Voor ons kijkers: kijk aub eens naar de settings van de programma's die je gebruikt om je foto's te verwerken, dat niet steeds je EXIF-info er uit wordt gegooid.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:39 schreef xjoyce het volgende:
jaa die ogen he, die zijn megablauw heb er niks aan bewerkt ofzo! En ik heb er wel vaker '''last'' van dat de mensen die ik fotografeer wat bleek uitkomen op de foto ik weet niet goed waar het aan ligt en hoe ik dat anders kan doen. Als iemand tips heeft?
Zelfportret van gisteravond met mijn softboxJa het is jammer dat je mijn arm ziet dat ik daarmee de foto maak maar het was ook eigenlijk puur om het licht uit te testen alleen vond deze achteraf ook wel mooi.
[ afbeelding ]
Of nog beter gebruik maken tijdens het schieten en bewerken van je histogram dan weet ja vaak al meteen (ook als je scherm te licht of te donker is) of je foto goed is belicht over het gehele bereik,.quote:En als je vindt dat je foto's altijd te bleek zijn, kun je eens kijken naar de camera-instellingen. Via het menu even op zoek naar 'saturation' oid en dat omhoog gooien.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:39 schreef xjoyce het volgende:
jaa die ogen he, die zijn megablauw heb er niks aan bewerkt ofzo! En ik heb er wel vaker '''last'' van dat de mensen die ik fotografeer wat bleek uitkomen op de foto ik weet niet goed waar het aan ligt en hoe ik dat anders kan doen. Als iemand tips heeft?
Zelfportret van gisteravond met mijn softboxJa het is jammer dat je mijn arm ziet dat ik daarmee de foto maak maar het was ook eigenlijk puur om het licht uit te testen alleen vond deze achteraf ook wel mooi.
[ afbeelding ]
Wat mij betreft nu al de FOT-verrassing van 2010quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:25 schreef kvdv het volgende:
Xjoyce, je gaat lekker. Wat ik hier van je zien, daar zouden ze je zeker mee toelaten op een fotografie opleiding. (Wervend)
Dankje! T is ook echt topdrukte op het moment! Zal snel weer even wat nieuw materiaal uploaden.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:57 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Wow waanzinnige foto! De rest van jouw werk op je website ziet er ook gaaf uit zeg!
Wie en welke foto's?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:06 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ben ik echt de enige die al die foto's niet zo vind? Het is allemaal echt totaal niet mijn smaak
Belangrijkste is dan denk ook kun je het gevoel omschrijven wat je niet fijn vindt? Ook al is het soms een persoonlijke kwestie. (dit kan namelijk helpen in de nuance aanbrengen bij het fotograferen of bewerken)quote:
mooie manquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:45 schreef Casemodders het volgende:
Toevallig vandaag even tussen alle andere dingen door geschoten.
Edit: link ging niet goed dus even de foto opnieuw:
[ afbeelding ]
Nee zoals ik al zei het is echt gewoon niet mijn smaak, het is gewoon haar stijl van fotograferen en bewerken denk ik. Ik houd gewoon meer van wat dromerige foto's en zo min mogelijk bewerking. Dus niet aanvallend bedoeld joycequote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:17 schreef Casemodders het volgende:
[..]
Belangrijkste is dan denk ook kun je het gevoel omschrijven wat je niet fijn vindt? Ook al is het soms een persoonlijke kwestie. (dit kan namelijk helpen in de nuance aanbrengen bij het fotograferen of bewerken)
Dit is een winnaar. Absoluut de sterkste van wat ik van deze bandshoot gezien heb.quote:[ afbeelding ]
Lekker bezig maar volgens mij kun je in de bewerking er nog veel meer uit halen (ten zei je graag alles zo rauw mogelijk houdt) Ik ben even zo aso geweest om 5 min in je foto te shoppen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:16 schreef photolex het volgende:
Ja, goede platen staan hier soms tussen. Soms voel ik me brutaal door hier ook wat te plaatsen
@Joyce: Die laatste foto vindt ik tof. Die eerste is gewoon een mooi meisje die net tussen serieus en lach inzit en dat oogt gekDe tweede heeft een leuk idee (iedereen kijkt over je heen, behalve 1 persoon) maar het komt er voor mij nèt niet doorheen.
@Erik en Mandamo: ik weet het niet... :s
Shoot met Linda gehad:
[ afbeelding ]
om nom nomquote:Op maandag 21 juni 2010 22:16 schreef photolex het volgende:
Ja, goede platen staan hier soms tussen. Soms voel ik me brutaal door hier ook wat te plaatsen
@Joyce: Die laatste foto vindt ik tof. Die eerste is gewoon een mooi meisje die net tussen serieus en lach inzit en dat oogt gekDe tweede heeft een leuk idee (iedereen kijkt over je heen, behalve 1 persoon) maar het komt er voor mij nèt niet doorheen.
@Erik en Mandamo: ik weet het niet... :s
Shoot met Linda gehad:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |