abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79343400
In veel plaatsen zijn turken met voorkeurstemmen in de gemeenteraad gekomen.
Vooral van PvdA lijsten, oa in Enschede en Helmond
deze voorkeurstemplekken krijgen toch een iets andere lading als je dit verhaal uit de Telegraaf leest:

Bewind in Ankara wil Turkse cultuur opleggen en Europa indoctrineren’

ANKARA, vrijdag
Turken in Europese landen moeten zich actief gaan inzetten voor het Turkse belang. De regering in Ankara organiseerde onlangs een congres waarbij zij 1500 leden van de Turkse diaspora – onder wie politici - volledig in de watten legde om hen tot patriottische daden te bewegen. De boodschap van premier Erdogan: neem het staatsburgerschap van je nieuwe land, niet om te integreren, maar om politiek actief te worden.
Erdogan sprak tijdens de bijeenkomst dezelfde woorden die hem in 2008 al zeer kwalijk werden genomen: „Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid.” Daarnaast zei de premier dat angst voor de islam gelijk is aan antisemitisme. Een andere spreker ging nog een stap verder: „We moeten de Europese cultuur met de Turkse cultuur indoctrineren.”
Een Kamermeerderheid van CDA, PvdA, VVD, SP en ChristenUnie vindt het onverteerbaar dat Turkije zich op deze manier bemoeit met buitenlandse Turken en wil opheldering. CDAKamerlid Sterk wil van de ministers Van Middelkoop (Integratie) en Verhagen (Buitenlandse Zaken) weten of er ook (Turks-)Nederlandse politici bij de conferentie zijn geweest. Kamerlid Ten Broeke (VVD): „Het lijkt er steeds meer op dat Erdogan een wolf in schaapskleren is.” Zijn collega Van Bommel (SP) noemt de Turkse bemoeienis „onaanvaardbaar”. De Kamer wil dat Van Middelkoop en Verhagen hun Turkse collega’s duidelijk maken dat zij de Turkse inmenging niet wenselijk vinden.

Armenië
De omstreden bijeenkomst, in een vijfsterrenhotel in Istanboel, vond eind februari plaats, zo meldt Der Spiegel. Onder de genodigden waren zakenlieden, politici (onder wie een Belgisch parlementslid) en ontwikkelingsmedewerkers. Zij werden door de islamitische regering van Erdogan te verstaan gegeven dat zij zich dienen in te zetten voor het Turkse belang. Gedacht kan worden aan hulp om Turkije de Europese Unie binnen te loodsen.

Daarnaast ligt Ankara bijvoorbeeld overhoop met een aantal landen vanwege de Armeense kwestie. Turkije ontkent tijdens de Eerste Wereldoorlog genocide gepleegd te hebben op de Armenen. Steeds meer landen betitelen het Turkse optreden tegen de Armenen echter wel als zodanig.
Premier Erdogan dreigde eerder deze week nog 100.000 illegale Armenen het land uit te zetten als reactie op resoluties die in het Amerikaanse en Zweedse parlement zijn aangenomen. Hierin wordt de massamoord op de Armenen genocide genoemd. Erdogan stelt dat hij eerder met verzoeningsvoorstellen Armenië de hand had gereikt, maar als dank een gebalde vuist heeft teruggekregen.
Ondertussen heeft de regering-Erdogan een wetsontwerp ingediend dat een beperkte immuniteit voor imams garandeert. Een aanklacht tegen de imams kan volgens het voorstel voortaan alleen worden ingediend als het directoraat van Religieuze Zaken hiermee instemt. Dit directoraat staat onder controle van de regering. Dit betekent dat het in de praktijk alleen nog maar mogelijk zal worden om imams juridisch te vervolgen wegens bepaalde radicale of politieke uitlatingen als de regering-Erdogan het hiermee eens is.
===========================================

Moeten we turken op de lijsten bij de landelijke verkiezingen wantrouwen?
Zullen partijen hierdoor terughoudender zijn met plaatsen van turken op de kieslijst?

nog even een poll voor diegenen die daar een hekel aan hebben:

Poll: Liever geen turken meer op kieslijsten
  • eens
  • oneens
  • kwee nie
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   vrijdag 19 maart 2010 @ 17:07:33 #2
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_79343502
    Wat een onzinnige poll.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_79343617
    Laat ze maar komen. Als het nodig is meld ik me vrijwillig aan om die Turken wederom bij Wenen, of ongetwijfeld veel eerder, te verslaan.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_79343690
    Al tien keer gestemd en slechts 2 posts . . . .
    Internet helden
    pi_79343752
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:07 schreef klaasdj het volgende:
    Wat een onzinnige poll.
    heerlijk, altijd dat gekat op m,n poll`s

als je een betere wil , maak er dan zelf een.
    pi_79344067
    ja en die gasten willen dus bij de EU met hun geouwehoer. Mij benieuwen hoeland Turkije nog seculier blijft. Als het aan Erdogan ligt was het gisteren al een islamitische staat geworden. Lekker aan Azie laten dat Turkijke. Politiek alleen hier actief als je het hier beter wilt maken, anders maar weer terug naar waar je vandaan komt.
    Kos weet niet half hoe cool ie is.
    pi_79344578
    En hoeveel Turken denkt TS dat er op de kieslijsten hebben gestaan?
    pi_79345112
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef gtotep het volgende:

[..]

heerlijk, altijd dat gekat op m,n poll`s

als je een betere wil , maak er dan zelf een.
    Je kunt ook gewoon een keer een heldere OP schrijven en een eigen mening geven in plaats van elke keer van die infantiele polls te genereren.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_79346133
    Er moeten gewoon nederlanders op de kieslijst, dus mensen met nederlands paspoort en geen 2e paspoort.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 18:26:45 #10
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_79346189
    Dan stem je toch gewoon geen pvda TS?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_79346210
    Als je dat nog 100 keer herhaalt ga je er nog zelf in geloven want het opzeggen van je tweede paspoort voor Marokkanen of Turken kan niet omdat Turkije en Marokko dat niet toelaten.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 18:29:37 #12
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_79346295
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 18:24 schreef longinus het volgende:
    Er moeten gewoon nederlanders op de kieslijst, dus mensen met nederlands paspoort en geen 2e paspoort.
    Waarom?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_79351897

Zucht, die topics van gtotep.. daar word ik zo moe van he.
    pi_79352240
    Turkije wil Europa indoctrineren door een Turks persoon in de Helmondse gemeenteraad te krijgen? Poeh zeg!
    pi_79353322
    Ik mis de optie "liever niet meer dit soort polls op dit forum". Geen Turkse Turken meer op kieslijsten omdat een Turkse Turk (weer eens) wat megalomane logoree kwijt moet, pfff...
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_79642957
    Verhaal doet me een beetje denken aan de Marokkaanse PVDA'er die verslag uitbracht aan de koning van Marokko.
    pi_79643234
    Liever verbreken ze de formele band met de Turkse overheid.
      zondag 28 maart 2010 @ 21:12:52 #18
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_79683777
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef Arth_NL het volgende:
    Turkije wil Europa indoctrineren door een Turks persoon in de Helmondse gemeenteraad te krijgen?
    Ja, rotondes worden halvemaanvormig.
    pi_79688897
    TS kom eerst met bewijzen over politici die daarheen zijn gegaan voor je onzin verspreidt.
    Mensen lijden onder dit soort beschuldigingen.

Dit zijn gewoon heel leuke valse beschuldigingen en een oproep tot discrminatie jegens alle Turken.

Maar goed ook aan je andere posts zien we dat je niveautje groep 3 niet voorbij bent gekomen. Dus ach.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')