bronquote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan samen met de TU Delft onderzoeken hoe de toiletten in de treinen beter op de behoefte van de treinreizigers kunnen worden afgestemd.
Uit onderzoek blijkt dat 92 procent van de reizigers het toilet alleen gebruikt als het echt niet anders kan. ''De treintoiletten scoren onvoldoende bij onze klanten'', aldus de NS dinsdag.
Vooral het gebrek aan hygiëne, het feit dat de trein beweegt en de beperkte ruimte weerhouden de reizigers.
Vervangen
Nog dit jaar moet er een ontwerp voor nieuwe toiletten tot stand komen. Vanaf volgend jaar worden dan de ruim vijfhonderd toiletten in de dubbeldekkers vervangen, die worden vanaf 2011 gemoderniseerd.
In alle nieuw bestelde treinen zal het nieuwe toilet meteen worden ingebouwd.
De NS, de TU Delft en het AgentschapNL (voorheen SenterNovem) steken bijna 300.000 euro in het onderzoek en het ontwerp.
Dat dus. Ik denk dat als je nieuwe schone wc's plaatst en daarvoor 50 cent vraagt met een toiletjuffrouw aan boord, dat het probleem wel zal verhelpen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga vrijwel nooit in de trein naar de wc, en dat is precies om de boven genoemde redenen. Het is ranzig en als ik daar sta en de trein maakt een bochtje pis ik dat hele wc hok nat. Bovendien is er op Groningen CS een prachtige schone wc voor 50 cent, dus als ik naar huis ga en ik moet pissen in de trein wacht ik wel tot ik op het station ben.
Ja de trein kan moeilijk stoppen he.quote:Vooral het gebrek aan hygiëne, het feit dat de trein beweegt en de beperkte ruimte weerhouden de reizigers.
Je mag volgens NS regels niet eens naar de wc als de trein niet beweegt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja de trein kan moeilijk stoppen he.
Het je een motorieke afwijking?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga vrijwel nooit in de trein naar de wc, en dat is precies om de boven genoemde redenen. Het is ranzig en als ik daar sta en de trein maakt een bochtje pis ik dat hele wc hok nat. Bovendien is er op Groningen CS een prachtige schone wc voor 50 cent, dus als ik naar huis ga en ik moet pissen in de trein wacht ik wel tot ik op het station ben.
Urinioir of pisbakquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:24 schreef Mylene het volgende:
Het valt me naast de remsporen altijd op hoe alles altijd is ondergezeken. Een man moet gewoon in zo'n ding kunnen plassen die hoog hangt zoals in openbare toiletten.
Het gaat niet om de pooltafel dan wel wc maar om degene die erin pist. Dan zou je jezelf dus moeten bevestigen aan zo'n systeem. Lijkt me niet erg handig en daarnaast flink vandalisme gevoelig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Je hebt toch ook van die pooltafels op schepen die altijd recht blijven? Misschien moeten ze dat systeem toepassen op het wc hok.
boem-dikke bedoelt dat als het hele WC-hok meedraait, dat diegene die erin staan altijd recht blijft staan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:30 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Het gaat niet om de pooltafel dan wel wc maar om degene die erin pist. Dan zou je jezelf dus moeten bevestigen aan zo'n systeem. Lijkt me niet erg handig en daarnaast flink vandalisme gevoelig.
Zo simpel kan zijn. Verder desinfecterende handgel naast de mogelijkheid om je handen te wassen. En dan zonder dat ranzige kraantje aan te raken. Iets met een censor ofzo.quote:
Dan wordt de wc duurder dan de rest van de trein :-Pquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
boem-dikke bedoelt dat als het hele WC-hok meedraait, dat diegene die erin staan altijd recht blijft staan.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
boem-dikke bedoelt dat als het hele WC-hok meedraait, dat diegene die erin staan altijd recht blijft staan.
Dan moet je een gyroscoop in je eikel laten zettenquote:
Waren er niet treinen waarbij de WC gewoon op slot zat? Of was dat alleen bij Arriva?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:52 schreef macca728 het volgende:
volgens de NS hadden de mensen toch geen behoefte aan een toilet in de trein ?
kostte teveel zitplaatsen
Is goed, dan spreken we af dat in Spanje vrouwen niet meer gebruik mogen maken van openbare toiletten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:50 schreef Bellatrix het volgende:
Misschien zouden de wc's al heel wat schoner zijn als mannen überhaupt niet staand plassen? De meeste mannen hebben namelijk een geweldig richtingsgevoel behalve als ze een wc betreden zo lijkt het.
Arriva enzo hebben helemaal geen toiletten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waren er niet treinen waarbij de WC gewoon op slot zat? Of was dat alleen bij Arriva?
Wieso?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Is goed, dan spreken we af dat in Spanje vrouwen niet meer gebruik mogen maken van openbare toiletten.
Omdat ze daar niet gaan zitten op de bril maar er boven leunen en geloof me, vrouwen richten nog slechter dan mannen.quote:
Dat doen heel veel vrouwen inderdaad, ook in Nederland.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat ze daar niet gaan zitten op de bril maar er boven leunen en geloof me, vrouwen richten nog slechter dan mannen.
Maar dat is dan weer begrijpelijk. Vicieuze cirkel iemand?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:09 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat doen heel veel vrouwen inderdaad, ook in Nederland.
Nee ik zeg niet dat het begrijpelijk is, ik zeg dat dat ook voorkomt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer begrijpelijk. Vicueuze cirkel iemand?
En ik zeg dat het begrijpelijk is, gezien de gore toestand van de brillen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Nee ik zeg niet dat het begrijpelijk is, ik zeg dat dat ook voorkomt.
Ja hoor komt u maar, draai maar een keutel uit. Eens kijken hoe we de pot hier op aan kunnen passen.quote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan samen met de TU Delft onderzoeken hoe de toiletten in de treinen beter op de behoefte van de treinreizigers kunnen worden afgestemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |