abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 02:37:08 #26
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_79395545
Reken er maar niet op dat een werkvisum makkelijk wordt als je alleen high school afgemaakt hebt...We hebben namelijk zelf zat werklozen die de zelfde scholing genoten hebben.

maar de grote vraag in dit topic is eigenlijk: Waarom wil je in vredesnaam (terug) naar nederland? Als dit vanwege the unemployment in de USA is, raad ik je aan nog even te blijven. Als je al de moeite die het zou kosten om in Nederland een baantje te krijgen zou stoppen in het vinden van een baan in eigen land, had je al 3 banen gehad.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_79395909
FS990, kijk hier maar even, daar heb je meer aan dan aan die idioten hier:

http://www.netherlands-em(...)icleref=AR00000399EN
pi_79399976
quote:
Op zondag 21 maart 2010 03:11 schreef dvr het volgende:

Als 'ie dat zelf nog niet bedacht had.....:
 FR
  zondag 21 maart 2010 @ 12:41:29 #29
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_79400998
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:14 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Als 'ie dat zelf nog niet bedacht had.....:
Dat zegt ie dus:
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:32 schreef FS990 het volgende:
De ambassade doet voor mij niks, dat weet ik vooraf. Misschien was dat meer een gok van je en dat begrijp ik.
Maar ik vind dat dat nergens op slaat. Ik heb de Canadese Ambassade in Berlijn laatst nog aan de telefoon gehad, en die man heeft een kwartier de tijd genomen om mijn vraag te beantwoorden, en ik ben niet eens permanent resident in Canada.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_79401523
quote:
Op zondag 21 maart 2010 02:37 schreef klaasdj het volgende:
Reken er maar niet op dat een werkvisum makkelijk wordt als je alleen high school afgemaakt hebt...We hebben namelijk zelf zat werklozen die de zelfde scholing genoten hebben.

maar de grote vraag in dit topic is eigenlijk: Waarom wil je in vredesnaam (terug) naar nederland? Als dit vanwege the unemployment in de USA is, raad ik je aan nog even te blijven. Als je al de moeite die het zou kosten om in Nederland een baantje te krijgen zou stoppen in het vinden van een baan in eigen land, had je al 3 banen gehad.
Eerlijk gezegd het gaat om een combinatie van factoren waaronder vooral persoonlijke omstandigheden een rol spelen. Ik ga niet vertellen dus wat mijn persoonlijke situatie precies is maar het ligt aan dingen zoals werkloosheid (wat je noemt), lage loonniveau, erg slechte markt met huurwoningen, banksituatie, noem maar op.

Ik ben het vooral zat met de manier waarop zaken worden gedaan hier over het algemeen. Van alles van de bank tot de winkels tot gewone interacties tussen mensen, ik heb het hier gezien. Vooral de regio waar ik woon is behoorlijk hard geslagen door de economische malaise, en verhuizen naar een andere regio binnen het land heeft geen zin want er is geen sprake van een soort schuiloord waar alles zodanig beter is dat jezelf volledig door de problemen heen slaat. Als je mijn persoonlijke omstandigheden kende, zou je mij ook zoiets aanraden.

Ik heb alles zwaar overwogen en ik ben van mening dat dit de beste actie is wat ik voor mezelf kan doen. Ik weet dat Nederland geenszins een paradijs is waar er geen problemen bestaan maar die uitdaging ben ik bereid om aan te gaan.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 03:11 schreef dvr het volgende:

Dank je wel voor de tip. Ik heb inmiddels een paar websites op mijn eigen gevonden met een beetje meer informatie, en ook een paar suggesties op andere forums waar ik gepost heb.

Dank aan jullie allemaal die echt wouden helpen en ook aanmoedigen
pi_79404888
http://www.ind.nl/nl/index.asp

IND kan je vast best goed helpen hoe je aan het eea komt qua visa.
pi_79441354
De beste tip die ik je kan geven is terug naar de universiteit te gaan, en een opleiding af te maken. Op die manier kom je ook in de VS aan de bak.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_80197495
Heb je nu wel of geen een Nederlands paspoort of gehad?

Ik weet niet of je het achteraf kan aanvragen maar als je meer dan 5 jaar aaneengesloten in Nederland hebt gewoond als een minderjarige kan je een Nederlandse aanvragen zonder je Amerikaanse te verliezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')