quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef Clupea het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp.
Dat dusquote:Op woensdag 24 maart 2010 00:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Voorvork keerringen vervangen, is in een poep en een scheet gebeurd, 2 uurtjes moet het helemaal gepiept zijn!
Neee neee neee niet zelf doen!quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Voorwiel eruit, spatbord, remmen, speedokabel en stabi amputeren, vorkpoten eruit, olie uit de poten kieperen, binnenpoot eruit, keering eruit keerring erin, pootjes afvullen en alles er weer in bouwen..
Als je nog tijd over hebt kun je meteen je voorremklauwen even weer moooi gangbaar maken![]()
Gewoon zelf doen; hoef je echt niet voor doorgeleerd te hebben
Bij mijn twin heb ik geen speciaal gereedschap gezien ?? alleen een seegerringtangetje volgens mijquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:42 schreef oshiro het volgende:
[..]
Neee neee neee niet zelf doen!
Dingen als keerringen vervangen heb je speciaal gereedschap voor nodig.
Ik doe zo goed als alles zelf, enkel krukassen persen en keerringen van vorkpoten vervangen laat ik doen. En dat is echt niet zonder reden!
Tenminste, als je wilt dat het fatsoenlijk blijft werken. De vorkpoten van een scooter doe ik zelf, maar die troep veert nieuw al nauwelijks.
Ik haal altijd de poten eruit en breng dan een losse poot wegquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mijn twin heb ik geen speciaal gereedschap gezien ?? alleen een seegerringtangetje volgens mij![]()
En dan nog... zitten de meeste kosten in het demonteren/monteren van de poten zelf, en dat kun je zéker wel zelf, en dan als het niet lukt zonder special tools, kun je altijd nog met de poten onder je arm een motorzaak binnenstappen die de keerring even doet.![]()
aha.. duidelijk, maar dat valt bij mij onder creatief sleutelen, en ik heb zulk spul wel op de plank liggen hier ook, en anders maken we het ter plekkequote:Op woensdag 24 maart 2010 11:03 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik haal altijd de poten eruit en breng dan een losse poot weg
Bij mij zitten de poten overigens helemaal niet vast met circlips. Aan de bovenkant zit een dop (UPSD), en hij wordt via die dop in z'n stoprubber geschoven.Onder dat stoprubber heb je dan nog je glijbus, keerring en stofkap zitten.
Keerring en stofkap kunnen eruit terwijl de binnenpoot in de buitenpoot zit, maar om de keerring terug te plaatsen heb je een slagstempel nodig die rondom je binnenpoot glijdt en de keerring op z'n volledige oppervlak raakt.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:55 schreef BlackRhino het volgende:
Vraag op www.motor-forum.nl, zitten hobbyisten die erg handig zijn en ook wel klussen aannemen
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef Clupea het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp.
quote:Beste ikweethetookniet,
Wij doen zeker ook onderhoud van BMW motoren.
Het vervangen van een keerring kost ¤ 120 euro per kant.
Met vriendelijke groet,
motomaat
Ghehe, afspraak maken voor maandag voor links, en dinsdag voor rechts.. kunnen ze 2 keer alles uitelkaar halen; 2 keer betalen = ook 2 keer werkenquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist mail gehad van hun
[..]
240 euro
![]()
quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe, afspraak maken voor maandag voor links, en dinsdag voor rechts.. kunnen ze 2 keer alles uitelkaar halen; 2 keer betalen = ook 2 keer werken![]()
Het lijkt me toch dat als je ze allebei laat doen dat de 2e een stuk vlotter gaat als alles al uitelkaar ligt![]()
Als 1 poot 2 uur werk is, dan is 2 poten 2½ uur, en niet 4 natuurlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |