Waarom geloven mensen eerder in het bizarre dan in de officiele lezing?
Zijn sommige mensen zo doorgedraaid dat ze iets niet willen geloven of willen ze perse een bepaald iemand beschuldigen?
quote:zoiets ja en als je al vaker voorgelogen bent, dan neem je niet alles meer even klakkeloos aan natuurlijk!
Op maandag 13 mei 2002 10:56 schreef WheeleE het volgende:
Omdat de officiele statements vaak niet door de "Gewone mens" kunnen worden gecontroleerd. Men wordt achterdochtig en gaat er vanalles over fantaseren.
quote:Dus dan ga je zelf maar onwaarschijnlijkere theorien verzinnen over hoe het wel gebeurd is?
Op maandag 13 mei 2002 10:58 schreef Frenkie het volgende:zoiets ja en als je al vaker voorgelogen bent, dan neem je niet alles meer even klakkeloos aan natuurlijk!
quote:Je verzint alternatieve theorien, da's best logisch hoor!
Op maandag 13 mei 2002 11:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus dan ga je zelf maar onwaarschijnlijkere theorien verzinnen over hoe het wel gebeurd is?
quote:Nee, niet verzinnen, maar speculeren over hoe het ook gegaan kan zijn. Met details die net niet lijken te kloppen ga je verder denken.
Op maandag 13 mei 2002 11:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus dan ga je zelf maar onwaarschijnlijkere theorien verzinnen over hoe het wel gebeurd is?
quote:Ik vind die theorie die is aangedragen in Centrale complottentopic (PF) anderes behoorlijk onlogisch.
Op maandag 13 mei 2002 11:01 schreef Frenkie het volgende:Je verzint alternatieve theorien, da's best logisch hoor!
quote:Dat zou kunnen, maar totdat er meer duidelijkheid is over die mogelijke dader wimpel ik t af als onzin..
Op maandag 13 mei 2002 11:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik vind die theorie die is aangedragen in Centrale complottentopic (PF) anderes behoorlijk onlogisch.
quote:Het zijn niet mijn theorien, maar ik vind de uiting dat het een eenzame gek was ook aonwaarschijnlijk..!
Op maandag 13 mei 2002 11:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik vind die theorie die is aangedragen in Centrale complottentopic (PF) anderes behoorlijk onlogisch.
De warheid zal wel in het midden liggen!
Daarmee wil ik niet zeggen dat V.v.d.G. het alleen heeft gedaan, dat ik die lezing onderschrijf, maar dat bepaalde theoriën wel erg ver gaan.
quote:Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Op maandag 13 mei 2002 11:10 schreef Scipio het volgende:
Mensen geloven in complotten omdat de bestaande verklaring onbevredigend voor hen is. Bepaalde gebeurtenissen maken zo veel emotie los, wekken zo veel verdriet en woede dat e verklaring dat slechts één persoon het heeft gedaan onacceptabel is.
Maar waarom geloven ze dan verhalen die zichzelf tegenspreken?
Over de moord op PF wordt bijvoorbeeld geopperd dat het allemaal georganiseerd lijkt. Als dat zo zou zijn dan zouden ze het toch wel zo georganiseerd hebben dat het niet georganiseerd lijkt. Waarom denken mensen dan niet aan dat soort details maar proberen ze wel de officiele lezing te weerleggen?
quote:Als iedereen de officiele lezing zou geloven, dan zou er weinig maatschappelijke controle plaatsvinden!
Op maandag 13 mei 2002 11:16 schreef calvobbes het volgende:
Waarom denken mensen dan niet aan dat soort details maar proberen ze wel de officiele lezing te weerleggen?
quote:Owh die mag er best wel zijn. Maar je moet wel realistisch blijven.
Op maandag 13 mei 2002 11:33 schreef Frenkie het volgende:Als iedereen de officiele lezing zou geloven, dan zou er weinig maatschappelijke controle plaatsvinden!
quote:Juist, hier zitten de Repitilians achter...
Op maandag 13 mei 2002 11:33 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat dat komt doordat de implantaten die de reptilians hebben geplaatst op hol slaan wegens het een of ander.
quote:Kijk eens in mijn eerste post sukkel.
Op maandag 13 mei 2002 11:51 schreef Klik-Spaan het volgende:
Centrale complottentopic (PF)
quote:Jij hebt niet echt gevoel voor humor he.
Op maandag 13 mei 2002 23:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
Kijk eens in mijn eerste post sukkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |