Die videokaart van je mobo gaat het moeilijk krijgen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:32 schreef Paar het volgende:
Ik heb een videokaart in mijn pc zitten, en die maakt nogal veel herrie.
Nu speel ik amper spellen, alleen CoD MW2. En ik wilde eens proberen of de videokaart die op het moederbord zit misschien goed genoeg is.
Ik weet dat ik in het Bios kan aangeven welke videokaart ik wil gebruiken.
Maar: moet ik nu verder alleen de drivers van de on board videokaart installeren, bios instellen en dan de plug in moederbord stoppen?
En als ik niet tevreden ben, kan ik dan weer bios aanpassen en plug weer terug in videokaart doen?
Verspilde moeite. Die onboard kaart gaat MW2 echt niet trekken. Vervang liever de ventilator van je videokaart.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:32 schreef Paar het volgende:
alleen CoD MW2. En ik wilde eens proberen of de videokaart die op het moederbord zit misschien goed genoeg is.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:34 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Die videokaart van je mobo gaat het moeilijk krijgen..
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:36 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Verspilde moeite. Die onboard kaart gaat MW2 echt niet trekken. Vervang liever de ventilator van je videokaart.
Dat ook denk ik.. meestal gewoon de insteek (agp / PCIe) eruit halen, kabeltje in onboard en PC aanzetten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:36 schreef GateWayX het volgende:[..]
Verspilde moeite. Die onboard kaart gaat MW2 echt niet trekken. Vervang liever de ventilator van je videokaart.
Of maak een keer je pc weer stofvrij (dmv perslucht). Als de ventilator stoffig is, moet deze harder draaien om de warmte af te voeren, waardoor meer herrie ontstaat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:36 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Heb niet zoveel geld op 't moment.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:39 schreef Bootje84 het volgende:
Of koop een fatsoenlijke kaart om te gamen
Laatst flinke schoonmaak gehouden. Maar de fan van de videokaart draait volgens mij altijd evenhard...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef Sjowhan het volgende:
Of maak een keer je pc weer stofvrij (dmv perslucht). Als de ventilator stoffig is, moet deze harder draaien om de warmte af te voeren, waardoor meer herrie ontstaat.
Verkoop je pc en koop dan een nieuwe videokaart.. Oh wait.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:48 schreef Paar het volgende:
Oké duidelijk, hoef ik voor 't gamen niet te proberen dus. Maar 't kán op deze manier dus wel? Gewoon allebei de drivers installeren, en switchen wanneer ik wil? Ik game niet zo heel veel, dus op zich heb ik deze moeite wel over voor een wat stillere pc.
[..]
Heb niet zoveel geld op 't moment.
[..]
Laatst flinke schoonmaak gehouden. Maar de fan van de videokaart draait volgens mij altijd evenhard...
Hoe wil dat ding beeld geven als hij geen drivers heeft..? Je moet dus eerst die drivers installeren..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:35 schreef Paar het volgende:
Hmm..ik krijg m'n on board videokaart niet (goed) geinstalleerd. Als ik opstart met de on board, heb ik geen beeld meer na Windowslogo tijdens het opstarten.Vreemd...hij moet dat toch gewoon om de drivers vragen?
Zonder drivers hoor je meestal wel (lage resolutie) beeld te krijgen. Standaard vga bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:48 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hoe wil dat ding beeld geven als hij geen drivers heeft..? Je moet dus eerst die drivers installeren..
Aha...2 videokaarten naast elkaar is dus niet mogelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:05 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Zonder drivers hoor je meestal wel (lage resolutie) beeld te krijgen. Standaard vga bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk werkt het niet omdat de ati drivers van de andere videokaart nog geinstalleerd staan. Deze zal je eerst moeten uninstallen. Meedere videokaart drivers op een systeem gaan vaak conflicteren.
Probeer windows eens in de safe mode op te starten. Op F8 drukken tijdens opstarten.
Nogmaals. Ik zou de koeler van de Ati kaart vervangen of schoonmaken en / of smeren met een beetje kruipolie.
Wat wil je nou nog horen dan?quote:
Ik heb in dat Ati CCC gekeken, en mn videokaart is zo koel als een mofo. Hij kan prima wat langzamer draaien. En áls ik dan s ga gamen, kan ik dat weer op normaal zetten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:51 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Wat wil je nou nog horen dan?
Een ventilator heeft als functie het koelen van je videokaart. Het ding zit er niet voor Jan Lul op natuurlijk. Langzamer laten draaien lijkt me dus niet wenselijk voor de levensduur van je videokaart.
Heb je inmiddels al wat kruipolie in de ventilator gedaan?
Vervang anders gewoon je ventilator. Wellicht kan je er een passieve koeler opzetten en heb je geen ventilator meer nodig.
Staat 't bij mij dus niet tussenquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:26 schreef classpc het volgende:
Als ik me niet vergis kan het met sommige kaarten wel. Die functie zou dan in het Ati control panel o.i.d. moeten zitten.
Maar het is inderdaad niet echt aan te raden omdat die koeler er meestal niet voor niks op zit.
Oja! Of de insteekkaart uitschakelen bij Apparaatbeheer?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:06 schreef TallMan het volgende:
Trek anders je insteekkaart eruit en kijk of je dan wel beeld op je onboard krijgt. Kan zijn dat de driver zodra deze door windows wordt geladen je insteekkaart vindt en gaat gebruiken.
Werkt niet op mijn ati kaartquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Met bijvoorbeeld Rivatuner kun je de fan van je kaart langzamer laten draaien.
Ik heb twee Atikaarten gehad waar het programma op werkte (9800 Pro en HD3850).quote:
Kun je me uitleggen wat ik dan precies moet doen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb twee Atikaarten gehad waar het programma op werkte (9800 Pro en HD3850).
Vroeger was Rivatuner enkel voor Nvidia kaarten, maar die tijd is allang voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |