Nee volgens mij ook niet DW maar ik had gegoogeld wat er in nederland voor straffen worden gegeven voor moord of doodslag vandaar die 30 jaar maar volgens mij is niemand ooit tot 30 jaar veroordeeld.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:02 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat laatste wist ik niet.![]()
En in NL kan je toch geen 30 jaar krijgen? Dacht ik?
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:05 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Nederland is veel te mild met haar straffen...
Een van de strengste van west europaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:05 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Kan zijn, maar zwaardere straffen zijn niet perse nodig. Ze hebben geen extra nut. En bij langere celstraffen heb je ook nog ;t probleem dat de veroordeelde vervreemd van de maatschappij.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:05 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Echt wel hoor zie plaatjequote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:07 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Jij is een wolf?![]()
* 8108139dpths wegduikt...![]()
![]()
Ik snap nog steeds niet dat er mensen voor de doodstraf kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:10 schreef Neelix het volgende:
[..]
Wat dan, moeten we de doodstraf hier invoeren? Lijkt me niet zo'n goed idee.
Vaak is het 20 of levenslang toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:07 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Nee volgens mij ook niet DW maar ik had gegoogeld wat er in nederland voor straffen worden gegeven voor moord of doodslag vandaar die 30 jaar maar volgens mij is niemand ooit tot 30 jaar veroordeeld.
Mij ook niet hoor heeft ook geen enkel nut de doodstraf.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:10 schreef Neelix het volgende:
[..]
Wat dan, moeten we de doodstraf hier invoeren? Lijkt me niet zo'n goed idee.
Mee eens, maar of ze nu 20 of 30 jaar in de cel zitten, dat heb je toch wel... het gaat mij erom dat dat soort lui óf de hulp krijgen die ze nodig hebben (psychiatrische hulp, TBS), óf zo lang mogelijk uit de maatschappij / van straat worden gehaald.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:10 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Kan zijn, maar zwaardere straffen zijn niet perse nodig. Ze hebben geen extra nut. En bij langere celstraffen heb je ook nog ;t probleem dat de veroordeelde vervreemd van de maatschappij.
Voor sommige mensen toch wel...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:12 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat er mensen voor de doodstraf kunnen zijn.
Inderdaad. Denk je werkelijk dat het uitzicht van je leven lang op water en brood in een 3 bij 2 kamertje zitten zonder hoop dat het ooit beter wordt of je leven wel zin heeft ook maar in de verste verte beter is dan de doodstraf?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:12 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat er mensen voor de doodstraf kunnen zijn.
Hoe langer weg, hoe erger ;t wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:13 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Mee eens, maar of ze nu 20 of 30 jaar in de cel zitten, dat heb je toch wel... het gaat mij erom dat dat soort lui óf de hulp krijgen die ze nodig hebben (psychiatrische hulp, TBS), óf zo lang mogelijk uit de maatschappij / van straat worden gehaald.
In nederland krijgt men in de gevangenis geen water en brood.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad. Denk je werkelijk dat het uitzicht van je leven lang op water en brood in een 3 bij 2 kamertje zitten zonder hoop dat het ooit beter wordt of je leven wel zin heeft ook maar in de verste verte beter is dan de doodstraf?
Mee eensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:17 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hoe langer weg, hoe erger ;t wordt.
En dat moet ook ja, maar er is bewezen dat zwaardere straffen vaak averechts kan werken. Ik ben niet perse tegen zwaardere straffen, maar wel tegen het uit de maatschappij weghouden. Zonder hulp wordt het sowieso niks. Ik vind dat er meer gedaan moet worden aan TBS en psychiatrische hulp, en dat het beter geregeld moet worden.
Het systeem is er op gericht criminelen te rehabiliteren. 30 of 40 jaar zal zo'n verschil niet maken. Écht levenslang kennen we, terecht naar mijn mening, alleen in de vorm van TBS. Mensen die te ziek zijn om terug te komen in de samenleving, en bij wie rehabilitatie geen zin heeft, verdwijnt daar voor de rest van zijn leven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:13 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Mee eens, maar of ze nu 20 of 30 jaar in de cel zitten, dat heb je toch wel... het gaat mij erom dat dat soort lui óf de hulp krijgen die ze nodig hebben (psychiatrische hulp, TBS), óf zo lang mogelijk uit de maatschappij / van straat worden gehaald.
In hoeveel landen zit je nou echt levenslang opgesloten, terwijl je levenslang gekregen hebt?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad. Denk je werkelijk dat het uitzicht van je leven lang op water en brood in een 3 bij 2 kamertje zitten zonder hoop dat het ooit beter wordt of je leven wel zin heeft ook maar in de verste verte beter is dan de doodstraf?
Ik zeg ook niet dat we dat hebben, alleen dat de doodstraf een makkelijke uitweg is in vergelijking met wat óók kan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:17 schreef Panda72 het volgende:
[..]
In nederland krijgt men in de gevangenis geen water en brood.
Om eerlijk te zijn vind ik de reactie van heel Nederland wel een beetje overdreven. Het is schandalig wat er gebeurd is, en dat het een politieagent is is helemaal erg. Maar er zitten echt wel mensen in de gevangenis die ergere dingen gedaan hebben, die niet zo in het nieuws gekomen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:13 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Dat weet ik toch wolfje dat je dat bedoeldquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat we dat hebben, alleen dat de doodstraf een makkelijke uitweg is in vergelijking met wat óók kan.
Levenslang wordt hier in Nederland niet zo snel uitgedeeld, maar als je ;t krijgt zit je ook echt je leven lang.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het systeem is er op gericht criminelen te rehabiliteren. 30 of 40 jaar zal zo'n verschil niet maken. Écht levenslang kennen we, terecht naar mijn mening, alleen in de vorm van TBS. Mensen die te ziek zijn om terug te komen in de samenleving, en bij wie rehabilitatie geen zin heeft, verdwijnt daar voor de rest van zijn leven.
In overige gevallen is een langere gevangenisstraf dan dat we nu hebben niet nodig.
In de VS, bijvoorbeeld. Daar betekent life without the possibility of parole ook precies dat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:18 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
In hoeveel landen zit je nou echt levenslang opgesloten, terwijl je levenslang gekregen hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |