Ik moet hier toch nog even iets over zeggen, aangezien niemand anders dat doet. Ik proestte het even uit dat cybermans hier golfer een barbaar noemt omdat die nog nooit gehoord heeft van een of andere vage gamesfiguur (waar ik ook werkelijk waar nog nooit eerder van had gehoord) en vervolgens heeft hij zelf geen flauw idee hoe je Tussauds schrijftquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:52 schreef cybermans het volgende:
barbaar
John-117 aka Master Chief staat zelfs in madame toussot (of hoe je dat ook mag spellen)
En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zoquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........
En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....![]()
Mijn ouders zijn echt de beste van de wereld....![]()
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zo
Alleen dat met geld leren omgaan hebben mijn ouders me nooit echt geleerd, dat vind ik wel jammer. Ik had bijvoorbeeld wel kleedgeld, maar ik gaf dat aan van alles en nog wat uit behalve kleren. En ook mijn weekendbaantje werd vooral gebruikt voor het kopen van lekkere dingen en tijdschriften.
Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vetquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]
Goedemorgen! Aan kcal tellen doe ik niet meer, ik weet zo ook wel dat je niet wilt weten hoeveel energie er in een handje chips of cashewnoten zit.
Ja, dat is wel handig als dat je goed is bijgebrachtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef Tezz het volgende:
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.
Erg frustrerend (toen) maar nu pluk ik daar zeker de vruchten van!
Je mag alles eten hoor, als je het maar met mate doet als het heel kcalrijk is. En olijven zijn gezond en niet in de laatste plaats ook erg lekkerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef Windigo het volgende:
Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vetIk ben al 2 kilo afgevallen door op mijn eigen manier gezond te eten, het voedingscentrum kan wat dat betreft mijn rug op
Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........
En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....![]()
Mijn ouders zijn echt de beste van de wereld....![]()
Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.
Ik verbaasde me altijd als kind over andere families waar je maar één koekje mocht bij de thee, en waar je niet mee mocht eten en waar op feestjes alleen chips, goedkope worst en kaas te krijgen waren. Bij ons werden hele bachannalen aangericht, tafels vol eten waar mn moeder dan een week voor in de keuken stond.. Leuke herinneringen hoor! Mijn Culi gehalte zit dus in de familie![]()
Natuurlijk! Beetje vertrouwen is tof voor een kind!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.
Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
Vertel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
En ik heb mijn ene afstudeerder bijna aan het huilen gemaakt
Een half uurtje zou wel moeten kunnen denk ik..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.
Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hierquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:
Tip: als je vriendje de tahini heeft opgemaakt is pindakaas in de hummus ook erg lekker!![]()
Ook geen Jumbo? De Jumbo hier in het dorp verderop heeft altijd wel tahini.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hier), dus als mijn pot weer eens leeg is moet ik altijd creatief zijn!
Sesamzaadjes roosteren en crunchen met olie kan ook wel, maar een lepel pindakaas is makkelijker!
Wij leefden verder ook zuinig hoor, we gingen overal met de trein of fiets heen (hadden geen auto) en ik kreeg ook kleding uit de uitverkoop, maar wij gingen ook niet eerder jaar op vakantie, want dat geld ging vaak in eten zittenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.
Wij gingen ieder jaar op vakantie, maar dan wel op de camping zonder luxe uitstapjes. Ik kreeg voldoende kleren, maar wel uit de uitverkoop.
Nu wij het huis uit zijn kunnen ze ruimer leven (minder kosten, wij zijn immers zelfstandig).
Ik ben echt heel streng geweest! Ik had ze al vaker feedback gegeven op teksten, en ik zie niet echt verbetering. Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller', ze moeten nauwkeurige omschrijvingen gebruiken en gestructureerd schrijven. Dus ik heb ze nu gemeld dat ik er echt niet tevreden over was, en dat als ik de volgende keer geen verbetering zie, ik stop het het corrigeren van dat soort fouten en ze een negatieve beoordeling kunnen verwachtenquote:
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:
Ik merk nu ik volwassen ben trouwens wel hoe lastig het is dat ik van huis uit weinig besef van financieën mee heb gekregen. Alles kon altijd wel, en de enige reden dat ik geen stinkend verwend kind ben geworden is dat ik me nooit voor materiële dingen heb kunnen interesseren.
Maar een gebrek aan leren omgaan met geld in combinatie met ADHD heeft er, zeker in de eerste jaren dat ik het huis uit was, wel voor gezorgd dat ik regelmatig een deurwaarder op de koffie had.Inmiddels is het gelukkig wel een beetje bijgetrokken, maar onhandig is en blijft het.
Hahaha, Jezus! - nogal wiedes dat je daarmee geen genoegen neemt, zeg!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller'
Dat is inderdaad een geel goede ontwikkeling!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef Windigo het volgende:
Uiteindelijk heb ik met hulp van therapie zélf gekozen om hem niet meer om hulp te vragen, en inmiddels red ik het zonder zijn bemoeienis. Ik ben zo trots op mezelf!
Heb ik ooit ontkend dat ik een barbaar ben. En ik neem aan dat golfer toch ook wel doorhad dat het niet al te serieus moet worden opgevat. Maar Master chief is op games gebied toch wel een icoon in de reeks van Sonic, mario, etc geworden. (over games heb ik enige kennis omdat het een tijdje ook werk is geweest).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]
Ik moet hier toch nog even iets over zeggen, aangezien niemand anders dat doet. Ik proestte het even uit dat cybermans hier golfer een barbaar noemt omdat die nog nooit gehoord heeft van een of andere vage gamesfiguur (waar ik ook werkelijk waar nog nooit eerder van had gehoord) en vervolgens heeft hij zelf geen flauw idee hoe je Tussauds schrijft
Wie is hier de barbaar!
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je bent opgevoed, hoe je daar mee om gaat. Tegenover mijn vaders gulheid stond ook dat hij eiste dat hij inzage had in mijn rekening en daarmee ook eindeloze discussies voerde over mijn geldbeleid, waarin hij zelf heel inconsequent was (hij kan zelf niet met geld om gaan). Zo ging het meestal:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een geel goede ontwikkeling!![]()
Ik heb het vanaf dag één na uit het huis gaan nooit gekund - hulp vragen aan mijn ouders. Combinatie van niet durven en niet willen. Toen mijn lief en ik op een gegeven moment jaaaaaaaaaren later ons huis uitgezet dreigden te worden wegens een wel érg dramatische achterstand in administratie heb ik maar even de stoute schoenen aangetrokken en verteld dat het allemaal niet zo goed ging. Toen hebben ze eenmalig heel eventjes geholpen en daar voel ik me nog steeds vervelend over.
Dat snap ik, ja!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:23 schreef Windigo het volgende:
Echt zo verwarrend was dat. Ben blij dat ik daar nu vanaf ben
Zijn jullie echt zo aan elkaar verknocht geraakt?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat snap ik, ja!![]()
Hier het gemis van de mr. een beetje weggeduwd met een zeer smakelijke smoothie van twee peren, een kiwi en het sap van drie perssinaasappelen.![]()
Zo zwemmen. En dan hebben we daarna toch alweer vier liefjesloze uur achter de rug!
Yep, het is echt walgelijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:36 schreef Windigo het volgende:
[..]
Zijn jullie echt zo aan elkaar verknocht geraakt?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:23 schreef Windigo het volgende:
same, nu verdien ik een redelijk bedrag (waarschijnlijk meer dan dat er vroeger voor mijn ma te besteden was) en doe ik veel meer (kost me dan ook meer) en toch hou ik nog geld over wat ik netjes spaar. Maar als ik me best zou doen zou ik nog veel meer geld kunnen overhouden maar heb gewoonweg niet de zin om dingen te laten als ze gewoon kunnen (BV een keertje gaan happen bij een niet al te goedkope steakhouse)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:46 schreef z80 het volgende:
het was thuis geen vetpot.
niets te kort gekomen,
kleding was een soort ruil handel binnen de familie.
eten was er altijd en voldoende.
en 1 keer per jaar op vakantie.eerst Duitsland, later dagtochtjes door Nederland
ik heb hierdoor meer van Nederland gezien dan de meeste andere Nederlanders.
maar door de "schaarste" wel leren omgaan met een minimum aan geld.
hierdoor hou ik nu een redelijk zakcentje over aan het einde van de maand.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, het is echt walgelijk.Ik bedoel - tuurlijk red ik het best, een weekend zonder mijn lief, maar ik mis 'm wél heel erg!
Ik ook niet en als ik eindelijk bij ben staan patienten voor me neus. Stoorzendersquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:20 schreef Den_Haag het volgende:
spam eens niet zo hard
kan het niet bij houden hier op het werk
Ik zal bij Jumbo inderdaad eens goed zoeken, wie weet!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ook geen Jumbo? De Jumbo hier in het dorp verderop heeft altijd wel tahini.
Wij krijgen er in ons durp een vierde turk bij! In dezelfde straat!
volgens de website van jumbo: als ze het niet hebben en je zeurt erom hebben ze het poosje later welquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:00 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik zal bij Jumbo inderdaad eens goed zoeken, wie weet!
Ik wil ook een turk in Valkenswaard! Nu moet ik naar Eindhoven, is ook niet zo ver natuurlijk maar toch! Eentje op fietsafstand zou toch wel prettig zijn....
Ik ben ook nog steeds niet geweest....... Hmm, ik denk dat ik maar eventjes alleen naar de supermarkt hier op de hoek ga en voor vanavond wat eten insla. Morgen maar grote boodschappen gaan doen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:09 schreef SeaOfLove het volgende:
ik zou het niet durven tezzmilou is nog nooit alleen thuis geweest. behalve toen ze een jaar of 4 was en ik mezelf had buitengesloten en moest wachten op mijn moeder uit voorburg met de reservesleutels. gelukkig lag ze te slapen
Is een goeie. Ik ga mijn zeur-technieken eens inzetten. Kunnen ze meteen wijnbladeren in het assortiment opnemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:02 schreef cybermans het volgende:
[..]
volgens de website van jumbo: als ze het niet hebben en je zeurt erom hebben ze het poosje later wel
goede middag. Vandaag weer een stukje frisser en fruitiger dan gister (elke keer dat het beter is dan de dag ervoor is toch weer een verbetering)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:04 schreef DarkElf het volgende:
hallojullie gaan idd heel hard,ik houd het ook niet bij hoor
vandaag is een goeie dag tot nu toe, heb nota bene zelf gedoucht en mijn haar gewassen, dat is echt een hele vooruitgang.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:07 schreef cybermans het volgende:
[..]
goede middag. Vandaag weer een stukje frisser en fruitiger dan gister (elke keer dat het beter is dan de dag ervoor is toch weer een verbetering)
Ja, daar dacht ik ook aan. Maar als ze vervelend wordt dan baal ik, omdat mijn man zijn nachtrust ook gewoon nodig heeft. Ik ga gewoon nix-in-the-fridge koken vanavond en dan na het eten boodschappen doen. Dat is gewoon veel handiger.....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:08 schreef Bluezz het volgende:
Elf, beetje geslapen?
@ Tezz, kan je je dochter niet heeeeeel zachtjes naast je man op bed leggen en zeggen dat ze daar moet blijven liggen tot je terug bent?
Hoi! Goed nieuws DE! Zelf douchen is echt een prima vooruitgang lijkt me....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vandaag is een goeie dag tot nu toe, heb nota bene zelf gedoucht en mijn haar gewassen, dat is echt een hele vooruitgang.
doodmoe daarna maar goed, dat mag de pret niet drukken, bovendien kan ik de hele dag uitrusten ervan
Dat moet heerlijk voelenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vandaag is een goeie dag tot nu toe, heb nota bene zelf gedoucht en mijn haar gewassen, dat is echt een hele vooruitgang.
doodmoe daarna maar goed, dat mag de pret niet drukken, bovendien kan ik de hele dag uitrusten ervan
nix-n-the-fridge is ook wel eens leuk, wordt je creatief vanquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:10 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook aan. Maar als ze vervelend wordt dan baal ik, omdat mijn man zijn nachtrust ook gewoon nodig heeft. Ik ga gewoon nix-in-the-fridge koken vanavond en dan na het eten boodschappen doen. Dat is gewoon veel handiger.....
Ja, het probleem is alleen dat ik zo de afgelopen twee dagen ook al heb gekookt, vanwege een ernstig gebrek aan verse spullen in huis....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nix-n-the-fridge is ook wel eens leuk, wordt je creatief van
DAMN! that sucks bigtime! al hoewel ik wel weet dat ziekenhuis voedsel nou ook niet zo denderend isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:17 schreef DarkElf het volgende:
komen ze net met een blad eten mijn kant op
flauw! ik mag nog steeds niet etenkrijg nog steeds van die stomme sondevoeding en dat zal wrs nog wel een week of 3 duren ook
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:17 schreef DarkElf het volgende:
flauw! ik mag nog steeds niet etenkrijg nog steeds van die stomme sondevoeding en dat zal wrs nog wel een week of 3 duren ook
moet je haar dan niet temp bannen zodat ze hier niet teveel lekkere dingen ziet langskomen omdat ze anders dan gek word?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]begin je niet inmiddels zin te krijgen in allerlei lekkere dingen als culisnob?
Haha, ik zat onder mijn post van het nix-in-the-fridge principe een hele tekst aan je te typen met hoe ik de afgelopen twee dagen gekookt heb, maar ik heb het weggehaald omdat ik me realiseerde dat het echnie leuk is om posts over eten te lezen als je niets mag hebben!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:17 schreef DarkElf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen met zelfspot kun je overleven...
pannenkoekenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nix-n-the-fridge is ook wel eens leuk, wordt je creatief van
funny genoeg heb ik helemaal geen trek, behalve soms in een bruine boterham met kaas en een glas melk, in eten door die sondevoeding. Die geeft, als het goed is en het heeft al regelmatig gefaald met honger als gevolg, alles wat je nodig hebt incl een vol gevoel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]begin je niet inmiddels zin te krijgen in allerlei lekkere dingen als culisnob?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door DarkElf op 19-03-2010 12:27:37 ]♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
sucks idd enorm, voer uit een slangquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:18 schreef cybermans het volgende:
[..]
DAMN! that sucks bigtime! al hoewel ik wel weet dat ziekenhuis voedsel nou ook niet zo denderend is
Ik kan haar niet bannen van het hele internet dat vol staat met geweldige recepten en foto'squote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef cybermans het volgende:
moet je haar dan niet temp bannen zodat ze hier niet teveel lekkere dingen ziet langskomen omdat ze anders dan gek word?
Zolang je geen trek hebt valt het dus wel mee, dat is wel fijnquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:20 schreef DarkElf het volgende:
funny genoeg heb ik helemaal geen trek, behalve soms in een bruine boterham met kaas en een glas melk, in eten door die sondevoeding. Die geeft, als het goed is en het heeft al regelmatig gefaald met honger als gevolg, alles wat je nodig hebt incl een vol gevoel.
Wij kunnen nu gewoon normaal leven. We verdienen boven modaal met z'n tweetjes, maar hebben hoge lasten. Tot nu toe kunnen we het salaris van mijn man besteden aan vaste lasten en sparen (afschrijving huis, sparen voor Bente en sparen voor leuke uitstapjes enzo) en het salaris van mij besteden aan eten/uitgaan/kleding/tanken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Tot ik een jaar of 6 was, waren mijn ouders echt arm. Daarna ging het wel. Niet extreem luxe, wel gewoon eten en kleding en eens per jaar op vakantie. 'k Weet niet, heb er nooit zo over nagedacht hoe mijn ouders dat deden. Mijn moeder bleef thuis, maar mijn vader verdiende gewoon heel aardig.
Volgens mij hebben wij inmiddels maandelijks net zoveel te makken als mijn ouders met drie tienersIk vrees dat we vrij decadent zijn met onze vakanties. Maar ik kan ook wel weer prima wat zuiniger aan doen, als het nodig is!
Elf, wat heerlijk dat je hebt gedouchtVoel je je vast meteen een ander mens!
water en thee ja , wat een feest he?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je geen trek hebt valt het dus wel mee, dat is wel fijnMaar ik denk dat ik het kauwen an sich al zou missen
En mag je drinken? Of alleen water en thee?
Misschien een beetje vervelende vraag hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:23 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je bent opgevoed, hoe je daar mee om gaat. Tegenover mijn vaders gulheid stond ook dat hij eiste dat hij inzage had in mijn rekening en daarmee ook eindeloze discussies voerde over mijn geldbeleid, waarin hij zelf heel inconsequent was (hij kan zelf niet met geld om gaan). Zo ging het meestal:
Pa: Windigo, deze week krijg je 50 euro van mij voor boodschappen.
Ik: Ok pa
Twee dagen later telefoontje, Pa: Ja Windigo 50 euro is eigenlijk wel weinig neem nog maar 20 euro op want ik kan het wel missen.
Week later, Windigo: Pa ik moet echt deze week 20 euro hebben want onverwachte rekening
Pa: Ja vorige week heb je ook al 20 euro gehad, nu ben ik consequent hoor.
en dan een opmerking maken dat het hier zo snel gaatquote:
Nou! Er zijn zoveel lekkere theesoorten, superquote:
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
funny genoeg heb ik helemaal geen trek, behalve soms in een bruine boterham met kaas en een glas melk, in eten door die sondevoeding. Die geeft, als het goed is en het heeft al regelmatig gefaald met honger als gevolg, alles wat je nodig hebt incl een vol gevoel.
dat sondevoer is enorm plakkerig door de eiwitten en suikers en dan loopt je sonde wel eens vast met als gevolg dat je een paar uur voedsel mist dat merk je wel aan je trekgevoel... of laatst waren mijn waardes ineens helemaal niet goed en moesten ze ander voedsel geven wat ook minder vullend was.... als de overbuurvrouw dan een kopje tomatensoep eet is dat wel moeilijk.
maar nu loopt hij weer dus nu valt het mee....
schijnt wel een goed teken te zijn dat mijn maag af en toe rommelt.. dat betekent dat de onsteking van de pancreas iig mijn maag niet meer omgeeft...Pijn lijkt me bij dit soort behandelingen vervelendheid nr. 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de lengte van de behandeling een nr. 2.
Confidence through competence
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Onder een spoiler dus voor degenen die het wel willen lezen, hihi:Hoe ontdooi je die diepvriesdingen? Gewoon de avond vantevoren uit de vriezer halen of in de magnetron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
Spinazie en andere grenten flikker ik er altijd bevroren bijquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe ontdooi je die diepvriesdingen? Gewoon de avond vantevoren uit de vriezer halen of in de magnetron?
earl grey en evian is mijn vochtdieet op t momentquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou! Er zijn zoveel lekkere theesoorten, superEn ook in water heb je diverse smaakjes!
(moeilijk om daar een positieve draai aan te geven)
make it so!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:53 schreef freecell het volgende:
Tea, earl Grey, hot!
(ok, wie dat begrijpt is nerd)
Ik wist ze beidequote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:53 schreef freecell het volgende:
Tea, earl Grey, hot!
(ok, wie dat begrijpt is nerd)
TARA laatst: schat je bent pas een nerd als je weet waar TIE in TIE-fighter voor staat.![]()
Ik: Twin Ion Engine....
TARA:
iddquote:
wat is jouw definitie van nerd dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd
mensen denken wel altijd dat ik nerd ben omdat ik linux gebruik en fantasy lees maar niets is minder waar
iemand die in onbegrijpelijke afkortingen en zo spreekt en juichend zich op mijn pc stort om van alles te fixen/knutselen/mensen te ontwijken etcquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:13 schreef cybermans het volgende:
[..]
wat is jouw definitie van nerd dan?
ik ben het tegenwoordig enkel nog tijdens werkuren.
in dat geval ben ik het totaal niet want ik heb je pc nog nooit aangeraaktquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
iemand die in onbegrijpelijke afkortingen en zo spreekt en juichend zich op mijn pc stort om van alles te fixen/knutselen/mensen te ontwijken etc
Ha, als er anderen bij zijn zijn wel echt hé-le-maal niet klef. We kunnen prima samen uitgaan en elkaar dan de hele avond niet zien. We houden onze klefferigheid wel voor als we samen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:00 schreef freecell het volgende:
[..]
och, zolang mijn bezoek niet bovenop elkaar zit
zijn/haar pc dusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:18 schreef cybermans het volgende:
[..]
in dat geval ben ik het totaal niet want ik heb je pc nog nooit aangeraakt
Zelf je haar gewassen!quote:
elke narcose is een risico, ze geven liever plaatstelijke verdoving en wat rustgevends...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf je haar gewassen!Voel je je vást weer een beetje meer mens!
En eenvoor maandag. Doen ze dat soort dingen op verzoek eigenlijk niet onder narcose?
Aha, zo. Nou ja, de mannen en vrouwen met de witte jassen zullen het wel het beste weten. Mag je er misschien een lekker muziekje in je oor bij? Dat in combi met een rustgevend middeltje, en gewoon met je ogen dicht doen alsof je op een wazig feestje zit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
elke narcose is een risico, ze geven liever plaatstelijke verdoving en wat rustgevends...
ik heb ook liever dat ze mij platspuiten maar ik kan t moeilijk afdwingen
Ik ben ont-nerdquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
iemand die in onbegrijpelijke afkortingen en zo spreekt en juichend zich op mijn pc stort om van alles te fixen/knutselen/mensen te ontwijken etc
Ha, herkenbaar!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:36 schreef freecell het volgende:
[..]
We keken gisteren een serie (warehouse13) en daar zij iemand: 'I don't want to be a red-shirt!
'
En TARA en ik schoten beiden in de lach en keken elkaar daarna zo aan van:nerd-alert
![]()
Ook echt de kinderen op jacht sturen naar een paar cent! Wauw! Dat vonden jullie als ukkie svast geen leuk klusje..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:27 schreef golfer het volgende:
...werden wij als kinderen met die bon waarop in het rood was aangestreept wat verkeerd was aangeslagen, teruggestuurd naar de winkel om die paar centen terug te krijgen.
Nee!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:38 schreef freecell het volgende:
Zijminilot, verbeter je het in je quote?
he das best een idee, mijn mp3speler op..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Aha, zo. Nou ja, de mannen en vrouwen met de witte jassen zullen het wel het beste weten. Mag je er misschien een lekker muziekje in je oor bij? Dat in combi met een rustgevend middeltje, en gewoon met je ogen dicht doen alsof je op een wazig feestje zit.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Aha, zo. Nou ja, de mannen en vrouwen met de witte jassen zullen het wel het beste weten. Mag je er misschien een lekker muziekje in je oor bij? Dat in combi met een rustgevend middeltje, en gewoon met je ogen dicht doen alsof je op een wazig feestje zit.
Was het ook. Wij als kinderen van die boze (stief)moeder schaamden ons rot als we voor die paar centen teruggestuurd werden naar die winkel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:36 schreef freecell het volgende:
En golfer, dat klinkt wel heel vervelend
gewoon verdoving in de lies voor ze de naald (ieie) daarin gaan brengen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]![]()
Krijg je een ruggeprik, DE? Of iets lokalers?
Jakkes.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:42 schreef minilot het volgende:
Water was overigens vies warm - het uur daarvoor was het seniorenzwemmen geweest, waarbij ze het bad extra verwarmen! Alsof je in een bad vol bejaardenpies stapt!
*er nog even is: dat ken ik en dat is heel viesquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb ooit eens gezwommen in een bad van een graad of 33 - dan voel je gewoon dat je zweet onder het zwemmen
Vlees ontdooi ik doorgaans niet in de magnetron, maar een avond van te voren inderdaad in de koelkast (dus langzaam ontdooien). Met stooflapjes is het een ander verhaal. Ik heb namelijk een snelkookpan waarmee ik het meest taaie stuk vlees nog wel lekker mals krijg, dus dat ontdooi ik wel altijd in de magnetron (en die pan is echt een wonder, binnen een uur heb ik het meest malse stukje stoof op tafel...).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe ontdooi je die diepvriesdingen? Gewoon de avond vantevoren uit de vriezer halen of in de magnetron?
Haha, ik denk niet dat onze gereformeerde zwembaduitbaters daartoe over te halen zijn!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Jakkes.
Hebben ze geen naaktzwemuurtje bij jullie, zodat je je helemaal geen zorgen over een passend badpak hoeft te maken?
Dag DE! We denken aan je! Zet 'm op enzo.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
*er nog even is: dat ken ik en dat is heel vies
Het was een vrouw die het zei, vandaar de foutquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee!Hartstikke mooie fout, hoef je je niks niet voor te schamen!
Hahaha! Daar ga ik niet vanaf komen, de volgende keer dat ik in een zwembad vol met bejaarden zit (Ja, óók veel oudjes hier buiten het seniorenzwemmen om. Ik ben nu twee keer geweest, en ben steeds de enige die jonger is dan vijftig!)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:56 schreef freecell het volgende:
En bejaardenzwemmen? *Besjes op sap* zeg mijn moeder altijd
mama
jah qua spelling ist een beetje jammer, maar Spartan 117 aka The Master Chief is wel het enige games icoon sinds 2000 dat een dergelijke status verdient heeft dat die in het zelfde rijtje genoemd kan worden als bijvoorbeeld mario en sonic. Niet omdat er niet meer goeie games zijn uitgekomen, maar omdat ook de casual-gamer en de 'ik speel nooit spelletjes mensen' onze groen gepanserde vriend wel uit een of ander reclame spotje herkennen. En juist dat zie je niet vaak meer met games iconen !quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]
Ik moet hier toch nog even iets over zeggen, aangezien niemand anders dat doet. Ik proestte het even uit dat cybermans hier golfer een barbaar noemt omdat die nog nooit gehoord heeft van een of andere vage gamesfiguur (waar ik ook werkelijk waar nog nooit eerder van had gehoord) en vervolgens heeft hij zelf geen flauw idee hoe je Tussauds schrijft
Ik klikte op je linkje en dacht: transformers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Braamyo het volgende:
jah qua spelling ist een beetje jammer, maar Spartan 117 aka The Master Chief is wel het enige games icoon sinds 2000 dat een dergelijke status verdient heeft dat die in het zelfde rijtje genoemd kan worden als bijvoorbeeld mario en sonic. Niet omdat er niet meer goeie games zijn uitgekomen, maar omdat ook de casual-gamer en de 'ik speel nooit spelletjes mensen' onze groen gepanserde vriend wel uit een of ander reclame spotje herkennen. En juist dat zie je niet vaak meer met games iconen !
http://media.photobucket.(...)_San/masterchief.jpg
Wedstrijdzwemmen dan maar?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben altijd dol geweest op zwemmen en via de universiteit had je zwemuren die gratis waren en waar dus alleen jongeren heel fanatiek baantjes trokken. Geweldig leuk! Jezelf helemaal uitputten
Nou ja, toen ik niet meer in Groningen woonde wilde ik dat ook hier in 't durp gaan doen, maar hier zit het bad dus vol met grijze kleurspoeling permanentjesTen eerste zwemmen die traag. Ten tweede graag met z'n drieen gezellig naast elkaar zodat ze de heel baan blokkeren. En ten derde gaan ze je boos aankijken als je bijv een borstcrawl doet omdat hun permanentjes dan nat worden. Ik had het na een paar keer wel weer gezien. Helaas.
De zwemverenigingen hier in de buurt gaan tot ca 13-14 jaarquote:
Hangze!quote:
Nou ja, ipv 55+ zwemmen wil ik wel eens 50- zwemmen zien in de zwembadenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:50 schreef Den_Haag het volgende:
waterpolo is idd niet zo veilig. Toch jammer dat er geen recreatie-wedstrijden zijn toch?
Oh, hier in het plaatselijke zwembad is het niets anders hoor. Allemaal ouwe vellen....... Behalve op vrijdagavond en woensdagmiddag, maar dan zit je weer met kinders die bommetjes maken voor je neus of van een mega-afstand van de kant op een vlot springen. Ook niet fijn om baantjes te zwemmen....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ipv 55+ zwemmen wil ik wel eens 50- zwemmen zien in de zwembaden
Maar zwembaden moeten toch weten dat er klanten wegblijven doordat ze niet stevig door kunnen zwemmen? En iets als 55+ uren vinden we doodnormaal en totaaaaaal geen discriminatie, maar ik weet zeker als je zegt: alleen voor mensen onder de 50 dat dan de hel losbreekt wegens discriminatiequote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef Tezz het volgende:
Oh, hier in het plaatselijke zwembad is het niets anders hoor. Allemaal ouwe vellen....... Behalve op vrijdagavond en woensdagmiddag, maar dan zit je weer met kinders die bommetjes maken voor je neus of van een mega-afstand van de kant op een vlot springen. Ook niet fijn om baantjes te zwemmen....
Ik neem de ouwe vellen meestal voor lief.....
leisure suit larryquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:50 schreef golfer het volgende:
Ik heb na Pong en Leisure Larry nooit meer een game gespeeld, dus al die andere namen zeggen mij verder niets.
Mario ken ik wel van horen zeggen van zoonliefs gameboy in de jaren 80.
Master-dinges en sonic zeggen mij dus echt niets.
...waarom met t-shirt aan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:15 schreef z80 het volgende:
ik zwem 3 keer per week (training wedstrijdzwemmen).
ben wel de oudste van het stel, en moet steeds meer moeite doen om het tempo bij te benen.
mag vanavond weer 90 minuten voluit gaan.
en ook leuk met t-shirt aan.(gelukkig de laatste keer)
Ja, niet alle vijftigplussers zwemmen als dweilen, natuurlijk. kunnen ze geen aparte banen maken voor poedelen of stevig zwemmen? Dat doen ze bij beide zwembaden waar ik kom wel! (het ene bad vermijd ik buiten de examenweken, ben altijd bang om studenten tegen te komenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar zwembaden moeten toch weten dat er klanten wegblijven doordat ze niet stevig door kunnen zwemmen? En iets als 55+ uren vinden we doodnormaal en totaaaaaal geen discriminatie, maar ik weet zeker als je zegt: alleen voor mensen onder de 50 dat dan de hel losbreekt wegens discriminatie
Dat soort energie-pieken vooral nuttig gebruiken, you go girl!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben trouwens lekker assertief vandaagStudenten streng toegesproken (ze waren best onder de indruk, hoorde ik later), en even goed m'n poot stijfgehouden bij het centraal magazijn.
Oh, en gister naar de politie geweest voor de ruziende buren. Echt, wat ik nou hebZomer in m'n bol, I guess.
Ah, duidelijk! Dan voelt het straks zonder t-shirt direct een stuk makkelijkerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef z80 het volgende:
als kracht training.
door het t-shirt krijg je extra weerstand in het water, wat zwaarder zwemt.
en na de afzet bij een keerpunt lig je meteen stil, ipv dat je eerst 5 meter "drijft".
Juf CF in badpak tegenkomen, da's toch niet eng?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, niet alle vijftigplussers zwemmen als dweilen, natuurlijk. kunnen ze geen aparte banen maken voor poedelen of stevig zwemmen? Dat doen ze bij beide zwembaden waar ik kom wel! (het ene bad vermijd ik buiten de examenweken, ben altijd bang om studenten tegen te komen).
Wat dat betreft hebben mannen het makkelijk hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Juf CF in badpak tegenkomen, da's toch niet eng?
En je voelt je waarschijnlijk helemaal bloot als je mannelijke sudenten in het bad tegenkomt, kan me dat enorm goed voorstellen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
Wat dat betreft hebben mannen het makkelijk hoorik voel me altijd toch vrij naakt in een badpak!
en bij mannen zie je niets?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben mannen het makkelijk hoorik voel me altijd toch vrij naakt in een badpak!
Mannen hebben de optie om een zwembroek van formaat te dragenquote:
Alleen als ze zo'n strak speedo broekje aandoenquote:
Hier zwemt iedereen met een brilletje en ja, ook onder water zie je dan alles! Dat geldt ook voor jullie, stelletje aan de kant dat denkt dat je elkaar onder de waterspiegel lekker kunt betastenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:45 schreef Tezz het volgende:
Ik voel me ook erg naakt in een badpak. Vreselijk! Iedereen ziet alles! Maar ja, ik zwem wel graag dus af en toe doe ik het lekker toch....
Um, is dat niet stiekem best opwindend?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je voelt je waarschijnlijk helemaal bloot als je mannelijke sudenten in het bad tegenkomt, kan me dat enorm goed voorstellen.
Ik ga het zeker vaker doen, nu ik eenmaal gezien heb dat het helemaal niet zo moeilijk is! Leuk hoor! Heb je nog mayo-tips voor me (qua smaken dan bedoel ik? Want na eenmaal beheers ik de emulsie-maak-techniek natuurlijk tot in de puntjes...)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hier zwemt iedereen met een brilletje en ja, ook onder water zie je dan alles! Dat geldt ook voor jullie, stelletje aan de kant dat denkt dat je elkaar onder de waterspiegel lekker kunt betasten
Lekker he, zelfgemaakte mayo. En ik vind het echt ZO LEUK om te maken! Emulsies maken is echt een keukenhobby van mij, machtig intrigerend vind ik dat!
Steer, dat is waarschijnlijk jouw fantasie....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Um, is dat niet stiekem best opwindend?
Maak je 't met citroensap of azijn? Zelf vind ik azijn te zuur. En geen zwarte peper door je maagdelijk roomwitte mayo mengenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:49 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik ga het zeker vaker doen, nu ik eenmaal gezien heb dat het helemaal niet zo moeilijk is! Leuk hoor! Heb je nog mayo-tips voor me (qua smaken dan bedoel ik? Want na eenmaal beheers ik de emulsie-maak-techniek natuurlijk tot in de puntjes...)
Nouja, niet specifiek CFquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:49 schreef Tezz het volgende:
[..]
Steer, dat is waarschijnlijk jouw fantasie....
Met beide. Ik ben gestart met eidooiers, dyonmosterd en een theelepel wijnazijn. Daarna heb ik hem afgemaakt met vers citroensap.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maak je 't met citroensap of azijn? Zelf vind ik azijn te zuur. En geen zwarte peper door je maagdelijk roomwitte mayo mengen
Qua smaken kun je het zo wild maken als je wilt; als je bijvoorbeeld 1/3 van de olie vervangt door olijfolie, smaakt het meteen heel anders. En dingen met verse kruiden... of wat drupjes sesamolie, voor een oosters effect...
Nee, lijkt me vreselijk. Als wij vroeger een training hadden van een paar dagen vond ik het ook altijd onbegrijpelijk dat collega's samen in het hotel in de sauna gingen zitten. Moet er niet aan denken.....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, niet specifiek CFMaar 't heeft toch wel wat om een collega / docent / whatever in het zwembad aan te treffen.
nee zwemmen in een tent gaat lekker.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen als ze zo'n strak speedo broekje aandoen
zoiets is best raarquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, niet specifiek CFMaar 't heeft toch wel wat om een collega / docent / whatever in het zwembad aan te treffen.
Heb ik ook. Dé uitvinding van de eeuwquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:52 schreef freecell het volgende:
Ik heb een tankini met een short eronder
Hij is héél leuk! En bijna een burkini
Oplossing FTW!
Dat lijkt me ook raar! Ik kwam mijn leraar Nederlands tegen in de sauna toen ik 16 was.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:05 schreef DarkElf het volgende:
zoiets is best raar
kwam ooit een docent tegen die halfzat over straat liep op roze zaterdag... das toch echt vreemd hoor
das vreemd iddquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook raar! Ik kwam mijn leraar Nederlands tegen in de sauna toen ik 16 was.
Eenschquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:59 schreef z80 het volgende:
nee zwemmen in een tent gaat lekker.
zwemmen doe je in een zo strak mogelijk broekje.
Holy mac, dat lijkt me vreselijk genantquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook raar! Ik kwam mijn leraar Nederlands tegen in de sauna toen ik 16 was.
hier hetzelfde.. ik ga gewoon met de mrquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sowieso heb ik op de een of andere manier weinig moeite met het naakt in de sauns, maar zou ik het vreselijk vinden om ineens bekenden tegen te komenIk kies mijn sauna-gezelschap altijd kritisch
Mijn Meneer wil nietquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hier hetzelfde.. ik ga gewoon met de mren zou t echt niet leuk vinden om ineens bekenden tegen te komen. Niet alleen door het naakte maar ook door t ontspannen effect wat anders is als je naast je buurman van schuin beneden zit denk ik
dat vind ik dan weer vies, een privesaunaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn Meneer wil nietWe gaan misschien eens zo'n privé-saunaatje afhuren. Ik vind het met vriendinnen wel OK, zou me met mannelijk gezelschap ook al best ongemakkelijk voelen, vrees ik (anders dan eigen partner, dus).
Dat wordt toch schoongemaakt tussendoor...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat vind ik dan weer vies, een privesaunalekkere gedachte dat daar stelletjes alleen zitten enzo
Rustig, golfjequote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:29 schreef golfer het volgende:
Alsof alle 55+ zwemmers van die trage poedelaars zijn. Ik zwem behalve Z80 waarschijnlijk iedereen er uit.![]()
En ja, ik heb ook een strakke speedo-zwemshort.
heb vroeger nog aan wedstrijdzwemmen gedaan Golferquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:29 schreef golfer het volgende:
Alsof alle 55+ zwemmers van die trage poedelaars zijn. Ik zwem behalve Z80 waarschijnlijk iedereen er uit.![]()
En ja, ik heb ook een strakke speedo-zwemshort.
Dus jij verdrinkt ook niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:40 schreef Den_Haag het volgende:
heb vroeger nog aan wedstrijdzwemmen gedaan Golfer
Je drijft wel beter ja als je wat meer vetkussentjes hebtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben dol op zwemmen. En door mijn eigen ingebouwde zwemband blijf ik ook nog haske goed drijven
In dat geval blijf ik nu dus ook prima drijven. Ik ben voor het eerst van mijn leven ook een buikje gekregen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:16 schreef Isabeau het volgende:
Je drijft wel beter ja als je wat meer vetkussentjes hebt
Lijkt me frustrerend in jouw situatiequote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:20 schreef golfer het volgende:
In dat geval blijf ik nu dus ook prima drijven. Ik ben voor het eerst van mijn leven ook een buikje gekregen.
Hoezo? Welke situatie bedoel je?quote:
Medicijngebruik zal wel meewerken inderdaad, maar voornamelijk het gebrek aan actief sporten het laatste jaar en daar kan ik natuurlijk zelf wel weer wat aan gaan doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Je gezondheid enzo? Dat heeft toch je buikje veroorzaakt?
Koude boter snel door de bloem wrijven, niks aan de handquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok!
* DevilsAndDust stroopt mouwen op.
't is echt niet moeilijk, maar je moet het snel doen, anders wordt de boter te zacht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik probeer het eerst wel even met m'n handen, en mocht het deeg straks tot in m'n haar zitten (deeg en ik zijn geen vriendjes, over het algemeen), dan kan ik altijd nog troost zoeken bij Kennie.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:01 schreef Tezz het volgende:
Ohhhhhhhh ik ben de beste mayonaise-maker OOIT!!!!!!!!![]()
![]()
Man en kind vonden het heerlijk!
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:01 schreef Tezz het volgende:
Ohhhhhhhh ik ben de beste mayonaise-maker OOIT!!!!!!!!![]()
![]()
Man en kind vonden het heerlijk!
![]()
![]()
Ik héb niet eens een keukenmachine!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Koude boter snel door de bloem wrijven, niks aan de handGeen probleem.
Nee! Dan krijg je vieze handen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok!
* DevilsAndDust stroopt mouwen op.
Ik zie jou hier niet bepaald de spirit van Julia Child channelen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, nu ben ik in verwarring gebracht..
Ik heb Kaas sinds maandag ochtend niet gezien. Zus en Isa bezocht. En nu mag ik m ophalen omdat zn auto gekeurd moet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:40 schreef minilot het volgende:
We komen inmiddels zo rond de tijd dat mijn lief normaal gesproken thuis zou komen. Snif.
Wie?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:47 schreef minilot het volgende:
Ik zie jou hier niet bepaald de spirit van Julia Child channelen!
Ik gebruik Julia's recept ook niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zie jou hier niet bepaald de spirit van Julia Child channelen!
Nou weet je - JUIST omdat Julia elke handeling zo specifiek beschrijft kán het bijna niet verkeerd gaan. Elke beginnende thuiskok zou haar moeten koesteren! Ze maakt het juist makkelijk voor je.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik Julia's recept ook niet.. De gedachte dat ik haar bij het eerste recept wat ik uit haar boek zou maken al teleur zou moeten stellen, deden al tranen in m'n ogen opwellen.
Ik heb nu 'gewoon' dat cream cheese-recept van die peerwalnotenquichelink gevolgd. Ik denk dat ik binnenkort wel aan Julia toe ben.
Oe, daar kan ik je dan niet mee helpen. Ik heb er al dertig mensen mee lastig gevallen ('Leer hiermee koken! Nu!'), en nog niet eerder gehoord dat er een probleem mee zou zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en ik kon dat geheimpje om de één of andere reden niet openen op m'n laptop. Ik zit al duchtig naar m'n lief te hinten dat ik het boek wil.
Ja, in de UB lukte het wel hoor! Ik zal hier wel iets Adobe-achtigs missen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, daar kan ik je dan niet mee helpen. Ik heb er al dertig mensen mee lastig gevallen ('Leer hiermee koken! Nu!'), en nog niet eerder gehoord dat er een probleem mee zou zijn.
Nou ja, kun je je er nog even een poosje geestelijk op voorbereiden.
Paaaaaaaaaaaardjes! Hoera! Wat ga je precies bij de manege doen?quote:
Voldoende hulpstukken bij de hand om jezelf te troosten?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:58 schreef minilot het volgende:
Straks rum. Veel rum. En duimen dat dat help om een beetje te slapen vannacht, in zo'n reusachtig, leeg bed.
Hij heeft z'n kussen ook meegenomen, dus daar kan ik dan niet eens aan snuffelen!
Stalknecht, verzorger dus. Stallen schoonmaken, paardjes verzorgen, paardenspulletjes schoonmakenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Paaaaaaaaaaaardjes! Hoera! Wat ga je precies bij de manege doen?
gefeliciteerd!quote:
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Voldoende hulpstukken bij de hand om jezelf te troosten?
Stalknecht - heb ik me dáár even een woeste, mooie, ruige, literaire associatie bij! Jij krijgt vast een dramatische romance met een tuttige barones!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:04 schreef Windigo het volgende:
[..]
Stalknecht, verzorger dus. Stallen schoonmaken, paardjes verzorgen, paardenspulletjes schoonmaken
Daar heb ik toch helemaal geen zin in als mijn lief zo ver weg is!quote:
Vrijwilligerswerk, maar wel de maximum vrijwilligersvergoeding van 150 e per maand en een strak roosterquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:04 schreef golfer het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Bij die manege en betaald werk?
Ik wil eigenlijk ook de papieren versie wel! Maar dan niet voor de enge aspic-receptenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en ik kon dat geheimpje om de één of andere reden niet openen op m'n laptop. Ik zit al duchtig naar m'n lief te hinten dat ik het boek wil.
Met uitzicht op gewoon betaald werken?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:12 schreef Windigo het volgende:
Vrijwilligerswerk, maar wel de maximum vrijwilligersvergoeding van 150 e per maand en een strak roosteren 5 dagen per week uiteindelijk als ik aan het zware werk ben gewend dus best wel een volledige baan
Op een markt toch? Of heb ik dat verzonnen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:20 schreef minilot het volgende:
Hee, Erik is niet De Chef!
Nu moet ik toch eens even gaan uitpluizen waar ik van Erik kaas kan gaan kopen.
Vandaag voor het eerst, maar het was echt niet moeilijk!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:12 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik vind dat moeilijk! Hoe maak jij het?
Ter info zeg maar, past niet bij m'n dieet natuurlijk
Je had gelijk Minilot, ik wil ook best wel kaas kopen van Erik. Hij heeft iets zwaar erotisch.....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:20 schreef minilot het volgende:
Nou, ik dacht zo ongeveer hetzelfde als mensen die zeggen dat ze een aardig woordje Latijns spreken, of dat het bij de buren nogal allochtoons ruikt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:31 schreef Tezz het volgende:
@minilot: wat is er mis met het woord Mediteraans???
Ja, bizar hè?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Je had gelijk Minilot, ik wil ook best wel kaas kopen van Erik. Hij heeft iets zwaar erotisch.....
Ha. Ik schoot vol!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:41 schreef DarkElf het volgende:
nou even kijken hoor:voor F. en het eerste tandje, Windigo en de mayo van Tezz. en
voor minilot die eenzaam is
Weet niet of ik meer gemist heb maar das niet de bedoeling dan hoor
De mr is net weg, op t laatste nog ff 2 traantjes maar ik was er weer snel overheen. Altijd fijn om hem te zien, ik heb zo een verschrikkelijk lieve en goede man die zo zijn best doet om mij de moed erin te laten houden. Wat een geluk heb ik toch met zo een liefde in mijn leven
Oké!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
Vandaag voor het eerst, maar het was echt niet moeilijk!
Twee eidooiers, theelepel mosterd en theelepel azijn losslaan met peper en zout. Dan druppel voor druppel zonnebloem olie erbij, in totaal ongeveer 2,5 dl. Krijg je wel kramp van in je hand, maar het resultaat mag er zijn! Op smaak gebracht met zout en citroensap.
ja hij had zoiets: je kan niet zomaar ineens verdwijnen natuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha. Ik schoot vol!
Het was ook heel tof hoe hij ons zo vlijtig op de hoogte hield van hoe het met je ging de afgelopen weken. Niettemin minstens net zo fijn dat je ons dat nu zélf kunt vertellen!
Trouwens, topwinkel zeg, pdashop.nlquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:45 schreef LieLie het volgende:
Heb maar een nieuwe accu voor m'n telefoon besteld net.
Eigenlijk helemaal niet zo duur, en na de reparatie en software-update is het nog niet geweldig met de batterij.
Zo is het gewoon in één keer opgelost. Gezeur dat ik laat terug moet en zonder telefoon zit ben ik nu wel zat.
Ja, ga me even nog meer mijn vriendje laten missen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:49 schreef LieLie het volgende:
[..]
Trouwens, topwinkel zeg, pdashop.nl
Net besteld, en wordt alsnog morgen bezorgd, gratis. En goede en duidelijke klantenservice.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, ga me even nog meer mijn vriendje laten missen!![]()
(Backoffice-ITer bij Coolblue, het bedrijf achter al die dingesshops.nl)
Hmm, ik heb het nooit zo ervaren, maar als je het zo zegt......quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, ik dacht zo ongeveer hetzelfde als mensen die zeggen dat ze een aardig woordje Latijns spreken, of dat het bij de buren nogal allochtoons ruikt.
Maar naar aanleiding van jouw post ben ik even gaan Googelen en tot mijn opperste schrik is 'mediterraans' in 2007 opgenomen in de Van Dale
http://www.onzetaal.nl/advies/mediterraan.php
Ik zeg: taalverloedering!
Post het dan hier! Als het niet te ver is, wil ik ook wel een stuk kaas van die gozerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:20 schreef minilot het volgende:
Ik sla je!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hmm, ik heb het nooit zo ervaren, maar als je het zo zegt......
Ik kook zelf graag Mediterraans (NIET slaan!!!!). Ik zou niet weten welke andere verzamelnaam ik kan gebruiken voor de Italiaanse, Spaanse en Griekse keuken....
Ja maar ik kom uit Brabant. Ik mág dat soort taalfouten maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sla je!![]()
Je hebt het dan gewoon, zoals het hoort, over de mediterrane keuken - je kookt mediterraan!
Hahaha! Ik voorzie een dames-culimeet op een winderige markt in Bunschoten, rode rozen mee, en onderbroekjes de kaaskraam ingooien!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Post het dan hier! Als het niet te ver is, wil ik ook wel een stuk kaas van die gozer
Wauw. Klinkt als the real dealquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:41 schreef DarkElf het volgende:
nou even kijken hoor:voor F. en het eerste tandje, Windigo en de mayo van Tezz. en
voor minilot die eenzaam is
Weet niet of ik meer gemist heb maar das niet de bedoeling dan hoor
De mr is net weg, op t laatste nog ff 2 traantjes maar ik was er weer snel overheen. Altijd fijn om hem te zien, ik heb zo een verschrikkelijk lieve en goede man die zo zijn best doet om mij de moed erin te laten houden. Wat een geluk heb ik toch met zo een liefde in mijn leven
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Hahaha! Ik voorzie een dames-culimeet op een winderige markt in Bunschoten, rode rozen mee, en onderbroekjes de kaaskraam ingooien!
Ik vind het maar een vieze rare kerelquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Hahaha! Ik voorzie een dames-culimeet op een winderige markt in Bunschoten, rode rozen mee, en onderbroekjes de kaaskraam ingooien!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef Tezz het volgende:
[..]
![]()
Hij doet me zo aan iemand denken. Maar ik weet niet aan wie!
hey das niet waar he... als brabo woon je een stuk dichterbij dan wij noorderlingenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:55 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja maar ik kom uit Brabant. Ik mág dat soort taalfouten maken.![]()
Ja, dat snap ik dan ook wel weer. Maar toch drukt dat de pret niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vieze rare kerel
De zanger van The Doors komt telkens in mij op.......quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Janoujanou, dat heb ik dus ook! Ik roep het al de hele week! Maar wie?
Oh ja, dat is waar. Wat een geluk heb ik toch!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef cybermans het volgende:
[..]
hey das niet waar he... als brabo woon je een stuk dichterbij dan wij noorderlingen
Woei je eerste (-bij)baan Boris? Wanneer hoor je wat?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:25 schreef borisz het volgende:
Windigo
Ik heb van de week gesolliciteerd voor een parttime baan in de accountancy.. Een zinnige bijbaan zou wel prettig zijn.
Daar lijkt ie niet echt op. Althans als jullie druipgrotten over deze:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:58 schreef Tezz het volgende:
De zanger van The Doors komt telkens in mij op.......
Eerste echte bijbaan ja, krantenwijk tel ik niet mee. Ik weet niet wanneer ik wat hoor, heb via een zoekbijbaan.nl gesolliciteerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Woei je eerste (-bij)baan Boris? Wanneer hoor je wat?
Ik kon er helemaal geen punten van snijden, de zijkant was wel ok, maar de bodem kon ik zo bij elkaar schrapen.quote:
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:34 schreef Leintjeuh het volgende:
*burp* Patatjes uit de oven met biefstuk en salade
Heb je 'm wél netjes een kwartiertje laten staan voordat je 'm aansneed?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kon er helemaal geen punten van snijden, de zijkant was wel ok, maar de bodem kon ik zo bij elkaar schrapen.
Nee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Heb je 'm wél netjes een kwartiertje laten staan voordat je 'm aansneed?
Helpt echt!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee.. Moet dat? Dat stond helemaal niet in het recept! Helpt dat? Echt?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben me trouwens aan het inlezen over de Syrische en Jordanische keuken... Oeh![]()
Helemaal zin in!
Hartig ontbijt trouwens, dat wel: favabonen of brood met za'atar of labneh met olijfolie. Ah well. Waarom ook niet
Als je je korstdeeg netjes blind voorbakt dan kun je er bij wijze van spreken erwtensoep in doen, en dan is het nog oké. Aangezien de vulling van een quiche normaal gesproken nogal vol zit met room en ei is het nergens voor nodig om bang te zijn voor natte groenten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:16 schreef Bluezz het volgende:
CF, ik moet opzoeken waar je het over hebt hoor![]()
Wat is eigenlijk een makkelijke quiche om te maken?
Met bladerdeeg en welke groenten zodat het niet té nat wordt?
En we gaan er gewoon helemaal niks van zeggen, omdat jij in je bedje in een ziekenhuis ligt en alleen maar liefde hoort te krijgen!quote:
ik kook eigenlijk nooit meer met pakjes en zakjesquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:21 schreef minilot het volgende:
[..]
En we gaan er gewoon helemaal niks van zeggen, omdat jij in je bedje in een ziekenhuis ligt en alleen maar liefde hoort te krijgen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |