Mja, min/max van 10-16 graden, dat zou toch voor het ontkiemen genoeg moeten zijn. Licht komt later pas.quote:
Mijn ervaring met tomaten is dat dat echt niet genoeg is. Ik heb ze dan echt nog binnen staan en pas als dan de volle zon erop komt (in de vensterbank in de overdekte kiembakjes) willen ze pas ontkiemen. Dus dan zit je wel rond de 20 graden denk ik. Misschien wel meer. Ik weet niet of het per soort verschilt, maar bij mij duurde het iig ook best lang voor ze opkwamen. Ik had ze vorig jaar eigenlijk ook al opgegeven en toen kwamen ze opeens toch nog.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, min/max van 10-16 graden, dat zou toch voor het ontkiemen genoeg moeten zijn. Licht komt later pas.
Dus ik hoef ze niet opnieuw te bezaaien? Nog even geduld hebben?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Mijn ervaring met tomaten is dat dat echt niet genoeg is. Ik heb ze dan echt nog binnen staan en pas als dan de volle zon erop komt (in de vensterbank in de overdekte kiembakjes) willen ze pas ontkiemen. Dus dan zit je wel rond de 20 graden denk ik. Misschien wel meer. Ik weet niet of het per soort verschilt, maar bij mij duurde het iig ook best lang voor ze opkwamen. Ik had ze vorig jaar eigenlijk ook al opgegeven en toen kwamen ze opeens toch nog.
Het ding is 1,40 bij 1,40quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:03 schreef yohan.nl het volgende:
Zaadjes gaan niet zo gauw stuk. Je kasje gauw binnenhalen en een maandje wachten.
T' is een soort tent. In theorie kan het wel naar binnen, maar dan zijn we vier uur verder. En weer naar buiten volgende week....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Even je balkondeuren eruit schroeven
Hoe stek je rozemarijn? Ik heb hier nl. een geweldig rozemarijnplantje staan die niet echt in topconditie meer is, maar die wel erg sterk geurt en smaakt. Het liefst zou ik die clonenquote:Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef rac het volgende:
Voor rozemarijn een tip stek ze , in een zandige grond anders kun je nog wel een jaar wachten voor dat je er wat van kunt plukken.
Voor tomaten is zo'n kasje echt te koud nu, haal ze snel binnen. dan zullen ze beter groeien, dus eerder tomaten geven. Moet echt boven de 15 graden blijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |