"Iets als autisme"quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:16 schreef francis998 het volgende:
wie weet er nog een goede titel voor dit deeltje?? Ik ben inspiratieloos
Dat geeft niet, want:quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:05 schreef Autidude het volgende:
volgens mij is er een beetje miscommunicatie nu, ik kan het ff niet plaatsen of mijn ei kwijt en ik weet het ff niet. Ik moet ook ff wat anders doen
Vind ik eigenlijk een geweldige mooie uitspraak!quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:29 schreef Demise het volgende:
Autidude:Ik begreep ook pas bij de zin: "Het heet autisme geloof ik." dat je het sarcastisch bedoelde.
[..]
en ik mag het er niet meer inzetten...quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
"Iets als autisme"
Had net ook een nieuw topic aangemaakt met die titel
Jammer, maar veel plezier met lurken en tot je eerstvolgende postquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:31 schreef ScarFace- het volgende:
Voorlopig even het laatste topic waarin ik meepost.
Is wel weer even mooi geweest.
Lees ook even verder in het topic, daar staat dat je het zelf in de wiki moet zetten!quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:28 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Mij was beloofd in deel 42 dat http://www.autismecentraal.com/ in de openingspost van dit topic gezet zou worden.
Graag zou ik willen dat dat alsnog gebeurd. Dat is een hele goede site.
Alvast dank daarvoor.
Exuses dat ik niet verder had gelezen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Lees ook even verder in het topic, daar staat dat je het zelf in de wiki moet zetten!
(het topic gaat zo snel dat het lang niet altijd mogelijk is dat de topicstarter je berichtje ziet, vandaar dat er een standaard openingspost gebruikt wordt. Als je dus iets aangepast wilt zien, moet je het daar zelf wijzigen.)
Edit: Ik heb het nu voor je in de wiki gezet, bij het volgende topic wat geopend wordt, zal het dus in de op staan (als de persoon de wiki gebruikt tenminste)
Dat dacht ik al welquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:38 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Exuses dat ik niet verder had gelezen.
Heel veel dank dat je het in de wiki hebt geplaatst. Bij een volgende keer zal ik het zelf doen.
That's the truth.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dacht ik al welHet topic gaat ook zo ontzettend snel dat dat soort dingen gewoon ondersneeuwen
(en je moet het ook gewoon even weten).
Graag gedaan
Naar:quote:Wil je een site toevoegen laat het maar weten
Hoop dat het gewaardeerd wordt. En in mijn ogen is het handig want het is toch duidelijker.quote:Wil je een site toevoegen laat het maar weten, of als je het kan en weet hoe het moet, kan je hem er zelf bij zetten!.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:00 schreef Troel het volgende:
Misschien kun je er zelfs wel beter van maken dat als er een site bij moet dat het in de wiki aangepast moet worden? Eventueel met commentaar dat als je niet weet hoe dat je dan gewoon moet vragen?
Wat maakte je examenjaar minder kinderachtig? In het algemeen zit er toch wel wat verschil tussen de middelbare school en de universiteit. En wat je mening over HBO en WO betreft: besef dat je beeld ook beïnvloed wordt door je eigen (relatieve) niveau.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:17 schreef Satsuma het volgende:
[..]
HBO is tegenwoordig ook niet meer dan kleuterklas+ als ik kijk naar wat voor idioten erop zitten. Uni was ook niks met aanwezigheidsplicht, voorgekauwde stof, etc. Verschilt wel een beetje per opleiding natuurlijk, maar over het algemeen... Mijn examenjaar op de middelbare school was wat dat betreft veel minder kinderachtig.
[..]
Ik merk een redelijk scherpe tweedeling hier tussen mensen die behoorlijk teleurgesteld zijn in het uitblijven van een goede baan na de studie en mensen die daar minder last van hebben en daardoor ook een wat genuanceerdere mening hebben.quote:Mijn advies is, ga vooral geen studie doen omdat je 'm leuk vindt, maar omdat er werk mee te vinden is. Anders kom je net als ik niet aan een normale baan en dat is pas echt kut. Liever vier jaar een suffe studie en dan een goede baan en een normaal leven, dan vier jaar 'lol' en daarna niks.
[..]
Dat lijkt me erg leuk. Had ik vroeger ook wel willen doen (al gaven mijn resultaten er absoluut geen aanleiding voor).quote:Op maandag 22 maart 2010 17:24 schreef Demise het volgende:
Yay! Sterrenkunde olympiade is begonnen en ik ga meedoen.(moest even)
Het enige positieve is dat je in ieder geval de keuze hebt tussen twee verschillende soorten kut; iemand met maar een soort kut heeft dat niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Onzin.
Hypothetische situatie: iemand heeft een ziekte waaraan ie dood gaat als het niet behandeld wordt. Da's kut. Maar als ie wel laat behandelen kan ie nog steeds doodgaan en de behandeling doet veel pijn. Da's ook kut. Dan ga je niet zeggen 'ja maar je hebt een keuze en het hele leven is geweldigen dat je het kut vindt ligt aan jou', om maar wat te noemen. Of nou ja, jij zou dat waarschijnlijk wel doen en zeggen dat pijn een keuze is of zo.
![]()
Duidelijke stellingname; ik heb zelf nog wat moeite met de schuif zo ver naar vast te leggen.quote:[..]
Nog veel grotere onzin.
Verder maak jij het alleen maar zwart-wit, ik niet. Jij doet alsof alles een keuze is en verklaart hier de grootst mogelijke onzin die gewoon echt aantoonbaar niet klopt, waaruit zogenaamd moet blijken dat je alles in je leven verwerkt hebt en op orde hebt. Je belachelijke drang om te doen of alles een keuze is geeft wmb alleen het tegendeel aan. Ik zeg nergens dat je geen invloed hebt op je leven, maar ongeveer 95% ligt vast en die 5% die overblijft bestaat voor ongeveer 1% uit keuzes en voor ongeveer 4% uit leren omgaan met die 95% die vastligt. Waar je geboren wordt, hoe je eruit ziet, hoe je opgevoed wordt, waar je naar school gestuurd wordt, of je gezond bent, daar heb je allemaal nauwelijks invloed op. Er zijn zelfs onderzoekers die betwijfelen of vrije wil überhaupt bestaat. En voor wat betreft stemming, zelfs eenzaamheid is erfelijk blijkt uit onderzoeken bij tweelingen en eenzaamheid is een belangrijke bijdrage aan ongeluk.
Daar ben ik het nou niet mee eens. Ik ben nooit arm geweest maar voel me erg rijk. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je onder rijk verstaat.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Net als dat je nooit rijk kan zijn als je nooit erg arm bent geweest..
Het lijkt me in ieder geval dat je vriend je erg leuk vindt als hij zo vaak en op die tijdstippen ook nog contact zoekt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:56 schreef Demise het volgende:
[..]
Nou, het was m'n vriend.Die pipoo vond het nodig om me er nog een paar keer aan te herinneren dat we vandaag hadden afgesproken en dat hij me heel lief vond. Dus ik sms steeds braaf terug, maar op den duur had ik toch echt zoiets van: ja, boek 'm nou maar weer en vertel me dat wanneer ik wakker ben, idioot.
![]()
Wel schattig.![]()
En inderdaad, van trilfunctie word ik ook wakker... Wel echt mooi weer vandaag! Zit nu lekker buiten in het zonnetje met mijn laptopje. Straks eventjes de stad in en genieten van de zon.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmm..ik ben daarna niet echt meer verliefd geworden, en weet niet eens zeker dat ik het toen wel was. Maar het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik sociaal deels niet helemaal ideaal funccioneer. lees: ik maak makkelijk contact maar om de een of andere stomme reden, blijft dat contact nooit, en met die jongen heeft het ruim 2 jaar geduurd, ik ben een beetje te a-romantisch.
En ach..lust heb ik wel...maar durf er zelf niks mee te doen, aangezien ik een beetje bang ben van het fysieke intieme...(mijn eerste beeld van het intieme was totaal niet prettig)en dat is dusdanig geworden dat ik er tegenop kijk. Maar met de juiste persoon weet ik dat ik dat overwin..want o..die lust heb ik duidelijk wel..
![]()
Ik fabriceer mijn posts deels op mijn werk, ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:30 schreef ScarFace- het volgende:
@Ferrobarr
Typ je het ook OP je werk dan, in Outlook?
Je kan ook twitter in excel laden trouwens![]()
Ik volg het niet echt vaak kijk ik en dan is er inderdaad een hele lading weer gepost of is het topic vol.
Maarja geen probleem natuurlijk
Ik lees het wel weer uiteraard.
Wat moet ik me voorstellen bij een tripple voorvork? En als je al deze dingen aan die fiets vervangt: ben je dan niet duurder uit dan een fiets die dat standaard al heeft?quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:01 schreef Autidude het volgende:Zalig weertje, mooie dag en er wordt lekker gepost!
![]()
FF een fiepje tussendoor hoor![]()
![]()
[..]
XTR vind ik qua prijs nog wel meevallen hoor, maar ik wil aalleen een voor derailleur en misschien een crankstel. Maar zelfs Deore LX neem ik genoegen mee als crankstel. Maar schakelen moet snel, precies, en 1:1 helemaal perfect en constante kettingspanning. Vandaar dat ik ook SRAM shifters en achter derailleur moet hebben, die had ik vroeger ook.. 7.0 , en dan wil je gewoon niet meer terug. Zelfde met hydraulische remmen, ik heb geen ervaring met schijven maar ik had zelf HS11 en nu heb ik simpele mechanische schijfremmen die amper kracht hebben en over dosseren is het never nooit niet te vergelijken met hydraulisch. Dus die HS11 komt er echt wel, is niet zo duur.
En hij heeft nu maar een 7 speed cassette en ik wil naar 8 of 9. En dan als ik echt een keertje geld over heb dan komt er nog een tripple voorvork op, iets van Manitou of een RST Hi-5 ofzo.
Nee, vanwege het in de zon kunnen gaan zitten wanneer je er zin in hebt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:13 schreef francis998 het volgende:
[..]
@ ferobarr:
hoezo zo jaloerd..jiji. Vanwege de frietjes en frikandelletjes??En dan nog het geluk hebben dat alles wordt klaargemaakt..
![]()
Suggestie: schrijf je in bij een (studenten)woningstichting. Het kost misschien wat tijd (afhankelijk van waar je woont), maar hetgeen ze aanbieden is stukken goedkoper dan in de private markt. En stinkende studentenhuizen: dat schijnt er gewoon bij te horen. Ik ben altijd erg netjes geweest, moest in de studentenhuizen waar ik woonde ook altijd de kar trekken wat schoonmaken betreft. Waar ik me wel aan ergerde waren die corpsmeisjes die er een enorme teringzooi van maakten maar na de studie ineens alles zo netjes mogelijk bij gingen houden nadat ze een huis gekocht hadden. “Wie ben je nou werkelijk?”, denk ik dan.quote:Gisteren bij de psych besefte ik hoe een makkelijk leventje ik heb..we hadden het over uithuis gaan, als ik ga studeren op mezelf te gaan. EN met studeifinanciering is het niet haalbaar om een huisje te huren, en een kamer lijkt me niks. Ik heb niet direct in een kamer geleft maar iemand huurt ergens een kamertje en ga om de zoveel tijd op post controleren..
en ik ben altijd zo snel mogelijk weg..want het stinkt daar..en de ingang naar de kamer naast de keuken..en die altijd een troep..regelrecht een zwijnenstal. En ach..thuis heb ik het goed genoeg..hoef 1x per week te stofzuigen en af te wassen iedere dag..meer niet![]()
De meningen over het nut van een studie lopen hier nogal uiteen…quote:[..]
verder over die hele studie/werk situatie,
Ik merk gewoon dat veel hier daar echt moeite mee hebben. En tuurlijk een studie gerandeerd niks, maar het kan helpen.
Afdwalen? Vind ik wel meevallen. Veel mensen (hier) zijn toch op zoek naar hoe ze nou succesvoller kunnen solliciteren.quote:Veel heeft te maken met hoe je overkomt op anderen. En miss is het voor meerdere handig om daar een soort training in te krijgen.
En zowieso is het belangerijk dat je interesse hebt in waar je mee bezig bent, want als je geen motivatie hebt dan is dat op te merken.
en solicitaties draait vaak om het zo juist mogelijke antwoord te geven op wat ze van je vragen.
net zoals toen ik soliciteerde voor mijn 2e echte baan(1e daar heb ik het met veel moeite 2 weekjes uitgehouden) vroegen ze van waarom ben jij zo geschikt voor deze functie binnen ons bedrijf..en onbewust hadden ze laten merken dat ik zeer veel moest leren en het een beetje technisch was(telefoonnetwerk controleren bij internationale mobiele telefoonprovider)en in dat geval had ik door dat het juiste antwoord was:
-spreek veel talen en met internationaal contact met britse/duitse monteurs komt dat goed van pas.
-Ben technisch ingesteld
-hou van zelfstandig werken en zo veel mogelijk dingen zelf regelen.
En vaak geven die eisen onbewust aan en je moet ze maar net zien opt e vangen, en voor autisten lijkt dat me wat lastiger.
Maar volgens mij dwaal af...
Hmm..ik denk dat dit toch redelijk met flexibiliteit en incasseringsvermogen te maken heeft.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:
Ik merk een redelijk scherpe tweedeling hier tussen mensen die behoorlijk teleurgesteld zijn in het uitblijven van een goede baan na de studie en mensen die daar minder last van hebben en daardoor ook een wat genuanceerdere mening hebben.
Dit vindt ik inhoudelijk een perfecte post/reactie.Want je kan nog zoveel geld en of materiele dingen hebben, maar als je op persoonlijk vlak niks hebt, dan komt er een moment waarop zelf dat materieele niet genoeg meer is.quote:Daar ben ik het nou niet mee eens. Ik ben nooit arm geweest maar voel me erg rijk. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je onder rijk verstaat.
Is het makkelijk minder uit te geven dan er binnenkomt?
Kun je vrij bepalen wat je wanneer (niet) doet?
Ben je gelukkig (in het algemeen of in de liefde)?
Hoe verhoudt je rijkdom tot je sociale omgeving? Als je als student een oud autootje koopt voel je je erg rijk, omdat je omgeving met de OV chipkaart loopt te kloten. Maar als iedereen in je omgeving een dikke leasebak heeft kan je dat zelfde oude autootje anders ervaren.
Etc.
Tja..dat heb je altijd. Mensen zorgen beter voor het eigen eigendom..dan dat van anderen.quote:Suggestie: schrijf je in bij een (studenten)woningstichting. Het kost misschien wat tijd (afhankelijk van waar je woont), maar hetgeen ze aanbieden is stukken goedkoper dan in de private markt. En stinkende studentenhuizen: dat schijnt er gewoon bij te horen. Ik ben altijd erg netjes geweest, moest in de studentenhuizen waar ik woonde ook altijd de kar trekken wat schoonmaken betreft. Waar ik me wel aan ergerde waren die corpsmeisjes die er een enorme teringzooi van maakten maar na de studie ineens alles zo netjes mogelijk bij gingen houden nadat ze een huis gekocht hadden. “Wie ben je nou werkelijk?”, denk ik dan.
Succesvol solliceteren is gewoon een lastig iets. Het is in feite het verkopen van jezelf en goed weten waar je aan toe bent.quote:Afdwalen? Vind ik wel meevallen. Veel mensen (hier) zijn toch op zoek naar hoe ze nou succesvoller kunnen solliciteren.
Het is wel een harde realiteit. Maar met geld koop ik liever zekerheid i.p.v. een kansjequote:Op woensdag 24 maart 2010 14:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Om een staatslot te kunnen kopen heb je geld nodig, dus een inkomen. Ik weet genoeg dingen die ik graag de rest van mijn leven wil doen, maar zonder een berg geld is dat onmogelijk. Dat houdt in dat ik veel moet accepteren, ook als ik het er niet mee eens ben (en dat is best met veel zaken)
[..]
Precies.quote:Maar helaas beseft bijna niemand in Nederland dat.
[..]
Klopt, dat is een belangrijke reden dat ze het diploma als pre-selectiemiddel gebruiken. Dat was jaren geleden nog wel even anders.quote:Is inherent aan de devaluatie van het onderwijs.
[..]
Ik vrees het ook.quote:Studiefinanciering vind ik niet verkeerd, alleen die prestatiebeurs. Of dat eeuwige bezuinigen: leer gewoon fatsoenlijk en ouderwets boekhouden als overheid. Maar goed, dat gaat dus nooit veranderen
quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je krijgt dan 75 procent van het wettelijk minimumloon en een aanvulling vanuit de Toeslagenwet. Wat wel verschilt is dat bij de bepaling van je arbeidsongeschiktheidspercentage rekening gehouden wordt met wat je had moeten verdienen. Als je een hbo/wo opleiding hebt afgerond, is dat minstens 1,5 maal het wettelijk minimumloon.
Niet het meest flexibel? Nou, dat geldt écht niet voor iedere autist hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:45 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmm..ik denk dat dit toch redelijk met flexibiliteit en incasseringsvermogen te maken heeft.
En autisten zijn niet de meest flexibele mensen, en het incasseringsvermogen heeft dan weer te maken met emotionele stabiliteit, waarvan ik het idee krijg dat niet de meesten hier zo super stabiel zijn emotioneel.(no offense intented.)
Thanks for your concern.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Aan de ene kant: heb je helemaal gelijk in, en heb ik ook gedaan/doe ik ook, raad ik iedereen aan (autisten en nt'ers)
Aan de andere kant: waarom? Omdat anderen je dan leuker vinden of opeens wel accepteren? Laat hen maar gelukkig zijn met hun domheid, daar sta ik boven.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik ga je helpen man!!Ik voel het zo goed aan heh.. Je moet je niet druk maken. Dat is in principe alles en de hele kern, luister. Je bent zwaar goed bezig
Je doet ook zelf research
Je bent zwaar bezig jezelf te verbeteren
En dat toneel en sportschool is helemaal te gek!! , ik zou het niet durven
![]()
Maar je kan verder niets forceren, het standaard cliché dingetje is dat je gewoon jezelf moet zijn en lekker ontspannen.. Maar dat is dus écht zo en vrouwen voelen of ruiken of zien dat op een bepaalde manier. Een beetje onzekerheid of mietjesgedrag heeft ook zeker zijn charmes, maar je moet gewoon keihard lekker fit en smilend met je hoofd omhoog en je schouders breed helemaal happy uitstralen en dat doe je door gezond te leven, gezond te eten.. Maar je vooral niet druk maken!!!
Je bent goed op weg, en die eckte eckte shit dat overkomt je gewoon.. en altijd op zo'n moment dat je zegt van huh? Want daar heb ik dan wel weer ervaring mee. Zoeken werkt niet, is echt een feit.. het overkomt je zomaar en dat komt door je uitstraling.
Versieren is niet moeilijk, de ware vinden daarentegen, is een soort van meaning of life![]()
Ik krijg aandacht van bloedmooie meiden.. ik ben dan ook een mooie jonguh!![]()
En in een gunstige situatie kan ik ook vreselijk stoer en supergoed overkomen, maar op de een of andere manier is er tot nu toe altijd afgehaakt enzo. En dat is dus door vaagheid, onduidelijkheid, vreemde situaties.. weet ik veel.. Het heet autisme geloof ik
En daarom vind ik het zelf wel belangrijk om je probleem dan duidelijk te maken, en ook dat is lastig.
Uiteraard ontken ik dit in alle toonaarden(quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:29 schreef Demise het volgende:
@robuust89:
Ik denk dat je je misschien te druk maakt. Bij mij zou jouw instelling in ieder geval niet werken. Bij een eerste gesprek faal ik echt hard, vrijwel altijd. Ik kom ontzettend vreemd over en ik voel me ook niet prettig. Als ik iemand niet ken is het gewoon zoveel moeilijker om te blijven praten over niets dan om gewoon 360 graden om te draaien en weg te lopen...![]()
Als ik iemand eenmaal ken, gaat het prima. Ik heb een paar echt goede, leuke, gezellige vrienden die het allemaal juist heel leuk vinden dat ik me af en toe (best wel vaak dus) als een imbeciel gedraag. Een gesprek over het weer hebben ze niet met mij, maar als een vriendin echt wil weten of haar kont dik lijkt in een bepaalde broek, vraagt ze het aan mij, omdat ik oprecht antwoord geef. Mijn huidige vriend was eerst ook gewoon een vriend.
Daarom denk ik dat je misschien teveel verwacht. Toneel is niet alleen een goede manier om met aandacht om te leren gaan, maar je kunt er ook contacten leggen. Vanaf dat punt kun je dan weer verder naar iets meer.
Maar voel je je dan ook echt onder druk staan? Ik heb soms hele verkrampte spieren, ben kortademig omdat alle spieren in m'n borstkas/rug verkrampt zijn, etc. Gewoon omdat ik zo veel moet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:29 schreef Ferrobarr het volgende:
Ik heb een aantal dingen van mijn werk die ik echt moet doen, maar keer op keer uitstel.
Daarnaast praktische dingen die ik thuis moet doen, zoals het wireless netwerk nu eens een keer goed instellen, in de tuin werken etc.
En sporten is iets wat ik MOET van mezelf.
Maar daarnaast heb ik nog een aantal “persoonlijke” dingen waar ik wat mee wil (doen), zoals:
Ik verzamel bankbiljetten. Maar dat is zo'n af- en aanhobby. Dan weer geef ik een fortuin uit aan bankbiljetten, dan kijk ik er weer maanden niet naar om.quote:- Ik “moet” mijn postzegelverzameling nodig eens bijwerken (ik loop erg achter)
Vijf minuten werk. Gewoon doen. Altijd fijn als mensen eens iets anders krijgen dan hate-mail. Ook politici hebben behoefte aan bevestiging en waardering.quote:- Ik had eigenlijk Agens Kant een mail willen sturen over dat ik haar inhoudelijk kant erg waardeerde en dat ik vind dat er teveel aandacht is voor de vorm en te weinig voor de inhoud in de politiek (en ik ben geen SP stemmer), al heb ik het momentum* al wel weer gemist…
Kun je geen toestemming vragen?quote:- Ik heb nog een briljant idee voor een film, alleen aangezien het deels autobiografisch is en deels gebaseerd is op de werkelijke historie van iemand anders kan ik er nu eigenlijk niet zoveel mee.
Misschien dat er nog autisten hier rondzwerven die hier handig in zijn en toch niks beters te doen hebben? Kun je die goudmijn delenquote:- Ik heb nog een goed idee voor een productvergelijkingssite die er volgens mij nog niet is. Ik heb alleen geen ervaring met websites bouwen en al wat rondgevraagd op techneutenfora, maar (samenvattend): ik word uitgelachen en dien MySQL, PHP en Joomla te installeren en het verder zelf maar uit te zoeken. Maar daar heb ik nog even geen tijd voor. Stiekem droom ik ervan dat dit een goudmijn wordt waardoor ik het heft meer zelf in handen kan nemen, wat werk/inkomen betreft.
Waarmee wil je omgaan? Heb je naar jouw idee verkeerd gereageerd of zo? Of bedoel je met huilende mensen in het algemeen?quote:- Een goede vriendin heeft me tijdens een lunch verteld dat het niet zo goed ging met haar relatie. Ze had de tranen in de ogen en ik wist niet goed hoe te reageren. Binnenkort zie ik haar weer en ik moet nog bedenken hoe ik hier mee om wil gaan.
Herkenbaar. Veel ideeën waar soms/vaak niks van komt. Of waarvan je niet weet hoe je er iets mee kunt doen.quote:etc. etc.
Herkenbaar. Ik doe soms weken niks, en dan alles op een dag. De ene dag kom ik amper m'n bed uit, de andere dag sta ik om half vier 's nachts de badkamer schoon te maken. Omdat ik daar dan opeens zin in heb en te veel energie heb.quote:De essentie is dat ik zowel veel van mezelf eis als dat ik een soort wereldverbeteraar ben avant-la-lettre. Een andere essentie is dat dit erg vermoeiend is. Daar komt dan bij dat ik niet goed kan doseren: of ik ben enorm energiek, maar dan weet ik niet waar ik moet beginnen of ik doe meerdere dingen tegelijk (maar krijg dus niks af). Gevolg: frustratie. Of ik heb, ter voorkoming van frustraties mezelf ïn slaap gesust” waardoor ik eigenlijk niet zoveel doe.n
Ik overleef het wel. Het is wel moeilijk. We gaan nu vriendschappelijk met elkaar om. En aan de ene kant is dat heel fijn: voelt heel vertrouwd, ik voel me er erg prettig bij, 't is heel gezellig. Aan de andere kant is het moeilijk omdat het ergens voelt of er niks veranderd is, en ik dus af en toe vergeet dat dat wel zo is. Of ik gewoon dat geluk van het begin van onze relatie enorm mis. Ik ben niet meer verliefd op 'm, ik kan het niet meer worden, al zou ik het willen. En ik zou het willen, want ik hou nog steeds heel veel van 'm en ik heb zo veel steun aan hem en andersom. Maar ik weet ook niet waar het probleem zit: deels tussen ons, maar misschien ook bij mij zelf. Want ik heb op het moment helemaal geen lustgevoelens, in geen enkel opzicht, voor niemand. En ik ben best wel neerslachtig, instabiel en ontevreden over mezelf. En ik vraag me af of dat niet een groot deel van het probleem is. Of ik niet beter met hem samen daar een oplossing voor had kunnen zoeken dan te besluiten dat het beter is om in m'n eentje verder te gaan. Want wat als het verdwijnen van mijn gevoelens nu door het laatste komen en het geen losstaande problemen zijn?quote:Sterkte…
UWV gaat er van uit dat een volledig gezonde hbo’er (wo’er) in staat is ten minste anderhalf maal het WML (dat is ca. 2110 euro bruto) te verdienen. Na je 30e kun je ook nog Wajong aanvragen, mits je beperking al vóór het 18e levensjaar of tijdens het volgen van een studie is ontstaan..quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
1.5 maal het WML?????
Maar na je 30e kan je toch geen WAJONG aanvragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |