Wat goed dat het Ivan gelukt is om zonder Puckababy in slaap te vallen! Hier lukte dat een paar weken geleden nog niet, ik zal het vanavond weer eens proberen.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Twinkly, ik las ergens dat jij begonnen bent of wilde beginnen met het afbouwen van de Puckababy? Naar aanleiding van dit topic ben ik nog maar eens het gedeelte over afbouwen gaan lezen:
"Als u merkt dat uw baby aanstalten maakt om dit soort bewegingen te maken (dit begint met omrollen), dan adviseren wij u de Puckababy af te bouwen. Belangrijk is dat als u ziet dat uw baby zich steeds met één voet opduwt (de billen komen dan aan één kant omhoog) dat u hem in de Puckababy laat oefenen in het ondersteunen op de onderarmen. Mocht de baby dan gaan rollen in bed, dan weet hij wat kan wanneer hij de Puckababy nog aan heeft: namelijk zich op de onderarmen ondersteunen!"
Dat betekent dus dat wij ook af moeten gaan bouwen, want dat is precies waar Ivan nu heel druk mee bezig is. Ik heb van de nood een deugd gemaakt en de Puckababy zojuist in de wasmachine gegooid. Ivan is net voor het eerst zonder Puckababy en zonder speen in slaap gevallen. Het duurde wel iets langer dan normaal maar ik heb maar een keer terug hoeven lopen. Ik ben benieuwd of hij zo goed door blijft slapen. Mocht het afbouwen tegenvallen dan koop ik aankomende week meteen de Puckabag.
Hij slaapt in een wiegje met een hemeltje bij ons op de kamer. Ik stop 'm wel altijd stevig in, maar armpjes onder de deken is een no-go. Al doe ik dat, dan heeft hij ze in een paar minuten weer boven de dekens. We hebben een knuffeltje erbij gelegd waar we misschien nog wat actiever wat mee kunnen doen als onderdeel van het ritueel.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind 'slaaptraining' wel een goede term. Misschien helpt het als je het zo ziet, happy? Je gaat proberen om Daan positieve slaapassociaties aan te leren. Eerst moet je daar misschien zelf nog een tijd bij blijven, maar daarna zijn de overige rituelen waarschijnlijk genoeg voor hem om te weten dat het slapenstijd is en kun je zelf steeds vroeger weglopen. Met overige rituelen bedoel ik bijvoorbeeld een slaapknuffeltje in bed (wij hebben er twee, aan elke kant een), een bepaald liedje dat je altijd zingt, het afspelen van een muziekdoosje, wat dan ook.
Hoe slaapt Daan eigenlijk? In een wieg of in een ledikant? Heb je dingen gedaan om hem zich geborgen te laten voelen, bijvoorbeeld zijn slaapplek in een hoek maken en een hemeltje boven zijn bed hangen? Ik denk dat de Puckababy Ivan inmiddels niet meer zozeer helpt vanwege het bedwingen van de maaiende armpjes maar omdat hij zich er geborgen in voelt. Een Puckababy is niet echt inbakeren; misschien is zoiets geschikt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |