Zo'n wereldbeker betekent natuurlijk een stuk minder dan goud, maar het toont dat ze toch wel echt de beste is in haar sport.quote:Sauerbreij wint ook wereldbeker
Update: zondag 21 mrt 2010, 15:52
Nicolien Sauerbreij heeft na het goud op de parallelreuzenslalom in Vancouver in die snowboarddiscipline ook de zege in het wereldbekerklassement behaald.
De Amsterdamse eindigde bij de laatste wereldbekerwedstrijd van het seizoen in het Spaanse La Molina als zesde.
Ze was daarna afhankelijk van de prestatie van de Oostrenrijkse Doris Günther, haar naaste concurrente.
De Oostenrijkse zou Sauerbreij bij een zege in La Molina nog passeren. Günther haalde inderdaad de finale, maar ging in de eerste heat onderuit.
De achterstand van 1,5 seconde maakte ze in de tweede afdaling niet meer goed. Sauerbreij won de wereldbeker ook al in 2008.
NOS
Het belangrijkste sportevenement voor individuele sporters dit jaar is al geweest.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:25 schreef Socios het volgende:
Het jaar is nog veel te lang om nu al iemand te kunnen kiezen.
quote:Op zondag 21 maart 2010 16:25 schreef Socios het volgende:
Het jaar is nog veel te lang om nu al iemand te kunnen kiezen.
Zo'n verkiezing wordt vaak gebaseerd op grote evenementen.quote:
Het idee doet mequote:Op zondag 21 maart 2010 17:10 schreef Terreros85 het volgende:
Als Sneijder ons naar de wereldtitel schiet, is hij de sportman van het jaar.
En als Stekelenburg 4 strafschoppen stopt na de verlenging in de finale tegen de Duitsers ?quote:Op zondag 21 maart 2010 17:10 schreef Terreros85 het volgende:
Als Sneijder ons naar de wereldtitel schiet, is hij de sportman van het jaar.
quote:Op zondag 21 maart 2010 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En als Stekelenburg 4 strafschoppen stopt na de verlenging in de finale tegen de Duitsers ?
Met Ajax kampioen, met Ajax de beker en met Nederland de wereldtitel. Mwah, niet slechtquote:Op zondag 21 maart 2010 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En als Stekelenburg 4 strafschoppen stopt na de verlenging in de finale tegen de Duitsers ?
Sauberbreij zal het wel winnen, tenzij een Nederlandse veel medailles pakt bij het EK zwemmen of EK atletiek. Of Vos moet nog alle wereldbekers winnen en het WK op de weg.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef TheVulture het volgende:
Sauerbreij bij de dames.... Olympisch goud en de wereldbeker... daar komt geen sportster meer aan.
Tuitert en Kramer bij de mannen vooralsnog... met Tuitert als grootste kanshebber
Met alle respect maar een Europees Kampioenschap weegt niet op tegen Olympisch goud, zeker niet in een sport waarin tot aan Sauerbreij nooit is gepresteerd... volkomen uniekquote:Op maandag 29 maart 2010 16:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sauberbreij zal het wel winnen, tenzij een Nederlandse veel medailles pakt bij het EK zwemmen of EK atletiek. Of Vos moet nog alle wereldbekers winnen en het WK op de weg.
Dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met alle respect maar een Europees Kampioenschap weegt niet op tegen Olympisch goud, zeker niet in een sport waarin tot aan Sauerbreij nooit is gepresteerd... volkomen uniek
Juist.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef Leatherface het volgende:
Teun Mulder mag wat mij betreft wel eens een nominatie of eervolle vermelding krijgen. Sportman van het jaar zou teveel van het goede zijn, maar na zijn fabuleuze tijd op de kilometer tijdrit mag ie niet ongenoemd blijven.
Scheelde niet veelquote:Op zondag 21 maart 2010 17:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Het idee doet me-en, maar je hebt wel gelijk.
Nederlandse turnsters werden in 2002 sportploeg van het jaar omdat ze derde waren geworden op het EK. Feyenoord won dat jaar de EC-2. Ik verbaas me nergens meer over. De sporters mogen zelf stemmen. En er zit veel aversie tegen het voetbal door andere sporters.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:43 schreef borisz het volgende:
Hebben de voetballers nu concurrentie door de Dames Judoploeg want die zijn wel wereldkampioen geworden?
Gerard Kemkersquote:
Nog lang niet. Volgens mij werden ze niet eens genomineerd toen ze enkele jaren terug de World GP wonnen.quote:
Zeker nog lang niet. Op weg zei ik dan ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 07:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nog lang niet. Volgens mij werden ze niet eens genomineerd toen ze enkele jaren terug de World GP wonnen.
Voetbal, ondanks alles.quote:Op zaterdag 6 november 2010 07:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker nog lang niet. Op weg zei ik dan ook.
Welke ploeg is volgens jou de grootste kanshebber ?
Natuurlijk ja.quote:
De namen die ik noem zijn allemaal Olympisch of wereldkampioen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:55 schreef tong80 het volgende:
Dus weer geen teamsporters Sportfreak ?
Geen Wesley Sneijder of Maartje Paumen ?
Sneijder heeft in de grootste sport alles gewonnen en twee geworden op het WK.quote:Op zondag 7 november 2010 13:02 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De namen die ik noem zijn allemaal Olympisch of wereldkampioen.
Dat kunnen Sneijder en Paumen niet zeggen.
quote:EINDHOVEN - Zwemster Linsy Heister is genomineerd voor de titel Sportvrouw van het Jaar. De Eindhovense werd donderdag tijdens het EK kortebaan verrast met een gouden envelop.
Heister was naar het zwemstadion in Eindhoven gelokt in de veronderstelling dat ze een prijs moest uitreiken. Heister werd dit jaar wereldkampioen op de 25 kilometer en Europees kampioen op de 10 kilometer open water.
Wie de andere genomineerden zijn, is nog niet bekend. Op 14 december wordt bekend gemaakt wie Sportvrouw van het Jaar 2010 wordt.
Zwemmen is nog altijd een stuk grotere sport dan hockeyquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:47 schreef tong80 het volgende:
Belachelijk. Wat stelt die sport nou voor ?
Weer geen teamsporters. Wedden ?
Al ben je de beste hockeyster van de wereld.
In 2008 vond je het geen bezwaar, toen je voorkeur duidelijk naar Van der Weijden uitging.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:47 schreef tong80 het volgende:
Dat had een heel andere achtergrond, dat weet jezelf ook wel.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
In 2008 vond je het geen bezwaar, toen je voorkeur duidelijk naar Van der Weijden uitging.
Mart Smeets. Die haat hockeyquote:
Who cares. De enige prijs voor een sporter is de prijs in zijn of haar sport.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:47 schreef tong80 het volgende:
Weer geen teamsporters. Wedden ?
Al ben je de beste hockeyster van de wereld.
Terechtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |