Dan kun je beter het UWV aanschrijven. Communicatie is verreweg het belangrijkst, en wat dat betreft zijn mensen met een andere beperking dan autisme beter af. De gevraagde competenties staan vrijwel zonder uitzondering haaks op de talenten van mensen met autisme. Je werk goed kunnen plannen vereist bijvoorbeeld dat je het grote geheel goed kunt overzien. Autisten zijn sterk op details gericht. Gelukkig krijg ik enige begeleiding bij het plannen van mijn taken, het wordt bij mijn werk ook getolereerd als je nog wat moeite hebt met plannen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een opleiding is puur bedoeld om de werkgever te plezieren,want deze kan gebruik maken van je expertise voor een grijpstuiver. Hij kiezen uit honderden sollicitanten en kan je afschepen met net iets boven het minimumloon.
Jij bent de zoveelste die teleurgesteld is.
Ik kan je 1 ding verklappen: hoge cijfers zeggen NIKS over iemands kansen . Een opleiding sluit gewoon totaal niet aan op de beroepspraktijk. Je wordt gewoon bedonderd tijdens je opleiding.
Als ik dit typ, dan kook ik van woede. Nog steeds zou ik dit tot een nationaal item willen maken. Grote groepen mensen voelen zich gewoon genomen![]()
Eigenlijk zou ik een bodemprocedure willen starten. En een enorme schadevergoeding willen eisen. Dat de laatste cent wordt vergoed die ik eraan heb uitgegeven. En dan tonnen aan geleden immaterieel schade.
Toevallig iemand hier die juridisch is geschoold?
Tja, ik vind dat zo'n megainvestering nooit over kansen mogen gaan. Dat horen imo zekerheden te zijn. Wat mij betreft gaan ze studenten eerst maar eens selecteren aan de poort. En diegenen die afstuderen van overheidswege geganadeerd een baan gunnen die bij ze past en gewenst is. Lukt dat niet binnen vijf jaar: dan tonnen terug naar de afgestudeerde...quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:41 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt geen grond om op te staan. Wat voor soort school dan ook(universiteit/hogeschool/roc) bieden jou geen baankans, maar een mogelijkheid om deze te verbeteren. Ze bieden dat aan in de vorm van onderwijs waarop ze enkel opgedane kennis doen overdragen.
Nobel, maar wie betaalt die tonnen aan gemaakte kosten?quote:Waarom ga je niet bij een vrijwilligersorganisatie werken??
Dan heb je iets aan je opleiding en zij kunnen je goed gebruiken. Niet te vergeten de wellicht honderden mensen die je daar mee helpt!
Je zult geen salaris krijgen, maar krijgt een ervaring met kost en inwoning. En waarschijnlijk ga je ook nog eens op vakantie
Ja, maar wat zeggen cijfers dan? waarom worden ze überhaupt gegegeven? Als ze toch niks zeggen?quote:Ooh ja, dat hoge cijfers zijn overgewaardeerd in het verleden is algemeen bekend. Veel mensen zijn gaan focussen op punten i.p.v. social skills en hebben daarna geen baan kunnen vinden(ondanks cum laude afstuderen)Gelukkig kan de huidige generatie profiteren van wat er in het verleden is misgegaan, neemt natuurlijk niet het leed weg dat al is gedaan
![]()
nou, ik durf zo nu onderhand te zeggen dat ik denk ik waarschijnlijk misschien nu zo ongeveer wel zo'n beetje toe ben aan een vriendinquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:29 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Smileygebeuren snap ik ook weinig van.
Wat versta jij onder "hoe wordt ik de meanest, baddest motherfucker in town![]()
”
[..]
Ik snap dta je dat wil(mijn god dat wil ik zelf ookquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat zo'n megainvestering nooit over kansen mogen gaan. Dat horen imo zekerheden te zijn. Wat mij betreft gaan ze studenten eerst maar eens selecteren aan de poort. En diegenen die afstuderen van overheidswege geganadeerd een baan gunnen die bij ze past en gewenst is. Lukt dat niet binnen vijf jaar: dan tonnen terug naar de afgestudeerde...
[..]
Jij(mss dat je een regeling kunt treffen met een organisatie, maar ik ga er niet van uit). Maar nu bouw je geen ervaring op, dan wel. En mijn ervaring luid dat je voor 9 van de 10 vacatures werkervaring nodig hebt. Verder verbeter je je social skills, en vrijwilligerswerk staat gewoon mooi op je cvquote:Nobel, maar wie betaalt die tonnen aan gemaakte kosten?
[..]
Bij mijn hogeschool wordt tegenwoordig een inschatting gegeven(op de site, bij de omschrijving van de opleiding) van welke persoonskenmerken je moet hebben, verder wordt er in mijn eigen opleiding ook hard gewerkt aan social skills.quote:Ja, maar wat zeggen cijfers dan? waarom worden ze überhaupt gegegeven? Als ze toch niks zeggen?
En de instellingen zouden eerlijk zijn als ze dit van te voren melden dat het gaat om social skills. Hebben ze NOOIT gedaan.
Sterker nog "meneer EG" jij hebt straks een geweldig baan. Ik kan die man nog schieten. Ze weten echt niet wat de praktijk is...
UWV kan niets doen aan de waarde van het vod.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dan kun je beter het UWV aanschrijven.
Helemaal met je eens.quote:Communicatie is verreweg het belangrijkst, en wat dat betreft zijn mensen met een andere beperking dan autisme beter af. De gevraagde competenties staan vrijwel zonder uitzondering haaks op de talenten van mensen met autisme. Je werk goed kunnen plannen vereist bijvoorbeeld dat je het grote geheel goed kunt overzien. Autisten zijn sterk op details gericht. Gelukkig krijg ik enige begeleiding bij het plannen van mijn taken, het wordt bij mijn werk ook getolereerd als je nog wat moeite hebt met plannen.
Helemaal. En zeker als je op school tot de beste behoorden. Dan kon het toch niet anders dan dat je hoopte op een topbaan? Nee, dan wordt je afgeserveerd als melaatse. Geen wonder dat ik het bedrijfsleven zo haat...quote:Het lijkt me inderdaad zuur als je langdurig werkloos bent door autisme: het valt niet mee om te leven met de wetenschap dat iedereen meer verdient.
Aha, de vrienden van de fotoquote:Er is een baan die is geknipt voor mensen met ASS, en dat is software test engineer. Ik vraag me wel af of het aantal mannelijke en vrouwelijke werknemers in zo’n werkomgeving dan wel in evenwicht is.
Het is nu wel erg veel markt die over veel te kleine kansen gaat..... De markt laat nu wel erg zijn harde kant zien. Een communisme heeft wel degelijk zijn voordelen. Dan maar minder welvaart, maar wel eerlijker.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:06 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik snap dta je dat wil(mijn god dat wil ik zelf ook) maar een 100% garantie is alleen in een communistisch model mogelijk. En daar heeft het overgrote merendeel van de bevolking geen behoefte aan.
[..]
Het bedrijfsleven beschouwt vrijwilligerswerk nou niet altijd zo even serieus....quote:Jij(mss dat je een regeling kunt treffen met een organisatie, maar ik ga er niet van uit). Maar nu bouw je geen ervaring op, dan wel. En mijn ervaring luid dat je voor 9 van de 10 vacatures werkervaring nodig hebt. Verder verbeter je je social skills, en vrijwilligerswerk staat gewoon mooi op je cv![]()
[..]
Was dat in mijn tijd ook maar zo. Ik had er dan nooit aan begonnen.quote:Bij mijn hogeschool wordt tegenwoordig een inschatting gegeven(op de site, bij de omschrijving van de opleiding) van welke persoonskenmerken je moet hebben, verder wordt er in mijn eigen opleiding ook hard gewerkt aan social skills.
Tja, ik zie de startsalaris. Ik wil probeer het maar niet meer te lezen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:04 schreef sempron2400 het volgende:
Ik kan me de frustratie van EG voorstellen. De Wajong is 1071 euro bruto (912 euro netto).
Ik sprak laatst een vriend en die liet mij de salarisschaal van een apothekersassistente zien. Die schaal eindigt tegen de 2600 euro. En dat is een typische mbo-functie, een denkniveau dat de meeste mensen tegenwoordig wel halen. Dan moet je natuurlijk wel een beetje slim kiezen (niet in de horeca gaan werken of een pretstudie volgen).
Een werkende heeft al gauw een eindsalaris dat bruto het dubbele is van de Wajong-uitkering. Dan hebben we het niet gehad over zingeving, maatschappelijke status, ontplooiing van talenten etc.
Uit pure ervaring helaas.....quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb gehoord dat mensen die via een vergelijkbaar bureau in de IT zijn gaan werken, lang niet altijd een contract hebben gekregen wegens een gebrek aan werk. In de ICT-sector ligt het momenteel een beetje stil. De overheid is nog het beste, maar ook daar varieert de duur van de aanstelling. En dan heb je meteen collega’s die minder zorgen hebben (ideaal als voorbeeldfunctie). Bij Autest vraag ik het me af.
EG, waarom denk je geen werkdruk en deadlines aan te kunnen?
Ik vind dat echt knap.....Van die laatste helemaal.quote:Voorbeelden van mensen die zich na een lange periode van werkloosheid hebben teruggeknokt op de arbeidsmarkt:
IT-tester met Asperger
Econometrist in de postbezorging
XTR vind ik qua prijs nog wel meevallen hoor, maar ik wil aalleen een voor derailleur en misschien een crankstel. Maar zelfs Deore LX neem ik genoegen mee als crankstel. Maar schakelen moet snel, precies, en 1:1 helemaal perfect en constante kettingspanning. Vandaar dat ik ook SRAM shifters en achter derailleur moet hebben, die had ik vroeger ook.. 7.0 , en dan wil je gewoon niet meer terug. Zelfde met hydraulische remmen, ik heb geen ervaring met schijven maar ik had zelf HS11 en nu heb ik simpele mechanische schijfremmen die amper kracht hebben en over dosseren is het never nooit niet te vergelijken met hydraulisch. Dus die HS11 komt er echt wel, is niet zo duur.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:29 schreef Ferrobarr het volgende:
Shimano XTR is niet bepaald goedkoop; is zelfs hun duurste lijn. Op een fiets van 200 euro zul je dat verschil niet echt merken. SLX is goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
M.b.t. remmen: liever goede hydraulische velgremmen (HS11/33) dan matige schijfremmen. Ze zijn ook makkelijker in het onderhoud.
[..]
Er zijn van die momenten dat ik best jalours op je ben. En dit is zo'n moment.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:10 schreef francis998 het volgende:
zooo....ik ben der weer ff bij..net lekker ff in de tuin gezeten in 't zonnetje, komen de katten van de buren ff langs..en lopen gewoon rustig langs mij heen naar binnen. Ik zou pasfotos gaan laten maken..maar heb niet zo veel zin om richting centrum te gaan. Dus blijf lekker thuis..lekker beetje in de tuin zitten, tussendoor pc'tje.
En weet al wel wat we vanavond eten: patat met frikandel![]()
![]()
Je krijgt dan 75 procent van het wettelijk minimumloon en een aanvulling vanuit de Toeslagenwet. Wat wel verschilt is dat bij de bepaling van je arbeidsongeschiktheidspercentage rekening gehouden wordt met wat je had moeten verdienen. Als je een hbo/wo opleiding hebt afgerond, is dat minstens 1,5 maal het wettelijk minimumloon.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:10 schreef ScarFace- het volgende:
Je krijg wel een redelijke wajong uitkering als je een HBO/WO opleiding hebt afgerond toch?
Heeft ermee te maken wat je anders zou kunnen verdienen, zonder je ziekte.
Om een staatslot te kunnen kopen heb je geld nodig, dus een inkomen. Ik weet genoeg dingen die ik graag de rest van mijn leven wil doen, maar zonder een berg geld is dat onmogelijk. Dat houdt in dat ik veel moet accepteren, ook als ik het er niet mee eens ben (en dat is best met veel zaken)quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je studeert voor hooguit een kansje. Een kansje koop je ook met een Staatsloterijlot![]()
Maar helaas beseft bijna niemand in Nederland dat.quote:Ik voel mij grotelijks bedonderd door de instelling. Bovendien sterft het van de hogeropgeleiden. HBO is ook haast niks meer waard....
Is inherent aan de devaluatie van het onderwijs.quote:Een diploma is tegenwoordig haast niks meer waard, hooguit een pre-selectiemiddel voor de werkgevers. Ze selecteren gewoon op persoonlijke eigenschappen:
- op uitstraling en charisma
- communicatieve vaardigheden
- ellebogen (al dan niet gewenst)
- of je een lekker ding bent
- vlotte uitstraling hebt
-representatief bent
-etc.
Studiefinanciering vind ik niet verkeerd, alleen die prestatiebeurs. Of dat eeuwige bezuinigen: leer gewoon fatsoenlijk en ouderwets boekhouden als overheid. Maar goed, dat gaat dus nooit veranderenquote:![]()
Als ik ergens spijt van heb is dat ik ooit dat vod heb gehaald. Heeft zo ongeveer alles gekost. Studieresultaten die niks zeggen over je feitelijk kansen.
Werkgevers lachen zich kapot aan het aanbod. Ze hebben expertise voor weinig geld.
Mijn opleiding heb ik nooit terug kunnen verdien.
Studiefinanciering is DODELIJK. Had er nooit moeten komen. Diegenen die echt willen hadden de diploma's gewoon in avonduren gehaald. Dan geen overschot aan hoger opgeleiden. Dan had je het diploma dat wellicht wel iets waard was.
Ik heb er GEEN ZAK aan gehad. Behalve een schuld dan.
Als je vervolgens nergens aan de bak komt, en bij de HBO instelling om hulp vraagt, dan zeggen ze ijskoud dat je pech hebt gehad.
Aan de ene kant: heb je helemaal gelijk in, en heb ik ook gedaan/doe ik ook, raad ik iedereen aan (autisten en nt'ers)quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:00 schreef robuust89 het volgende:
[..]
nou, ik durf zo nu onderhand te zeggen dat ik denk ik waarschijnlijk misschien nu zo ongeveer wel zo'n beetje toe ben aan een vriendinniet dat het haast heeft, zie het aantal hiaatwoorden, maar ik hou me bezig met de vraag, hoe doe ik dat?
heb getwijfeld over een heuse versiercursus (google op dating doctors en PUA en zo) misschien beetje sneu ja, maar als ik t nu niet leer, wanneer dan?![]()
kijk, als mr. nice guy gaat t lastig worden, dus verzin iets anders. (ja, op je 30e, lol) Wat ik doe of heb gedaan:
-NLP <- doel: communicatie verbeteren
-Toneel (doe ik nu, leuk!) <-doel: met aandacht leren omgaan
-sportschool (schema aanvragen en binnenkort 3x per week) <-doel: er goed, gezond uitzien
-looks aanpassen (wat te doen met me haar, de eeuwige vraag) <- idem
in zn algemeen wil ik mijn sociale skills opkrikken, met alle voordelen die daarbij komen![]()
klinkt stom, hoe zeg je dat, maar wat is jou geheim?![]()
Dat vind ik best wel een voordeel hoor, dat je daardoor beter kunt aansluiten bij de maatschappij. Het SCP (Sociaal en Cultureel Planbureau) gaat er ook van uit dat maatschappelijke participatie bijdraagt aan het geluksniveau. Maar ik weet dat van alle mensen met een beperking juist autisten een heel eigen leefstijl hebben, waardoor de conclusies van het SCP voor die groep niet meer opgaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Aan de ene kant: heb je helemaal gelijk in, en heb ik ook gedaan/doe ik ook, raad ik iedereen aan (autisten en nt'ers)
Aan de andere kant: waarom? Omdat anderen je dan leuker vinden of opeens wel accepteren? Laat hen maar gelukkig zijn met hun domheid, daar sta ik boven.
Ik ga je helpen man!!quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:00 schreef robuust89 het volgende:
[..]
nou, ik durf zo nu onderhand te zeggen dat ik denk ik waarschijnlijk misschien nu zo ongeveer wel zo'n beetje toe ben aan een vriendinniet dat het haast heeft, zie het aantal hiaatwoorden, maar ik hou me bezig met de vraag, hoe doe ik dat?
heb getwijfeld over een heuse versiercursus (google op dating doctors en PUA en zo) misschien beetje sneu ja, maar als ik t nu niet leer, wanneer dan?![]()
kijk, als mr. nice guy gaat t lastig worden, dus verzin iets anders. (ja, op je 30e, lol) Wat ik doe of heb gedaan:
-NLP <- doel: communicatie verbeteren
-Toneel (doe ik nu, leuk!) <-doel: met aandacht leren omgaan
-sportschool (schema aanvragen en binnenkort 3x per week) <-doel: er goed, gezond uitzien
-looks aanpassen (wat te doen met me haar, de eeuwige vraag) <- idem
in zn algemeen wil ik mijn sociale skills opkrikken, met alle voordelen die daarbij komen![]()
klinkt stom, hoe zeg je dat, maar wat is jou geheim?![]()
Eens wat je zegt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik ga je helpen man!!Ik voel het zo goed aan heh.. Je moet je niet druk maken. Dat is inprincipe alles en de hele kern, luister. Je bent zwaar goed bezig
Je doet ook zelf research
Je bent zwaar bezig jezelf te verbeteren
En dat toneel en sportschool is helemaal te gek!! , ik zou het niet durfen
![]()
Maar je kan verder niets forceren, het standaard cliche dingetje is dat je gewoon jezelf moet zijn en lekker ontspannen.. Maar dat is dus écht zo en vrouwen voelen of ruiken of zien dat op een bepaalde manier. Een beetje onzekerheid of mietjesgedrag heeft ook zeker zijn charmes, maar je moet gewoon keihard lekker fit en smilend met je hoofd omhoog en je schouders breed helemaal happy uitstralen en dat doe je door gezond te leven, gezond te eten.. Maar je vooral niet druk maken!!!
Je bent goed op weg, en die eckte eckte shit dat overkomt je gewoon.. en altijd op zo'n moment dat je zegt van huh? Want daar heb ik dan wel weer ervaring mee. Zoeken werkt niet, is echt een feit.. het overkomt je zomaar en dat komt door je uitstraling.
Versieren is niet moeilijk, de ware vinden daarintegen, is een soort van meaning of life![]()
Ik krijg aandacht van bloedmooie meiden.. ik ben dan ook een mooie jonguh!![]()
En in een gunstige situatie kan ik ook vreselijk stoer en supergoed overkomen, maar op de een of andere manier is er tot nu toe altijd afgehaakt enzo. En dat is dus door vaagheid, onduidelijkeheid, vreemde situaties.. weet ik veel.. Het heet autisme geloof ik
En daarom vind ik het zelf wel belangrijk om je probleem dan duidelijk te maken, en ook dat is lastig.
Ik heb mn havo/vwo niet eens afgemaakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je krijgt dan 75 procent van het wettelijk minimumloon en een aanvulling vanuit de Toeslagenwet. Wat wel verschilt is dat bij de bepaling van je arbeidsongeschiktheidspercentage rekening gehouden wordt met wat je had moeten verdienen. Als je een hbo/wo opleiding hebt afgerond, is dat minstens 1,5 maal het wettelijk minimumloon.
En ik begrijp dit dan weer niet helemaal goed hoe je het bedoelt want dat zinnetje was wel grappig en sarcastisch bedoelt maar de rest niet hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:29 schreef Demise het volgende:
Autidude:Ik begreep ook pas bij de zin: "Het heet autisme geloof ik." dat je het sarcastisch bedoelde.
Ik doelde meer op je spelling, taalgebruik en smileys. Ik dacht echt: Hm. Die is ook opeens veranderd... Pas bij dat zinnetje begreep ik dat het expres was. Soms ben ik niet zo subtiel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
En ik begrijp dit dan weer niet helemaal goed hoe je het bedoelt want dat zinnetje was wel grappig en sarcastisch bedoelt maar de rest niet hoor.
En ik ben ook echt een mooie jonguhDat kan ik namelijk ook van een flinke afstand horen, als van die mooie meiden zeggen; "moet je kijken wat een leuke jongen!"
Ik kan het gewoon horen en anders kan ik het wel liplezen
En nog wel veel meer dingetjes waarvan ik kan zeggen dat ik in eerste instantie best wel goed in de markt lig... het is alleen het vervolg wat helemaal hopeloos is.
Maar dat komt ook wel goed, of niet, ik ben er niet meer zo mee bezig. Ik wil het wel, maar het heeft geen prioriteit.. komt ook vanzelf wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |