Ik moet hier toch nog even iets over zeggen, aangezien niemand anders dat doet. Ik proestte het even uit dat cybermans hier golfer een barbaar noemt omdat die nog nooit gehoord heeft van een of andere vage gamesfiguur (waar ik ook werkelijk waar nog nooit eerder van had gehoord) en vervolgens heeft hij zelf geen flauw idee hoe je Tussauds schrijftquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:52 schreef cybermans het volgende:
barbaar
John-117 aka Master Chief staat zelfs in madame toussot (of hoe je dat ook mag spellen)
En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zoquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........
En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....![]()
Mijn ouders zijn echt de beste van de wereld....![]()
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ze kopen nu Coca Cola en thuis wonend was dat altijd iets van 3-es of zo
Alleen dat met geld leren omgaan hebben mijn ouders me nooit echt geleerd, dat vind ik wel jammer. Ik had bijvoorbeeld wel kleedgeld, maar ik gaf dat aan van alles en nog wat uit behalve kleren. En ook mijn weekendbaantje werd vooral gebruikt voor het kopen van lekkere dingen en tijdschriften.
Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vetquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]
Goedemorgen! Aan kcal tellen doe ik niet meer, ik weet zo ook wel dat je niet wilt weten hoeveel energie er in een handje chips of cashewnoten zit.
Ja, dat is wel handig als dat je goed is bijgebrachtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef Tezz het volgende:
Mijn ouders hebben me het wel geleerd, maar dat heeft ook wel voor veel ruzie gezorgd thuis... Toen ik 18 werd zei mijn vader doodleuk: 'zo meisje, ga het maar eens lekker allemaal zelf proberen!'. Dus ik moest alles zelf doen, mijn school betalen (wel met geld dat mijn vader op mijn rekening stortte), een ziektekostenverzekering afsluiten, mijn inkomen (ik werkte in de weekenden in de supermarkt) verdelen zodat ik kleren kon kopen en uit kon gaan.
Erg frustrerend (toen) maar nu pluk ik daar zeker de vruchten van!
Je mag alles eten hoor, als je het maar met mate doet als het heel kcalrijk is. En olijven zijn gezond en niet in de laatste plaats ook erg lekkerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef Windigo het volgende:
Ik ben net begonnen met de calorieënteller van het voedingcentrum maar ik neem hun advies niet serieus, ik gebruik het gewoon om bij te houden wat ik eet. Volgens hun mag je bijvoorbeeld geen olijven eten, want die zijn te vetIk ben al 2 kilo afgevallen door op mijn eigen manier gezond te eten, het voedingscentrum kan wat dat betreft mijn rug op
Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef Tezz het volgende:
Ik herken wat Isa zegt over haar ouders. Ik had dat ook, toen ik het huis uit ging zag ik ineens waarom ze altijd zo hamerden op mijn financiele beheers-skills, waarom het onzin was om dure koekjes te kopen en dan vervolgens het pak halfvol weg te gooien en waarom ik wekelijks mijn kamer op moest ruimen voor de poetsbeurt........
En inderdaad, toen ik het huis uit ging kochten ze ineens wel Lays-chips en dure franse kaasjes....![]()
Mijn ouders zijn echt de beste van de wereld....![]()
Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mijn ouders waren het tegenovergestelde.. Wij gingen zelfs boodschappen doen in Engeland, Frankrijk en Duitlsland omdat er daar dingen te koop waren die je hier niet kon/kan krijgen op eetgebied. Daar werd echt nóóit op bezuinigd, en ik merk nu dus ook dat ik wat eten betreft gewoon gewend ben aan luxe. Ik geef er dus in mijn eentje ook relatief veel geld aan uit, en bezuinig meer op kleding en spullen. Liever iedere dag een heerlijke maaltijd dan eens in de zoveel tijd een gadget.
Ik verbaasde me altijd als kind over andere families waar je maar één koekje mocht bij de thee, en waar je niet mee mocht eten en waar op feestjes alleen chips, goedkope worst en kaas te krijgen waren. Bij ons werden hele bachannalen aangericht, tafels vol eten waar mn moeder dan een week voor in de keuken stond.. Leuke herinneringen hoor! Mijn Culi gehalte zit dus in de familie![]()
Natuurlijk! Beetje vertrouwen is tof voor een kind!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.
Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
Vertel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
En ik heb mijn ene afstudeerder bijna aan het huilen gemaakt
Een half uurtje zou wel moeten kunnen denk ik..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef Tezz het volgende:
Dilemma: ik wil boodschappen gaan doen en mijn dochter ligt op de bank ziek te wezen. Kan ik een half uurtje de deur uit? Mijn man is thuis, die ligt in bed (nachtdienst gehad) en ze mag van mij de deur alleen open doen voor opa, oma of tante. Verder voor niemand.
Zou ik het aandurven? Ze is zeven en ziek, dus niet in staat (denk ik) tot het bedenken van baldadige trucs.
Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hierquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:
Tip: als je vriendje de tahini heeft opgemaakt is pindakaas in de hummus ook erg lekker!![]()
Ook geen Jumbo? De Jumbo hier in het dorp verderop heeft altijd wel tahini.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wat een goede tip! Ik kan hier in de omgeving nergens tahin kopen (geen toko's of turken hier), dus als mijn pot weer eens leeg is moet ik altijd creatief zijn!
Sesamzaadjes roosteren en crunchen met olie kan ook wel, maar een lepel pindakaas is makkelijker!
Wij leefden verder ook zuinig hoor, we gingen overal met de trein of fiets heen (hadden geen auto) en ik kreeg ook kleding uit de uitverkoop, maar wij gingen ook niet eerder jaar op vakantie, want dat geld ging vaak in eten zittenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn ouders leefden vrij zuinig (ze hadden gewoon niet meer geld), maar ik heb niet het gevoel dat ik ooit iets te kort gekomen ben. Bij ons mocht iedereen mee-eten, maar dat werd dan wel een grote pan macaroni of panne(n)koeken.
Wij gingen ieder jaar op vakantie, maar dan wel op de camping zonder luxe uitstapjes. Ik kreeg voldoende kleren, maar wel uit de uitverkoop.
Nu wij het huis uit zijn kunnen ze ruimer leven (minder kosten, wij zijn immers zelfstandig).
Ik ben echt heel streng geweest! Ik had ze al vaker feedback gegeven op teksten, en ik zie niet echt verbetering. Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller', ze moeten nauwkeurige omschrijvingen gebruiken en gestructureerd schrijven. Dus ik heb ze nu gemeld dat ik er echt niet tevreden over was, en dat als ik de volgende keer geen verbetering zie, ik stop het het corrigeren van dat soort fouten en ze een negatieve beoordeling kunnen verwachtenquote:
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:05 schreef minilot het volgende:
Ik merk nu ik volwassen ben trouwens wel hoe lastig het is dat ik van huis uit weinig besef van financieën mee heb gekregen. Alles kon altijd wel, en de enige reden dat ik geen stinkend verwend kind ben geworden is dat ik me nooit voor materiële dingen heb kunnen interesseren.
Maar een gebrek aan leren omgaan met geld in combinatie met ADHD heeft er, zeker in de eerste jaren dat ik het huis uit was, wel voor gezorgd dat ik regelmatig een deurwaarder op de koffie had.Inmiddels is het gelukkig wel een beetje bijgetrokken, maar onhandig is en blijft het.
Hahaha, Jezus! - nogal wiedes dat je daarmee geen genoegen neemt, zeg!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Een wetenschappelijk rapport mag niet volstaan met 'dat is logisch' en 'redelijk wat sneller'
Dat is inderdaad een geel goede ontwikkeling!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef Windigo het volgende:
Uiteindelijk heb ik met hulp van therapie zélf gekozen om hem niet meer om hulp te vragen, en inmiddels red ik het zonder zijn bemoeienis. Ik ben zo trots op mezelf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |