abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79278927
Het begon eigenlijk allemaal toen mijn collega een andere baan ging zoeken en deze ook vond en aannam. Omdat wij dezelfde voornaam hebben zijn hier dus al een aantal fouten ontstaan wat echt niet zou mogen, ik bedoel...ze hebben dus niet naar andere gegevens gekeken, alleen naar de voornaam en niet naar achternaam, sofinummer, adres..enz.
Het eerste probleem was dat mijn collega een getuigschrift zou krijgen en ik deze in de bus kreeg met mijn gegevens erop. Ik heb een excuus gekregen maar daar koop ik natuurlijk niks voor, en mijn nu excollega wacht nog steeds op dat getuigschrift.
Ongeveer een week later kom ik op maandag op mijn werk en kan ik niet inloggen, dit moet gebeuren met je vingerafdruk in een apparaat, ook kon ik aan het eind van de dag niet uitloggen. Deze dag moet ik dus zowiezo goed in de gaten houden met uitbetalen, want het staat nergens geregistreerd.
Met de laatste salarisstrook die ik kreeg was er ineens een bedrag afgeschreven van een personeelspas wat eigenlijk pas gebeurd als je deze vergeet in te leveren als je er niet meer werkt.
Ik word er echt niet goed van en moet maar zien of alles netjes word opgelost.
Het zijn natuurlijk gewoon slordigheidsfouten omdat ze alleen naar de voornaam hebben gekeken blijkbaar.
Ik vraag me dus af wat ik eigenlijk het beste kan doen? Een brief schrijven en boos worden bijvoorbeeld? Dit heb ik eigenlijk al gedaan toen vorige week de rayonmanager belde met excuses.......Ik weet het dus niet meer....jullie?

[ Bericht 47% gewijzigd door Sjeen op 18-03-2010 23:03:29 (Zo werkt het dus niet...) ]
pi_79279028
Het is aan te raden om even wat interpunctie in je verhaal aan te brengen. (wat enters helpt wel )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:46:22 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_79279041
Bah, wat een boosmaker.
Al bij Personeelszaken geweest?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:49:35 #4
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_79279123
ja ga vooral boos worden.. meid (ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je een vrouw bent) maak je toch niet zo druk, vandaag scheen de zon weer!. Een fout is makkelijk gemaakt.

Trouwens, wat denk je precies te bereiken met boos worden?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:09:23 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_79279683
Dam je kan je wel druk maken.. Natuurlijk is het slordig, maar goed zal vast wel opgelost worden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:16:30 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_79279894
ik zou je baas aanklagen als ik jou was en een paar miljoen euro schadevergoeding eisen voor de emotionele schade die je hebt opgelopen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_79280201
Boos worden wanneer ze excuses aanbieden Niet het meest tactische moment he?

Zou gewoon de problemen die je nu nog hebt op een rij zetten en ff bellen met de rayon manager... Of functioneerd alles ondertussen weer?
pi_79280370
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79282493
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:09 schreef Bill_E het volgende:
Dam je kan je wel druk maken.. Natuurlijk is het slordig, maar goed zal vast wel opgelost worden.
goed advies! Niks doen zorgt er zeker voor dat er niks wordt opgelost. Altijd beter om zelf achteraan te gaan (op een rustige niet-scheldende manier, want dan bereik je het meest)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:15:11 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_79283040
Ik zou ze gewoon opbellen en het probleem uitleggen. Wel slordig dat ze alleen op voornamen letten, er zullen toch wel meer mensen zijn met dezelfde namen.

Vooral niet boos worden, daar bereik je echt niets mee. Ga rustig een gesprek aan en leg de klachten op tafel en probeer er samen uit te komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_79283198
Het is vervelend, maar gewoon naar P&O gaan (hangt ervan af hoe groot de organisatie is) en de situatie rustig uitleggen.

Ik denk dat het wel eens vaker voorkomt, dat mensen of post/telefoon/mailtjes krijgen die eigenlijk voor de persoon met dezelfde voornaam of achternaam
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:26:00 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_79283202
Gewoon bij je directe leidinggevende klagen dat je niet productief kunt zijn omdat je constant achter allerlei dingen aan moet omdat iemand een fout heeft gemaakt. Als je belangrijk werk doet zal je leidinggevende wel direct actie ondernemen. Haalt hij zijn schouders op en doet verder niks, gewoon lekker gaan koffie drinken de hele dag.
laˇrieˇkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:32:19 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79283318
Even langs PZ gaan, of wanneer dat er niet is, je leidinggevende. Laat dan ook even stap voor stap zien welke problemen er zijn.
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:32:39 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79283325
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:26 schreef Lariekoek het volgende:
Gewoon bij je directe leidinggevende klagen dat je niet productief kunt zijn omdat je constant achter allerlei dingen aan moet omdat iemand een fout heeft gemaakt. Als je belangrijk werk doet zal je leidinggevende wel direct actie ondernemen. Haalt hij zijn schouders op en doet verder niks, gewoon lekker gaan koffie drinken de hele dag.
Tjeempie, wat een mentaliteit weer.
pi_79304265
Ik zou wel even in de gaten houden of alles weer goed aangemeld werd zoals pensioen, verzekeringen belastingdienst etc.
pi_79308936
Ze proberen je weg te pesten!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:03:15 #17
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_79314992
Ja hallo plaatst die op eens terug!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:08:24 #18
61660 Lariekoek
pi_79315254
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tjeempie, wat een mentaliteit weer.
Hoezo?
Als haar directe leidinggevende het allemaal wel best vind kan ze net zo goed koffie gaan drinken.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:02:46 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79323458
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:08 schreef Lariekoek het volgende:

Hoezo?
Als haar directe leidinggevende het allemaal wel best vind kan ze net zo goed koffie gaan drinken.
Als iemand mij probeert wijs te maken dat hij/zij helemaal niets kan doen omdat er een paar foutjes worden gemaakt en vervolgens de hele dag niets gaat doen, ben ik niet geneigd dat erg serieus te nemen. Aan de andere kant weet ik op dat moment wel dat er iemand een verhoogde kans heeft onvrijwillig een andere baan te moeten gaan zoeken.
pi_79382204
Wat je ook doet, stuur ze geen brief. Ben er namelijk niet zeker van of ze hem zullen begrijpen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:31:58 #21
61660 Lariekoek
pi_79385045
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als iemand mij probeert wijs te maken dat hij/zij helemaal niets kan doen omdat er een paar foutjes worden gemaakt en vervolgens de hele dag niets gaat doen, ben ik niet geneigd dat erg serieus te nemen. Aan de andere kant weet ik op dat moment wel dat er iemand een verhoogde kans heeft onvrijwillig een andere baan te moeten gaan zoeken.
Als de werkzaamheden die je moet verrichten op de pc moeten gebeuren en je kan niet meer inloggen dan houdt het al snel op he?
pi_79393807
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Als de werkzaamheden die je moet verrichten op de pc moeten gebeuren en je kan niet meer inloggen dan houdt het al snel op he?
Dat is mij laatst gebeurt op het werk Baas verwachtte gewoon dat ik mijn werk deed hoor... En eigenlijk lukte dat ook wel prima, omdat ik net aan een nieuw project begonnen was... gelukkig maar.
  zondag 21 maart 2010 @ 09:16:45 #23
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79396853
a) boos worden heeft geen zin, want daar heb je alleen jezelf mee. Hoe voel je je als je boos bent?

Jim Rohn zei, (over mensen die je snijden op de snelweg) "You can be frustrated or you can be fascinated. I choose to be fascinated."

b) boosheid uiten naar anderen werkt meestal niet in je voordeel.

I. Emotioneel boos: je bent over je toeren en roept een hoop dingen die je beter niet kunt zeggen en waar je geen vrienden mee maakt
II. Functioneel boos: b.v. als je een product hebt gekocht wat niet deugt. Ga naar de balie, liefst als het flink druk is in de winkel, en doe alsof je boos bent. Maar zonder te gaan schelden. Maak gewoon duidelijk dat dit ONACCEPTABEL is en dat je NIET VERTREKT VOOR HET IS OPGELOST.
Hier is boosheid een tactiek om iets gedaan te krijgen en dat werkt vaak wel in je voordeel.

c) neem dit wel serieus want blijkbaar heeft iemand op de knop gedrukt om jou uit te schrijven als werknemer en dat kan lang duren voor het is opgelost. Schrijf een brief aan je rayonmanager cc personeelszaken, waarin je kort en duidelijk aangeeft wat er is gebeurd. Dat je het vervelend vindt voor je collega dat ze geen getuigschrift heeft ontvangen, dat je maandag niet kon inloggen maar wel gewerkt hebt, dat je zag dat er geld was ingehouden voor die pas en dat je verwacht dat dat per omgaande wordt rechtgezet.
Bewaar een kopie van de brief en houd alle zaken die je wel of niet van je bedrijf krijgt de komende 2 maanden goed in de gaten tot alles weer is zoals het hoort.

Het is jammer dat we zo veel kostbare uren moeten besteden aan het corrigeren van andermans fouten. Succes!
  zondag 21 maart 2010 @ 19:32:46 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79415677
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:31 schreef Lariekoek het volgende:

Dat is een show stopper ja. Maar als daar geen sprake van is, dan lijkt me er geen reden voor aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')