abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79327540
Mijn laatste reactie:
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:52 schreef cybermans het volgende:

barbaar
John-117 aka Master Chief staat zelfs in madame toussot (of hoe je dat ook mag spellen)
Ik moet hier toch nog even iets over zeggen, aangezien niemand anders dat doet. Ik proestte het even uit dat cybermans hier golfer een barbaar noemt omdat die nog nooit gehoord heeft van een of andere vage gamesfiguur (waar ik ook werkelijk waar nog nooit eerder van had gehoord) en vervolgens heeft hij zelf geen flauw idee hoe je Tussauds schrijft

Wie is hier de barbaar!

Goedemorgen! Aan kcal tellen doe ik niet meer, ik weet zo ook wel dat je niet wilt weten hoeveel energie er in een handje chips of cashewnoten zit.

Ik hoop dat Bente wat is opgeknapt.

Steer, ik kreeg pas echt waardering voor mijn ouders toen ik het huis uit was en ging ze eindelijk ook meer als mensen zien. En mensen maken fouten Ik zag mijn ouders plots ook allerlei dingen doen die ik thuis nooit mocht (zoals je brood dubbel beleggen whehehe). Ik vind ouders soms maar vreemd in opvoeding; je kinderen dingen verbieden die je zelf ook altijd deed en nu even verbergt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:46:54 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_79327659
Brood dubbel beleggen, mjam.

M'n ma gaf me altijd ham/haas kaas mee naar de brugklas.
Confidence through competence
pi_79327755
Ham/haas? wat chique
pi_79327770
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........

En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....

Mijn ouders zijn echt de beste van de wereld....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_79327915
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........

En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....

En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zo

Alleen dat met geld leren omgaan hebben mijn ouders me nooit echt geleerd, dat vind ik wel jammer. Ik had bijvoorbeeld wel kleedgeld, maar ik gaf dat aan van alles en nog wat uit behalve kleren. En ook mijn weekendbaantje werd vooral gebruikt voor het kopen van lekkere dingen en tijdschriften.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_79328026
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zo

Alleen dat met geld leren omgaan hebben mijn ouders me nooit echt geleerd, dat vind ik wel jammer. Ik had bijvoorbeeld wel kleedgeld, maar ik gaf dat aan van alles en nog wat uit behalve kleren. En ook mijn weekendbaantje werd vooral gebruikt voor het kopen van lekkere dingen en tijdschriften.
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.

Erg frustrerend (toen) maar nu pluk ik daar zeker de vruchten van!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:56:22 #7
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79328070
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]

Goedemorgen! Aan kcal tellen doe ik niet meer, ik weet zo ook wel dat je niet wilt weten hoeveel energie er in een handje chips of cashewnoten zit.
Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vet Ik ben al 2 kilo afgevallen door op mijn eigen manier gezond te eten, het voedingscentrum kan wat dat betreft mijn rug op
pi_79328110
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef Tezz het volgende:
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.

Erg frustrerend (toen) maar nu pluk ik daar zeker de vruchten van!
Ja, dat is wel handig als dat je goed is bijgebracht Gelukkig is het nu ook wat meer in het nieuws en dergelijke dat het heel belangrijk is je kinderen financieel verstand bij te brengen.

Ziektekostenverzekering vond ik als 15-jarige vreselijk frustrerend. Ik werkte aanvankelijk 4 avonden per maand en verdiende daarbij zo'n 75 gulden per maand. En dan moest ik 35 euro ziekenfonds betalen Ik vond het echt heel onrechtvaardig (nog steeds). Gelukkig is dat nu veranderd voor jongeren.
pi_79328150
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef Windigo het volgende:

Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vet Ik ben al 2 kilo afgevallen door op mijn eigen manier gezond te eten, het voedingscentrum kan wat dat betreft mijn rug op
Je mag alles eten hoor, als je het maar met mate doet als het heel kcalrijk is. En olijven zijn gezond en niet in de laatste plaats ook erg lekker
pi_79328192
Ik heb trouwens net het Perzische nieuwjaar gevierd met veel nootjes, gedroogd fruit en taart Leuk!

En ik heb mijn ene afstudeerder bijna aan het huilen gemaakt
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:00:12 #11
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79328253
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:

Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.

Ik verbaasde me altijd als kind over andere families waar je maar één koekje mocht bij de thee, en waar je niet mee mocht eten en waar op feestjes alleen chips, goedkope worst en kaas te krijgen waren. Bij ons werden hele bachannalen aangericht, tafels vol eten waar mn moeder dan een week voor in de keuken stond.. Leuke herinneringen hoor! Mijn Culi gehalte zit dus in de familie
pi_79328332
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.

Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
pi_79328455
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:00 schreef Windigo het volgende:

[..]

Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.

Ik verbaasde me altijd als kind over andere families waar je maar één koekje mocht bij de thee, en waar je niet mee mocht eten en waar op feestjes alleen chips, goedkope worst en kaas te krijgen waren. Bij ons werden hele bachannalen aangericht, tafels vol eten waar mn moeder dan een week voor in de keuken stond.. Leuke herinneringen hoor! Mijn Culi gehalte zit dus in de familie
Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.
Wij gingen ieder jaar op vakantie, maar dan wel op de camping zonder luxe uitstapjes. Ik kreeg voldoende kleren, maar wel uit de uitverkoop.

Nu wij het huis uit zijn kunnen ze ruimer leven (minder kosten, wij zijn immers zelfstandig).
pi_79328489
Ik gebruik Valtaf.nl, maar alleen omdat ik het, totdat ik het weer beu ben, heel lollig vind om heel preciezerig elke dag in te voeren wat ik gegeten heb, gewoon uit interesse. Ik blijk gewoon heel wat minder calorieën te eten dan ik altijd dacht!

---

Ik merk nu ik volwassen ben trouwens wel hoe lastig het is dat ik van huis uit weinig besef van financieën mee heb gekregen. Alles kon altijd wel, en de enige reden dat ik geen stinkend verwend kind ben geworden is dat ik me nooit voor materiële dingen heb kunnen interesseren.

Maar een gebrek aan leren omgaan met geld in combinatie met ADHD heeft er, zeker in de eerste jaren dat ik het huis uit was, wel voor gezorgd dat ik regelmatig een deurwaarder op de koffie had. Inmiddels is het gelukkig wel een beetje bijgetrokken, maar onhandig is en blijft het.

---

Tip: als je vriendje de tahini heeft opgemaakt is pindakaas in de hummus ook erg lekker!

---

Zo badpak zoeken. Uurtje baantjes trekken en niet proberen te denken aan het feit dat de mr. vanavond niet thuiskomt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_79328566
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.

Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
Natuurlijk! Beetje vertrouwen is tof voor een kind!
pi_79328583
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
En ik heb mijn ene afstudeerder bijna aan het huilen gemaakt
Vertel!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:08:25 #17
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79328650
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:

Een half uurtje zou wel moeten kunnen denk ik..
pi_79328654
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:

Tip: als je vriendje de tahini heeft opgemaakt is pindakaas in de hummus ook erg lekker!

Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hier ), dus als mijn pot weer eens leeg is moet ik altijd creatief zijn!
Sesamzaadjes roosteren en crunchen met olie kan ook wel, maar een lepel pindakaas is makkelijker!
pi_79328708
ik zou het niet durven tezz milou is nog nooit alleen thuis geweest. behalve toen ze een jaar of 4 was en ik mezelf had buitengesloten en moest wachten op mijn moeder uit voorburg met de reservesleutels. gelukkig lag ze te slapen
pi_79328712
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Tezz het volgende:

[..]

Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hier ), dus als mijn pot weer eens leeg is moet ik altijd creatief zijn!
Sesamzaadjes roosteren en crunchen met olie kan ook wel, maar een lepel pindakaas is makkelijker!
Ook geen Jumbo? De Jumbo hier in het dorp verderop heeft altijd wel tahini.
Wij krijgen er in ons durp een vierde turk bij! In dezelfde straat!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:40 #21
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79328755
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef Tezz het volgende:

[..]

Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.
Wij gingen ieder jaar op vakantie, maar dan wel op de camping zonder luxe uitstapjes. Ik kreeg voldoende kleren, maar wel uit de uitverkoop.

Nu wij het huis uit zijn kunnen ze ruimer leven (minder kosten, wij zijn immers zelfstandig).
Wij leefden verder ook zuinig hoor, we gingen overal met de trein of fiets heen (hadden geen auto) en ik kreeg ook kleding uit de uitverkoop, maar wij gingen ook niet eerder jaar op vakantie, want dat geld ging vaak in eten zitten Maar heb nooit het gevoel dat ik iets tekort ben gekomen gehad, misschien ook wel omdat ik totaal niet materialistisch aangelegd ben. Maar op eten kan ik nog steeds niet echt bezuinigen
pi_79328851
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Vertel!
Ik ben echt heel streng geweest! Ik had ze al vaker feedback gegeven op teksten, en ik zie niet echt verbetering. Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller', ze moeten nauwkeurige omschrijvingen gebruiken en gestructureerd schrijven. Dus ik heb ze nu gemeld dat ik er echt niet tevreden over was, en dat als ik de volgende keer geen verbetering zie, ik stop het het corrigeren van dat soort fouten en ze een negatieve beoordeling kunnen verwachten

Ik was ook gewoon een beetje pissig omdat ik gister mijn pilatesles hebt gemist dankzij hun beroerde schrijfsels, natuurlijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:13:35 #23
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79328898
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:
Ik merk nu ik volwassen ben trouwens wel hoe lastig het is dat ik van huis uit weinig besef van financieën mee heb gekregen. Alles kon altijd wel, en de enige reden dat ik geen stinkend verwend kind ben geworden is dat ik me nooit voor materiële dingen heb kunnen interesseren.

Maar een gebrek aan leren omgaan met geld in combinatie met ADHD heeft er, zeker in de eerste jaren dat ik het huis uit was, wel voor gezorgd dat ik regelmatig een deurwaarder op de koffie had. Inmiddels is het gelukkig wel een beetje bijgetrokken, maar onhandig is en blijft het.
Herkenbaar!
De laatste jaren dat ik thuis woonde verdiende mijn vader ruim boven modaal en hadden we het dus heel ruim, en ik leerde inderdaad ook totaal niet met geld om gaan. Het eerste jaar dat ik op mezelf woonde heeft mijn vader iedere keer dat ik het weer verprutst had mijn huur betaald enzo, waardoor ik niks leerde en geld op de verkeerde manier bleef uitgeven. Uiteindelijk heb ik met hulp van therapie zélf gekozen om hem niet meer om hulp te vragen, en inmiddels red ik het zonder zijn bemoeienis. Ik ben zo trots op mezelf!
pi_79328935
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller'
Hahaha, Jezus! - nogal wiedes dat je daarmee geen genoegen neemt, zeg!

Wel jammer van je pilates. Maar in nood kan dat ook thuis, op de grond, met YouTube erbij!
pi_79329064
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef Windigo het volgende:
Uiteindelijk heb ik met hulp van therapie zélf gekozen om hem niet meer om hulp te vragen, en inmiddels red ik het zonder zijn bemoeienis. Ik ben zo trots op mezelf!
Dat is inderdaad een geel goede ontwikkeling!

Ik heb het vanaf dag één na uit het huis gaan nooit gekund - hulp vragen aan mijn ouders. Combinatie van niet durven en niet willen. Toen mijn lief en ik op een gegeven moment jaaaaaaaaaren later ons huis uitgezet dreigden te worden wegens een wel érg dramatische achterstand in administratie heb ik maar even de stoute schoenen aangetrokken en verteld dat het allemaal niet zo goed ging. Toen hebben ze eenmalig heel eventjes geholpen en daar voel ik me nog steeds vervelend over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')