quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:[..]
Ja,

Boon

.
Toen ik zeventien was, las ik zijn teksten hardop, en nog een keer hardop, en nog eens. SCHOP DE MENSEN TOT ZIJ EEN GEWETEN KRIJGEN. Zo'n kreet kwam dan uit de grond van je puberhart.
Al moet ik bekennen dat ik bij hem nooit verder dan Mijn kleine oorlog ben gekomen.Een Nietzsche-hype klinkt verder wel heel prijzenswaardig. Ik zou ze koesteren, die kinderen, in dit verder toch zo gure tijdsgewricht.
Nee joh, dat gaat helemaal mis. Dat is weer zo'n bende domme kinderen die denken dat ze hersens in hun kop hebben omdat ze op de hoogste vorm onderwijs genieten die in Nederland mogelijk is - onderwijs van een niveau waarmee je in Polen blij mag zijn als ze je later nog een busje bij een verhuisfirma laten besturen - en dan in de wandelgangen van een andere idioot hebben gehoord dat er vroeger een meneer was die Nietzsche heette en dat'ie gekke boekjes schreef en als je daar wat in bladert,- nou, dan ben je heel wat.
Drie dagen later heeft de helft een wikipedia-artikel gelezen, is de andere helft min één hem vergeten en die éne, nou, dat wordt dan de expert want die bestelt bij een webshop een t-shirt met opdruk:
God is Dead
-Nietzsche
Nietzsche is Dead
-GodVergeef me als dit een nog te rooskleurig beeld is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."