Erwtensoep.quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:21 schreef remlof het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je erwtensoep kon frituren
Voorraad is dood kapitaal!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh, het wordt alleen maar warmer en straks is 't te warm en dan zit ik de hele zomer met een blik erwtensoep in de kast. Kan niet uit natuurlijk, vooraad = duur.
Onder op de bodem staat vast "Houdbaar tot 2012" o.i.d.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh, het wordt alleen maar warmer en straks is 't te warm en dan zit ik de hele zomer met een blik erwtensoep in de kast. Kan niet uit natuurlijk, vooraad = duur.
De mensen die de oorlog hebben meegemaakt zijn niet doodgegooid met beelden van hongerende kindertjes en houden er inderdaad een iets andere mentaliteit op na.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Disana het volgende:
Ik heb van mijn ouders (oorlog) meegekregen dat je altijd voorraad moet hebben. Dus een keer per twee jaar ofzo kan ik de hele kast leegmesten.
En je zei nooit, ja fijn hoor maar dat betekent nog niet dat ik alles moet opmaken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De mensen die de oorlog hebben meegemaakt zijn niet doodgegooid met beelden van hongerende kindertjes en houden er inderdaad een iets andere mentaliteit op na.![]()
Valt voor beide wat te zeggen, dat wel. Ik weet nog dat ik als kind, als ik bij opa en oma mocht logeren, letterlijk elk hagelslagje van mijn bord moest eten, al kon ik geen pap meer zeggen. En dan heel de avond misselijk zijn.Álles moest op, want 'wij moesten toen van knollen leven dus we moeten blij zijn dat we zoveel hebben'.
Goeie mentaliteitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Álles moest op, want 'wij moesten toen van knollen leven dus we moeten blij zijn dat we zoveel hebben'.
Oh ja, die laatste ken ik ook heel goed, bij mij ging het over bloembollen. Alles opeten want je weet niet wanneer er weer eten is, dat idee hadden ze.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De mensen die de oorlog hebben meegemaakt zijn niet doodgegooid met beelden van hongerende kindertjes en houden er inderdaad een iets andere mentaliteit op na.![]()
Valt voor beide wat te zeggen, dat wel. Ik weet nog dat ik als kind, als ik bij opa en oma mocht logeren, letterlijk elk hagelslagje van mijn bord moest eten, al kon ik geen pap meer zeggen. En dan heel de avond misselijk zijn.Álles moest op, want 'wij moesten toen van knollen leven dus we moeten blij zijn dat we zoveel hebben'.
Nee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
En je zei nooit, ja fijn hoor maar dat betekent nog niet dat ik alles moet opmaken.
Oma!
Ik mag/mocht ze niet eens opa of oma noemen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:23 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee.Ik was en ben altijd heel lief en netjes.
Wel begrijpelijk als je zelf zo wordt opgevoed, vind ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, die laatste ken ik ook heel goed, bij mij ging het over bloembollen. Alles opeten want je weet niet wanneer er weer eten is, dat idee hadden ze.
Best gek dat je dat gevoel van tekort overneemt, want ik zou echt niet zonder gevulde voorraadkast kunnen leven ook al doe ik er bijna niets mee.
Ja je krijgt toch een klap van de molen als tweede generatie. Ik vind Wilders bijvoorbeeld ook veel enger dan de meeste jongere mensen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk als je zelf zo wordt opgevoed, vind ik.
Nee?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:24 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik mag/mocht ze niet eens opa of oma noemen.
Oh fuck hoe herkenbaar. Mijn moeder belt me, ik neem niet op (tja laat geworden) Belt me om het half uur(wakker dus elke keer) en dan vind ik ook nog 8 gemiste oproepen op mijn mobiel. FLIKKER OP.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja!
Maar het helpt ook niets! Want bij elke keer dat ie nóg een keer overgaat, raak ik alleen maar vastberadener om niet op te nemen.
Dat heb ik ook nog wel een beetje van m'n ouders meegekregenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Disana het volgende:
Ik heb van mijn ouders (oorlog) meegekregen dat je altijd voorraad moet hebben. Dus een keer per twee jaar ofzo kan ik de hele kast leegmesten.
Hoeveel kratten heb je staan dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog wel een beetje van m'n ouders meegekregen![]()
Vreemd gevoel hè, als je erbij stilstaat dat wij nog nooit tekort gekomen zijn. Het is gewoon de gedachte, dat er zomaar een noodsituatie kan ontstaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog wel een beetje van m'n ouders meegekregen![]()
Dat gevoel ken ik niet, anders had ik wel een weed plantage aangelegd ondertussenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Vreemd gevoel hè, als je erbij stilstaat dat wij nog nooit tekort gekomen zijn. Het is gewoon de gedachte, dat er zomaar een noodsituatie kan ontstaan.
Het is niet alleen een gedachte, het is zelfs een overheidsadvies.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Vreemd gevoel hè, als je erbij stilstaat dat wij nog nooit tekort gekomen zijn. Het is gewoon de gedachte, dat er zomaar een noodsituatie kan ontstaan.
Gewoon andere namen, zelfverzonnen door de kleinkinderen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee?Hoe noem(de) je ze dan?
Het is wel redelijk normaal dat je ze met 'u' enzo aanspreekt denk ik, maar heb nog nooit gehoord dat iemand opa of oma brutaal vond. Hier is dat juist brutaal als je dat niét zegt, net zoiets als je ineens geen papa of mama meer zegt, maar gewoon de voornaam van je ouder(s).
Ik heb wel pleisters in huisquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het is niet alleen een gedachte, het is zelfs een overheidsadvies.
Twee kattenquote:
Altijd minstens éénquote:
Eten, transistorradio en kaarsenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het is niet alleen een gedachte, het is zelfs een overheidsadvies.
Maar serieus heb je een vooraad voer ergensquote:
Verdomdquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Altijd minstens één
Maar ik zorg eigenlijk wel altijd dat ik op 'n minst voor een paar dagen brood in de vriezer heb liggen.
Bounty's ookquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:21 schreef remlof het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je erwtensoep kon frituren
Ik heb dat ook hoor. Er staan hier altijd wel een stuk of 10 blikken met voer. En ik vind het verstandig. Zo ook kaarsen, aanstekers, zaklamp. Beter mee verlegen dan om verlegen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Eten, transistorradio en kaarsen![]()
Maar bij mij is het wel wat meer. Ik kan het benauwd krijgen als ik denk dat ik niet voldoende brood voor de volgende dag heb. De logica zegt dat ik dat gewoon binnen loopafstand de volgende ochtend kan gaan halen, maar zo werkt het toch niet, het moet er gewoon zijn.
Hoezo eet Teun kattenvoer?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar serieus heb je een vooraad voer ergens
Ja, en als ze een flinke storm aankondigen haal ik meestal nog even wat extra'squote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar serieus heb je een vooraad voer ergens
Jemig.. Nou ja wel kaarsen in de auto, dat is nog van de tijd dat ik richting wintersport ging. Maar nee, een blikje knakworsten daar moet ik het maar mee doenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb dat ook hoor. Er staan hier altijd wel een stuk of 10 blikken met voer. En ik vind het verstandig. Zo ook kaarsen, aanstekers, zaklamp. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Tja nou als ik er 1 open trek voor de katten ga ik over mijn nek van de luchtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik hoor spotjes van lekker dier dat het duurder is dan kip. Het zal dan vast ook wel smaken?
Ik doe dat ook niet hoor muisquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Jemig.. Nou ja wel kaarsen in de auto, dat is nog van de tijd dat ik richting wintersport ging. Maar nee, een blikje knakworsten daar moet ik het maar mee doen
En JIJ gaat de auto in als er een meter sneeuw ligt. Kan je net zo makkelijk langs een supermarkt rijden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, en als ze een flinke storm aankondigen haal ik meestal nog even wat extra's
Helemaal mee eens. Alleen begin vorig jaar kwam ik voor het feit te staan dat ik geen water in huis had (halve stad zat zonder water). Sindsdien heb ik hier ook een pak flessen Spa zonder prik. Had je daar al aan gedacht?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb dat ook hoor. Er staan hier altijd wel een stuk of 10 blikken met voer. En ik vind het verstandig. Zo ook kaarsen, aanstekers, zaklamp. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Mijn auto heeft de tank maar zelden meer dan half leeg. Ik moet gewoon kunnen rijden, 't liefst een takke-eind, voordat ik omhoog zitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Jemig.. Nou ja wel kaarsen in de auto, dat is nog van de tijd dat ik richting wintersport ging. Maar nee, een blikje knakworsten daar moet ik het maar mee doen
Er staan altijd minimaal drie treetjes met cola-light. Heb het hier wel eens vaker verteld, in mijn vorige huis had ik zelfs een aggregaatje op zolder staan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Alleen begin vorig jaar kwam ik voor het feit te staan dat ik geen water in huis had (halve stad zat zonder water). Sindsdien heb ik hier ook een pak flessen Spa zonder prik. Had je daar al aan gedacht?
Nah gek ??.. Ik heb ook niet veel plek op een opslag te creeren. En ik leef per dag zie het welquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mijn auto heeft de tank maar zelden meer dan half leeg. Ik moet gewoon kunnen rijden, 't liefst een takke-eind, voordat ik omhoog zit![]()
Afijn, ik ben sowieso wel een beetje gek wat dat betreft.
Koop dan ook eens fatsoenlijk voer voor die arme beestenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:51 schreef Kally het volgende:
[..]
Tja nou als ik er 1 open trek voor de katten ga ik over mijn nek van de lucht
Da's helemaal handig voor als de pleuris uitbreekt. Maar je moet ook water hebben om te kunnen koken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Er staan altijd minimaal drie treetjes met cola-light. Heb het hier wel eens vaker verteld, in mijn vorige huis had ik zelfs een aggregaatje op zolder staan.
Die arme beesten hebben vannacht weer wat geslooptquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Koop dan ook eens fatsoenlijk voer voor die arme beesten
En dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:57 schreef Soury het volgende:
Mijn buurvrouw is vol slank. Die nodig ik uit voor knakworst en dan wurg ik haar gewoon
Schatjes zijn hetquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:57 schreef Kally het volgende:
[..]
Die arme beesten hebben vannacht weer wat gesloopt
Ja, dat klopt. Maar dan moet je ook wat hebben om op te koken. En dat heb ik dan weer niet. Eigenlijk zou je van die blokjes moeten hebben die je ook in militaire dienst hebt. Hoe heten die dingen, spiritusblokjes?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's helemaal handig voor als de pleuris uitbreekt. Maar je moet ook water hebben om te kunnen koken.
Koken en braadenquote:
Esbit.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dan moet je ook wat hebben om op te koken. En dat heb ik dan weer niet. Eigenlijk zou je van die blokjes moeten hebben die je ook in militaire dienst hebt. Hoe heten die dingen, spiritusblokjes?
Logisch met voer dat zo stinktquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:57 schreef Kally het volgende:
[..]
Die arme beesten hebben vannacht weer wat gesloopt
Gewoon aanmaakblokjes. Dat heb ik inderdaad ook niet. Je zou je barbeque nog aan kunnen steken?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dan moet je ook wat hebben om op te koken. En dat heb ik dan weer niet. Eigenlijk zou je van die blokjes moeten hebben die je ook in militaire dienst hebt. Hoe heten die dingen, spiritusblokjes?
Heel soms wel jaquote:
Zijn dat van die witte blokjes. Daar had ik speelgoed van. Stoom dingenquote:
Ik heb een houtkachel, daar zou ik wel wat mee kunnen verzinnen, die wordt ook flink heet. Hoe lang kun je water eigenlijk bewaren, een half jaar?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon aanmaakblokjes. Dat heb ik inderdaad ook niet. Je zou je barbeque nog aan kunnen steken?
Ja kloptquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef D. het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik homo moet zijn om te snappen waar het over gaat
Gewoon water uit de kraan in een fles, dat zou ik niet weten. Spa vele jaren.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb een houtkachel, daar zou ik wel wat mee kunnen verzinnen, die wordt ook flink heet. Hoe lang kun je water eigenlijk bewaren, een half jaar?
Kleren zijn niet betalen manquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
Pietje flikkert straks ook al z'n winterkleren weg
Veel langer toch. Hoe lang staat het in een waterput?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb een houtkachel, daar zou ik wel wat mee kunnen verzinnen, die wordt ook flink heet. Hoe lang kun je water eigenlijk bewaren, een half jaar?
Ik had 2 van die schuddingetjes staan (waar normaal sneeuw ofzo in zit) met foto's van de kinderen erin, had oma gemaakt en die lagen over de vloerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Logisch met voer dat zo stinkt![]()
Maar wat is er kapot en hoe heb je ze verteld dat het niet meer mag gebeuren?
Keukenoventjequote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Zijn dat van die witte blokjes. Daar had ik speelgoed van. Stoom dingen
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:03 schreef Kally het volgende:
[..]
ik heb ze er met hun neus ingeduwd en even flink de waarheid verteld
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef D. het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik homo moet zijn om te snappen waar het over gaat
Ja dat snappen kattenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:03 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik had 2 van die schuddingetjes staan (waar normaal sneeuw ofzo in zit) met foto's van de kinderen erin, had oma gemaakt en die lagen over de vloerwater en glitters
ik heb ze er met hun neus ingeduwd en even flink de waarheid verteld
Ik ga ze denk maar opsluiten in de gang ofzoquote:
Nee een soort van fabriekje ik weet het niet zo goed meer.quote:
*Noteert: krat spa halenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon water uit de kraan in een fles, dat zou ik niet weten. Spa vele jaren.
Nee ik weet het ben een softiequote:
Oh, ik heb veel meer verstopt in huis (nee ik zeg niet waar ik woon)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:05 schreef remlof het volgende:
En als er iets dreigt te gaan gebeuren pin ik altijd meteen 250 euro om cash op zak te hebben
Cash geld is inderdaad ook erg handigquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:05 schreef remlof het volgende:
En als er iets dreigt te gaan gebeuren pin ik altijd meteen 250 euro om cash op zak te hebben
Hou maar op... Ik ben er ééntje zat maar dan ook echt. Zit er even meequote:
Heb je er wel eens met een dierenarts over gesproken? Misschien dat een licht kalmeringsmiddel helpt?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Hou maar op... Ik ben er ééntje zat maar dan ook echt. Zit er even mee
Klanten genoeg al hierquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als er oorlog uitbreekt ga ik ook een pallet sigaretten inslaan. Met de dag worden ze duurder, en makkelijk verhandelbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |