abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116806337
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_117043333
Your next assembly lines may have Baxter robot doing pick-up

Rethink Robotics is introducing Baxter to the manufacturing sector with a note: Baxter can ignite a revolution in breaking down costs and safety barriers holding back automation in American manufacturing. The Boston-based company says the $22,000 (list price) robot is a fraction of the cost of traditional industrial robots "with zero integration required." Baxter has been expressly designed to work on assembly lines to perform menial tasks. Baxter has two arms, each with seven degrees of freedom, and a reach similar to that of a human, to take over the mindless menial tasks. It can load, unload, sort, pack, unpack, snap-fit, grind and polish.

What is not at all mindless about Baxter is its design in that, for an industrial robot, Baxter enjoys an incredible lightness of non-being. Baxter has thick, round arms, but they are not heavy. The arm moves in a fluid motion. "When you hold the cuff, the robot goes into gravity-compensation," said Rodney Brooks, the company founder, "zero-force mode," as if the arm is floating. The company offers Baxter with two kinds of grippers to choose from. Electric parallel grippers enable Baxter to pick up objects of varying sizes. Vacuum cup grippers are meant for hard-to-grasp objects, such as smooth, nonporous or relatively flat items.

While Baxter is not the ideal choice for tasks that require an extremely strong or fast industrial robot, Baxter is smart enough to adapt to changes. The robot uses vision to locate and grasp objects, and can be programmed to perform a new task just by holding its arms and moving them to the desired position. The robot can continue to work even after missing a pick-up or dropping a part. It can visually detect parts and adapt to variations in part placement and conveyor speed. If Baxter drops an object, it knows to get another before trying to finish the task.

Another differentiator is that, while Baxter is smart, it does not require a high learning curve. One of the argued barriers to industrial adoption of robots has been training requirements to operate industrial robots. The disadvantage has been in the thought of requiring employees to train in programming and in interacting with new robotic equipment, eating up time and financial output. Rethink's team claims Baxter units can be retasked in a matter of minutes. "No custom application code is required to get it started. So no costly software or manufacturing engineers are required to program it," according to the company. Baxter is taught via a graphical user interface and through direct manipulation of its robot arms. Nontechnical, hourly workers can train and retrain Baxter right on the line.

As for safety, the designers gave Baxter sensors to detect people within contact distance and trigger the robot to slow to safe operation speeds. If Baxter's power supply were cut, its arms would relax slowly. Employees would have time to move out of the way.

http://www.zeitnews.org/a(...)t-doing-pick-w-video
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:11:39 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117059123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Your next assembly lines may have Baxter robot doing pick-up

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117062276
Na dit allemaal te hebben gezien ben ik benieuwd hoeveel mensen geloven dat de tijd snel zal naderen dat wij robots zullen krijgen zoals in de film I ROBOT met Will Smith.

Daarmee indirect aangevend dat het voorbestaan van de mens misschien dan wel wordt bedreigt?
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:55:43 #155
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117063108
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:34 schreef Iwanius het volgende:
Na dit allemaal te hebben gezien ben ik benieuwd hoeveel mensen geloven dat de tijd snel zal naderen dat wij robots zullen krijgen zoals in de film I ROBOT met Will Smith.

Daarmee indirect aangevend dat het voorbestaan van de mens misschien dan wel wordt bedreigt?
Ik denk het I ROBOT scenario, gevolgd door animatrix (the second renaissance deel 1 & 2), met daar doorheen geweven het Terminator scenario, die uiteindelijk samen overgaan in de Matrix.

hmmmm....

Of toch het Wall-e scenario.
pi_117081404
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk het I ROBOT scenario, gevolgd door animatrix (the second renaissance deel 1 & 2), met daar doorheen geweven het Terminator scenario, die uiteindelijk samen overgaan in de Matrix.

hmmmm....

Of toch het Wall-e scenario.
Ik denk niet dat het scenario van The Matrix gaat gebeuren. Wat voor een nut zou een superieure AI hebben bij het "bewaren" van mensen?
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:12:01 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117081465
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:11 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het scenario van The Matrix gaat gebeuren. Wat voor een nut zou een superieure AI hebben bij het "bewaren" van mensen?
Was ook niet serieus. Energie uit mensen is zo inefficient als wat :P
pi_117081608
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was ook niet serieus. Energie uit mensen is zo inefficient als wat :P
Inderdaad. Die film was zoveel beter geweest als de machines het deden voor menselijke processorkracht, of uit een rudimentair overblijfsel van de drie wetten van de robotica.
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:50:37 #159
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117083679
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:14 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Inderdaad. Die film was zoveel beter geweest als de machines het deden voor menselijke processorkracht, of uit een rudimentair overblijfsel van de drie wetten van de robotica.
Wat er zou kunnen gebeuren (hoogstens) denk ik is dat robots een soort self-awereness krijgen en mensen gewoon gaan negeren. Dat kan natuurlijk wel uitdraaien op hele nare situaties. Bijvoorbeeld dat robots materialen beginnen te slopen van gebouwen om zelf te gebruiken of mensen gewoon pletten of verwonden tijdens dat ze bezig zijn. Denk niet dat robots express de mens gaat uitroeien.

De kans dat ik een echte opstand als klein zie is omdat robots zich dan samen zouden moeten verenigen als 1 front tegen de mens. Maar op een of andere manier is dit niet logisch. Bij zo'n opstand zouden allerlei menselijke emoties nodig zijn, zoals het gevoel van saamhorigheid, bang zijn voor de dood/uitsterven, wraak, etc...
  maandag 24 september 2012 @ 21:49:45 #160
155021 Mender
Gekke Henkie
  dinsdag 25 september 2012 @ 01:25:41 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117221713
Dafuq, oke dat ding is misschien tergend langzaam (hoelang duurde het hem om 3 tijdschriften recht te leggen? :') ) Maar als ik dit ding aan kan zitten als ik naar werk ga ik en ik zie een opgeruimd huis als ik terug dan zeg ik "Shut up and take my money!" :D

Zal helaas wel veel programmeer/instel werk vooraf aan gaan.

Edit: nevermind, het gaat om 'teleoperation', dat betekend dat iemand dat ding bestuurd van een afstand lijkt me.
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:57:20 #162
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_117246144
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 01:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dafuq, oke dat ding is misschien tergend langzaam (hoelang duurde het hem om 3 tijdschriften recht te leggen? :') ) Maar als ik dit ding aan kan zitten als ik naar werk ga ik en ik zie een opgeruimd huis als ik terug dan zeg ik "Shut up and take my money!" :D

Zal helaas wel veel programmeer/instel werk vooraf aan gaan.

Edit: nevermind, het gaat om 'teleoperation', dat betekend dat iemand dat ding bestuurd van een afstand lijkt me.
Oja, zie het nu ook.

Achja, dan huur je toch gewoon iemand in om dat ding te besturen :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:26:11 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117247709
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:57 schreef Mender het volgende:

[..]

Oja, zie het nu ook.

Achja, dan huur je toch gewoon iemand in om dat ding te besturen :D
Inderdaad, hoeft de schoonmaakster niet eens meer het huis uit :D
pi_117342562
27-09-2012

Gamebot doorstaat turingtest

Een computergestuurde tegenstander overtuigde gamers voor het eerst dat ze tegen een mens aan het spelen waren. Daarmee slaagde dit staaltje kunstmatige intelligentie met vlag en wimpel voor de turingtest.

Tijdens een potje Unreal Tournament 2004, waarin gamers het tegen elkaar opnemen, beoordeelden medespelers dat een virtuele, kunstmatige intelligente speler wel menselijk moest zijn.

De bot, UT^2 genaamd, werd gemaakt door computerwetenschappers aan de universiteit van Texas. UT^2 nam deel aan een spel waarin spelers het tegen elkaar opnemen in een zogenaamde first-person shooter. De helft van de deelnemers was virtueel, de helft mens. Het was aan de menselijke spelers om tijdens het spelen hun tegenstanders te beoordelen op menselijkheid. Daarvoor werden de spelpersonages uitgerust met een ‘beoordelingsgeweer’, waarmee tegenstanders konden worden gemerkt als bot of mens. UT^2 kreeg van 52 procent van de gamers het oordeel menselijk te zijn. Daartegenover kregen menselijke spelers gemiddeld een score van slechts 40 procent.

Daarmee slaagde UT^2 als eerste bot voor de beroemde turingtest. Deze test geldt als een maatstaf voor het menselijk overkomen van machines. De test is vernoemd naar de wiskundige Alan Turing. Hij stelde dat echte kunstmatige intelligentie kan worden bewezen als een machine proefpersonen overtuigt dat ze een mens tegenover zich hebben.

Om dit te bereiken, gaven de makers van UT^2 hun bot irrationeel, maar menselijk gedrag mee. Zo kon de bot de pik krijgen op een speler die hem steeds dwarsboomde, waardoor hij meer aandacht aan die persoon besteedde dan gunstig was. Ook verslechterde de nauwkeurigheid van zijn schoten wanneer de virtuele speler aan het rennen was of op een chaotische plek terecht kwam.

De onderzoekers zien veel toepassingen voor intelligente bots in de toekomst. Zo zullen niet alleen spelletjes spannender worden, het kan ook worden gebruikt in robots die met mensen zullen werken.

Ans Hekkenberg

(nwtonline.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_117381941
28-09-2012

Nieuwe robot moet Franse wijnboeren helpen

© afp.

In Frankrijk is een nieuwe robot onthuld die ontworpen is om wijngaarden te onderhouden. Het apparaat heeft zes camera's en twee armen. Dat meldt de BBC.

Kunstmatige intelligentie, opsporingstechnieken en digitale kaarten maken het mogelijk dat de robot zich van wijnrank naar wijnrank kan verplaatsen. De wijnranken worden van top tot teen gecontroleerd. Met zijn camera's herkent de robot de planten en onthoudt deze. Als het nodig is worden de takken gesnoeid.

Een laatste handige eigenschap van de robot is dat hij zijn eigenaar kan voorzien van waardevolle informatie over de kwaliteit van de aarde, de druiven en de rank. De robot kan zo'n 600 wijnranken per dag controleren en snoeien.

(HLN)
  zondag 30 september 2012 @ 17:45:41 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117429666
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
28-09-2012

Nieuwe robot moet Franse wijnboeren helpen

Interessant! Even een filmpje erbij gezocht

pi_117496357
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 17:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Interessant! Even een filmpje erbij gezocht

^O^
pi_117496380
02-10-2012

Robocops: ze komen er nu echt aan!

Wetenschappers van de universiteit van Florida werken aan een heuse robocop. Ze bouwen daarvoor een robot die oorspronkelijk voor defensieve doeleinden werd gebouwd, om. Het is de bedoeling dat de robocops onder meer gaan surveilleren.

U zult misschien denken: dat gaat weer banen kosten. Maar dat is niet het geval. Het is de bedoeling dat de robots juist banen gaan opleveren. Het idee om robocops te bouwen, komt van Jeremy Robins. Hij betreurt het dat politieagenten en militairen die door geweld of een ongeluk gehandicapt raken niet meer in staat zijn om te doen wat ze het liefste doen: de samenleving dienen. Om deze groep mensen toch weer die rol te laten vervullen, bedacht hij dat een robocop ideaal zou zijn. De robocop is welbeschouwd een telerobot: de robot wordt van een afstandje door echte politieagenten bestuurd en dat is een schone taak voor mensen die tegen wil en dank niet meer in staat zijn om zelf politiewerk te doen. “Met telerobots kan een gehandicapte politieagent veel – misschien zelfs alle – functies van een normale agent uitvoeren: contacten met de samenleving, patrouilleren, reageren op noodoproepen,” somt Robins op.

Over telerobotica Telerobotica is niet nieuw: het wordt al in tal van velden toegepast. “Telerobotica heeft zijn weg al gevonden in de wereld van de geneeskunde, zakenwereld en het leger,” vertelt Robins. Hij vindt het dan ook een logische vervolgstap om telerobotica ook bij het handhaven van de wet in te zetten.

Lenen
Zelf is Robins niet in staat om zo’n robot te bouwen en dus nam hij zijn toevlucht tot het Discovery Lab van Florida International University. In het lab waren ze enthousiast over het idee. En gelukkig hoefden ze niet met niets te beginnen. Ze kregen twee robots die voor defensieve doeleinden waren gebouwd te leen en mogen deze om gaan bouwen tot robocops.

Lastig
Het bouwen van zo’n robocop is zo gemakkelijk nog niet. “We willen iets bouwen dat zo kan worden ingezet dat mensen het echt kunnen gebruiken,” vertelt professor Nagarajan Prabakar. “En we willen er zeker van zijn dat politiekorpsen zich zo’n robot kunnen veroorloven.” De robocops moeten zich goed kunnen bewegen, wendbaar zijn en kunnen communiceren. Al met al nog een hele klus. Maar de onderzoekers deinzen daar niet voor terug. “We gebruiken technologie om een persoon in staat te stellen een baan die ze anders niet zouden kunnen uitvoeren of die ze anders niet mogen uitvoeren, te doen. Deze mensen gingen bij de politie en het leger om hun land te dienen en nu kunnen ze dat vanwege een blessure niet meer zo goed. Ik weet niet hoe ik een aangetaste wervelkolom moet repareren, maar ze weer in staat stellen om te dienen en de wet weer te handhaven: dat denk ik dat we wel kunnen regelen.”

De onderzoekers werken nu hard aan een prototype. Een eerste schets ziet u bovenaan. Het is onduidelijk wanneer het eerste prototype klaar is, maar dankzij het verkrijgen van de twee robots heeft het lab alvast een vliegende start gemaakt.

(Scientias.nl)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:07:12 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117496415
Lol,

quote:
U zult misschien denken: dat gaat weer banen kosten
Ik denk eerder 'eerst zien dan geloven'. Aangezien ik voorlopig nog steeds niet een robot als beveiliger zie rondlopen...
pi_117550472
pi_117579431
03-10-2012

Zelfvliegende robot moet kunnen 'voelen'

Wetenschappers gaan het brein van honingbijen simuleren en de kunstmatige versie vervolgens verwerken in een vliegende robot die volledig zelfstandig moet kunnen bewegen.

Dat melden diverse buitenlandse media. De universiteiten van Sheffield en Sussex werken samen aan het project waarvoor zij omgerekend 1,25 miljoen euro subsidie hebben gekregen.

De wetenschappers willen in 2015 een zelfvliegende robot gemaakt hebben. De grootste uitdaging is de ontwikkeling van een gesimuleerd brein. De hersenen van bijen zijn volgens de onderzoekers bijzonder interessant.

.Bijen kunnen bijvoorbeeld hun weg terug naar de kolonie vinden. Ze gebruiken daarvoor waarschijnlijk de zon als oriëntatiepunt en berekenen de beweging van de zon om hun thuis terug te vinden.

De ontwikkeling van een dergelijke robot kan helpen bij reddingsmissies en het automatisch bestuiven van gewassen.

Chips

"Omdat het brein van een honingbij een stuk kleiner en toegankelijker is dan dat van gewervelde dieren, hopen we dat we uiteindelijk een accuraat en compleet model kunnen maken en dit kunnen testen in een vliegende robot", aldus één van de onderzoekers tegenover de BBC.

Het kunstmatige brein draait op krachtige grafische chips die geleverd zullen worden door Nvidia. Uiteindelijk hopen de wetenschappers dat de vliegende robot beslissingen zal nemen op basis van wat het 'voelt' in plaats van op basis van voorgeprogrammeerde taken zoals nu bij robots het geval is.

Door: NU.nl/Colin van Hoek .

(nu.nl)
pi_117843804
10-10-2012

Robot Polaris moet naar water boren op maan

© reuters.

Voormalige medewerkers van de Carnegie Mellon-universiteit werken met hun spin-off Astrobotic Technology Inc. aan een robotvoertuig dat op de maan naar water moet gaan zoeken. Een prototype is inmiddels klaar voor verdere ontwikkeling, meldt Tweakers.net.

De maanrobot Polaris van het ruimtetechnologiebedrijf moet op termijn naar de maan worden gestuurd om daar rond de polen op zoek gaan naar waterijs. Dat moet toekomstige maanmissies een stuk aantrekkelijker maken, aangezien van het water raketbrandstof gemaakt zou kunnen worden waarmee maanlanders terug naar de Aarde kunnen vliegen. Ook zou water voor een bemande basis welkom zijn als drinkwater en als zuurstofbron.

Prototype
Polaris verkeert nog in het prototypestadium, en werd ontwikkeld om op Aarde de hard- en vooral software te testen. Het prototype van ongeveer 1,7 meter hoog, 2,4 meter breed en 2,6 meter lang weegt 150 kilo. De robot moet zelfstandig navigeren en is daartoe uitgerust met visuele navigatiehulpmiddelen en software; de plaatsbepaling op de maan moet tot op enkele meters nauwkeurig worden. Om daadwerkelijk naar waterijs te zoeken is Polaris uitgerust met een boor om een meter diep te delven.

Lancering
De maanrobot moet op termijn met een Falcon 9-raket van SpaceX gelanceerd worden, en zou dan op de noordpool van de maan zijn werk moeten doen. Omdat de zon daar zeer laag staat, heeft Polaris drie zonnepanelen die verticaal gepositioneerd zijn. Daarmee zou 250W gegenereerd kunnen worden. Gedurende tien dagen van de veertien dagen durende maandagen zou Polaris tientallen gaten moeten boren.

(HLN)
  zondag 21 oktober 2012 @ 13:45:34 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118238755
Een geweldige foto serie van The Atlantic:

http://www.theatlantic.co(...)ork-and-play/100389/

Een paar van de foto's:

En dit vind ik ook mooi, hoe het steeds makkelijker wordt om zelf robots te bouwen aangezien soft-ware vaak opensource is en op internet beland, en onderdelen steeds goedkoper worden. Deze robot kan zelf banden oppompen.

vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:12:13 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118447544
Petman heeft een upgrade gekregen en kan nu ook springen en klimmen. Best ziek...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')