Iedereen in dat topic is wel gelukkig met de 900Mhz en die is ook stabieler dan de 1Ghz als ik zo lees.quote:Op zondag 4 april 2010 10:56 schreef PiRANiA het volgende:
http://maemocentral.com/2010/04/03/the-n900-overclocked-to-1ghz/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MaemoCentral+%28Maemo+Central%29
Jawel, de n900 is overgeclocked naat 1GHz
Thanks!!!!! Heb me rot lopen zoeken.quote:Op zondag 4 april 2010 10:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij de camera de "A" selecteren en dan kan je onderaan "automatic video" selecteren.
Ik merk al direct dat hij vlotter is met browsen en wat zwaardere applicaties zoals 'seriesfinale' enzo. Maar ik zal het even een dagje aankijken voor ik een echt oordeel geef.quote:
Dat is wel erg fijn, dat je even over 'de top' kan gaan wanneer het uitkomt. Toch vind ik 't een beetje eng om zoiets te doen met m'n telefoonquote:Op maandag 5 april 2010 19:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik merk al direct dat hij vlotter is met browsen en wat zwaardere applicaties zoals 'seriesfinale' enzo. Maar ik zal het even een dagje aankijken voor ik een echt oordeel geef.
Hij schakelt wel netjes over naar ruststanden van 125 of 250 Mhz. Dus ik verwacht niet echt veel extra batterijverbruik.
Nee, je hoeft alleen een nieuwe kernel te flashen en dat is binnen een halve seconde gedaan.quote:Op maandag 5 april 2010 19:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is het veel werk om hem aan te passen dan?
Ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik wil eerst even zien wat de batterij doet op 800 met intensief gebruik morgen. (media player, bluetooth, 3g & browsen tegelijk een uur lang)quote:Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb m'n N900 op 900Mhz gezet
Werkt perfect
Bij de N900 is er niet zo heel veel nadeel omdat de processor ervoor gemaakt is om het te kunnen en je de voltage's niet aanpast. Als je bij normale snelheden blijft is het ergste wat kan gebeuren dat de leeftijd van je processor ietsje korter wordt. Hij wordt intensiever gebruikt, dus hij 'slijt' sneller.quote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef lkb9000 het volgende:
Ik heb helemaal geen ervaring met overclocken, ook niet met PC's. Wat zijn daar nadelen aan? Naast eventueel batterijgebruik, is het ook beschadigend voor je hardware of iets dergelijks?
Als je processor binnen 2 jaar zijn einde bereikt en dit komt misschien door het overklokken, hoe gaat de Nokia Garantie er dan mee om? Enig idee?quote:Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij de N900 is er niet zo heel veel nadeel omdat de processor ervoor gemaakt is om het te kunnen en je de voltage's niet aanpast. Als je bij normale snelheden blijft is het ergste wat kan gebeuren dat de leeftijd van je processor ietsje korter wordt. Hij wordt intensiever gebruikt, dus hij 'slijt' sneller.
De kans dat je hem laat vallen en dat hij in 30 stukjes ligt is overigens vele vele malen groter dan dat je N900 er vroegtijdig mee ophoudt door hem over te klokken naar 800-900.
Met een verkorte processor duur heb je het over 10 jaar vs 9 jaarquote:Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Als je processor binnen 2 jaar zijn einde bereikt en dit komt misschien door het overklokken, hoe gaat de Nokia Garantie er dan mee om? Enig idee?
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=3808928quote:ik zie hier wel echt veel mensen die denken dat dat ding ineens binnen een week dood gaat of ligt te gloeien in je zak....
Voor deze persoonen:
1: lees het artikel!
2: verdiep je heel even in overclocken....
Want:
1: de chip is er voor gemaakt (voor 600mhz tot 1Ghz+)
2: de (eventuele) koeling is gemaakt voor het voltage waar de chip op draait.
En het voltage word dus NIET verhoogd, Dus word hij ook niet warmer!
3: de energie bespaarden functies zoals terug clocken naar 125mhz (en het daarbij behoorden voltage) blijven in tact.
Conclusie:
-Je krijgt hier mee een gratis performance boost die de N900 gehakt laat maken van alle telefoons met een snapdragon @ 1Ghz
-Veder gaat je telefoon niet minder lang mee en zal er vrijwel geen verandering in baterijduur optreden.
sterker nog, omdat je telefoon minder lang over taken doet, kan hij zich weer sneller in een energie besparen stand zetten en zou je in theorie zelfs energie besparen
quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=3808928
Ja kan, maar dat zit nog in betaquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:37 schreef Esmerallda17 het volgende:
ik heb ook de n900, maar volgens mij weet ik er nog weinig van
kun je dat blauwe lampje links als je een sms hebt binnen gekregen of gebeld bent veranderen van kleur??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |