn:
- wat voor vaardigheden heb je die ervoor zorgen dat je het werk goed kan doen.
- waarom ben jij geschikt voor dit werk, als persoon?
-waarom wil je hier zo graag werken en niet bij de concurrent.
Dus iets als: ik ben heel instabiel.quote:Vaak is het goed om wat meer van het bedrijf te weten te komen. En je moet gewoon rustig, niet al te nerveus overkomen.
En als ze je zwakke punten vragen, noem dan punten die ook weer als sterk punt kan zien. Bijvoorbeeld
Negatief: ik ben gigantisch eigenwijs en koppig.
Positief: Hierdoor neem ik niet overal genoegen mee, en ik check dingen daardoor sneller na, waardoor ik weer beter werk kan afleveren.
In m'n examenjaar hoefde ik geen handtekening te zetten voor aanwezigheid en werd er niet gedreigd dat ik geen examen mocht doen als ik meer dan 3 lessen miste, daarnaast ging de docent er vanuit dat je je huiswerk gedaan had en dus wist wat er in de tekst stond. Aan de uni ging de docent gewoon het boek staan herhalen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:
Wat maakte je examenjaar minder kinderachtig? In het algemeen zit er toch wel wat verschil tussen de middelbare school en de universiteit. En wat je mening over HBO en WO betreft: besef dat je beeld ook beïnvloed wordt door je eigen (relatieve) niveau.
Tja, de mensen die wel een goede baan hebben gevonden hebben blijkbaar wel de juiste studie gedaan. Maar ik blijf bij wat ik zeg: het gaat niet om die vier jaar, het gaat erom dat je met die vier jaar iets kunt bereiken voor de rest van je leven.quote:Ik merk een redelijk scherpe tweedeling hier tussen mensen die behoorlijk teleurgesteld zijn in het uitblijven van een goede baan na de studie en mensen die daar minder last van hebben en daardoor ook een wat genuanceerdere mening hebben.
Dan heb ik liever geen keuze. Dan hoef ik niet te twijfelen over wat net iets minder kut is en ik hoef me niet af te vragen hoe het zou zijn als ik een andere keuze had gemaakt of mezelf te verwijten dat ik de verkeerde keuze gemaakt had, of boos te zijn dat ik in zo'n kutsituatie nog moest kiezen, want als het kut gaat wil ik helemaal niet hoeven kiezen.quote:Het enige positieve is dat je in ieder geval de keuze hebt tussen twee verschillende soorten kut; iemand met maar een soort kut heeft dat niet.
Leuk verwoord. En herkenbaar. Ik denk niet dat iemand op m'n werk weet hoe slim ik eigenlijk ben.quote:De reden dat ik het soms druk heb is omdat ik dan veel werk heb. Maar dat is niet hetzelfde als een baan op niveau: 10 voetbalvelden maaien met een handmaaier kost ook veel tijd, maar dat wil nog niet zeggen dat je er veel intellectuele baggage voor hoeft te hebben.
Je kan het ook andersom zien: zonde dat je geld verspijkerd hebt aan een studie, terwijl ze je hetzelfde nu op je werk toch nog vertellen. Nu heb je dus een saaie cursusdag voor niks, en als je het niet al geleerd had, had je in ieder geval nog een nuttige cursusdag gehadquote:Ik heb de afgelopen dagen een cursus gehad waarvan ik 90% al wist; had het tijdens mijn studie al gehad (ziehier een vorm van nut van het volgen van een studie).
Ik voel me soms ook zo opgesloten op m'n werk als het lekker weer is.quote:Nee, vanwege het in de zon kunnen gaan zitten wanneer je er zin in hebt.
Ik ben hypermobiel dus heel flexibel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Niet het meest flexibel? Nou, dat geldt écht niet voor iedere autist hoor.
Weinig pogingen, want geen uitgaan o.i.d. Ben erge einzelgänger, niet alleen vanwege de pdd-nos.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:06 schreef robuust89 het volgende:
[..]
nee, denk het niet. denk dat ze me beschouwen als "veilig" , neem soms geen initiatief als dat van me verwacht word (dat "zie" ik dan niet, denk ik)
friendszone materiaal ftw. (sarcasme overigens)
uiteraard, ik doe genoeg! ga wel redelijk vaak op me muil, werkt ontmoedigend.
enniewee, zie post van demise
hoe zit dat bij jou dan?
Die ga ik onthouden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Verder vind ik het zo'n onzin dat mensen je meteen weinig flexibel vinden omdat je toevallig wat rigide trekjes hebt.![]()
![]()
Heel herkenbaar. Op zich is er niets mis mee om een beetje bezitterig te zijn, maar als ik het niet in de gaten heb, loopt het weleens uit de hand. Iemand moet niet zomaar een pen uit mijn etui pakken (dat schijnt normaal te zijn, zonder vragen), of het nou mijn beste vriendin is of iemand die ik amper ken. Dan val ik uit en dat kan best agressief overkomen. Laatst hield ik me wel heel goed in, een docente legde iets uit aan degene naast mij en zette ondertussen haar elleboog op mijn tekstboek (dicht, niet in gebruik verder). Ik bedacht me nog net op tijd dat uitvallen tegen een docent misschien niet zo handig zou zijn, dus klauwde ik heel voorzichtig dat boek onder haar elleboog vandaan. Zij keek me heel vreemd aan, achteraf hoorde ik van mijn vriendin dat ik ook nog hele vreemde, zachte, hebberige geluidjes maakte. Tja. Onbewust.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:20 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Overigens is de vrouw in die film wel een stuk zwaarder autistisch dan wij hier hoor. Ik herkende er weinig in. Behalve dan dat ze nogal territoriaal is en dat ben ik ook wel een beetje. Ik heb wel een beetje 'mijn' hoekje en 'mijn' spullen en daar moeten mensen maar gewoon vanaf blijven.
Hmm..hier moet je ook niet van uitgaan. Je doet de dingen voor je toekomst maar vooral voor jezelf, als jij nu een studie gaat doen moet je toch zorgen er redelijk wat plezier in te kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon wrang als je denkt dat je alles doet voor een goede toekomst en vervolgens blijkt dat je opleiding eigenlijk niet uitmaakt omdat er meer gekeken wordt naar dingen die er (wat mij betreft) niet toe doen.
Probeer jezelf dit aan te leren. Net als sociale vaardigheid is dit een vaardigheid die je niet optimaal hebt ontwikkeld. Je moet je zelf als eerst zien te overtuigen van wat je zegt, en daar draait het grotendeels om. Het kan een standaardzin zijn, maar je moet die weten uit te spreken. En vooral enthousiasme uitstralen..interese tonen. En verder weet ik niet hoe je CV eruitziet, maar een CV kan al veel over iemand zeggen, en niet alleen inhoudelijk.quote:Mezelf verkopen kan ik niet en ik weet ook nooit waar ik aan toe ben. Ik snap de functieomschrijvingen idd vaak niet, weet dus totaal niet wat er verwacht wordt (en zelfs als ergens letterlijk iets staat, blijkt bij het gesprek vaak toch dat het anders is) en kan me geen beeld vormen van hoe het werk eruit ziet. Dus weet ik ook niet wat ik ervoor moet kunnen en of ik dat kan, of waarom het me leuk lijkt.
Dit doen sommige bedrijven om type persoon af te tasten, als je er totaal geen inhoudelijk goed antwoord op weet te geven, zijn ze er minder zeker van dat je op de lange termijn blijft. En dus kunnen ze je evt. aan concurentie verliezen als die je een beter uitzicht biedt.quote:Die laatste vraag vind ik altijd zo'n onzin. Wie zegt dat ik niet bij de concurrent had willen werken? En waarom is dat nou zo fout? Die gasten verwachten dat je op je knieen het bedrijf eert en de grond voor de deur wil kussen, terwijl je gewoon werk wil en brood op de plank.
Niet echt, lastig te begrijpen mischien. Maar je probeert iets negatiefs in iets positiefs om te zetten..niet het tegenovergestelde te zeggen.quote:Dus iets als: ik ben heel instabiel.
Negatief: ik kan volledig door het lint gaan
Positief: ik heb ook positieve uitschieters
Zoiets?
Dat is het probleem juist. Ik ben eerlijk ik ben zelf ook niet helemaal flexibel. Omdat ik duidelijk weet waar ik wel en niet aan begin. en heb over dingen en mensen gewoon een duidelijke mening, die ik niet zo 1,2,3, bijstel. Dus wordt ik ook onflexibel gezien..en tja..deels ben ik het ook.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Satsuma het volgende:
Ik ben hypermobiel dus heel flexibel.![]()
Verder vind ik het zo'n onzin dat mensen je meteen weinig flexibel vinden omdat je toevallig wat rigide trekjes hebt.![]()
![]()
en hier ben ik het mee eens, maar tegelijk is dit een totaal onrealistisch beeld. Zekerheid heb je nooit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel een harde realiteit. Maar met geld koop ik liever zekerheid i.p.v. een kansje![]()
[..]
My preciousssssssquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Op zich is er niets mis mee om een beetje bezitterig te zijn, maar als ik het niet in de gaten heb, loopt het weleens uit de hand. Iemand moet niet zomaar een pen uit mijn etui pakken (dat schijnt normaal te zijn, zonder vragen), of het nou mijn beste vriendin is of iemand die ik amper ken. Dan val ik uit en dat kan best agressief overkomen. Laatst hield ik me wel heel goed in, een docente legde iets uit aan degene naast mij en zette ondertussen haar elleboog op mijn tekstboek (dicht, niet in gebruik verder). Ik bedacht me nog net op tijd dat uitvallen tegen een docent misschien niet zo handig zou zijn, dus klauwde ik heel voorzichtig dat boek onder haar elleboog vandaan. Zij keek me heel vreemd aan, achteraf hoorde ik van mijn vriendin dat ik ook nog hele vreemde, zachte, hebberige geluidjes maakte. Tja. Onbewust.
Nou... Ja! Ik bedoel, ik kreeg dat boek aan het begin van het jaar en ik moest er goed voor zorgen! Vandaar dat hele gezanik met kaftpapier en te kleine stukjes plakband. Dus. Dan moet iedereen er ook maar vanaf blijven.quote:
Bij mij accepteerde ze alle boeken op 1 na. Ik kafte dan ook geen enkel boek, maar ik gebruikte ze dan ook alleen als kussenquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:48 schreef Demise het volgende:
[..]
Nou... Ja! Ik bedoel, ik kreeg dat boek aan het begin van het jaar en ik moest er goed voor zorgen! Vandaar dat hele gezanik met kaftpapier en te kleine stukjes plakband. Dus. Dan moet iedereen er ook maar vanaf blijven.
Op zich valt dat nog mee, maar hoe langer ik iets in mijn bezit heb, hoe bezitteriger ik ben. Ik zou ook nooit iemand achter mijn laptop laten zitten, of in mijn bed laten slapen. Brr.
De enige twee zekerheden in het leven zijn de dood en de belastingquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:37 schreef francis998 het volgende:
...
en hier ben ik het mee eens, maar tegelijk is dit een totaal onrealistisch beeld. Zekerheid heb je nooit.
Je bent niet zeker dat je morgen nog bestaat, je bent niet zeker dat je morgen niet je been breekt. Je weet nooit zeker dat je ontslagen wordt.
Meestal kan je die dingen zien aankomen, iig op werkpersectief, maar je bent nooit zeker.
Dus zekerheid kan je niet kopen.
Bij ons worden die boeken aan het begin en aan het einde van het jaar genoteerd als een A'tje, een B'tje of een C'tje. Die van mij lever ik altijd in betere conditie in dan dat ik ze krijg.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:32 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Bij mij accepteerde ze alle boeken op 1 na. Ik kafte dan ook geen enkel boek, maar ik gebruikte ze dan ook alleen als kussen
Net ff paniek, ik heb morgen rijexamen en was alle papieren ff aan 't verzamelen. Kom ik erachter dat ik m'n oproepkaart kwijt ben. Alles afgezocht, niet kunnen vinden. Dus m'n instructeur opbellen "is dat ding verplicht" - "Ja". Ik was echt van WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH. Dus hij nog eens kijken of hij 'm had, bleek dat hij 'm nooit had gegeven
Nu ff ontstressen en zorgen dat ik in slaap val
Dan zou jij toch aanzienlijk meer dan die kleine 1000 euro per maand hebben moeten krijgenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
UWV gaat er van uit dat een volledig gezonde hbo’er (wo’er) in staat is ten minste anderhalf maal het WML (dat is ca. 2110 euro bruto) te verdienen.
Na je 30e kun je ook nog Wajong aanvragen, mits je beperking al vóór het 18e levensjaar of tijdens het volgen van een studie is ontstaan..
Ik weet dat mijn broertje de volle 100% gaat krijgen. En dat valt onder de nieuwe regeling. Maar hij is wel een uitzondering, hij is namelijk voor de volle 100% arbeidsongeschikt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan zou jij toch aanzienlijk meer dan die kleine 1000 euro per maand hebben moeten krijgen
Is het niet zo dat over die 2110 bruto 75% wordt berekend?
Verder is na 1 januari voor de nieuwe gevallen eea gewijzigd: (is het maximum nu niet 75% van het WML ?0
http://www.uwv.nl/wajong/actueel/verschillen.aspx
Heeft jouw broertje hbo of uni?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn broertje de volle 100% gaat krijgen. En dat valt onder de nieuwe regeling. Maar hij is wel een uitzondering, hij is namelijk voor de volle 100% arbeidsongeschikt.
Ik dacht eerder aan The Lord of the Rings.quote:
Mijn broertje heeft een iq van 28quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |