Rendement, positionering tov concurentiebeding in een nog niet aangeboorde markt.. tis toch overduidelijk wat ie wilquote:
Niet altijd. Er zijn een aantal kantoren op de zuidas die "zuidas factoren" hanteren, maar lang niet alle. De meeste big4 kantoren zitten ook niet op de zuidas, en hanteren die factoren/toeslagen ook niet. Deloitte bijvoorbeeld differentieert ook niet naar de plek van arbeid.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:04 schreef ManAtWork het volgende:
Ga er gewoon solliciteren en vraag wat ze je te bieden hebben.
Waarom tig keer dezelfde vraag stellen waarbij je weet dat we er toch geen eenduidig antwoord op kunnen geven? Het maakt ook uit in welk deel van NL je zit.
Geen idee wat er onder 'zuidas factoren' valt maar het is algemeen bekend dat de salarissen in het westen over het algemeen hoger liggen dan in het oosten van het land.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet altijd. Er zijn een aantal kantoren op de zuidas die "zuidas factoren" hanteren, maar lang niet alle. De meeste big4 kantoren zitten ook niet op de zuidas, en hanteren die factoren/toeslagen ook niet. Deloitte bijvoorbeeld differentieert ook niet naar de plek van arbeid.
Voor zover ik weet en heb gehoord zijn de startsalarissen van die bedrijven niet naar beneden bijgesteld.
Je kent hem toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:04 schreef ManAtWork het volgende:
Ga er gewoon solliciteren en vraag wat ze je te bieden hebben.
Waarom tig keer dezelfde vraag stellen waarbij je weet dat we er toch geen eenduidig antwoord op kunnen geven? Het maakt (vaak) ook uit in welk deel van NL je zit.
Sure,...quote:
Sommige kantoren geven gewoon een toeslag omdat je "in het westen" werkt. De meeste (fiscale) kantoren (waaronder de hier genoemde) doen dat niet, waarvan als voorbeeld Deloitte. Iemand die bij Deloitte in Groningen werkt verdient dus net zo veel als iemand die bij Deloitte in Amsterdam werkt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Geen idee wat er onder 'zuidas factoren' valt maar het is algemeen bekend dat de salarissen in het westen over het algemeen hoger liggen dan in het oosten van het land.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:57 schreef Maharbal het volgende:
O, en is dit toevallig weer S3wage en heb ik iets gemist?
Jij begint?quote:
Het begint met een L en eindigt op oser,....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Godgloeiende, heb ik nog serieus gereageerd ook.
Met jou in een topic kan het niet ontopic blijven laat staan dat het weer ontopic gaat.quote:
Eigenlijk de Big-5, want hij wil ook informatie over BDO.quote:
Verstandig om je eerst te oriënteren voordat je aan een studie begint op fiscaal gebied, en vanwege jouw specifieke vraag naar de Big 4 kan je opmaken dat je hoog wilt inzetten en jouw ideeën serieus wil uitwerken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:02 schreef YourLuck het volgende:
Ik ben me aan het orienteren op de arbeidsmarkt voor fiscalisten en ben erg benieuwd naar de startsalarissen van de Big 4-kantoren.
Ja, dat klopt, de startsalarissen zijn inderdaad aangepast aan de huidige tijd, dus ook daar zit je goed met je gedachtengang.quote:Ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat het startsalaris zat op EUR 2.700. Ik kan me voorstellen dat de salarissen in de huidige economische tijd zijn bijgesteld.
rond de 2700 euro moet je wel rekening mee houdenquote:Mijn vragen richten zich dan ook op de volgende punten:
- (bruto)salaris
Allebei kan, de eerste komt wat vaker voor dan de tweedequote:- contract voor bepaalde tijd/onbepaalde tijd
Of men de auto's least of in eigendom heeft, zou ik je niet kunnen vertellen.quote:- wel/geen leaseauto
Deze liggen in lijn met de Big 4, maar in bepaalde gevallen hoger. Ook lager komt wel voor.quote:Ook ben ik benieuwd naar de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden van het BDO.
Lastig, want om het fiscale salaris te bepalen, heb je toch wat meer gegevens nodig.quote:Zoals in het topic staat, ben ik benieuwd naar de FISCALE startsalarissen en dus in het geheel NIET VOOR ACCOUNTANTS.
En natuurlijk moet je rekening houden met een latente belastingclaim tussen het commerciële startsalaris en het fiscale startsalaris.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:49 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Lastig, want om het fiscale salaris te bepalen, heb je toch wat meer gegevens nodig.
totdat je hem zichtbaar maakt, maar dan heb je weer een accountant nodig en daar ging het hier heel specifiek niet over.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En natuurlijk moet je rekening houden met een latente belastingclaim tussen het commerciële startsalaris en het fiscale startsalaris.
Op het eerste gezicht voor een starter zeker een prima salaris. Maar in vergelijking met anderen valt het toch een beetje tegen. Bijv bij Loyens ligt het op +3300 pm. Toch een aardig verschil.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:49 schreef JumpingJacky het volgende:
rond de 2700 euro moet je wel rekening mee houden
En dat meet je af aan wat?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:05 schreef quirigua het volgende:
Ga ervan uit dat de startsalarissen in elk geval 2 maal te hoog zijn. En die van de bazen 20 keer (ook : te hoog).
Ook niet iedereen kan zomaar bij de big4 binnenkomen (fiscalisten that is).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:36 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht voor een starter zeker een prima salaris. Maar in vergelijking met anderen valt het toch een beetje tegen. Bijv bij Loyens ligt het op +3300 pm. Toch een aardig verschil.
natuurlijk moet ik erbij opmerken dat niet iedereen zomaar bij laatstgenoemde kan binnenkomen, maar het moet maar even om met een big4 te vergelijken
Aan wat het jaarlijkse boeken-onderzoek-met-fiscale-adviezen kost in een (gemiddelde) onderneming :quote:
Zoek dan iemand anders.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:19 schreef quirigua het volgende:
[..]
Aan wat het jaarlijkse boeken-onderzoek-met-fiscale-adviezen kost in een (gemiddelde) onderneming :
teveel
Kwestie van Vraag / Aanbod .quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:19 schreef quirigua het volgende:
[..]
Aan wat het jaarlijkse boeken-onderzoek-met-fiscale-adviezen kost in een (gemiddelde) onderneming :
teveel
En elk jaar komen er 2 nieuwe ingewikkelde regelingen bij voor elke regeling die verdwijntquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:22 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Kwestie van Vraag / Aanbod .
Gelukkig belooft zowat elk jaar weer een minister / staatssecretaris dat de belastingwetten eenvoudiger zullen worden zodat er geen belastingadviseurs meer nodig zouden zijn.
Het is duidelijk dat we te maken hebben met een kenner en iemand die op de hoogte is van alle werkzaamheden. Het is net zoiets als zeggen dat een brug bouwen geen zak voorstelt, omdat je alleen het eindproduct ziet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:19 schreef quirigua het volgende:
[..]
teveel
precies, in feite wordt eigenlijk, al dan niet nodig, altijd maar meer werkgelegenheid gecreeerd voor de fiscalisten. Maar ja, zo kunnen de bestuurders van het land zich weer op hun eigen shouder kloppen, want wat is het toch altijd eenvoudiger gewordenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En elk jaar komen er 2 nieuwe ingewikkelde regelingen bij voor elke regeling die verdwijnt.
Helaas een noodzakelijk kwaad. Sommige bepalingen kunnen inderdaad een stuk simpeler, maar sommige bepalingen moeten nou eenmaal "lastig worden gemaakt", omdat anders elke harry gaat manipuleren.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
precies, in feite wordt eigenlijk altijd maar meer werkgelegenheid gecreeerd voor de fiscalisten
En eigenlijk is het salaris nieteens, althans niet per se, het beste gedeelte van de job. Het puzzelen met constructies e.d. maakt het werk wel uitdagend en leuk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helaas een noodzakelijk kwaad. Sommige bepalingen kunnen inderdaad een stuk simpeler, maar sommige bepalingen moeten nou eenmaal "lastig worden gemaakt", omdat anders elke harry gaat manipuleren.
Nee man, die mensen verdienen 2x te veel en 4x te weinig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
En eigenlijk is het salaris nieteens, althans niet per se, het beste gedeelte van de job. Het puzzelen met constructies e.d. maakt het werk wel uitdagend en leuk.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar vooral in de huidige economische crisistijd waar helaas ook deze kantoren het zwaar te verduren hebben. De salarissen zullen ongetwijfeld zijn aangepast aan de tijd, vandaar dat ik benieuwd ben naar de huidige startsalarissen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:02 schreef YourLuck het volgende:
Ik ben me aan het orienteren op de arbeidsmarkt voor fiscalisten en ben erg benieuwd naar de startsalarissen van de Big 4-kantoren.
Ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat het startsalaris zat op EUR 2.700. Ik kan me voorstellen dat de salarissen in de huidige economische tijd zijn bijgesteld. Mijn vragen richten zich dan ook op de volgende punten:
- (bruto)salaris
- contract voor bepaalde tijd/onbepaalde tijd
- wel/geen leaseauto
Ook ben ik benieuwd naar de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden van het BDO.
Zoals in het topic staat, ben ik benieuwd naar de FISCALE startsalarissen en dus in het geheel NIET VOOR ACCOUNTANTS.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 01:43 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar vooral in de huidige economische crisistijd waar helaas ook deze kantoren het zwaar te verduren hebben. De salarissen zullen ongetwijfeld zijn aangepast aan de tijd, vandaar dat ik benieuwd ben naar de huidige startsalarissen.
Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in PwC en Ernst & Young
Welkom terug, S3quote:
Ook een serieuze vraag kan op mijn lachspieren werken.quote:
QFTquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
En eigenlijk is het salaris nieteens, althans niet per se, het beste gedeelte van de job. Het puzzelen met constructies e.d. maakt het werk wel uitdagend en leuk.
Vage kick na 1,5 jaar...quote:Op zondag 22 januari 2012 12:16 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Startsalaris fiscalist (inclusief eventuele leaseautovergoeding):
KPMG ¤3265
EY ¤3320
Baker & McKenzie ¤3411
PwC ¤3440
Heb je ook een onderbouwing hiervoor? In mijn omgeving hoor ik andere geluiden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:16 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
KPMG ¤3265
EY ¤3320
Baker & McKenzie ¤3411
PwC ¤3440
Ik ben zelf net fulltime begonnen bij een van de Big 4 kantoren en de andere bedragen heb ik van vrienden die ook net begonnen zijn of binnenkort beginnen. Deloitte heb ik geen gegevens van.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb je ook een onderbouwing hiervoor? In mijn omgeving hoor ik andere geluiden.
B&M hoort overigens niet in dat lijstje, moet Deloitte zijn. B&M is ook geen accountantskantoor.
Primaquote:Op maandag 23 januari 2012 11:43 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Ik ben zelf net fulltime begonnen bij een van de Big 4 kantoren en de andere bedragen heb ik van vrienden die ook net begonnen zijn of binnenkort beginnen. Deloitte heb ik geen gegevens van.
Was altijd in de veronderstelling dat de (start)salarissen bij de Big Four toch wel wat lager waren dan die van de meeste advocatenkantoren aan de Zuidas. Als dit lijstje klopt valt dat dus heel erg mee. Doet niet onder voor een Loyens of een BBW.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:16 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
KPMG ¤3265
EY ¤3320
PwC ¤3440
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |