Volgens mij niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:39 schreef Sapphire78 het volgende:
Je haalt aankoop- & verkoopmakelaar door elkaar volgens mij
quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Maar nogmaals; als jij zo'n grote transactie wilt laten doen door iemand die een LOI cursusje heeft gedaan, dan moet je het zelf weten. Makelaars zijn geen juristen, dus ze hebben geen enkel idee wat de contracten inhouden die ze je laten tekenen. Makelaars zijn geen bouwkundingen, dus ze hebben geen enkel idee wat de staat is van een huis. Als je zekerheid wilt, dan moet je die dingen laten doen door mensen met kennis van de betreffende vakgebieden en daar valt een gemiddelde makelaar zeker niet onder.
Als je het bouwkundig wilt laten controlleren, dan heb je een bouwkundig ingenieur nodig. Niet een makelaar. Zeker bij wat oudere huizen is het altijd aan te raden om dat te doen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef Zolena het volgende:
optimist.
Bouwkundig zijn ze niet, maar wel bouwkundiger dan de gemiddelde Nederlander. Daarbij is een frisse blik van iemand die de markt kent tijdens de aanschaf van een huis niet onhandig.
Ja, als je dat niet kan, dan moet je iemand zoeken die dat wel kan. Echter zou ik er niet op vertrouwen dat een makelaar je belangen goed behartigt. Ik heb met bij het kopen van een huis te maken gehad met verschillende verkoopmakelaars (van de tegenpartij dus), die als enige belang hadden om het huis zo snel mogelijk van de hand te doen. Sommige makelaars begonnen zelf al over hoeveel ik wel niet onder de vraagprijs zou kunnen bieden...quote:En iemand die zonder emotie de onderhandelingen in gaat is ook prettig. Waar ik me zat op te vreten ging onze makelaar ijskoud verder met onderhandelen.
Jij vind het een toegevoegde waarde; ik niet. Als je er geld aan wilt verspillen, dan moet je dat zelf weten. Alles wat een makelaar kan, dat kan je zelf ook.quote:Ik denk dat het vooral heel erg afhankelijk is van de makelaar die je treft. Een goede aankoopmakelaar heeft absoluut toegevoegde waarde. En als het goed is spreek je van te voren af hoe vaak de aankoopmakelaar met je meegaat om te onderhandelen over een huis. En als je slim bent ook een vaste prijs.
Ik kan hier nu net zo vriendelijk op ingaan... Maar denk dat iedereen uit jouw reactie zelf kan zien dat jij het dat niet waard bent.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Maar nogmaals; als jij zo'n grote transactie wilt laten doen door iemand die een LOI cursusje heeft gedaan, dan moet je het zelf weten. Makelaars zijn geen juristen, dus ze hebben geen enkel idee wat de contracten inhouden die ze je laten tekenen. Makelaars zijn geen bouwkundingen, dus ze hebben geen enkel idee wat de staat is van een huis. Als je zekerheid wilt, dan moet je die dingen laten doen door mensen met kennis van de betreffende vakgebieden en daar valt een gemiddelde makelaar zeker niet onder.
Een bouwkundig ingenieur heeft op z'n minst een HBO opleiding afgerond en een jurist heeft op zijn minst een universitaire studie afgerond. Wil je gaan vertellen dat een makelaar dat ook doet?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:20 schreef Suzanne- het volgende:
Anyway ben het wel met je eens dat er inderdaad makelaars zijn die via een thuisstudie hun 'opleiding' hebben gedaan. Dat kan natuurlijk niet in de makelaardij. Je hebt het daar over iets materieels.
Dus die mensen zijn inderdaad niet erg opgeleid. Echter heb ik toch echt met mijn opleiding met de bouwkundige door huizen gelopen en alles gecheckt en geleerd wat er te leren viel en heb ik bij de vakken privaat- en publiekrecht tot in de treuren de wetboeken door zitten nemen en gebruikt bij het opzoeken van zaken.
Ik heb niet gezegd dat je achterlijk bent. Ik heb gezegd dat een makelaar niet voldoende bouwkundige en juridische kennis heeft om voldoende advies te geven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:48 schreef Suzanne- het volgende:
@The_End ik heb zelf 3 HBO opleidingen, dus ben echt niet achterlijk, een jurist kan je tegenwoordig ook worden via HBO rechten maar dat terzijde. Ik durf te beweren dat ik na mijn opleiding meer juridische kennis heb vergaard dan de gemiddelde nederlander, of we zijn ineens enorm slim in Nederland op juridisch gebied..
Ik zal je even PM'en , als je het niet erg vindt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:49 schreef Suzanne- het volgende:
@ TS je zei dat je een nieuw voorstel had gekregen. Positief? Voldoende gezakt?
Mocht je nog wat tips en trucs willen, dan hoor ik het wel..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |