Inderdaad.. winkelformule, recepten, garantie voor klandiziequote:
Is dat wet en regelgeving? dat volgens mij geen vergunningquote:Op zondag 21 maart 2010 22:52 schreef klotezooi het volgende:
Wat dacht je van een milieuvergunning ivm stankoverlast?
Er komt redelijk nog wat bij kijken
Meest slechte advies wat je had kunnen geven.quote:
Het woord 'milieuvergunning' suggereert volgens mij dat het wel een vergunning is.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:01 schreef LucasAJ het volgende:
[..]
Is dat wet en regelgeving? dat volgens mij geen vergunning
Hoezo? Franchise kan wel degelijk een goed idee zijn om een eerste stap in de branche te makenquote:Op zondag 21 maart 2010 23:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Meest slechte advies wat je had kunnen geven.
Leuk he, dat de ads afgestemd worden op de onderwerpen van de topicsquote:Op maandag 22 maart 2010 07:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Wat leuk, hieronder stond zonet een advertentie over iets van HACCP, hoe komen ze er op?
Voor een bakkerij heb je geen milieuvergunning nodig. Wel moet je voldoen aan de eisen uit het Activiteitenbesluit. Waarschijnlijk moet je melding doen. Meer info: http://www.infomil.nl/onderwerpen/integrale/activiteitenbesluit/quote:Op zondag 21 maart 2010 22:52 schreef klotezooi het volgende:
Wat dacht je van een milieuvergunning ivm stankoverlast?
Er komt redelijk nog wat bij kijken
Ik heb Multivlaai adquote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Leuk he, dat de ads afgestemd worden op de onderwerpen van de topics
ehhh nee.... je hebt geen vrijheid, moet de acties voeren die van bovenaf worden aangevoerd, je moet prijzen voeren die vastgesteld zijn. Dat allemaal terwijl je een godsvermogen hebt moeten investeren. En wat ben je aan het doen? De hele dag broodjes AFbakken. Dat heeft niets met het vak te maken. Je bent gewoon medewerker onder de naam van "franchise"quote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Franchise kan wel degelijk een goed idee zijn om een eerste stap in de branche te maken
Dat ligt eraan welke formule je kiest. Ik weet niet hoe die van Bakker Bart er uit ziet, maar er zijn wel degelijk franchise formules die een hele goede eerste stap in branche zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:40 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
ehhh nee.... je hebt geen vrijheid, moet de acties voeren die van bovenaf worden aangevoerd, je moet prijzen voeren die vastgesteld zijn. Dat allemaal terwijl je een godsvermogen hebt moeten investeren. En wat ben je aan het doen? De hele dag broodjes AFbakken. Dat heeft niets met het vak te maken. Je bent gewoon medewerker onder de naam van "franchise"
En je komt er onmogelijk onderuit als je wilt stoppen
Noem eens voorbeelden dan. En nogmaals: Je bent alleen maar verkoper van producten die kant en klaar worden aangeleverd. Dat noem ik geen " bakkerij" ...quote:Op maandag 22 maart 2010 19:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke formule je kiest. Ik weet niet hoe die van Bakker Bart er uit ziet, maar er zijn wel degelijk franchise formules die een hele goede eerste stap in branche zijn.
Er zijn legio voorbeelden. Een AH filiaal, of een Expert winkel. Grote verschil is dat dat handels/retailondernemingen zijn natuurlijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:46 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden dan. En nogmaals: Je bent alleen maar verkoper van producten die kant en klaar worden aangeleverd. Dat noem ik geen " bakkerij" ...
Ik heb een aantal franchise ondernemers meegemaakt. En geloof me dat het niet zo vrolijk is als ze het doen voorkomen. Althans niet die ik heb meegemaakt.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Franchise kan wel degelijk een goed idee zijn om een eerste stap in de branche te maken
Ik weet hoe die eruit ziet,... en ik zou er niet voor tekenen.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke formule je kiest. Ik weet niet hoe die van Bakker Bart er uit ziet, maar er zijn wel degelijk franchise formules die een hele goede eerste stap in branche zijn.
Maar we hebben het nu over het bakkersvak. Daar kan ik geen fatsoenlijke franchise formule noemen.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden. Een AH filiaal, of een Expert winkel. Grote verschil is dat dat handels/retailondernemingen zijn natuurlijk.
Je bedoeld dat het wellicht een verkeerde keuze is omdat je het product niet ambachtelijk maakt maar afbakt zoals ze in de supermarkt ook doen?
Volgens mij wil TS niets, maar is het slechts een discussie over het al dan niet vrij mogen beginnen van een bakkerijquote:Op maandag 22 maart 2010 19:58 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Maar we hebben het nu over het bakkersvak. Daar kan ik geen fatsoenlijke franchise formule noemen.
En inderdaad wil de TS een bakkerij beginnen. Ik neem aan dat hij dan ook daadwerkelijk iets wil gaan produceren.
Mijn oom franchised en die boert toch niet slecht. Weliswaar in de retail (en dus niet in productie of e.d.)., maar toch.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb een aantal franchise ondernemers meegemaakt. En geloof me dat het niet zo vrolijk is als ze het doen voorkomen. Althans niet die ik heb meegemaakt.
Ah, inside infoquote:Op maandag 22 maart 2010 19:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik weet hoe die eruit ziet,... en ik zou er niet voor tekenen.
Ja, vast wel, maar tevens ook een persoonlijke beoordeling. Het feit dat MaW er niet voor wil tekenen, zegt niet dat het per definitie slecht is.quote:
En "De Echte Bakker" (www.echtebakker.nl) dan?? Volgens mij zitten hier wel echte bakkers achter (vandaar 'echte bakker'quote:Op maandag 22 maart 2010 19:58 schreef Mr-Z het volgende:
Maar we hebben het nu over het bakkersvak. Daar kan ik geen fatsoenlijke franchise formule noemen.
Yup. Heb er mijn handen vol aan.quote:
Ieder moet doen en laten wat ie wil.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, vast wel, maar tevens ook een persoonlijke beoordeling. Het feit dat MaW er niet voor wil tekenen, zegt niet dat het per definitie slecht is.
Eensquote:Op maandag 22 maart 2010 20:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ieder moet doen en laten wat ie wil.
Ik ook niet. Maar ik geloof dan ook helemaal niet in franchise.quote:(En ik wil geen BB-Bakker zijn.)
Echte Bakkers is GEEN franchise. Dit zijn ambachtelijke bakkers die aangesloten bij het gilde. Dit betekend inkoop voordeel en ze kunnen mee doen met acties e.d. Verder zijn ze 100% vrij in wat ze doen, maken en verkopen. Dus geen franchise.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef josvr het volgende:
[..]
En "De Echte Bakker" (www.echtebakker.nl) dan?? Volgens mij zitten hier wel echte bakkers achter (vandaar 'echte bakker'). Van verschillende "de echte bakker's heb ik al brood op, en dat zit echt super goed in elkaar (lekker, smaak, etc)
Dat brood smaakt echt 100 keer beter dan fabrieksbrood uit de supermarkt, terwijl er ook bakkersfranchises zijn waarvan ik een stuk minder onder de indruk ben van het brood (inderdaad afbak fabrieksbrood).
Waar TS wel rekening mee moet houden is concurrentie van die supermarkten. Zijn speciaalzaken (zoals een bakker) niet op zijn retour? Supermarktbrood wordt ook steeds beter, als je b.v. nu vergelijkt met 15 jaar geleden is een wereld van verschil.
Ook niet als opstap? Dus om ervaring in de branche op te doen en om ervaring op te doen als zelfstandig ondernemer?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:44 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik ook niet. Maar ik geloof dan ook helemaal niet in franchise.
Is vrijwel iedere beoordeling met conclusie niet persoonlijk getintquote:Op maandag 22 maart 2010 20:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, vast wel, maar tevens ook een persoonlijke beoordeling. Het feit dat MaW er niet voor wil tekenen, zegt niet dat het per definitie slecht is.
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook niet als opstap? Dus om ervaring in de branche op te doen en om ervaring op te doen als zelfstandig ondernemer?
Die discussie heb ik vroeger op school altijd glansrijk verloren als ik weer eens een onvoldoende hadquote:Op maandag 22 maart 2010 21:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Is vrijwel iedere beoordeling met conclusie niet persoonlijk getint
Mwah, bij ons roepen ze dat het antwoordt niet fout kan zijn als de argumentering maar klopt.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Die discussie heb ik vroeger op school altijd glansrijk verloren als ik weer eens een onvoldoende had
Dat is een broodwinkel, dat is wat andersquote:
Het is maandag. Nu moeten we wel op fouten letten.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Mwah, bij ons roepen ze dat het antwoordt niet fout kan zijn als de argumentering maar klopt.
Zolang de argumentering maar goed is......quote:Op maandag 22 maart 2010 22:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is maandag. Nu moeten we wel op fouten letten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |