Dus nu werpt de nieuwe asielwet haar vruchten af en is er een eind geklomen aan het enige echte probleem, namelijk de lange procedures. Duidelijk toch een grote verdienste van paars2.
Bron: NOS radio1
quote:Zie je wel, weer de schuld van die asielzoekers, die 150 werkelozen !
Op maandag 13 mei 2002 12:48 schreef Ulx het volgende:
Zie je wel dat Paars de werkloosheid niet terug heeft gedrongen, bah.
quote:idd, dat merk je altijd iets later.
Op maandag 13 mei 2002 12:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Door de nieuwe asielwet die april vorig jaar is ingevoerd denkt de IND alle achterstanden deze zomer te hebben ingelopen. Het aantal aanvragen is zo drastisch teruggelopen dat er een overcapaciteit dreigt.Dus nu werpt de nieuwe asielwet haar vruchten af en is er een eind geklomen aan het enige echte probleem, namelijk de lange procedures. Duidelijk toch een grote verdienste van paars2.
Bron: NOS radio1
ik denk ook wel dat al dat gedoe rond om Fortuyn veel mensen afschrikt om naar Nederland toe te komen, dat zullen we straks denk ik ook wel merken.
quote:Het gaat natuurlijk niet alleen om economische draagkracht van een land. Dat dat wel lange tijd als enige kriterium daadwerkelijk gelde, heeft voor een groot deel juist voor grote problemen gezorgd, op verschillende niveaus.
Op maandag 13 mei 2002 12:50 schreef Gaston het volgende:
Bah, Nederland is toch welvarend genoeg? Er kunnen best meer mensen worden opgevangen!!!
Ik wist dat het erg was, maar zo erg....
quote:Vertel nou even, want sommige mensen moet werken en hebben geen tijd om te kijken.
Op maandag 13 mei 2002 13:05 schreef milagro het volgende:
Nogmaals , kijk naar Zembla straks.
Zie waar het tot nu gevoerde beleid toe heeft geleid.Ik wist dat het erg was, maar zo erg....
quote:Je bedoelt zeker de problemen rond integratie? Misschien moeten wij als Nederlanders beter onze best doen om hun cultuur te accepteren en dit te zien als een verrijking van onze cultuur.
Op maandag 13 mei 2002 13:02 schreef bluegrass het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om economische draagkracht van een land. Dat dat wel lange tijd als enige kriterium daadwerkelijk gelde, heeft voor een groot deel juist voor grote problemen gezorgd, op verschillende niveaus.
quote:Ik zie het helemaal niet als verrijking van onze cultuur, en hou het graag zoals het is. Wat is er mis met integreren ?
Op maandag 13 mei 2002 13:08 schreef Gaston het volgende:[..]
Je bedoelt zeker de problemen rond integratie? Misschien moeten wij als Nederlanders beter onze best doen om hun cultuur te accepteren en dit te zien als een verrijking van onze cultuur.
quote:De nieuwe wet is pas vanaf 1 april j.l van kracht en DIE begint nu dus net zijn vruchten af te werpen ,de oude wet is niet van paars, maar van VER daarvoor. Bovendien is er pas onder paars2 een hard punt gemaakt van integratie (met zelfs een nieuw ministerie), waardoor de in Zembla geschetste problemen in de toekomst veel minder voor zullen komen. Ik denk dat je kan zeggen dat paars2 het asiel en integratie probleem grotendeels heeft opgelost.
Op maandag 13 mei 2002 13:05 schreef milagro het volgende:
Nogmaals , kijk naar Zembla straks.
Zie waar het tot nu gevoerde beleid toe heeft geleid.Ik wist dat het erg was, maar zo erg....
quote:Bestaat er dan zoiets als "de" Nederlandse cultuur? Nederland is al eeuwenlang een land dat vluchtelingen opvangt. Onze cultuur is altijd in beweging geweest en past zich gewoon aan aan andere bevolkingsgroepen.
Op maandag 13 mei 2002 13:09 schreef gelly het volgende:
Ik zie het helemaal niet als verrijking van onze cultuur, en hou het graag zoals het is. Wat is er mis met integreren ?
quote:Nee, de nederlandse cultuur bestaat niet, we hebben echter wel een stelsel van normen en waarden, en ik zie graag dat nieuwkomers zich daaraan aanpassen. Net zo goed als ik vind dat nieuwkomers zo snel mogelijk nederlands dienen te spreken, en werk moeten vinden. Of vraag ik dan teveel ?
Op maandag 13 mei 2002 13:15 schreef Gaston het volgende:[..]
Bestaat er dan zoiets als "de" Nederlandse cultuur? Nederland is al eeuwenlang een land dat vluchtelingen opvangt. Onze cultuur is altijd in beweging geweest en past zich gewoon aan aan andere bevolkingsgroepen.
quote:Ik wens mij niet aan te passen aan mensen die vrouwen slaan en homo's discrimineren, vriendinnen hoeren noemen en die vrienden slaan. Ik wens mij niet aan te passen aan jochies van 13 die het straatbeeld bepalen en mij uitdagen om te vechten. Ik wens mij niet aan te passen aan mensen die dansen wanneer een politicus sterft of wanneer er duizenden mensen gestorven zijn vanwege een gek. Ik wens liever gewoon te leven.
Op maandag 13 mei 2002 13:15 schreef Gaston het volgende:[..]
Bestaat er dan zoiets als "de" Nederlandse cultuur? Nederland is al eeuwenlang een land dat vluchtelingen opvangt. Onze cultuur is altijd in beweging geweest en past zich gewoon aan aan andere bevolkingsgroepen.
quote:Precies. Ze kunnen ook gewoon niets goed doen. Weet je wel wat het kost, die gouden handdrukken voor die ambtenaren? Al die wachtgeld regelingen?
Op maandag 13 mei 2002 12:52 schreef gelly het volgende:[..]
Zie je wel, weer de schuld van die asielzoekers, die 150 werkelozen !
Stelletje gore lijers zijn het. Gewoon wegblijven. De mafketels!
quote:RTL4 en je eten prakken?
Op maandag 13 mei 2002 13:09 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zie het helemaal niet als verrijking van onze cultuur, en hou het graag zoals het is.
quote:Zie mijn andere post Ulx
Op maandag 13 mei 2002 13:20 schreef Ulx het volgende:[..]
RTL4 en je eten prakken?
quote:
Op maandag 13 mei 2002 13:18 schreef Ulx het volgende:[..]
Precies. Ze kunnen ook gewoon niets goed doen. Weet je wel wat het kost, die gouden handdrukken voor die ambtenaren? Al die wachtgeld regelingen?
Stelletje gore lijers zijn het. Gewoon wegblijven. De mafketels!
"De vermindering van het aantal functies wordt opgelost door een vacaturestop en een natuurlijk verloop."
quote:Iemand dwingen om zich aan te passen vind ik zeer kwalijk, je kunt mensen niet zomaar verplichten om hun eigen cultuur te vergeten en maar een nieuwe daarvoor in de plaats te accepteren. Geleidelijk zullen ook de huidige "buitenlanders" assimileren in de Nederlandse cultuur en deze verrijken. Je kunt alleen niet verwachten dat dit snel gebeurt, dat duurt enkele generaties.
Op maandag 13 mei 2002 13:18 schreef gelly het volgende:
Nee, de nederlandse cultuur bestaat niet, we hebben echter wel een stelsel van normen en waarden, en ik zie graag dat nieuwkomers zich daaraan aanpassen. Net zo goed als ik vind dat nieuwkomers zo snel mogelijk nederlands dienen te spreken, en werk moeten vinden. Of vraag ik dan teveel ?
quote:Maandag is mijn vrije dag.
Op maandag 13 mei 2002 13:06 schreef gelly het volgende:[..]
Vertel nou even, want sommige mensen moet werken en hebben geen tijd om te kijken.
Gaat over Rotterdam , de arbeiderswijk waar het probleem rond illegalen, ghettovorming, verloedering van de buurt etc etc. ter sprake komt.
Vooral de moedeloosheid van de controlerende ambtenaren, 19 uitkeringen op 1 adres die stopgezet worden (er wonen dus officieel maar 2 man op dat adres, bleek bij controle).
Huizen die leeggehaald waren en waar weken later weer tientallen illegalen hokken, 24/7 quat kauwende Somaliers die te stoned zijn om maar 1 nuttige bijdrage aan de maatschappij te leveren, moedeloze buurtbewoners (allochtoon en autochtoon)die al jaren aan de bel trekken over de overlast van de volgepakte huizen, de vervuiling, de leegstaande huizen die uit de woonkrant gehouden worden en die dus rechtstreeks aan asielzoekers worden toegewezen, ouderen die de straat amper nog opdurven, mensen die zich totaal niet meer thuisvoelen in de buurt waar ze jarenlang wonen, het gesprek met de Turkse man, die zegt liever in een straat te wonen waar alleen maar Turken wonen, want dat is "makkelijk", etc etc etc.
Maar vooral de ambtenaar die zegt, dat hij "ze" maar laat zitten nu, want ze aanpakken en wegsturen heeft geen zin meer, ze zitten er na verloop van tijd toch weer.... die moedeloosheid, dat opgeven, dat laten liggen van de problemen, het volkomen ontbreken van middelen om ook maar iets aan die puinzooi te doen... het niet horen en/of serieus nemen van de klachten en de problemen van de mensen die er wonen, het van boven af beslissen dat die mensen slechts uiting geven aan een onderbuikgevoel, en dat ze de realiteitszin kwijt zijn.... dat maakt me zo kwaad.
quote:Nou, als je hier in Nederland wilt wonen dien je je gewoon aan te passen. Wij vragen niet om vluchtelingen, we heten ze welkom als ze hulp nodig hebben. Voor wat hoort wat. Je kunt mensen dus wel degelijk verplichten nederlands te leren of een baan te zoeken. Het zijn toch 2 dingen die belangrijk zijn wil je je kunnen redden in de maatschappij ?
Op maandag 13 mei 2002 13:22 schreef Gaston het volgende:[..]
Iemand dwingen om zich aan te passen vind ik zeer kwalijk, je kunt mensen niet zomaar verplichten om hun eigen cultuur te vergeten en maar een nieuwe daarvoor in de plaats te accepteren. Geleidelijk zullen ook de huidige "buitenlanders" assimileren in de Nederlandse cultuur en deze verrijken. Je kunt alleen niet verwachten dat dit snel gebeurt, dat duurt enkele generaties.
quote:Nee, je moet dat niet als ideaal stellen, en het daarmee op leggen aan mensen die er een andere mening op na houden, want dan krijg je de problemen die we nu hebben. Jij stelt jouw doel als het ideaal en de enige waarheid voor iedereen, waar dat toe leidt weten we inmiddels.
Je bedoelt zeker de problemen rond integratie? Misschien moeten wij als Nederlanders beter onze best doen om hun cultuur te accepteren en dit te zien als een verrijking van onze cultuur.
quote:Vluchtelingen mogen niet werken.
Op maandag 13 mei 2002 13:24 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, als je hier in Nederland wilt wonen dien je je gewoon aan te passen. Wij vragen niet om vluchtelingen, we heten ze welkom als ze hulp nodig hebben. Voor wat hoort wat. Je kunt mensen dus wel degelijk verplichten nederlands te leren of een baan te zoeken. Het zijn toch 2 dingen die belangrijk zijn wil je je kunnen redden in de maatschappij ?
quote:Dat aanpassen zal geleidelijk aan vanzelf verlopen.
Op maandag 13 mei 2002 13:24 schreef gelly het volgende:
Nou, als je hier in Nederland wilt wonen dien je je gewoon aan te passen. Wij vragen niet om vluchtelingen, we heten ze welkom als ze hulp nodig hebben. Voor wat hoort wat. Je kunt mensen dus wel degelijk verplichten nederlands te leren of een baan te zoeken. Het zijn toch 2 dingen die belangrijk zijn wil je je kunnen redden in de maatschappij ?
quote:Vluchtelingen die een verblijfsstatus hebben wel
Op maandag 13 mei 2002 13:27 schreef Ulx het volgende:[..]
Vluchtelingen mogen niet werken.
quote:Het enige waaraan wij rijker zijn geworden is die misselijk makende knoflooklucht in onze atmosfeer.
Misschien moeten wij als Nederlanders beter onze best doen om hun cultuur te accepteren en dit te zien als een verrijking van onze cultuur.
quote:Maar geleidelijk is niet snel genoeg. De emancipatie van de vrouw dient niet over 30 jaar pas voltooid te zijn. Turkse vrouwen moeten nu gestimuleerd mondiger te worden. De straatdiefstal is 99% gedaan door allochtonen in Rotterdam (zeg ik het nu goed). In welk licht je dit moet zien is de vraag, maar het mag niet. Punt. En daarom dienen zij veel in aanraking te komen met ons, zodat ze merken dat de negatieve aspect van hun cultuur daadwerkelijk negatief zijn. Zodat ze dus minder snel denken, ik pak wel ff wat van dat oude vrouwtje, dat ze dus niet denken, dat ze vrouwen kunnen slaan, dat ze dus niet denken, dat ze homo's niet gelijk zijn.
Op maandag 13 mei 2002 13:28 schreef Gaston het volgende:[..]
Dat aanpassen zal geleidelijk aan vanzelf verlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |