Mee eensquote:Op zondag 21 maart 2010 19:01 schreef Viking84 het volgende:
Klassieke Talen heeft (in mijn ogen dan) ook een hoge status!
quote:Op zondag 21 maart 2010 22:39 schreef Habbezak het volgende:
ja ik zou ook astronaut studeren als ik jou was
'Ga je de hele dag sommetjes maken?'quote:Op zondag 21 maart 2010 23:14 schreef JoPiDo het volgende:
als je er indruk mee wil maken op meisjes, is wiskunde een afrader:
'word je leraar dan?'
quote:Op maandag 22 maart 2010 10:23 schreef Siddartha het volgende:
[..]
'Ga je de hele dag sommetjes maken?'
En als ze hun opmerking goed willen maken:
'Ah, maar dan ben je vast heel erg goed in hoofdrekenen'( met eventueel een moeilijke keersom die gevraagd word)
Mijn ex heeft wiskunde gestudeerd, maar neem maar van mij aan dat die studie écht wel een behoorlijke status heeft...quote:Op zondag 21 maart 2010 23:14 schreef JoPiDo het volgende:
als je er indruk mee wil maken op meisjes, is wiskunde een afrader:
'word je leraar dan?'
Iedereen denkt dat je een wazige gek bent die in een cubicle gestopt wordt, waar je de meest fantastische dingen produceert (die iets met computers of de stock market te maken hebben).quote:Op maandag 22 maart 2010 11:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn ex heeft wiskunde gestudeerd, maar neem maar van mij aan dat die studie écht wel een behoorlijke status heeft...
Alleen jammer dat de meeste nerds die wiskunde studeren niet bepaald aantrekkelijk zijn
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:28 schreef Ewelina het volgende:
Ligt eraan, maar volgens mijn ex klopt het vooroordeel over de nerds bij wiskunde. Maar men vindt je over het algemeen wel heel erg slim omdat je wiskunde doet.
Overigens ben je in het bedrijfsleven zeer gewild als je wiskunde gestudeerd hebt.
waarvan het overgrote deel gewoon werken is (stage, ook goed)quote:Op maandag 22 maart 2010 14:05 schreef di0r1 het volgende:
Ik las net dat je voor arts 9 jaar moet studeren. Dat hangt volgens mij af van wat je precies wilt worden. Ik ken iemand die hersenchirurg wilt worden; die moet nog 12 jaar studeren ná zijn geneeskunde studie.
Voor rechter moet je sowieso WO rechten hebben gestudeerd (min. 4 jaar) en dan nog eens 6 jaar rechteropleiding. Maar dat is ook niet zo gek, omdat je behoorlijk veel moet weten en toepassen.
In Utrecht (UU) ook. Hoorde van iemand dat de meerderheid zelfs vrouwelijk is, en met een steekproef van mij tijdens een saai college heb ik dit bevestigdquote:Op maandag 22 maart 2010 16:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Bij wiskunde (Universiteit Twente) studeren voor een bèta studie best veel meiden heb ik het idee.
Ik vind iedere keer die vraag "wil je leraar worden" ook niet leukquote:Op maandag 22 maart 2010 15:00 schreef BasementDweller het volgende:
-doe maar niet, dit soort opmerkingen-
Maar ook leuke meiden?quote:Op maandag 22 maart 2010 22:27 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
In Utrecht (UU) ook. Hoorde van iemand dat de meerderheid zelfs vrouwelijk is, en met een steekproef van mij tijdens een saai college heb ik dit bevestigd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |