dus jij zou je kat ook laten bestralen en nar de orthpeet laten gaan indien nodig. Waarom niet meteen een psycholoog voor zijn geestelijk welzijn??? Ik vind dat je best grenzen kunt stellen, voor je kinderen doe je dat toch ook? Stel je voor dat je kind een beugel moet en het kost je 3000 euro, terwijl de verzekering maar 750 euro vergoed! Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:19 schreef eleusis het volgende:
Als je de knaken er niet voor over hebt, moet je geen kat nemen.
Heel eenvoudige oplossing voor je "dilemma" en dat bespaart je nog meer geld ook.
Serieuze reactie?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
geen trolltopic, ik verwacht een serieuze discussie hierover. Gelukkig heb ik al wel wat zinvolle bijdrages voorbij zien komen. Ik vind ook dat je een beest geen pijn moet laten lijden, dat staat voor mij voorop! . Maar als een beest geen pijn heeft en gewoon met een lichte handicap verder kan leven vind ik acceptabel.
En dit dus!quote:Op zondag 21 maart 2010 11:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Een dier bewust met pijn rond laten lopen vind ik wreed en onacceptabel![]()
En toch leg je de vraag voor aan anderen. En nu ineens stel je wel grenzen?quote:Op zondag 21 maart 2010 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dus jij zou je kat ook laten bestralen en nar de orthpeet laten gaan indien nodig. Waarom niet meteen een psycholoog voor zijn geestelijk welzijn??? Ik vind dat je best grenzen kunt stellen, voor je kinderen doe je dat toch ook? Stel je voor dat je kind een beugel moet en het kost je 3000 euro, terwijl de verzekering maar 750 euro vergoed! Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.
quote:Op maandag 22 maart 2010 05:12 schreef Paginabeheerder het volgende:
En je hebt geluk hoor, katten klagen niet over pijn of over hun leven... zelfs toen de kat van mijn ex al half verlamd was, was ze nog zo blij bij het zien van ons en onze aandacht... dat ze nog zat te spinnen.
Nee, een kat klaagt niet.... dat doen alleen de baasjes die pijn in de portemonnee voelen.![]()
En diezelfde baasjes verwachten wel dat ze zelf goed geholpen worden.
Nee, ik zeg... betaal nu maar en zorg dat je in het vervolg verzekerd bent. Jij hebt gekozen voor een kat of voor een kind. En hoewel katten niet klagen, voelt hun pijn net zo erg als voor ons.
da's nou jammer, ik dacht echt dat het een serieus topic was maar hier moest ik toch wel afhaken, troll.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.
Ik snap je punt hier wel, maar als je kind echt een flink scheef gebit heeft, is de kans groot dat hij/zij later nog wel een beugel neemt.. en dat ziet er zo belachelijk uit, iemand van 25+ met een beugel. Dan liever als kind, dan loopt iedereen ermee.quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wel een serieus topic dus. Het gaat er maarom welke criteria je stelt, bij een dier is het pijn en of een nog op een goede manier kan functioneren, bij een mens is de grens bij medisch noodzakelijk (een beugel is dat in 99% van de gevallen niet en zou ik dus niet laten doen bij mijn kinderen)
Dit bedoel ik ermaar mee te zeggen. Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga. Zoals gezegd, voor mijn dieren wordt echt wel goed gezorgd, wees maar niet bang!
volgens mij is de juiste volgorde:quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga.
Dat dus.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
geen trolltopic, ik verwachteen serieuze discussie hierover. Gelukkig heb ik al wel wat zinvolle bijdrages voorbij zien komen. Ik vind ook dat je een beest geen pijn moet laten lijden, dat staat voor mij voorop! . Maar als een beest geen pijn heeft en gewoon met een lichte handicap verder kan leven vind ik acceptabel.
Hoe lang heeft ie al last van zijn pootje dan?quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wel een serieus topic dus. Het gaat er maarom welke criteria je stelt, bij een dier is het pijn en of een nog op een goede manier kan functioneren, bij een mens is de grens bij medisch noodzakelijk (een beugel is dat in 99% van de gevallen niet en zou ik dus niet laten doen bij mijn kinderen)
Dit bedoel ik ermaar mee te zeggen. Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga. Zoals gezegd, voor mijn dieren wordt echt wel goed gezorgd, wees maar niet bang!
dat is echt erg, zulke dierenartsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:58 schreef diaantje35 het volgende:
en een andere dierenarts wilde eerst geld zien om de kat te helpen die deed het dus echt voor het geld en niet om het welzijnd van mn poesje. ja die heb je er ook nog tussen zitten.
ja vertel mij wat maar ik ben in ieder geval blij dat mn huidige dierenaarts me wel vertrouwd en de eerste betaling is dan ook al gedaan.quote:
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Laat dat beest helpen en zorg in ieder geval dat je er mee naar een DA geweest bent zodat je weet wat er aan de hand is! Je gaat zo'n diertje toch niet met pijn laten rondlopen alleen omdat je denkt dat het misschien wel duur zou kunnen zijn?! Bah!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:54 schreef Pippi het volgende:
Ik ben het zatGa GVD met dat beest naar de dierenarts!
Of het verstuikt of gebroken hoor je dan, jij kan dat als leek niet bepalen, dat beestje loopt (straks) onnodig lang met pijn rond![]()
Mag dit topic dicht please, kan het niet langer aan zien zo
Die aflevering heb ik ook gezien, die Amerikaanse sjonnie (lees sukkel) ging daarna ook nog eens zijn eigen zaak verdedigen, hoe bedoel je rolverwarringquote:Op maandag 22 maart 2010 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik moet bij dit topic ook steeds denken aan een aflevering van animal cops die ik een poos geleden zag.. Een of andere Amerikaanse sjonnie had een puppy met een gebroken poot en vond het ook onnodig om daar geld aan uit te geven. Hij had dat beest zelf dus maar toegetakeld met een of ander verbogen vingerspalk dingetje wat hij om het pootje had geknoopt. En dat totaal verkeerd om ook nog, dus dat beestje bleef maar doorlopen met heel veel pijn en een verkeerd vastgeknoopt spalkje! En die sjonnie ook nog een grote mond geven naar de inspecteur, zo van 'buhh, 500 dollar is absurd ik kan het zelf wel want ik ben heus ook wel naar college geweest' vlak voor hij wegscheurde in z'n patserauto![]()
Ja, precies! Het is bijna om te lachen als het niet zo verdrietig was... 'Ik heb 3 jaar college gedaan dus nu kan ik a) zelf mijn hond genezen van zijn gebroken poot en b) mezelf verdedigen tijdens een rechtszaak'quote:Op dinsdag 23 maart 2010 02:04 schreef Pippi het volgende:
[..]
Die aflevering heb ik ook gezien, die Amerikaanse sjonnie (lees sukkel) ging daarna ook nog eens zijn eigen zaak verdedigen, hoe bedoel je rolverwarring![]()
In mijn ogen zijn dat 1 van de ergste types: niet willen erkennen dat "de man/ vrouw die het diploma dierengeneeskunde op zak heeft" het gewoon beter weet.
Ik bedoel maar: wat voor beetje moeite kost het om gewoon even je kat in een reismandje te doen om het pootje bij de dierenarts na te laten kijken![]()
Ik ben ook benieuwd. BloodhoundFromHell wat vond de dierenarts van het pootje van je kat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd hoe het ondertussen met de kat van TS gaat (aangenomen dan dat dit dus echt geen trolltopic is)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |