Ik hoef zo nodig geen verhalen over mijn oma's oude doos te horen hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef Buschetta het volgende:
Ga het helemaal lezen. Ga wat leuks doen en zie de man als een man leer hem kennen en oordeel niet. Dan ken je je vader iig een beetje van een andere kant. Vraag naar je opa en oma en verhalen uit de oude doos.
Je moeder hééft jullie ook tegen hem opgezet, mogelijk met de beste intenties. Jij kent je vader amper, hoe moet jij weten dat het een moeilijke man is? En als je daar vanuit gaat, misschien moet je je dan ook eens afvragen hoe de andere kant van het verhaal eruit ziet. .quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef gebruikersfaam het volgende:
En mijn moeder, die zich alsnog schuldig voelt dat zij de vader van haar kinderen haar kinderen ontnomen heeft (ook al staat ze er nog achter), is van plan hem in ons huis te laten verblijven. [knip]
Mijn zusje wil er ook niets mee te maken mee hebben, maar mijn vader is zo'n persoon die snel gekrent voelt over dingen en hem vertellen dat we niet op hem zitten te wachten zou hij waarschijnlijk als een dolksteek ervaren. Hij heeft het idee dat mijn moeder ons tegen hem heeft opgezet. Dat gegeven zegt al het een en ander over zijn persoonlijkheid, want hij kan zich niet inbeelden dat wij hem niet meer zo nodig willen zien. Ik wil hem ook niet meteen afwijzen (het blijft mijn vader) en mijn moeder zegt we niet weten in welke staat van gezondheid hij verkeert dus zij wil dat mijn zusje en ik de kans tot goed contact met mijn vader aangrijpen.
Helemaal mee eens, en de mijne wilde wel maar mocht het niet van de raad voor kinderbescherming en de rechter. Staan daar al jaren kadoos op me te wachten die verzonden waren en retour zijn gegaan zonder ik het wist. (ja hij is net als ik een bewaarder)quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:49 schreef AgLarrr het volgende:
Bovendien: misschien is hij die kans waard? Hij heeft -ondanks de beslissing van je moeder- al die jaren toch contact gezocht en gehouden, is langs gekomen etc, dat zegt ook wat..
Dat zal hij zelf ook niet hebben. Hij weet ook wat er gebeurt is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:32 schreef gebruikersfaam het volgende:
Nogmaals dank voor alle reacties. Ik besef zelf ook wel dat ik de kans wel moet aangrijpen, maar ik wil niet dat hij het idee krijgt dat het feit dat hij nu hier heen mag komen al die jaren afwezigheid in enige zin goed kan maken.
Dan moet jezelf een keuze maken. Geef jij hem die kans of niet.quote:Hij moet snappen dat er inmiddels teveel gebeurt is. Zo'n soort egocentrisch beeld heb ik van hem, maar wie weet oordeel ik te snel. Vanuit de sporadische telefoongesprekken die ik met hem heb gehad kan ik opmaken dat het, ondanks alles, wel een man is die nog om me geeft en de bevestiging wil hebben dat wij nog om hem geven.
Dat zou iedereen hebben. Maar je hoort dat hij onderweg gaat naar jullie. Je hoort niet zijn overlijden.quote:In alle eerlijkheid had ik er nagenoeg op gerekend hem niet meer te zien en op een zeker moment te horen dat hij is overleden. Dat klinkt misschien kil, maar zo heb ik met zijn afwezigheid afgerekend en ik had er vrede mee.
Afwijzen kan altijd, contact maken en een band opbouwen niet. Ben er zuinig op.quote:Aan de andere kant is er dus eigenlijk vrij weinig reden om hem af te wijzen als hij opeens wel komt.
Eerlijk ??? Go for it. En anders weet jezelf wel hoe of wat.quote:Hij belde net dat hij zo het vliegtuig instapt. Voor hem is het bezoek reden tot feest. We zullen zien, want ik ben bereid hem de kans te geven.
Idd. En dat mag je nooit vergeten. Mijn tijd met die ouwe was te kort.quote:Zoals jullie terecht zeggen ken ik slechts de ene zijde van de medaille en hoe het ook moge zijn, het is en blijft je vader.
Dit is niet reeël. Het is al vaststaande dat het haar vader is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:51 schreef Panthera1984 het volgende:
Tja, ik weet dan weer wel wat het is om geen vader te hebben, maar kan me niet voorstellen dat hij op zou komen dagen.
Ik zou eerst een DNA test willen, en daarna zien we wel weer. Gewoon eens een biertje drinken, en kijken of het als volwassenen klikt, denk ik.
Misschien begreep je me verkeerd, ik gaf TS in deze geen advies. Ik vertelde wat ik in mijn situatie zou doen. Haar situatie is inderdaad (zoals de zekerheid wie haar pappie is) verschillend van de mijne. Wel kan ze hieruit halen dat iemand van haar leeftijd, met een (relatief) nieuw familielid, deze een kans zou geven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:13 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dit is niet reeël. Het is al vaststaande dat het haar vader is.
Je kunt ook over alles gaan twijfelen, maar is zuurstof dan nog zuurstof ? En zo ja, waarom is het er dan niet op 15 KM hoogte ?
Ik snap je wel, maar deel je mening zeer zeker niet.
Daar is teveel info voor beschikbaar.
Met alle respect voor jouw reaktie. Dat zou mij nu zo (vleeswaren smijt die ik niet bezit) KUT lijken.
En daar respect.
Zoals het in dit topic zou moeten.
Waarschijnlijk verkeerd. Moet het ook afleren om tegelijk te denken, aanwezig te zijn voor mijn gezin, en daarbij nog wat andere zaken. Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:17 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Misschien begreep je me verkeerd, ik gaf TS in deze geen advies. Ik vertelde wat ik in mijn situatie zou doen. Haar situatie is inderdaad (zoals de zekerheid wie haar pappie is) verschillend van de mijne. Wel kan ze hieruit halen dat iemand van haar leeftijd, met een (relatief) nieuw familielid, deze een kans zou geven.
Sorry geaccepteerd!quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:48 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
...
Zou je deze sorry willen accepteren ? ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |