Kan ook, in Brandenburg zijn wij als dagtrip van a naar b gereisd om vervolgens vanaf c weer naar a (in dit geval Berlijn) te reizen. Goede toeristische infrastructuur ook voor zo'n dunbevolkt gebied.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik overweeg een stukje Weser route, is makkelik te treinen. Vanaf Bremen naar benenden zakken.
Frei Korper Kultur voor jou natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omgeving Berlijn lijkt me ook wel gaaf, vanwege de meertjes in dat gebied, ik zwem graag, zeker na een dag fietsen, lekker koel water om de pootjes
Pak dan de nachtboot, scheelt je een overnachting en het eten is er erg goed. Heb je de volle dag om naar London te fietsen en een volle dag terug. Op www.yacf.co.uk is er op het subforum LEL net een thread hoe je naar Loughton kunt fietsen vanaf de boot (Loughton ligt aan de noordrand van London).quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:58 schreef Sport_Life het volgende:
Ik had het idee om de boot eens naar Engeland te pakken, daar nog 120km fietsen naar Londen, daar een hotelletje en de volgende dag weer terug. Gewoon op de racefiets met alleen het broodnodige (korte broek + shirtje voor de avond) en verder zonder fietstassen e.d.
inmiddels heb ik die goed doorgespit, en staat eigenlijk alle informatie op die ik nodig had om de beslissing te nemen wel of niet deze challange me zelf aan te doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:42 schreef jefmen het volgende:
Nog een linkje. http://www.wereldfietser.nl/ Hij is in dit topic al is genoemd. Op het forum staat zat informatie.
En wat is je besluit?quote:Op zondag 28 juli 2013 09:03 schreef Roger_ het volgende:
[..]
inmiddels heb ik die goed doorgespit, en staat eigenlijk alle informatie op die ik nodig had om de beslissing te nemen wel of niet deze challange me zelf aan te doen.
uiteraard doenquote:
IC mogen toch ook gewoon fietsen in? Die rijdt gewoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Door overstromingen is er trouwens geen directe trein naar Berlijn meer, ook geen nacht. Je moet nu in Hannover eruit, en met lokale boemels een stuk doen. Want de ICE die de andere reizigers nemen in dit geval mag je nog niet in met de fiets...
30 graden met bagage moet je niet willen. Dan is 25-26 wel echt de max. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de luchtvochtigheid.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik las dat er met de ICE wordt omgeleid. Maar misschien keek ik verkeerd...in elk geval is het daar nogal nat. Omgeving Koblenz en de Pfalz is het de komende tijd rond de 30 graden. Goed betreinbaar, wel een tikje heet voor fietsen met bagage. Jutland(DK) is wat koeler, rond de 22 graden en drog, voet alleen wat ver reizen om voor vier dagen fietsen helemaal naar Denemarken te gaan. Aan de andere kant...met de nachttrein merk je daar weinig van.
zou ik even na kijken, er zijn ICE'met speciale fiets wagons. via db.de zie je vrij snel bij het reisplannen of er wel of geen fietsen mee kunnen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:46 schreef MCH het volgende:
[..]
IC mogen toch ook gewoon fietsen in? Die rijdt gewoon.
IC is geen ICEquote:Op maandag 29 juli 2013 18:55 schreef Roger_ het volgende:
[..]
zou ik even na kijken, er zijn ICE'met speciale fiets wagons. via db.de zie je vrij snel bij het reisplannen of er wel of geen fietsen mee kunnen.
Dat is mooi. Ik wil zelf ook gaan fietsen. En dan de alternatieve stuk van de Lf2 route volgen vanuit krimpen aan de lek naar amsterdam en dan een stuk lf7 tot alkmaar en dan overstappen op de lf15 naar enschede. en dan met de trein weer naar huisquote:Op maandag 29 juli 2013 13:59 schreef Roger_ het volgende:
[..]
uiteraard doen
zal best nog wel een paar keer kuitenbijten worden, maar het zal te doen zijn. afstanden zijn goed te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |