Ik verdiende eerst 40euro in de maand ofzo iets in die richting..quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:28 schreef piepeloi55 het volgende:
Wat verdiend dat trouwens, een krantenwijk (ik neem aan folders en geen ochtenkrant) deze dagen?
Ik kreeg 40-45 gulden per week voor het AD bezorgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:46 schreef Valluik het volgende:
Toen ik nog kranten deed kreeg ik ¤400,- per maand![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef MissKriel het volgende:
[..]
Ik verdiende eerst 40euro in de maand ofzo iets in die richting..
En nu maar 20 a 25.!!
Die krant die ik moet bezorgen is alleen op woensdag dat is het schagerweekblad 1x in de week 1 uurtje.
Toen ik de kranten zelf deed dumpte ik ze..maar nu wil ik het niet meer doen dus doet me oma het voor me zodat ik nog wat geld heb dus nu worden ze wel netjes bezorgd
Precies, 160 tot 180 gulden per maand voor het ED.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kreeg 40-45 gulden per week voor het AD bezorgen.
OK, dat was mid jaren '80
of in de kou met sneeuw dat je steeds op je bek flikker of je handen bevroren zijn.!quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:51 schreef LXIV het volgende:
Toen ik 14 was had ik ook een folderwijkje. Soms had je geluk, dan had je 10 folders en je kreeg per folder een cent. Mijn moeder was altijd zo vriendelijk om ze in te vouwen. Met 10 folders had ik zo'n 65 gulden, voor die tijd best veel geld.
Maar soms had ik ook maar één krantje. Dan moest ik 3 uur door de regen fietsen voor 6 gulden 50. Dat was wat minder.
Yep ken het, een keertje zelfs bijna getroffen door de bliksem, dat was pas schrikkenquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:53 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
of in de kou met sneeuw dat je steeds op je bek flikker of je handen bevroren zijn.!
Zit zeker een kern van waarheid in, daarnaast leer je ook de nodige lessen in doorzettingsvermogen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:57 schreef LXIV het volgende:
Maar goed. Je leert de waarde van het geld wel kennen zo. Kan geen enkel kwaad voor je persoonlijke ontwikkeling.
Op sommige adressen hield ik de Donald Duck vast terwijl de hond achter de deur er zijn tanden in zettequote:Op donderdag 18 maart 2010 23:05 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
of aan gevallen worden door zon klein rot hondje!
of van die rot brivenbussen die je moet indrukken voordat je krant door heen kan duwen. verschillende keren zaten mijn vingers er tussen op het begin.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Op sommige adressen hield ik de Donald Duck vast terwijl de hond achter de deur er zijn tanden in zette![]()
Met de hoop dat de bewoners wat zouden doen aan het agressieve gedrag van hun viervoeter![]()
Beter een kapotte Donald Duck dan een kapotte hand
Met een vinger de klep naar binnen drukken, met de andere hand de Donald Duck erin drukken en daarna een flinke zet meegevenquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:12 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
of van die rot brivenbussen die je moet indrukken voordat je krant door heen kan duwen. verschillende keren zaten mijn vingers er tussen op het begin.
ja iddquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met een vinger de klep naar binnen drukken, met de andere hand de Donald Duck erin drukken en daarna een flinke zet meegeven
Pijnlijk, je zou haast later een job nemen als postklep ontwikkelaar om dit soort misverstanden op te lossenquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:16 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
ja iddmaar soms ging het mis en kan je vertellen dat doet wel pijn vooral als je hem terug probeert te trekken en dat niet lukt
haha ja idd. ik vond ook die hekjes altijd irrtant! neem dan brievenbus voor het hekjequote:Op donderdag 18 maart 2010 23:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Pijnlijk, je zou haast later een job nemen als postklep ontwikkelaar om dit soort misverstanden op te lossen
Een keertje op mijn bek gegaan en mijn enkel verzwikt omdat een tegel in het tuinpad los lag. Denk maar niet dat iemand een poot uitsteekt als je daar ligt te creperen van de pijn en zelf moet terug hinken naar je fietsquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:20 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
haha ja idd. ik vond ook die hekjes altijd irrtant! neem dan brievenbus voor het hekjemaarja toen kregen wij ook een hekje en mensen laten hem altijd open staan
ik zei dat ze gelijk hadden zou ik ook doen
nee idd. of als je alle kranten uit je hand laat flikker of weg waaitquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een keertje op mijn bek gegaan en mijn enkel verzwikt omdat een tegel in het tuinpad los lag. Denk maar niet dat iemand een poot uitsteekt als je daar ligt te creperen van de pijn en zelf moet terug hinken naar je fiets
'quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:28 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
nee idd. of als je alle kranten uit je hand laat flikker of weg waait
Haha..!quote:
Ik zie soms wel eens jongens al hun foldermeuk legen in de papierbak. Maar dat houden ze ook maar 6 weken vol ofzo..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:57 schreef j_rone het volgende:verkoop die kranten gewoon aan de deur dan verdien je er wat aan
Ja dat heb ik ook gedaan,alleen die papierbak word ook weleens gecontroleerdquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik zie soms wel eens jongens al hun foldermeuk legen in de papierbak. Maar dat houden ze ook maar 6 weken vol ofzo..![]()
Blij dat ik nooit hier aan begonnen ben!
Slecht betaalde wijk dan, ik had in diezefde periode het dagblad de limburger 1 uur werk per dag en 65 gulden per week. 1 van die jaren met een elfstedentocht erbij, dan is het wel afzien in die koude kranten bezorgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kreeg 40-45 gulden per week voor het AD bezorgen.
OK, dat was mid jaren '80
Heh, dus je klaagt eigenlijk dat je oma nu minder betaalt krijgt voor het doen van jouw werk, omdat je te lam bent om die dingen ook daadwerkelijk te bezorgen? Aaaaahhahhhaaaahhhaaquote:Toen ik de kranten zelf deed dumpte ik ze..maar nu wil ik het niet meer doen dus doet me oma het voor me zodat ik nog wat geld heb dus nu worden ze wel netjes bezorgd.
Ik ben te lam voor die kranten ja maar ben niet te lam voor mijn opleiding en ander werk!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:37 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Heh, dus je klaagt eigenlijk dat je oma nu minder betaalt krijgt voor het doen van jouw werk, omdat je te lam bent om die dingen ook daadwerkelijk te bezorgen? Aaaaahhahhhaaaahhhaa
dan betaal jij toch het ijsje gewoon voor onsquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:01 schreef MissKriel het volgende:
[..]
Haha..!
Niet bij mij..zou je wel gratis ijs willen geven,maar alleen omdat je een echt fok!ker bent,maar dat kan ik niet maken moet er morgen voor het eerst werken!
Ik in 1997, ben ik nou ook stoer?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:26 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ochtendbladen bezorgd in de Elfstedentochtenwinters van 1985 en 1986. In 1986 liep ik tijdens de Elfstedentocht zelfs 2 wijken achter elkaar. Dat was echt koud s'morgens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |