abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79238996
Zo goed?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79239046
en gezondheid en geluk
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  woensdag 17 maart 2010 @ 01:05:31 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_79239055
Alvast TVP voor morgen. Nu slapen. En hoesten gvd tering bronchiën.
Confidence through competence
pi_79239069
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:05 schreef Zokunen het volgende:
en gezondheid en geluk
Dat ook!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79239083
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:05 schreef Stereotomy het volgende:
Alvast TVP voor morgen. Nu slapen. En hoesten gvd tering bronchiën.
Trusten en beterschap!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 17 maart 2010 @ 01:21:56 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79239347
En sterkte voor iedereen die het zelf nodig heeft en ook aan iedereen die denkt dat het allemaal aan die anderen ligt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_79239641
Mijn verhaal dan maar een keer doen?

Men wilde mij ook een jaar of 13, 14 jaar geleden afkeuren. Ja, 100%.
Woest was ik op mijn eigen lijf wat kapot is gegaan door (wat later bleek) een klein beetje erfelijkheid & jarenlang op PG afdelingen van verpleeghuizen werkzaam te zijn geweest.
Veel tillen, zwoegen, loodzwaar werk. Geestelijk & lichamelijk.
Na een aantal weken ziekmelden, nadenken, bijkomen, huilen, gesprekken met arbo & een aardige diepe put (het was echt het mooiste vak van de wereld, dat vind ik nog steeds) ben ik gaan zoeken naar wat ik dan nog wél kon.
Een zittend iets, 80% minder fysiek of zo. Gelukkig was er t/o het verpleeghuis een ziekenhuis waar ik wat gesprekjes ben gaan voeren en voor een aantal uren eerst maar als oproepkracht achter een balie ben gaan zitten, dit gaat (redelijk) goed. Al denk ik wel eens dat 3 dagen nog eigenlijk teveel is, maar toch het is te doen.

Ik zou willen dat iedereen de kans kreeg om haar of zijn mogelijkheden beter te kunnen ontdekken zonder dat er meteen een kostenplaatje aan zou hangen. Ik ben hiermee gelukkig uit de uitkeringen gebleven, al was en is het nog steeds een strijd met wat wenselijk of aanvaardbaar is wat een mens zou willen of kunnen.

Of ben ik weer eens te vaag
pi_79239680
pi_79239730
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:45 schreef Memento-Mori het volgende:
Tja, slaapverwekkend zo'n verhaal he
  woensdag 17 maart 2010 @ 01:53:25 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79239744
En ik post nog maar een keer mijn post uit de laatste CUL-SC:

Ten aanzien van de klagende mensen met een uitkering:
die uitkeringen zijn ooit in het leven geroepen om personen tijdelijk te ondersteunen of om mensen die echt niet meer zelf aan de bak kunnen komen een minimumbasis te geven.
De beoordeling van de situaties door de uitvoerende instanties is inderdaad vaak voor verbetering vatbaar, maar neem van mij aan dat die personen zoveel mogelijk hun best doen en ook van jou vragen om jouw best te doen hun beoordeling met allerlei argumenten, medische historie en ja... ook zelf op tijd verschijnen op een afspraak, te ondersteunen.

Ik heb zelf aan beide kanten gezeten: Ben zowel bijstandsgerechtigde, WAO-er, als beoordelaar geweest en snap de frustaties over en weer.
Het af-en-toe schelden op de instanties (gemeentes en UWV) snap ik ook maar al te goed.

Maar tegelijkertijd lees ik verhalen van jullie die mij ook doen fronsen en doen denken dat die instanties van jullie ook wat meer inspanningsgerichte medewerking verwachtingen mogen hebben.
Je zult er zelf ook alles aan moeten doen om uit die uitkeringssituatie te komen.

Zo. En dat uit het toetsenbord van een SP-er.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_79239992
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:51 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tja, slaapverwekkend zo'n verhaal he
ik wilde gewoon gaan slapen maar dat is mislukt omdat ik in nws ging lezen
  woensdag 17 maart 2010 @ 06:49:19 #12
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79240558
Ik vind dat mensen die gewoon een uitkering moeten krijgen, die zonder problemen moeten krijgen. Ik denk dat iedereen hier die nu in die omstandigheid zit, alle recht heeft op hulp en bijstand. Zonder meer!

Maar daar zitten dus dingen als op afspraken komen en zo bij. Helaas, maar onvermijdelijk. En die moet je, denk ik, zonder morren nakomen. Het kan nu eenmaal niet anders. En op die manier blijft het systeem gezond en kan de ondersteuning zo veel mogelijk gaan naar mensen die het van harte verdienen.

Want benijdenswaardig is het niet en ik hoop voor iedereen hier die het betreft, dat er snel weer wat vooruitgang komt in de situatie.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 17 maart 2010 @ 07:27:18 #13
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79240719
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:53 schreef golfer het volgende:
En ik post nog maar een keer mijn post uit de laatste CUL-SC:

Ten aanzien van de klagende mensen met een uitkering:
die uitkeringen zijn ooit in het leven geroepen om personen tijdelijk te ondersteunen of om mensen die echt niet meer zelf aan de bak kunnen komen een minimumbasis te geven.
De beoordeling van de situaties door de uitvoerende instanties is inderdaad vaak voor verbetering vatbaar, maar neem van mij aan dat die personen zoveel mogelijk hun best doen en ook van jou vragen om jouw best te doen hun beoordeling met allerlei argumenten, medische historie en ja... ook zelf op tijd verschijnen op een afspraak, te ondersteunen.

Ik heb zelf aan beide kanten gezeten: Ben zowel bijstandsgerechtigde, WAO-er, als beoordelaar geweest en snap de frustaties over en weer.
Het af-en-toe schelden op de instanties (gemeentes en UWV) snap ik ook maar al te goed.

Maar tegelijkertijd lees ik verhalen van jullie die mij ook doen fronsen en doen denken dat die instanties van jullie ook wat meer inspanningsgerichte medewerking verwachtingen mogen hebben.
Je zult er zelf ook alles aan moeten doen om uit die uitkeringssituatie te komen.

Zo. En dat uit het toetsenbord van een SP-er.
Spanningsveld is en blijft altijd het algemeen belang (de wet en waar deze voor bedoeld is) en het individueel belang. De instanties die uitvoeren horen kijken door de eerste bril, en mensen die dit uitvoeren doen dit in 99% van de gevallen echt met de goede intenties. De burger zelf zit echter met zijn eigen belang, en dat wordt hiermee niet altijd gediend. En in dat soort gevallen wordt te makkelijk gewezen naar de instantie en te weinig gekeken naar eigen verantwoordelijkheid.

en n moet ik weg
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_79240852
Ik ben het met Dude en Golfer eens. Regels zijn regels en je zult je altijd moeten verantwoorden als je uitkeringsgeld ontvangt.
Hoe vervelend dat ook is en misschien zefls lijkt als een onmogelijke opgave waar je je onbegrepen bij voelt: het is niet anders. Er zal altijd een derde partij moeten zijn die beoordeelt of jij inderdaad recht hebt op ondersteuning. En op die positie zitten ook mensen die met het verkeerde been uit bed gestapt zijn of helaas ondeskundig lijken.

Mijn man heeft vorig jaar een tijdje een uitkering genoten vanwege werkeloosheid en wij verbaasden ons allebei over het feit dat ie niet vaker naar het UWV-werkbedrijf moest om zijn sollicitatie-vorderingen te laten controleren.
Hij kreeg op een gegeven moment zelfs het advies van zijn werkcoach om het eerste half jaar maar niet buiten zijn eigen branche te solliciteren, want dat zou zonde zijn van zijn opgebouwde werkervaring!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tezz op 17-03-2010 07:53:36 ]
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_79240910
Goede morgen allemaal. Jullie hebben wel hard jullie best gedaan gisteravond... Ben te lui om het allemaal terug te gaan lezen.
pi_79240918
Oh, maar dat neemt trouwens niet weg dat ik ook begrijp hoe het voor SOL en Krak is. Het is frustrerend, omdat je eigenlijk al 'boos' bent op jezelf omdat je lichaam of geest niet meewerkt en dan moet je ook nog eens naar zo'n 'tuthola' die wel eens even over jouw leven gaat beslissen. Het lijkt me vreselijk.

En ik begrijp ook heel goed dat de meeste uitkeringsgerechtigden niets liever willen dan een gezond lichaam, een gezonde geest, een leuke baan en een 'normaal' leven!

Dus, ik heb wel degelijk een mening hierover, maar begrijp heel goed hoe irritant, vervelend en bureaucratisch het is!
pi_79240948
goeiemorgen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79240972
Goedemorgen DE! Ben je de nacht een beetje redelijk doorgekomen?
pi_79241175
DE
pi_79241188
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:57 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen
goede morgen!
pi_79241217
En verder wat Golfer zegt
Alleen dan niet dat SP-er stuk

Vind het best om belasting te betalen maar vind dat ik dan wel ook een bepaalde inspanning terug mag eisen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79241245
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:18 schreef Den_Haag het volgende:
En verder wat Golfer zegt
Alleen dan niet dat SP-er stuk

Vind het best om belasting te betalen maar vind dat ik dan wel ook een bepaalde inspanning terug mag eisen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook niet erg om een miljoen euro belasting te betalen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 maart 2010 @ 08:21:27 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79241276
Mogge

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79241706
Goeiemorgen

Dan eindelijk op FOK kunnen komen nadat internet weer een uur heeft lopen klote, naha niks aan te doen. Wat zijn jullie trouwens uitgebreid over uitkeeringen aan het praten
pi_79241855

vind het nog een beetje te vroeg daarvoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')