abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79457864
Ik heb een kas op het balkon, en daarin een aantal planten gezaaid, in bloembakken en in losse kweekbakjes. Oa. tomaat en rozemarijn.

Nu, drie weken later, heb ik nog steeds geen groene sprietjes een kleine graafpoging in de bak met tomaten later en het blijkt dat ik zelfs geen kiemsels heb

Iemand enig idee hoe dit kan? De kas staat opzich ongunstig (ik heb maar aan 1 kant een balkon ...) maar wel op 3 hoog en tegen de woning. Dus geen vorst meer gehad, en in de ochtend en in de avond wel zon. Oa. de rode bes die er staat (Van vorig jaar) begint alweer blad te vormen.

Anyone?
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 22 maart 2010 @ 19:03:16 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79458052
gebrek aan liefde
pi_79458186
iets met warmte en licht....
pi_79458463
Ik gok dat het toch nog te koud was? Ik heb vanwege het winterweer nog iets langer gewacht. Alles gaat bij mij de komende week de grond pas in. Mijn planten waren sowieso helemaal in de war omdat de winter ook zo laat inviel. Half december had ik een hele bak vol met peterselie en m'n blauwe bessenstruik stond ook vol knoppen toen het begon te sneeuwen.
pi_79458656
Nog niet genoeg warmte/zon voor je wiet plantjes?
pi_79459043
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:06 schreef weps het volgende:
iets met warmte en licht....
Mja, min/max van 10-16 graden, dat zou toch voor het ontkiemen genoeg moeten zijn. Licht komt later pas.
pi_79459326
Waarschijnlijk toch te koud geweest, laatste 3 weken heeft het nog wel gevroren een paar keer 's nachts en daar zijn bij ons in ieder geval een deeltje tomatenzaailingen van kapot gegaan, wellicht is dat ook met je zaad gebeurd.
pi_79459805
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mja, min/max van 10-16 graden, dat zou toch voor het ontkiemen genoeg moeten zijn. Licht komt later pas.
Mijn ervaring met tomaten is dat dat echt niet genoeg is. Ik heb ze dan echt nog binnen staan en pas als dan de volle zon erop komt (in de vensterbank in de overdekte kiembakjes) willen ze pas ontkiemen. Dus dan zit je wel rond de 20 graden denk ik. Misschien wel meer. Ik weet niet of het per soort verschilt, maar bij mij duurde het iig ook best lang voor ze opkwamen. Ik had ze vorig jaar eigenlijk ook al opgegeven en toen kwamen ze opeens toch nog.
pi_79480256
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Mijn ervaring met tomaten is dat dat echt niet genoeg is. Ik heb ze dan echt nog binnen staan en pas als dan de volle zon erop komt (in de vensterbank in de overdekte kiembakjes) willen ze pas ontkiemen. Dus dan zit je wel rond de 20 graden denk ik. Misschien wel meer. Ik weet niet of het per soort verschilt, maar bij mij duurde het iig ook best lang voor ze opkwamen. Ik had ze vorig jaar eigenlijk ook al opgegeven en toen kwamen ze opeens toch nog.
Dus ik hoef ze niet opnieuw te bezaaien? Nog even geduld hebben?

Ik denk dat ik ze er komende zaterdag 3 weken in heb zitten...
pi_79489051
Of heb ik ze toch definitief stuk gemaakt?
pi_79489304
Zaadjes gaan niet zo gauw stuk. Je kasje gauw binnenhalen en een maandje wachten.
pi_79489518
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:03 schreef yohan.nl het volgende:
Zaadjes gaan niet zo gauw stuk. Je kasje gauw binnenhalen en een maandje wachten.
Het ding is 1,40 bij 1,40
pi_79506388
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het ding is 1,40 bij 1,40
Even je balkondeuren eruit schroeven
pi_79507273
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Even je balkondeuren eruit schroeven
T' is een soort tent. In theorie kan het wel naar binnen, maar dan zijn we vier uur verder. En weer naar buiten volgende week....
pi_79537104
Ik heb mijn tomaten ook nog binnenstaan. In zo'n klein plastic kasje, op de vensterbank. Daar groeien ze goed. Vandaag heb ik de kas even buiten gezet omdat het warm was maar ben hier nog wel voorzichtig mee. Kun je niet opnieuw binnen zaaien en ze over een paar weken buiten in je kas zetten?
pi_79537232
Als ik ze binnen tegen het enkelglas raam zet, zal het denk ik niet veel warmer zijn dan buiten tegen de muur aan ...
pi_79537499

[ Bericht 100% gewijzigd door chocoladedrop op 24-03-2010 17:13:51 ]
pi_79719957
Ik heb midden februari de tomaten gezaaid. de 28ste februari waren de meeste zaden al opgekomen. 2 weken terug heb ik de hele bende verspeend en het zijn nu al plantjes van een 6 cm hoog en boven de kiemblaadjes zijn de echte blaadjes er ook al. Ik heb ze eerst in een koude kamer (15 graden) gezaaid en sinds 2 weken staan ze in de kas buiten.
Dus volgens mij duurt het bij jouw wel wat te lang, zeker met dit mooie weer van de afgelopen weken hadden de zaden allang moeten kiemen.
pi_79720193
Misschien verschilt het ook per soort/ras (wat was het ook alweer)?
pi_79735481
Sprietjes Nog niet de tomaten, maar bij de salie en de artisjok!
pi_79744637
Misschien kun je ze in het vervolg beter binnen voorzaaien, de kiemplantjes vervolgens verspenen en afharden in de kas.
pi_79941750
Liep ik vandaag de kas in om opnieuw tomaten te planten, zijn ze opgekomen

Alleen de rozemarijn nog niet, en de aardbei nog niet. Die laatste is ook een stuk later geplant, dus niet zo raar.
  maandag 5 april 2010 @ 10:50:52 #23
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_79960608
Voor rozemarijn een tip stek ze , in een zandige grond anders kun je nog wel een jaar wachten voor dat je er wat van kunt plukken.

Voor tomaten is zo'n kasje echt te koud nu, haal ze snel binnen. dan zullen ze beter groeien, dus eerder tomaten geven. Moet echt boven de 15 graden blijven
  maandag 5 april 2010 @ 10:53:33 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79960652
Pics van je kasje?
pi_79962370
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef rac het volgende:
Voor rozemarijn een tip stek ze , in een zandige grond anders kun je nog wel een jaar wachten voor dat je er wat van kunt plukken.

Voor tomaten is zo'n kasje echt te koud nu, haal ze snel binnen. dan zullen ze beter groeien, dus eerder tomaten geven. Moet echt boven de 15 graden blijven
Hoe stek je rozemarijn? Ik heb hier nl. een geweldig rozemarijnplantje staan die niet echt in topconditie meer is, maar die wel erg sterk geurt en smaakt. Het liefst zou ik die clonen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')